לנדרובר דיפנדר S200 - חייט שטח
הלנדרובר דיפנדר S200 הוא כל מה שרצינו ברכב שטח. הוא נפלא על הכביש, הוא נהדר בשטח. הוא נוח, מרווח ואריסטוקרטי לחלוטין. הוא חליפה שתפר חייט שטח, אבל הוא לא מיועד לתפרנים.
אהבנו - נוחות, איבזור, עבירות, סטייל
לא אהבנו - איבזור בטיחות, מרווח גחון, מגיני בוץ נמוכים מדי (מזמרה פשוטה פותרת את הבעיה), מחיר.
ציון מסכם: 4.6 בסולם פולס בשטח
לפני כמעט ארבע שנים הפקירו בידי אנשי לנדרובר את הבייבי החדש (יחסית) שלהם הלנדרובר דיפנדר החדש. כבר אז היה לי ברור שהמסלול לבחון את הרכב הוא 'נחל פרצים עליון' שנמצא בדרום ים המלח. מסלול אתגרי אבל לא שובר, כזה שיוציא מהרכב את המיטב בלי סיכונים. הצלבות, בורות, הנפות גלגלים פוטוגניות ולא מעט שיפועי צד. אבל במבחן 'ההוא' תפס אותנו שרב כבד, והדיפנדר נבחן ברמת הגולן. עכשיו אין תירוצים, מזג אוויר מושלם, ונקבעה שעת מפגש 0900 בערד.
הדיפנדר החדש נושא את השם של אחד מכלי הרכב המיתולוגיים ביותר בעולם הרכב, יחד עם סיטרואן DS, פורשה 911, פורד מוסטאנג, וגם לנדרובר דיפנדר, שבעבר היה פשוט נקרא 'לנדרובר’ ושורשיו נטועים עמוק באנגליה של אחרי מלחמת העולם השניה.
עם השקתו של הדיפנדר החדש הרבה גבות הורמו בעולם. הדיפנדר שסימן ההיכר שלו היה שלדת סולם שניתן היה להעמיס עליה כמעט כל דבר שבא לכם, ושני סרנים חיים, זנח את שלדת הסולם לטובת מרכב אחוד ואת הסרנים החיים החליף בארבעה מתלים נפרדים.
אל העיצוב של הדיפנדר החדש כבר התרגלנו, עם זאת הוא עדיין אחת המכוניות המרשימות על הכביש, והוא עדיין נראה נפלא ולא דומה לאף רכב אחר על הכביש. מצד אחד אגרסיבי, מצד שני מעודן. מצד אחד חדשני ומתוחכם, ומצד שני קריצות לעיצוב של הדיפנדר המקורי. הרבה קווים ישרים ותכליתיים, ואז נגיעות מעוגלות לעידון.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- גיבוי ממשלתי בהיקף 1.5 מיליארד פאונד למפעלי JLR
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם העיצוב הפנימי לא דומה לשום דבר שנמצא באולמות התצוגה האחרים. הגה גדול עם ארבעה חישורים רחבים, לוח מחוונים דיגיטלי גדול שימושי ואינטואיטיבי. חלקו העליון של הדשבורד אופקי לחלוטין, ואז הוא הופך להיות אנכי, עם תא פתוח לכל הרוחב, קריצה לדיפנדר של שנות ה - 80' וה – 90'. במרכז מולטימדיה שימושית עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, באמצעות כבל. מתחת לדשבורד פאנל עם מתג התנעה, ידית בורר הילוכים ומתגים להפעלת בקרת האקלים. הקונסולה בין הנהג לנוסע מכילה כמה תאים שימושיים וגדולים הכוללים גם מגירה נסתרת. מושב הנהג נוח ונעים. תנוחת הנהיגה כאן היא גבוהה, זקופה ושולטת. מי מכם שאוהב לנהוג בתנוחת חצי שכיבה עם קפוצון על הראש, הדיפנדר לא בשבילכם. גם היושבים מאחור יהנו ממרווח מצוין ושימושי.
לנדרובר דיפנדר S200, קרדיט יואב פולס
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
אנחנו עם גרסת הכניסה לדיפנדר הארוך, מה שאומר מנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר, המפיק 200 כ"ס ומומנט של 50 קג"מ. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שמונה הילוכים, וההנעה כמקובל בלנדרובר היא הנעה כפולה 4X4 קבועה. גם בכביש.
עוד קצת נתונים טכניים לטובת אנשי השטח מביניכם, נספר על חישוקי 19'' וצמיגים במידה 255/65 מה שאומר גם רוחב סוליה ראוי, וגם דופן גבוהה המאפשרת הוצאת אוויר. זוויות המרכב החשובות כל-כך לעבודת שטח הן זוית גישה של 37.6°, זוית בטן של 27.9° וזוית נטישה 41.9°, וכמובן מערכת ניהול מצבי השטח של לנדרובר ה Terrain Response
נהיגה מנהלתית בדיפנדר היא חוויה. הרכב מכניס אותך לאווירה אריסטוקרטית, לא בגלל העיצוב אלא בגלל ההתנהגות המלכותית. קשה להסביר את התחושה, אבל אתה או בדרך לפגישה עם צ'ארלס וקאמילה, או שבדיוק יצאת מפגישה כזו. הישיבה גבוהה, ובין אם אתה רוצה או לא, הרכב משנה לך את המבט על עולם פשוטי העם הנוסעים במותגי רכב עממיים. למנוע נהמה / גרגור שבכל הזדמנות תענוג לשמוע אותה, בעיקר כשהחלונות סגורים וזה הסאונד היחיד שחודר פנימה.
