מדורת ההבלים: ערוצי החדשות חטאו בסיקור שהתמקד בדרמה מאולצת
בין סיקור הכרחי של אירועי השריפה האחרונים הכולל שידורים עניינים מהשטח ודיווח על מצב הפצועים, ועד להפיכת האירועים להפנינג חנוכה לוהט שמתחרה על רייטינג הצופים המודאגים בבית - כפי שנעשה בעיקר בערוץ 2 ו-10 המרחק רב ואל תתנו לעשן הסמיך לסמא את עיניכם.
אחרי שהתרגלנו למראות המסוקים החגים בחוסר אונים מעל להבות הענק, אחרי שתמונות הכבאים שהתנמנמו עם מסכות המנתחים - שודרו בריפליי, ולאחר שראיינו כל בעל תפקיד אפשרי החל מכרמל סלע עם השם התואם לתפקיד - ראש מועצת חוף הכרמל, ועד רשפי משנה למיניהם (שלאו דווקא קוראים להם רשף), שלפו אולפני החדשות את התותחים הכבדים (ולא שיונית לוי על רקע הלהבות עם מבט מצועף מתמיד היא לא תותח כבד).
במהלך הקרב על תשומת לבו של הצופה המזפזפ, ארגנו המערכות אייטמים הזויים במיוחד ולא חסכו בהתבטאויות מרגיזות שקל לדלג עליהן על רקע הדרמה הגדולה בין צמרות העצים. כך למשל באייטם שהועבר מכפר האמנים עין הוד (לפני שתפסו בו את שלמה ארצי שהביט בעיניים כלות על ההרס כשברקע איך לא, שיריו הקאנוניים) - הכריז הכתב שאינני זוכרת את שמו, בביטחון שאי אפשר לשכוח, כי מדובר ב"אוכלוסיה טובה".
מיותר לציין כמובן שלתושבי עספיה או ניר עציון שפונו גם הם באותה מידה מבתיהם שניזוקו מאותה אש בדיוק, לא הדביקו את הטייטל המחייב "אוכלוסיה טובה". השאלה שלי היא מה מכריע בדיוק את גורלה של אוכלוסיה בשביל שתוכתר בתואר המחמיא והכוללני "טובה"? האם אמנים שעושים לביתם בגלריה המושקעת שבכפר ה"מאגניב" והתיירותי עין הוד הם אנשים טובים יותר מנניח, תושבי המושב השיתופי - דתי ניר עציון (ומעניין אפרופו לראות סטטיסטיקות המודדות את אחוזי המתגייסים לצה"ל ב-2 המקומות, יש לי הרגשה שהאחד יגבור על השני) - ואם כן למה? כי הם מפורסמים? אמידים?
ודאי יש מי שיגלגל את עיניו לנוכח הדברים ויסבור כי מדובר בהתייפייפות קטנונית אבל ברוח הסולידריות והעזרה ההדדית שחוצה גם מחלוקות פוליטיות חמורות כמו זו עם טורקיה, מוזר ועצוב שדווקא האנשים בקדמת המסך מחליטים לחלק את חבל הארץ הנשרף ל-3 קטגוריות "עוברות מסך": "הנעלבים" - ראש מועצת עספיה על רקע ההאשמות המוקדמות מדי בדבר מקור ההצתה. "המפונים"- משפחות ניר עציון וטירת הכרמל שהצטלמו יופי דווקא במתנ"סים וכמובן "הטובים" - תושבי עין הוד שחלקם לפחות, חזר זמנית לדירה הנוספת במרכז הארץ.
כך בערוץ 2 החליטו לייצר בכוח עוד רגע פסבדו מרגש ובחיפושיהם אחר מטיילים מציקים שהחליטו להביא את הילדים בשבת בבוקר בשביל לחזות ב"אטרקציה" ועל הדרך לחסום את הכביש, מצאו דווקא את
שיא הראיון נרשם כשהבן הקטן איתי, שב וחזר על רצונו להיות כבאי כשיהיה גדול. באמריקה כוחות הכבאות והביטחון משולים לגיבורי על לפחות, בעיקר מאז אסון התאומים. בערוצי החדשות הישראליים קפצו על ההזדמנות הרותחת לייצר עוד ועוד גיבורי אינסטנט בכל מחיר (בכל זאת השידור של 'האח הגדול' נדחה), ואם זה לא מספיק, אפשר להמשיך ולגזור קופוני רייטינג לוהטים על ידי הקפצתם למשל של כוכבי 'מאסטר שף' אל מוקדי האירועים - גם לכבאים המותשים מגיע קצת גורמה מפונפן. ובעצם למה לא? אייל שני בטח מת על אוכל של מדורות.
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?
כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס?
עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.
ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך.
עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות. בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.
עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו.
- גם בצפון: בכל עסק שלישי נתפסו ליקויי ספרים - האם זה קל מידי?
- משבר מתמשך: העסקים הקטנים בסין עדיין מתקשים להתאושש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.
מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
