פרטנר: הרווח ירד ב-13% אך עקף את הצפי בשוק

המנייה עולה בבורסה ב-2.4%. עוד נתון מעודד הוא כי רווח ה-EBITDA עלה ב-4.8% והסתכם בכ-420.8 מיליון שקל. החברה עקפה את הצפי של האנליסטים באקסלנס נשואה

חברת התקשורת פרטנר דיווחה היום (רביעי) על הכנסות 1.25 מיליארד שקל, או כ-273.5 מיליון דולר, ברבעון השני של השנה. מדובר בשחיקה של 0.8% אל מול הרבעון השני של 2004. בשורה התחתונה ירד הרווח הנקי של פרטנר ב-13.2% ביחס לעת המקבילה והסתכם בכ-115.8 מיליון שקל. אך למרות הירידה החברה עקפה את הצפי בבית ההשקעות אקסלנס נשואה, שם ציפה האנליסט ריצ'רד גוסו לרווח של 102 מיליון שקל.

רווח ה-EBITDA של החברה גדל ב-4.8% והסתכם ברבעון החולף ב-420.8 מיליון שקל (92 מיליון דולר) - שיעור של 33.6% מסך ההכנסות. המנייה עולה בבורסה לאחר פרסום הדוחות בשיעור נאה של 2.4% במחזור של 5 מיליון שקל.

החברה דיווחה, כי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הייתה עליה בהכנסות, אשר נבעה בעיקרה מבסיס מנויים גדול יותר ומדקות שימוש רבות יותר, שנוטרלה על ידי השפעת הורדת 1דמי הקישוריות שנכנסה לתוקפה במארס 2005.

בהשוואה לרבעון הראשון של 2005, נבעה הירידה בהכנסות מעליה בדקות השימוש כתוצאה מבסיס מנויים רחב יותר, מעלייה עונתית ומשינוי של תעריפים ומבנה ההצעות ללקוחות, נוטרלו על ידי ההשפעה על רבעון מלא של הורדת תעריפי הקישוריות ועל ידי ירידה בהכנסות ממכירת מכשירי קצה.

כמו כן הודיעה פרטנר, כי מועצת המנהלים החליטה להמליץ לבעלי המניות לאשר חלוקת דיווידנד במזומן בסכום של 57 אגורות למניה ובסכום כולל של 86.4 מיליון שקל, כשיום הקום יחול ב-26 בספטמבר. תשלום הדיווידנד כפוף לאישור בעלי המניות של החברה.

בהתייחסו לתוצאות, אמר מנכ"ל פרטנר, עמיקם כהן, כי "תוצאות הרבעון השני של חברת פרטנר הינן הוכחה לחוסן הפיננסי והתפעולי של החברה וליכולת שלנו לייצר ערך עבור בעלי המניות שלנו. זו השנה השלישית ברציפות שהמותג orangeנבחר למותג המוביל בשוק התקשורת בישראל, וכמותג השני בחוזקו בדירוג המותגים הכללי על ידי העיתון גלובס".

כהן הוסיף כי "בנוסף, פרטנר זכתה בפרס ה"אפי פלטינום" היוקרתי, עבור המהלך השיווקי המצטיין שהוכיח אפקטיביות והישגים יוצאי דופן בין השנים 1999 ? 2004. גורמים אלה, בצירוף האיכות המצוינת של השירותים שלנו, אפשרו לנו להמשיך ולהגדיל את בסיס המנויים שלנו, ולהמשיך ולהציע שירותים חדשניים ללקוחותינו. רשת הדור השלישי (G3) שלנו מכסה כבר יותר מ-92% מהאוכלוסייה, ולמעלה מ-35,000 מנויים כבר נהנים משירותי הדור השלישי שלנו".

מפרטנר נמסר עוד, כי "אנו מאד מרוצים מהתוצאות הפיננסיות והתפעוליות של הרבעון השני של שנת 2005. התוצאות בחצי הראשון של השנה עולות בקנה אחד עם תחזיותינו השנתיות, כפי שפורסמו ב-7 בפברואר, 2005. מיתנו בהצלחה את השפעות ההורדה בתעריפי הקישוריות ושמרנו על רמה זהה של EBITDA כמו בשנה שעברה באמצעות שינוי מבנה התעריפים שלנו והצעותינו למנויים, ובאמצעות הורדת הוצאות. אנו מאמינים כי נצליח לשמור על תוצאות אלו גם בחצי השני של השנה".

