
נטפליקס חותמת על הסכם היסטורי עם רשת TF1 הצרפתית לשידור טלוויזיה מסורתית
במסגרת ההסכם חברת הסטריניג תחל לראשונה לשדר טלוויזיה מסורתית) – מהלך דרמטי עבור עולם השידורים, בעידן שבו רשתות טלוויזיה מסורתיות מאבדות מיליוני צופים לטובת ענקיות הסטרימינג
נטפליקס Netflix, Inc 0.92% חתמה על הסכם פורץ דרך עם רשת הטלוויזיה הצרפתית TF1, במסגרתו תחל לראשונה לשדר טלוויזיה מסורתית. TF1 תשדר דרך הפלטפורמה של נטפליקס תכנים כמו דה וויס ותכניות פופולריות נוספות, וכן שידורי ספורט חיים גדולים בצרפת. כל חמשת ערוציה של TF1 יהיו זמינים בנטפליקס, בנוסף ליותר מ־30,000 שעות של תכנים לצפייה לפי דרישה. על פי ההודעה לעיתונות של נטפליקס, ההסכם ייכנס לתוקף בקיץ הבא, ועוד לא ברור אם יכלול את שידורי המונדיאל.
ההסכם עשוי לסלול את הדרך לשיתופי פעולה נוספים בין נטפליקס לרשתות טלוויזיה מסורתיות, שנאבקות בצניחה ברייטינג ובהכנסות מפרסום, בעקבות המעבר ההמוני לצפייה מקוונת ולשירותי סטרימינג.
גרג פיטרס, אחד משני המנכ"לים של נטפליקס, אמר שחלק מהקהל הצרפתי כבר רואה בנטפליקס את "מהות הטלוויזיה", ולכן זו הזדמנות עבור החברה לעבוד עם גוף השידור הגדול ביותר בתקשורת הצרפתית ויוצר של תוכן פרימיום איכותי. פיטרס הוסיף כי ההסכם יכניס לנטפליקס סוגים חדשים של תכנים, כגון אופרות סבון ושידורי ספורט חיים. TF1, בין השאר, משדרת את משחקי נבחרת צרפת בכדורגל וענפי ספורט נוספים כמו כדורסל.פיטרס לא חשף כיצד יתחלקו ההכנסות ממנויים ופרסומות בין שתי החברות, או אם נטפליקס שילמה מראש עבור תוכן של TF1.
התזמון הוא המסר?
האירוניה היא שההודעה מגיעה יום לאחר שנחשף כי נתח השוק הכולל של שירותי הסטרימינג עבר לראשונה את זה של השידור המסורתי והכבלים יחד. דו"ח שפורסם ביום שלישי על ידי חברת המדידה נילסן הראה כי הדבר התרחש לראשונה בחודש שעבר וכי יותר ויותר צופים נוטשים את הטלוויזיה המסורתית לטובת פלטפורמות כמו נטפליקס, דיסני+ ושירות הסטרימינג פריים וידאו של אמזון. אז מדוע שנטפליקס תבחר להוסיף לפלטפורמה שלה תוכן מסורתי הנמצא בירידה?
הסיבה טמונה במה שמכונה "גלגל התנופה" של נטפליקס, שמאחוריו הרעיון הוא שככל שהשירות מוסיף מנויים, כך הוא יכול להשקיע יותר בהרחבת ספריית התוכן שלו והדבר ימשוך עוד ועוד משתמשים חדשים. זאת אומרת שהלכה למעשה, משתמשי נטפליקס בצרפת יוכלו לצפות גם בשידורים החיים של TF1 וגם ב-VOD שלה מבלי לצאת מהפלטפורמה של נטפליקס. ועל פי פיטרס, "שיתוף הפעולה יספק לצרכנים בצרפת עוד סיבות להיכנס לנטפליקס מדי יום". האסטרטגיה הזו משתלמת שבעתיים כשמדובר באירועי ספורט, כפי שהיה בשידור הישיר של קרב האיגרוף בין מייק טייסון לג'ייק פול.
מבחינת גוף השידור הצרפתי, קבוצת TF1 מגיעה ל־58 מיליון צופים חודשיים דרך ערוצי השידור שלה, ו־35 מיליון משתמשים דרך שירות הסטרימינג TF1+. לפי נתונים מ-2022, לנטפליקס יש מעל 10 מיליון מנויים בצרפת. הקבוצה נשענת על הכנסות מפרסום – גם בשירות הסטרימינג שלה – ולא על תשלומי מנוי.
רודולף בלמר, מנכ"ל קבוצת TF1, אמר: "ככל שדפוסי הצפייה נעים יותר ויותר לצריכה לפי דרישה והקהל מתפזר לפלטפורמות שונות, כך הברית הזו תאפשר לתוכן הפרימיום שלנו להגיע לקהלים רחבים במיוחד ולפתוח אפשרויות חדשות למפרסמים."
- סולאראדג' קופצת ב-7%, אורמת ב-5%, מארוול ב-10%
- כמה מיליונרים יש בישראל? דוח העושר של UBS חושף
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מקורות המעורים בעסקה אמרו ש־TF1 נחשבת שחקן משפיע מאוד בתעשיית השידור האירופית, וגורמים רבים בתחום יעקבו מקרוב אחר אופן מימוש ההסכם. ובעוד חלק מהשדרנים המסורתיים ניסו להקים שירותי סטרימינג משלהם (ללא הצלחה עולמית רחבה), אחרים בחרו להפיץ את התוכן ביוטיוב וברשתות החברתיות. פיטרס אמר כי זהו ההסכם הראשון מסוגו עבור נטפליקס, ושהחברה תבחן את הצלחתו לפני שתשקול שיתופי פעולה דומים עם גופי שידור אחרים.
בעבר רכשה נטפליקס תכנים מ־TF1 ומרשתות נוספות, אך רבות מהן חששו לחלוק את הסדרות הגדולות שלהן עם שירותי סטרימינג חיצוניים. בלמר הדגיש שהוא לא חושש מפגיעה בקהל הקיים של TF1, ואמר כי מדובר במהלך "חיובי מאוד מבחינתנו". "טלוויזיה ליניארית נמצאת בירידה מתמשכת. ניסינו לפצות על כך, בין אם על ידי שירות סטרימינג חינמי משלנו – ובין אם דרך שיתופי פעולה עם הכוח העצום של נטפליקס.
מניית נטפליקס עלתה בכ-37% מתחילת השנה, בעוד מדד S&P 500 עלה רק ב-1.9% בשנת 2025.