בצלאל סמוטריץ תומר גלאם
צילום: האוצר

אשקלון תיכלל במתווה השיקום: מיליוני שקלים יוקצו לתשתיות וחינוך

לקראת ישיבת הממשלה שצפויה לאשר את מתווה השיקום לאזורים בדרום שנפגעו מהמלחמה, התקיימה פגישה בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ לראש עיריית אשקלון, שמאר כי מדובר ב"בשורה של ממש...צעד נוסף במאבק שלנו לקבל את הזכויות המלאות המגיעות לתושבי אשקלון בזכות"

איתן גרסטנפלד | (6)

ברקע ישיבת הממשלה שתתקיים בזמן הקרוב ובה תובא החלטת ממשלה לחיזוק העיר אשקלון, וכלל היישובים שנפגעו במתקפה ב7.10, נפגש שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם. החלטת הממשלה כוללת השקעה בגובה מאות מיליוני שקלים בתשתיות, תחבורה, רווחה, תרבות, חינוך, בריאות ותעסוקה.


החלטת הממשלה מגיעה לאחר שבתחילת המלחמה מתח גלאם ביקורת קשה על שר האוצר על כך שהעיר לא נכללה בתוכנית המענקים לעוטף עזה, למרות שספגה מאות רקטות ואבדות בנפש. בעקבות הלחץ החליט סמוטריץ' אישר להגדיר את אשקלון כיישוב ספר, לתקופת המלחמה. המשמעות של ההחלטה הייתה השוואת כל התנאים של התושבים והעסקים באשקלון ליישובים שבעוטף עזה (מרחק 7-0 ק"מ מהגבול) בכל הקשור לפיצויים בגין נזקי המלחמה.


שר האוצר בצלאל סמוטריץ’: הולכים לאשר החלטה היסטורית שתביא מאות מיליונים לעיר. תושבי אשקלון – סיימתי זה עתה ישיבת עבודה מצוינת עם ראש העיר התותח שלכם, ומכאן אני ממשיך לישיבת ממשלה כדי לאשר החלטה היסטורית שתחזק את עוטף ישראל, את העיר אשקלון ואת כל היישובים הסמוכים לרצועת עזה ונפגעו ב7.10 ותביא מאות מיליוני שקלים כבר עכשיו לפיתוח העיר. ההשקעה תכלול תקציבים משמעותיים לתחבורה, לתשתיות, לרווחה, לתרבות, לחינוך, לבריאות ולתעסוקה – מתוך הבנה עמוקה שזו עיר נהדרת עם תושבים נפלאים ומנהיגות מצוינת, שזכאית לכל זה. לראש העיר יש מחויבות אינסופית אליכם – והוא לא נותן לי מנוח עד שכל ההתחייבויות יתממשו. ואני מצידי מחויב לקיים. זו רק ההתחלה – ובקרוב גם הטבות המס בדרך אליכם. אנחנו לא מדברים – אנחנו עושים. זה נכון לאומית, זה נכון ציונית, וזה נכון כי פשוט מגיע לכם. 


ראש העיר תומר גלאם: ״החלטת הממשלה שעוברת היום וכוללת בתוכה מאות מיליוני שקלים לטובת העיר אשקלון ותושביה היא בשורה של ממש והיא צעד נוסף במאבק שלנו לקבל את הזכויות המלאות המגיעות לתושבי אשקלון בזכות, ולא בחסד. אני רוצה להודות לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳ שהבטיח לסייע לעיר אשקלון וקיים ואני משוכנע כי יעמוד במילתו גם בהבטחה להטבות מס לתושבי העיר. תודה גם לראש הממשלה, בנימין נתניהו על הראייה המשותפת לטובת העיר אשקלון והכרה בצרכים שלה. אנחנו לא עוצרים בזה ונמשיך לפעול עד שתושבי העיר, הגיבורים האמיתיים בחזית, יקבלו את כל מה שמגיע להם״.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אנונימי 24/04/2025 08:32
    הגב לתגובה זו
    יש המון דירות ללא ממדים. ממדים ציבורים לא מתאימים לאוכלוסיה מבוגרת שצריכה לרוץ במדרגות תוך כמה שניות לממד רחוק. חייבים קודם פינוי בינוי כמו בערים הגדולות . קודם הצלת חיים
  • 4.
    אשקלוני 23/04/2025 18:31
    הגב לתגובה זו
    לראש עיריית אשקלון לא איכפת מהתושבים רק מהמקורבים ומעצמו.
  • 3.
    מעשה ב2 גמדים תומר גלאם וסמוטריץ (ל"ת)
    אנונימי 23/04/2025 10:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אשקלוני 23/04/2025 10:14
    הגב לתגובה זו
    אם בכלל תעבור את אחוז החסימה.
  • 1.
    יופי עכשיו יחליפו שוב את כל המדרכות (ל"ת)
    אשקלוני 22/04/2025 16:07
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 22/04/2025 21:28
    הגב לתגובה זו
    חחח של מי המפעל בטון או המשתלה או החולות שנעלמו ויצאו חור ענק איזה עיר מושחתת חחחח
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.