בראבו לאבו
אבו - קיצור של 'אבוקאטו' - עורך דין באיטלקית, והוא מגדיר את עצמו - דירוג והכוונה לבחירת העו"ד המתאים. האתר כולל מאגר פרופילים של כל עורכי הדין הרשומים עם פרטי מידע חיוני על כל אחד, אך גולת הכותרת שלו היא מנגנון רייטינג שמדרג את עורכי הדין עם שקלול ציונים מ-1 עד 10.
אמנם קיימים זה מכבר בשוק מספר מדריכים מסווגים של עורכי דין, אך אבו שונה מהם בכך שהוא מבוסס על דגש צרכני ומספק לציבור הרחב פרטי מידע שעורכי הדין לא תמיד ששים לחשוף על עצמם, כגון נזיפות, התראות, מעידות וכשלונות.
עורכי הדין לא יכולים לשנות את הרייטינג, אך הם יכולים להכנס לדף הפרופיל שלהם, להעשיר ולעדכן אותו בפרטי מידע ובכך לאפשר למנגנון הרייטינג לשקלל מחדש את הציון. האתר לא חושף את הנוסחה האלגוריתמית לחישוב הרייטינג וגם לא את שיעורי המשקל היחסי של כל פרמטר, אך מציין כי לא לכל הפרמטרים יש משקל זהה, לרבות ביקורת הלקוחות על העורך דין שלהם ומידת שביעות רצונם מאופן טיפולו בתיק שלהם.
כמובן שלא כל עורכי הדין מתלהבים מהרעיון ששחקן חדש חודר למגרש שלהם ובודק אותם בעין בוחנת ופומבית. אלה מהם שלא זכו לציון ראוי, לדעתם, הגיבו בביטול שהמידע לא מעודכן וש"כל האתר הזה הוא בדיחה תפלה", אבל אלה שזכו לדירוג גבוה לא מתלוננים ומבינים שהשרות של אבו עשוי לסייע להם לגרוף לקוחות חדשים.
הציבור יכול לחפש עורך דין לפי ציון הרייטינג, מקום (עיר, אזור), תחום התמחות וניסיון, ואף ליצור קשר עם העו"ד ישירות מדף הפרופיל שלו.
האתר הוקם במשך 16 חודשים עם השקעה של 13 מיליון דולר ותחת מעטה כבד של סודיות, כשמאחוריו ניצבים שמות מוכרים - פורשי מיקרוסופט ואקספדיה, שבחלקם כבר הצליחו לטלטל את ענף התיירות והנדל"ן בפרוייקטים קודמים. היזם ומנכ"ל אבו, מארק בריטון, בעצמו עורך דין, היה הסמנכ"ל והיועץ המשפטי של אקספדיה - אתר התיירות הפופולרי, שהוקם ע"י ריץ' ברטון. אותו ברטון הקים בשנה שעברה את אתר זילואו המספק אומדני שווי לנכסי מגורים והפך תוך שנה לאחד האתרים הפופולריים ביותר בתחום הנדל"ן. בו זמנית ברטון גם השקיע 3 מיליון דולר באבו ואף חבר במועצת המנהלים של המיזם.
הפרשנים רואים קווי דמיון בין זילואו ואבו בקונספט הנשען על העברת הכח לידי הצרכן באמצעות נגישות חופשית למידע שלפני כן היה חסום בפני הציבור הרחב. כמו זילואו, גם המטה של אבו שוכן בסיאטל ולשניהם מקורות הכנסה מפרסום. לשניהם אותו לוק נקי וסגנון דומה עם חשד שאותו מעצב היה מעורב בחזות הגראפית. שניהם עוררו גלי התנגדות עם הקמתם. לשניהם יש קבלות של הצלחה במיזם הקודם. ועכשיו שניהם חוברים שנית בהמראה משותפת של אבו בתחום השרות המשפטי לצרכן הביתי.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
JAECOO
מותג רכב שלא היה כאן לפני שנה וטיפס לראש טבלת המסירות במהירות חסרת תקדים
מותג הרכב JAECOO פרץ השנה לשוק הישראלי באופן כמעט נדיר. המותג כלל לא היה כאן ב-2024 ותוך חודשים הפך לשחקן מרכזי. דגם ה-JAECOO 7 היה הדגם הנמכר ביותר בארץ עם 14,400 מסירות בעשרת החודשים הראשונים, לפני יונדאי קונה, טויוטה קורולה וקיה פיקנטו.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השילוב בין עיצוב פרימיום, טכנולוגיה מתקדמת, אבזור עשיר וצריכת דלק מרשימה – לצד תג מחיר נגיש – דיבר לישראלים, כולל נהגים שעברו ממשפחתיות או חיפשו אלטרנטיבה לחשמליות. JAECOO הפך ל-SUV הנמכר ביותר בכל הזמנים בישראל.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
