אופק: GTC נדל"ן נכנסת לת"א 100 וזוכה להמלצת קניה

רגע לאחר שהיא "עולה כיתה" - מעלים ההמלצה מ"תשואת יתר", במחיר יעד של 11.7 שקל, הגבוה ב-46%. החברה מחזיקה ב-30% ממניות GTC פולין, המתמחה בעסקאות נדל"ן אטרקטיביים במזרח אירופה.
אמיר כהן |

אנשי פסגות אופק נפגשו עם הנהלת GTC נדל"ן. בפגישה שהתקיימה, הוצג בפני אנשי אופק מידע בדבר נכסי החברה בפולין, כמו גם עסקאות שנחתמו. לאור המידע שנתקבל, כמו גם כניסת המניה החל מיום המסחר הנוכחי, לת"א 100, מעניקים באופק המלצת קניה למניה, במחיר יעד של 11.7 שקל. האנליסט אייל חברוני, מעריך את שווי החברה בכ-606 מליון שקל, או 11.7 שקל, כאמור, בעוד בשוק היא נסחרת לפי שווי של 415 מיליון שקל, או 8 שקלים למניה.

והזרוע עוד נטויה. GTC נדל"ן, מחזיקה ב-30% מ-GTC פולין. חברת הנדל"ן הפולנית, היא מהגדולות במדינה. מניותיה נמנות על 20 הגדולות בשוק ההון הפולני. החברה עוסקת באיתור, ייזום,פיתוח, בנייה, השכרה/מכירה וכד', של עסקי נדל"ן, במדינות מזרח אירופה, בעיקר.

יחברת הנדל"ן הפולנית, מתמקדת בעסקאות נדל"ן בעלות סיכון נמוך. היא מתמקדת בפרויקטים גדולים של נדל"ן מניב ברמת גימור AAA, באזורי ביקוש בערים המרכזיות במרכז אירופה, כך על פיע אנשי אופק. כמו כן, נכסים להשכרה ניתנים רק ללקוחות בעלי איתנות פיננסית, והם מושכרים במטבע קשחי (אירו/דולר) לתקופות של 5 שנים. נציין, כי אלו רק חלק מהפרמטרים אשר באופק מצביעים עליהם, באשר למודל העיסקי של GTC.

בשנתיים הקרובות, קרי 2005 ו-2006, צופה חברוני, יצמחו הכנסותיה של החברה הפולנית מדמי שכירות ב-25%, כל שנה לרמות של 61 מיליון דולר ו-76 מיליון דולר, בהתאמה. בנוסף, מצביע האנליסט, על הבשלת פרויקטי נדל"ן ב-2006-2008, אשר "יתרמו משמעותית, כהגדרת אנשי אופק, להכנסת החברה ממכירת נכסים.

לאור האמור לעיל, לנוכח אחזקת החברה הישראלית בזו שבפולין, גוזרים באופק שווי של 606 מיליון שקל, או 11.7 שקל למניה, כאמור. ומדוע הזרוע נטויה? מכיוון שהשווי של GTC פולין עומד, לטענת אנשי אופק, על 2.4 מיליארד שקל, כך שאחזקתה בלבד של החברה הישראלית מקנה לה שווי של 21 מיליון שקל, או 13.9 שקל למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בלקהוק  (לוקהיד מרטין)בלקהוק (לוקהיד מרטין)
TOP10

10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?

זינוק במיקומים של אלביט, התעשייה האווירית ורפאל, מה המקום שלהם בדירוג ומה צפוי בהמשך?



אדיר בן עמי |

מכון שטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI) פרסם את הדוח השנתי שלו על 100 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם. כן, מכון שלום מדרג חברות ביטחוניות, במטרה בעיקר להציף את היקף השוק הביטחוני. זאת תעשייה ענקית עם כסף גדול, כוח פוליטי, לוביסטים, ומיליוני עובדים ברחבי העולם. 

