לראשונה מאז 1964: אסם יוצאת עם במבה חדשה במילוי קרם נוגט

הבמבה החדשה פותחה במשך שנתיים בהשקעה של יותר ממיליון דולר; צופים מכירות של 800 אלף יחידות בחודש
משה בנימין |

לקראת יום העצמאות ה – 60, יוצאת אסם עם מוצר חדש ומפתיע של מותג העל במבה: במבה במילוי קרם נוגט.

הבמבה החדשה פותחה במשך כשנתיים במרכז המחקר והפיתוח של נסטלה בשדרות, בהיקף השקעה של מעל למליון דולר, והשקתה באה לאחר שורת מבחני טעימה והעדפת לקוחות בהיקפים חסרי תקדים בתעשיית המזון הישראלית.

הרעיון לשלב את הטעם המלוח של הבמבה עם נגיעה מתוקה, עלה באסם כבר לפני מספר שנים וקיבל אישור וחיזוק לפיתוח בפניות של צרכנים כמו גם מכתבים של חיילים ואנשי מילואים, שסיפרו על אהבתם לטבול במבה בממרח שוקולד או בקרם נוטלה. חיפוש בגוגל, למשל, מניב לא פחות מ- 1,950 צירופים של "במבה עם שוקולד", ובכלל זה מתכונים לעוגה המבוססת על הרכיבים האלה.

כשחשבו בחטיבת החטיפים באסם על צעד חדשני ויוצא דופן לשנת ה- 60 הוחלט כי בעזרת היכולות והידע של מרכז פיתוח החטיפים של נסטלה בשדרות, ניתן לממש את רעיון השילוב בין הטעמים. אנשי מרכז הפיתוח, בניהולה של גופנה ליס, החליטו להרים את הכפפה. אחרי שנתיים של ניסיונות חוזרים ונשנים ואלפי שעות אדם, הומצא ונרשם פטנט אשר אפשר לקונספט לקרום עור וגידים ולעלות לפס היצור של המפעל בשדרות.

עם השקת המוצר החדש אמר גזי קפלן, מנכ"ל קבוצת אסם, כי "אין מועד מתאים יותר להשקת טעם חדש ומפתיע של במבה מאשר יום העצמאות ה- 60. מאז הוצגה לראשונה ב 1964, הפכה במבה לחלק מההוויה הישראלית. המוצר החדש משלב את כישרון ההמצאה והחדשנות הישראלי, העוצמה של נסטלה והצדעה לעובדינו בשדרות, שעמידתם הזקופה במשך שבע שנים קשות הפכה את המפעל לאחד מעוגני היצור החשובים ביותר של קבוצת אסם".

לדברי נילי צור, מנכ"ל חטיבת החטיפים ודגני הבוקר באסם, "הבמבה במילוי נוגט הינה שיא נוסף ביכולת לחדש ולהעיז והפעם במותג ותיק אליו הציבור מגלה נאמנות רבת שנים. המוצר החדש מיועד לגילאי 8- 88 .אנו מתכננים ליצר ולשווק את הבמבה במילוי הנוגט במשך כל שנת ה- 60 עם צפי מכירות של 800,000 יחידות בחודש".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סמוטריץ ממשלהסמוטריץ ממשלה

הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי תיכנס לתוקף עוד 21 יום

במסגרת המהלכים שמקדם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' במאבק נגד יוקר המחיה, החליט השר להרחיב את הפטור ממע"מ על יבוא אישי; הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי עד לסכום של 150 דולר תיכנס לתוקף עוד 21 יום 

רן קידר |

במסגרת המהלכים שמקדם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' במאבק נגד יוקר המחיה, החליט השר להרחיב את הפטור ממע"מ על יבוא אישי. הפטור ממס על יבוא אישי לסכום של 150 דולר ייכנס לתוקף עוד 21 יום. "הצרכן הישראלי לא יכול להיות שבוי בידי טייקונים שמחזיקים במשק" אמר סמוטריץ'. 

שר האוצר מוביל שורה של צעדים להקלה בתחום יוקר המחייה ולתפיסתו פתיחת השוק תוציא מידי מונופולים וחברות ששולטות במשק את היכולת לגבות מהצרכן הישראלי מחירים גבוהים מרוב מדינות אירופה. כך למשל מחירי ההלבשה וההנעלה בישראל גבוהים ביחס לממוצע האירופאי. הפער במחירי המוצרים האלו מגיע לכ-28% מהממוצע ה-OECD. 

