משתדרגים בנתניה: רוטשטיין תבנה מגדל יוקרה בקרית השרון למשפרי דיור

חברת רוטשטיין תבנה מגדל בן 14 קומות בשכונת קריית השרון, לאחר שבנתה עד כה 400 יחידות דיור ואיכלסה 350 משפחות בפרויקט "קריית האקדמיה" בנתניה
דסק נדל"ן |

חברת רוטשטיין הודיעה היום (יום ב') כי תבנה מגדל בן 14 קומות בשכונת קריית השרון בנתניה, לאחר שבנתה עד כה 400 יחידות דיור ואיכלסה 350 משפחות בפרויקט "קריית האקדמיה" בנתניה.

פרויקט I-PARK יוקם ברחוב קלאוזנר ויכלול 56 יחידות דיור בנות 4 ו- 5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. נזכיר כי, חברת רוטשטיין בנתה עד כה בשכונה 20 בניינים, בני 8-9 קומות.

מהחברה נמסר, כי מגדל I-PARK הינו מגדל שתוכנן למשפרי דיור, כאשר הדירות במגדל הינן דירות גדולות במיוחד, עם מרפסות שמש של כ- 20 מ"ר כל אחת, ובתוספת של מחסן דירתי. רוב הדירות בבניין פונות לפארק, והאחרות פונות למרכז האוניברסיטאי בשכונה. המגדל יכלול חניון תת קרקעי, לובי ומועדון דיירים.

"אחוז גבוה מהרוכשים הוא משפרי דיור מתוך השכונה", אומר אבישי בן חיים, מנכ"ל החברה. "לקוחות שרכשו אצלנו דירת 4 חדרים לפני 5-6 שנים, בבניינים קודמים שבנינו בשכונה, קונים היום דירה גדולה יותר בפרויקט. הורים קונים דירה לילדים שלהם, הורים עוברים לגור ליד הילדים שלהם, ואחרים ממליצים לחברים שלהם".

מחיר לדירת 4 חדרים במגדל, בשטח של 120 מ"ר נטו, עם מרפסת של 20 מ"ר ומחסן דירתי, הינו החל מ-1.17 מיליון שקלים. מחיר לדירת 5 חדרים במגדל, בשטח של 137 מ"ר נטו ומרפסת בשטח של 20 מ"ר עם מחסן דירתי, הינו החל מ- 1.37 מיליון שקלים.

עוד נמסר מהחברה, כי עבודות חפירת החניון החלו והיתר הבנייה לבניין אמור להתקבל בימים הקרובים, וכי האכלוס צפוי תוך שנתיים מההיתר.

פרויקט "קריית האקדמיה" של חברת רוטשטיין היה בין הפרויקטים הראשונים שקמו בקריית השרון. בנייתו החלה בתחילת העשור והוא כולל 230 דירות, על שטח של כ- 40 דונם.

בן חיים אומר כי "הערך הנתפס של הקריה עלה מאוד בשנים האחרונות, וקריית השרון, שהחלה את דרכה כשכונה של זוגות צעירים, הפכה למוקד משיכה גם למשפרי דיור מתוך העיר, השכונה ומאזור השרון כולו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


יבוא יצוא
צילום: תמר מצפי

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לשוק המקומי

התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובשוק המקומי מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים

ליאור דנקנר |

הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.

הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.

ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.


איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה

הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.

מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.