הדוח מבוסס על נתוני שנה שעברה והוא מלמד על עלייה של 5.9% בהכנסות ממכירות נשק, מוצרים ושירותים צבאיים, שהגיעו ל-679 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר אי פעם. העלייה נובעת ממתחים גיאופוליטיים מתמשכים, כולל המלחמות באוקראינה ואצלנו, שמגבירים את הביקוש למערכות נשק מתקדמות.  החברות הישראליות מציגות צמיחה חדה בהכנסות המונעת על ידי הזמנות חירום, השקעות במגננה וחשיפת היכולות הצבאיות לעולם בשנתיים של המלחמה. 

מתוך 100 החברות, 77 רשמו עלייה בהכנסות, כאשר 42 מהן הגיעו לצמיחה דו-ספרתית. הגידול הכולל מהווה עלייה של 26% לעומת 2015, ומשקף מעבר ממגמת ירידה פוסט-מלחמה קרה לעידן של מרוץ חימוש מחודש.


הטופ 10 העולמי - חמש חברות אמריקאיות, שלוש סיניות, רוסית אחת ובריטית אחת

1לוקהיד מרטין (ארה"ב) - 64.7 מיליארד דולר. ענקית התעופה האמריקאית מובילה את הדירוג בזכות מכירות מטוסי ה-F-35 ומערכות טילים מתקדמות, ונשארת הספקית הגדולה ביותר של הפנטגון.

לוקהיד F35



2RTX (ארה"ב) - 43.6 מיליארד דולר. לשעבר ריית'יאון, מתמחה במערכות הגנה אווירית, מנועי מטוסים וטילים מונחים, ונהנית מביקוש גובר לאור המתיחות עם סין.


אייר חיפה (צילום: עמית אגרנוב)אייר חיפה (צילום: עמית אגרנוב)

אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון

חברת התעופה של הצפון מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם שלוש טיסות שבועיות לבירת בולגריה החל מינואר 2026

ליאור דנקנר |


אייר חיפה מודיעה על השקת קו טיסות ישירות מחיפה לסופיה, בירת בולגריה. הקו החדש מתחיל לפעול בינואר 2026 ויופעל בימים שני, רביעי ושישי. לרגל ההשקה מציעה החברה מחיר פתיחה של החל מ-79 דולר לכיוון, לתקופה מוגבלת של שלושה ימים ועד גמר המלאי. משך הטיסה המשוער עומד על כ-3 שעות ו-45 דקות. הטיסות מכוונות בין השאר לחופשות סקי באתרי בורובץ’ ובנסקו, לצד חופשות עיר קצרות בסופיה, ומתאפשרות על רקע קליטת מטוסים נוספים לצי החברה.

הקו לסופיה יופעל במתכונת עונתית עד סוף מרץ 2026, באמצעות מטוסי ATR 72-600 החדשים של החברה. כל כרטיסי הטיסה נמכרים במתכונת Flex, הכוללת אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עתידי עד 24 שעות לפני ההמראה, ללא תשלום נוסף על תיק יד בסיסי, ואפשרות להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. במדיניות החברה מודגש כי בטיסות אייר חיפה לא ניתן להטיס ציוד סקי או ציוד ספורט מיוחד, עניין שחשוב במיוחד למי שמתכנן להגיע עם ציוד אישי לאתרי ההרים בבולגריה.


אייר חיפה: חברת התעופה של הצפון מתרחבת החוצה

אייר חיפה היא חברת תעופה ישראלית הפועלת מנמל התעופה חיפה וממותגת כחברת התעופה של הצפון. החברה מפעילה טיסות סדירות מחיפה לנמל רמון ליד אילת וליעדים קרובים בחו״ל, בהם יעדים בקפריסין וביוון, באמצעות מטוסי ATR 72-600 המותאמים לטיסות אזוריות. הפעילות מתמקדת בקווים קצרים יחסית, עם יציאה מנמל תעופה קטן וקרוב למרכזי אוכלוסייה בצפון.

החברה מתחילה את פעילותה המסחרית בסוף 2024 במודל לואו-קוסט אזורי, עם בסיס בנמל התעופה חיפה על שם אורי מיכאלי, ומייעדת את שירותיה בעיקר לתושבי הצפון שמעדיפים להמריא קרוב לבית לטיסות לאילת וליעדי נופש קרובים באגן הים התיכון.