על פי ההערכות, ארבע חברות גדולות בתחום ההלבשה וההנעלה בישראל מחזיקות יחד בכ-40% מנתח השוק בסקטור זה ולמעשה קובעות רף מחירים גבוה ולא מוצדק לכל משקי הבית. על פי נתוני משרד האוצר כוח הקנייה של אזרחי ישראל נמוך מזה של רוב מדינות אירופה כאשר ישראל נמצאת במקום ה-22 מתוך 38 מדינות. הסיבה לכך היא רמת מחירים יקרה שמצמצמת את כוח הקנייה של האזרחים בישראל. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': ״הצרכן הישראלי משלם יותר מחברו במדינות המערב. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה כי סקטורים שלמים מוחזקים בידי מונופולים וטייקונים שמנצלים את המשק הסגור כדי לגבות מחיר יקר ולא מוצדק מהצרכן הישראלי. החלטתי להגביר את התחרות בתחום הזה ולהוזיל בכך את סל המחייה עבור משקי הבית בישראל". השר פירסם את הצו להערות הציבור לקראת כוונתו לחתום עליו. בעוד 21 יום יוכל השר לחתום וההוזלה תיכנס לתוקף. 

הצעד מוצג לציבור כעידוד תחרות, אך גורמי המקצוע באוצר מזהירים כי מדובר במהלך של כלכלת בחירות. וויתור על הכנסות ממסים בזמן שהמשק עדיין מתמודד עם עלויות המלחמה אינו צעד זהיר ובוודאי לא כזה שהדרג המקצועי תמך בו. בצמרת האוצר מדגישים כי שנים מדברים על ביטול פטורים, לא על הרחבתם, והמהלך הנוכחי הפוך לחלוטין לאג’נדה הרשמית של המשרד.

סמוטריץ ממשלהסמוטריץ ממשלה

הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי תיכנס לתוקף עוד 21 יום

במסגרת המהלכים שמקדם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' במאבק נגד יוקר המחיה, החליט השר להרחיב את הפטור ממע"מ על יבוא אישי; הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי עד לסכום של 150 דולר תיכנס לתוקף עוד 21 יום 

רן קידר |

במסגרת המהלכים שמקדם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' במאבק נגד יוקר המחיה, החליט השר להרחיב את הפטור ממע"מ על יבוא אישי. הפטור ממס על יבוא אישי לסכום של 150 דולר ייכנס לתוקף עוד 21 יום. "הצרכן הישראלי לא יכול להיות שבוי בידי טייקונים שמחזיקים במשק" אמר סמוטריץ'. 

שר האוצר מוביל שורה של צעדים להקלה בתחום יוקר המחייה ולתפיסתו פתיחת השוק תוציא מידי מונופולים וחברות ששולטות במשק את היכולת לגבות מהצרכן הישראלי מחירים גבוהים מרוב מדינות אירופה. כך למשל מחירי ההלבשה וההנעלה בישראל גבוהים ביחס לממוצע האירופאי. הפער במחירי המוצרים האלו מגיע לכ-28% מהממוצע ה-OECD. 

על פי ההערכות, ארבע חברות גדולות בתחום ההלבשה וההנעלה בישראל מחזיקות יחד בכ-40% מנתח השוק בסקטור זה ולמעשה קובעות רף מחירים גבוה ולא מוצדק לכל משקי הבית. על פי נתוני משרד האוצר כוח הקנייה של אזרחי ישראל נמוך מזה של רוב מדינות אירופה כאשר ישראל נמצאת במקום ה-22 מתוך 38 מדינות. הסיבה לכך היא רמת מחירים יקרה שמצמצמת את כוח הקנייה של האזרחים בישראל. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': ״הצרכן הישראלי משלם יותר מחברו במדינות המערב. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה כי סקטורים שלמים מוחזקים בידי מונופולים וטייקונים שמנצלים את המשק הסגור כדי לגבות מחיר יקר ולא מוצדק מהצרכן הישראלי. החלטתי להגביר את התחרות בתחום הזה ולהוזיל בכך את סל המחייה עבור משקי הבית בישראל". השר פירסם את הצו להערות הציבור לקראת כוונתו לחתום עליו. בעוד 21 יום יוכל השר לחתום וההוזלה תיכנס לתוקף. 

הצעד מוצג לציבור כעידוד תחרות, אך גורמי המקצוע באוצר מזהירים כי מדובר במהלך של כלכלת בחירות. וויתור על הכנסות ממסים בזמן שהמשק עדיין מתמודד עם עלויות המלחמה אינו צעד זהיר ובוודאי לא כזה שהדרג המקצועי תמך בו. בצמרת האוצר מדגישים כי שנים מדברים על ביטול פטורים, לא על הרחבתם, והמהלך הנוכחי הפוך לחלוטין לאג’נדה הרשמית של המשרד.