הוועדה המחוזית מרכז הפקידה תכנית מתאר מקומית למועצה המקומית זמר

דסק נדל"ן |

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז במשרד הפנים, בראשות ד"ר שוקי אמרני, הממונה על המחוז ויו"ר הוועדה המחוזית, החליטה בישיבתה מתאריך 20.7.09 להפקיד בתנאים תכנית מתאר מקומית כוללת למועצה המקומית זמר.

המועצה המקומית זמר שוכנת באזור הצפון מזרחי של מחוז המרכז וגובלת בדרום ובמערב בשטחי המועצה האזורית עמק חפר,במזרח בשטח איו"ש ובצפון בגבול מחוז חיפה.

שטח התכנית משתרע על ארבעה כפרים אשר אוחדו בעבר למועצה מקומית אחת - ימה, ביר אל-סיכה, אבתאן ומרג'ה הממוקמים על שיפולי רכס הגבעות והמישור שבצפון המחוז. הישובים מאופיינים כישובים כפריים שבשטחם מבני חממות, מטעי זיתים ועוד.

התכנית, אשר מקודמת ע"י מינהל התכנון במשרד הפנים במסגרת וועדה בין משרדית המשותפת למספר משרדי ממשלה, קובעת "מדיניות תכנון ופיתוח אשר תכוון את המשך פיתוח המועצה המקומית זמר ותיצור הזדמנות לשיפור דמותה ולחיזוק אוכלוסייתה, ובכללה מסגרת תכנונית להרחבתו של הישוב בשטחים צמודי דופן בתוך הישוב הקיים ובשוליו, לשם הקמת אזורי מגורים חדשים, הרחבת אזור תעסוקה קיים, הקמה והרחבת שטחים למוסדות ומבני ציבור והגדרת שטחים פתוחים ערכיים", נמסר מהועדה.

כל זאת, לצורך פיתוח הישוב לשנת היעד 2020 לצפי אוכלוסיה של כ-8,250 נפש ושמרת צביונו הכפרי של הישוב. "התכנית מאפשרת את המשך הפעילות החקלאית הענפה באזור ואת שמירת השתלבות כפרי המועצה בנוף החקלאי הפתוח במאפיין את האזור", נמסר מהועדה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


יבוא יצוא
צילום: תמר מצפי

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לשוק המקומי

התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובשוק המקומי מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים

ליאור דנקנר |

הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.

הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.

ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.


איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה

הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.

מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.