לראשונה מאז 1964: אסם יוצאת עם במבה חדשה במילוי קרם נוגט

הבמבה החדשה פותחה במשך שנתיים בהשקעה של יותר ממיליון דולר; צופים מכירות של 800 אלף יחידות בחודש
משה בנימין |

לקראת יום העצמאות ה – 60, יוצאת אסם עם מוצר חדש ומפתיע של מותג העל במבה: במבה במילוי קרם נוגט.

הבמבה החדשה פותחה במשך כשנתיים במרכז המחקר והפיתוח של נסטלה בשדרות, בהיקף השקעה של מעל למליון דולר, והשקתה באה לאחר שורת מבחני טעימה והעדפת לקוחות בהיקפים חסרי תקדים בתעשיית המזון הישראלית.

הרעיון לשלב את הטעם המלוח של הבמבה עם נגיעה מתוקה, עלה באסם כבר לפני מספר שנים וקיבל אישור וחיזוק לפיתוח בפניות של צרכנים כמו גם מכתבים של חיילים ואנשי מילואים, שסיפרו על אהבתם לטבול במבה בממרח שוקולד או בקרם נוטלה. חיפוש בגוגל, למשל, מניב לא פחות מ- 1,950 צירופים של "במבה עם שוקולד", ובכלל זה מתכונים לעוגה המבוססת על הרכיבים האלה.

כשחשבו בחטיבת החטיפים באסם על צעד חדשני ויוצא דופן לשנת ה- 60 הוחלט כי בעזרת היכולות והידע של מרכז פיתוח החטיפים של נסטלה בשדרות, ניתן לממש את רעיון השילוב בין הטעמים. אנשי מרכז הפיתוח, בניהולה של גופנה ליס, החליטו להרים את הכפפה. אחרי שנתיים של ניסיונות חוזרים ונשנים ואלפי שעות אדם, הומצא ונרשם פטנט אשר אפשר לקונספט לקרום עור וגידים ולעלות לפס היצור של המפעל בשדרות.

עם השקת המוצר החדש אמר גזי קפלן, מנכ"ל קבוצת אסם, כי "אין מועד מתאים יותר להשקת טעם חדש ומפתיע של במבה מאשר יום העצמאות ה- 60. מאז הוצגה לראשונה ב 1964, הפכה במבה לחלק מההוויה הישראלית. המוצר החדש משלב את כישרון ההמצאה והחדשנות הישראלי, העוצמה של נסטלה והצדעה לעובדינו בשדרות, שעמידתם הזקופה במשך שבע שנים קשות הפכה את המפעל לאחד מעוגני היצור החשובים ביותר של קבוצת אסם".

לדברי נילי צור, מנכ"ל חטיבת החטיפים ודגני הבוקר באסם, "הבמבה במילוי נוגט הינה שיא נוסף ביכולת לחדש ולהעיז והפעם במותג ותיק אליו הציבור מגלה נאמנות רבת שנים. המוצר החדש מיועד לגילאי 8- 88 .אנו מתכננים ליצר ולשווק את הבמבה במילוי הנוגט במשך כל שנת ה- 60 עם צפי מכירות של 800,000 יחידות בחודש".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.