על מי תשפיע בכר? 76% מהישראלים לא קיבלו ייעוץ בבנק
ממצאי סקר מעניינים שערכה חברת "ישיר בית השקעות" מגלים את הנתון המדהים כי כ-76% מהציבור כלל לא נפגשו עם יועץ ההשקעות של הבנק ורק כ-24% התייעצו עם אותו יועץ השקעות - שעמד בליבה של רפורמת בכר. לדברי משה הלפרין, מנכ"ל "ישיר בית השקעות", המתמחה בניהול השקעות בגישה צרכנית, אין ספק שמרבית הציבור עדיין פסיבי בנוגע לניהול כספיו.
מהסקר שערך מכון מותגים עבור חברת "ישיר בית השקעות" עולה כי מרבית הציבור פסיבי בכל הקשור לניהול השקעותיו בבנק. הסקר כלל 500 מרואיינים. כעת, נשאלת השאלה, האם הרפורמה שמטרתה היתה, בין היתר, להעניק ייעוץ אובייקטיבי ללקוח בבנקים - באמת היתה רלוונטית מבחינת היקפי הייעוץ שאותם לקוחות צורכים.
הלפרין עדיין סבור שהציבור נותר פאסיבי להשקעותיו מול הבנקים. "לציבור מוצע מגוון רב של מוצרים פיננסים ואפיקי השקעה אולם, הציבור הרחב רואה עדיין בבנקאי אוטוריטה בלעדית, הוא מפקיד בידיו את כספו בתכניות ארוכות טווח מבלי לבחון אפיקי השקעה מגוונים יותר המתאימים לצרכיו ולאופיו של הלקוח בסולם שונא/אוהב סיכון", מסביר מנכ"ל בית ההשקעות.
בישיר בית השקעות סבורים כי היום חשוב לעודד את הצרכן להיות אקטיבי, לבחון ולהשוות גובה עמלות וריביות, להשוות בין תשואות של קרנות נאמנות ולבצע מעקב אחר ביצועי יועץ ההשקעות בבנק. המלצות ועדת בכר יוצרות הזדמנות להוציא ולנהל כספים באפיקים חוץ בנקאיים ועל כן חשוב שהצרכן יהיה מודע ויבחן גם חלופות אלו.