מארק בניוף מנכל סיילספורס
צילום: Christie Hemm Klok, Flickr

גל הפיטורים נמשך - סיילספורס מפטרת 700 עובדים

גל הפיטורים בסקטור הטכנולוגיה ממשיך לצבור תאוצה, כאשר היום גם ענקית ה-CRM סיילספורס מודיעה שתפטר 1% מכלל העובדים; בשנה שעברה פיטרה החברה 8,000 עובדים
רוי שיינמן | (3)

סיילספורס  SALESFORCE המספקת שירותי ענן לניהול העסק ומערכות לניהול קשרי לקוחות הודיעה כי תפטר 1% מכלל העובדים שלה, כ-700 עובדים, אבל החדשות לא עוזרות לא הקפיצו את המנייה שירדה ב-1% בשבוע האחרון.

מניית סיילספורס ב-12 החודשים האחרונים

הפיטורים מגיעים לאחר שבשנה שעברה פיטרה החברה כ-8,000 עובדים בסך הכל בעקבות לחצים לקיצוץ עלויות שהגיעו מצד המשקיעים. הפיטורים מגיעים במהלך של מה שנראה כמו גל פיטורים בחברות הטכנולוגיה, כאשר גם חברות כמו מיקרוסופט  MICROSOFT , אמזון  AMAZON , גוגל  GOOGLE , ספוטיפיי  SPOTIFY TECHNOLOGY ואפילו סולאראדג'  סולאראדג' גם כן הודיעו על פיטורים לאחרונה.

לפי הדיווחים, הפיטורים נועדו בכדי לעזור לחברה למקד את ההשקעות שלה בהגדלת הפעילות, ומה שמעניין הוא שעדיין יש לה 1,000 משרות פנויות, מה שאומר שהמהלך הוא אולי חלק מתכנית רה-ארגון שהחברה מנסה להטמיע.

המנייה של סיילספורס זינקה ב-99% ב-2023, והיא הציגה את הביצועים הטובים ביותר מבין מניות הדאו ג'ונס, ביצועים טובים יותר אפילו מחברות ענק כמו אפל ומיקרוסופט. ברבעון השלישי החברה דיווחה על הכנסות של 8.6 מיליארד דולר, עליה של 11% מהתקופה המקבילה ומעל הערכות האנליסטים ל-8.53 מיליארד דולר. טווח הנהלת החברה עמד על 8.51-8.53 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.12 דולר למניה, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שחזו רווח של 1.9 דולר למניה. התוצאות הטובות נבעו בעיקר משיפור הרווחיות כאשר הרווחיות התפעולית עלתה ל-31.6% לעומת 27.6% ברבעון הראשון. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אחד 27/01/2024 10:14
    הגב לתגובה זו
    מודיעים על פיטורים להעלות מניה ומצד שני מגייסים
  • ששון 27/01/2024 19:56
    הגב לתגובה זו
    עברתי בכמה מקומות תהליך שלם של ראיונות ולא קיבלו אותי בלי סיבה מוצדקת ועדיין המשרות מפורסמות כפתוחות, הרבה מקומות מפרסמים משרות רק לשדר עסקים כרגיל אבל בפועל לא מגייסים, הריבית חונקת אותם
  • 1.
    חצצצ 27/01/2024 08:52
    הגב לתגובה זו
    שיפטרו בשיתטון המקומי במיוחד בתל אביב כל מה שיגידו רחוק מהאמת יד אבטלה בכדי שלא ירגישו נותנים מכרסים הבכירים אוהבים כוח אדם כמה שיותר הנתונים צריך מבקר לבדוק עובד אחד צריך לעדות כמה תפקידים ולא לפזר אותם לעביר הלאה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.