מסקירת הפעילות של פרטנר, המופיעה בדיווח, עולה, כי כ-37,000 מנויים נטו הצטרפו לפרטנר במהלך הרבעון השני של 2005, בהשוואה לכ-38,000 מנויים ברבעון השני של 2004, ול-32,000 מנויים ברבעון הראשון של 2005. שיעור הנטישה הרבעוני עמד על כ-3.6% ברבעון השני של 2005, לעומת 3.3% ברבעון השני של 2004, כשעלייה זו נובעת כמעט כולה מהעלייה בשיעור הנטישה בסקטור המנויים המשלמים מראש (Prepaid).

ברבעון השני של 2005 ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU)הייתה 157 שקל (34.3 דולר), לעומת 171 שקל ברבעון השני של 2004, ו-157 שקל ברבעון הראשון של שנת 2005. הירידה נבעה בעיקר מהירידה בתעריפי הקישוריות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מודיס
צילום: טוויטר

מודיס מתעלמת מהמציאות; הדירוג של ישראל צריך לעלות וזו עובדה

בסוכנות הדירוג מודי'ס מציינים כי ההסכם בעזה הוא התפתחות חיובית אם כי בסוכנות לא משנים את הדירוג; במשרד האוצר מרוצים: השווקים כבר משקפים אמון בכלכלה הישראלית; למה במודיס מנותקים מהמציאות?

תמיר חכמוף |

חברת הדירוג מודי'ס פרסמה אמש עדכון על ישראל הכולל ניתוח כלכלי בעקבות חתימת ההסכם בין ישראל לחמאס בשבוע שעבר.
בדו"ח נכתב כי ההסכם מהווה התפתחות חיובית לדירוג האשראי של ישראל (Baa1, תחזית שלילית), שכן הוא מאפשר לממשלה להפנות משאבים חזרה לכלכלה ולצמצום הגירעון. עם זאת, במודי'ס מבהירים כי השפעה ממשית על הדירוג תגיע רק אם ההסכם יישמר לאורך זמן ויעבור מעבר לשלב הראשון, כולל שיקום בעזה, ומעלים את התחזיות לצמיחה בהמשך.


מודיס מנותקים

במבט ראשוני נראה שההודעה של מודי'ס חיובית למרות שבקריאה מעמיקה יותר עולות שתי נקודות שמחלישות את אמינות המסר: התחזית המאוחרת מדי להורדת הריבית, והקישור התמוה בין דירוג האשראי של ישראל לשיקום הכלכלה בעזה.

ראשית, ההנחה שהורדת ריבית בישראל תתרחש רק בתחילת 2026 נראית מנותקת מהמציאות בשטח. סביבת האינפלציה כבר מתמתנת וקיבלנו הפתעה חיובית במיוחד במדד המחירים האחרון, השקל התחזק, והפעילות הריאלית מראה סימני האטה בנתוני התמ"ג של הרבעון השני, כל אלה מגבירים את הסבירות שבנק ישראל יחל בצעדים מוקדמים יותר, כנראה כבר בהחלטה הקרובה. התחזית של מודי'ס, שמרמזת בעקיפין על רצון לראות מדיניות מוניטרית זהירה יותר, עשויה להתפרש כלחץ עקיף על הבנק המרכזי דווקא בשלב שבו הוא שוקל להקל על המשק.

בעיה נוספת היא הקישור שמודי'ס עושה בין התאוששות כלכלית בישראל לבין שיקום עזה. נכון ששקט ביטחוני ויציבות אזורית תורמים לסנטימנט, אך הצגת השיקום בעזה כתנאי מרכזי לשיפור בדירוג האשראי של ישראל נראית שנויה במחלוקת במקרה הטוב. הכלכלה הישראלית מבוססת על מנועי צמיחה פנימיים, טכנולוגיה, יצוא וחדשנות, והיא אינה תלויה באופן ישיר במידת ההתקדמות בשיקום הכלכלה העזתית. הקישור הזה מעלה סימני שאלה לגבי סדרי העדיפויות של מודי'ס וההבנה של מבנה הכלכלה המקומית ואת רמת ההפרדה בין השיקולים הכלכליים לבין הפוליטיים-אזוריים.

ולמרות שהדירוג לא השתנה, ניתן לראות כי השוק מאותת כי היה מקום לשדרוג. תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו בחודשים האחרונים לרמות המשקפות דירוג גובה יותר, במקביל לירידה בפרמיית הסיכון של ישראל, רמז לכך שהמשקיעים מתמחרים בפועל דירוג גבוה מזה שמודי'ס מעניקה כיום. במילים אחרות, השווקים הפיננסיים הקדימו את סוכנויות הדירוג, הם מגיבים לשיפור בסביבה הכלכלית, לירידת האינפלציה ולהתייצבות הפיסקלית, עוד לפני שהתחזיות הרשמיות מתעדכנות.