זמן שווה כסף - השאלה איך משתמשים בנוסחה המנצחת הזו באינטרנט

אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחת פרויקט בעולם האינטרנט הוא זמן השהייה של הגולש באתר; גיל אלדד מסביר כיצד לגרום לו לשהות באתר כמה שיותר
גיל אלדד |

הצלחת פרויקט בעולם האינטרנט נמדדת לפי מספר רב של פרמטרים, אך ללא צל של ספק, זמן שהייה ממושך של הגולש באתר משמעו שעשינו משהו נכון בדרך.

משך שהיית הגולש באתר יגדל ככל שנבין את מכלול התרחישים האפשריים בו ובמקביל, נאפיין את האתר על בסיס הבנת הצרכים השיווקיים והעסקיים של הלקוח. הסוד הוא חווית גלישה חיובית.

גולש ממוצע מגיע לאתר כזה או אחר כדי לספק צרכים מסוימים (איסוף מידע, ביצוע של מכירה, קניה או פעולה עסקית אחרת, יצירת קשר, צריכת בידור וכו'). בצורה בלתי מודעת, הגולש יוצר הזדהות רגשית עם ערכי המותג או האתר על-ידי סיפוק צרכיו השונים, תוך התנסות בחוויית גלישה שרצוי שתעניין, תרתק ותמשוך אותו להישאר באתר זמן רב.

תנו לגולש לעבור בכמה שיותר תחנות

נניח ששלב כניסת הגולש לאתר (לרוב דרך דף נחיתה) מוגדר כנקודה A ושלב יציאתו מהאתר מוגדר כנקודה B. בין נקודה A ל-B הגולש יכול לעבור ב"תחנה" אחת או לעבור 10 "תחנות", כאשר כל "תחנה" תספק לו חווית גלישה שונה. ככל שכמות ה"תחנות" תהיה גדולה יותר, יגדל זמן השהייה של הגולש באתר. בניגוד לנהג אוטובוס או רכבת, שמחויב לעבור בכל התחנות שהוגדרו לו מבעוד מועד, הגולש יכול לפרוש מהמסלול בכל רגע. למרות זאת, תפקידנו הוא לגרום לו לרצות לעבור בכמה שיותר תחנות.

אבל איך גורמים לגולש לרצות לעשות זאת? כדי לגרום לגולש לשהות באתר זמן רב, עלינו לספק מענה כולל ומקיף לצרכים ולמאוויים האפשריים שלו. במקביל לאספקת גירויים חדשים עבור הגולש בכל שלב ושלב, עלינו לבחון ביסודיות את כל תרחישי הגלישה האפשריים באתר, כדי שנוכל להבין במדויק מהו תהליך הגלישה הנכון והאפקטיבי ביותר עבור הגולש הפוטנציאלי בו.

אסור להגיע למצב שבו הגולש ירגיש שהוא נמצא ב"מבוי סתום". קרה לכם שגלשתם באתר ולאחר דפדוף מהיר במספר עמודים התעוררה בכם השאלה: "או.קי., ומה עכשיו...?".

חשוב לזכור שאם הגולש יספק את צרכיו ב"תחנה" הראשונה, לא תישאר לו כל סיבה להמשיך ולגלוש באתר! ולחילופין, במידה והוא לא מצא את מה שחיפש ב"תחנה" הראשונה ובמקביל הוא לא נחשף לאלטרנטיבות איכותיות נוספות, הגולש יתייאש ויעזוב את האתר שלכם מיד.

לסיכום: חשוב לעורר בגולש את הצורך לעבור לשאר ה"תחנות" באתר, רבות ככל שניתן בהתחשב במיקום שלו ובצרכים שהגדיר לעצמו. מתן מענה איכותי לצרכי הגולש יעניק לו חווית גלישה חיובית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר

השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סטיב ויטקוף

סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר

ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.

הצצה לנכסים של ויטקוף

לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.

המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.

World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ

ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.

לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

בצלאל מכליס
צילום: ליאת מנדל

ספרד לא רוצה נשק ישראלי - הערכות שתבטל עסקה גדולה עם אלביט

מדריד מבטלת חוזים לרכישת מערכות ארטילריה מאלביט וטילי ספייק מרפאל, במהלך שנועד לצמצם תלות בטכנולוגיה ישראלית על רקע המלחמה בעזה והלחץ הציבורי באירופה

אדיר בן עמי |
ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, הכריז לפני שבוע על אמברגו נשק על ישראל. בהמשך הוא אמר: "לספרד, כפי שאתם יודעים, אין פצצות אטום, נושאות מטוסים, או מאגרי נפט גדולים. אנחנו לבדנו לא יכולים לעצור את המתקפה הישראלית. אבל זה לא אומר שאנחנו לא ננסה לעצור אותה, מפני שיש מטרות ששווה להילחם עבורן, אפילו אם כוחנו לבדו לא יכול להביא לניצחון". 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב: "זה איום ג'נוסיידי על המדינה היהודית היחידה. כנראה האינקוויזיציה הספרדית, גירוש יהודי ספרד והרצח השיטתי וההמוני של יהודים בשואה, לא מספיקים לסנצ'ס. מדהים".

  

כעת נודע שהאמברגו הופך למוחשי. ספרד החליטה לבטל עסקה רחבת היקף לרכישת מערכות ארטילריה מדגם PULS מאלביט מערכות. היקף העסקה הכולל של כל הפרויקט יחד עם ספקיות נוספות הוערך בכ-700-800 מיליון אירו, מתוכם כ-150 מיליון אירו יוחסו לאלביט עצמה. ההודעות על כך התפרסמו בתקשורת הספרדית, כשנזכיר שלאחרונה גם דווח שם על ביטול עסקה לרכישת טילי ספייק LR 2 מרפאל בהיקף של כ-285 מיליון אירו. על כך אמר לנו מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן שהחברה לא קיבלה הודעה רשמית ואלו דיבורים בעיתון, אך מאז היחסים התערערו עוד יותר ונראה שהאמברגו שמגיע מראש הממשלה יחלחל להסכמים רבים בין חברות נשק ישראליות לספרד. 

הרצון המוצהר של ספרד הוא להקטין ככל האפשר את ההישענות על טכנולוגיה ישראלית, על רקע המלחמה בעזה והלחץ הציבורי באירופה לצמצום שיתופי פעולה ביטחוניים עם ישראל. ספרד היא שוק חשוב של התעשיות הביטחוניות, והיא כמובן מדינה משמעותית באירופה וחסרונה כלקוח יורגש. עד כה למרות איומים מצד מדינות שונות באירופה, היה נדמה שכשמדובר בנשק הם ירצו את המערכות הטובות מבחינתם, ואם המערכות הישראליות מתאימות להם הם ירכשו למרות האיומים. אלא שהאיומים הופכים למוחשיים והחשש שזה יחלחל למדינות נוספות בעקבות הרחבת הלחימה בעזה.