נסיעה עירונית עם הדיפנדר היא קורס בהתנשאות סביבתית, תוך שהרכב מבודד אותך היטב מהסביבה הרועשת. מתלי הדיפנדר משתעשעים עם מהמורות עירוניות כמו פסי האטה כך שאתה כנהג לא באמת מרגיש השפעה כלשהי על הרכב. שאר התחלואים כמו מכסי ביוב לא מפולסים, תפירות בסלילה ועוד, פשוט לא קיימים. יציאה לכביש מהיר עם הדיפנדר גם היא סוג של חוויה. כאן צריך להבין, הדרישות מהמתלים של הדיפנדר מנוגדות. כדי שיהיה טוב בשטח הוא צריך מתלים בעלי מהלך מתלה גדול על מנת שלרכב יהיה מגע עם הקרקע גם כשתנאי השטח יהיו בעלי גובה משתנה (בורות עמוקים, חריצים וכד'). כדי שרכב יהיה טוב בכביש הוא צריך מינימום של מהלך מתלה על מנת למנוע זויות גלגול, אבל עדיין להשאיר מעט רכות שלא יהיה קשיח כמו עגלת סופר. בדיפנדר S200 הצליחו מהנדסי לנדרובר לרבע את המעגל, לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, או לאחוז את החבל משני הקצוות – קחו כל סופרלטיב שאתם רוצים, מדובר בכיול מתלים מהטובים ביותר בתעשייה. הרכב נפלא בכביש, גם כשמאתגרים אותו (בכל זאת מדובר ברכב כבד יחסית עם מרכז כובד גבוה). ההבדל בתחושות בין הנהג לנוסע מעולם אל היה מוחשי יותר. הדיפנדר נכנס לפניות ארוכות ומהירות, כאשר אני רואה את הנוסע לצידי אחוז אימה תופס בכל ידית אחיזה פנויה, ובאמצע הסיבוב משחרר את האחיזה כשהוא רואה שהדיפנדר לוקח את הפניה בקלות וללא טיפת דרמה. אין לי דרך לתאר כמה נפלא הוא מתנהג. ואז נכנסים לשטח, למסלול של פרצים עליון. מורידים אוויר ל 26Psi ומתחילים. המסלול של 'פרצים עליון' זורק עליך מגוון של אתגרים. מדרגות, הצלבות, בורות, פודרה עמוקה, ירידות ועליות תלולות, ובסוף המסלול קטע של הצלבות שמכניס את הרכב לשיפועי צד מימין ומשמאל.
דיפנדר S200 - גם על שלושה גלגלים. קרדיט יואב פולס
הדיפנדר שנוסע ב 4X4 קבוע, יש כמובן הילוך כח Low שהוא הדבר היחיד בערך שהנהג יכול לקבוע. בנוסף לדיפנדר נעילת דיפרנציאל מרכזי ונעילת דיפרנציאל אחורי, כאשר את שני הדיפרנציאלים הרכב נועל ומשחרר בהתאם להחלקות שהמחשב מזהה, ללא שליטה של הנהג. גם הנעילה היא לא בהכרח נעילה מלאה, אלא יכולה להיות חלקית. בפועל זה הופך את הדיפנדר החדש לרכב מושלם לאנשים נטולי נסיון נהיגת שטח, שעשויים להיות בטוחים שהם נהגי על.
הדיפנדר עובר את המסלול די בקלילות. צריך להיכנס לאתגרים השונים בשטח עם רגל עדינה על הגז כדי לגרום לרכב להפעיל את המערכות, ואולי זה הדבר שמצריך הכי הרבה הסתגלות, המינון של הלחיצה על דוושת הגז. הקלות בה הרכב עובר את המכשולים השונים ממכרת.
עם זאת יש גם ביקורת. מרווח הגחון של הדיפנדר עומד על 21.7 ס"מ. לא פעם ולא פעמיים גירד הדיפנדר את גחונו על מכשולים שונים, ואולי יותר מטריד היו מגיני הבוץ המאוד נמוכים שלעיתים רבות מדי גירדו את הקרקע. לצערי באחד התמרונים ברוורס לשיפור זוית, נכנס המגן בוץ האחורי ימני מתחת לגלגל ונתלש ממקומו בכאב. הייתי מבקש כאן מגיני בוץ משמעותית יותר גבוהים, גם אם בתור אפטר מרקט. עוד הייתי שמח מאוד לשליטה של הנהג על הנעילות השונות. נכון שהרכב יודע יותר טוב, אבל הנהג רואה את המכשול, ויכול להכין את הרכב מבעוד מועד ולא להמתין להחלקה שתגיע. תנו לי שני מתגים, אחד לנעילה המרכזית, שני לנעילה האחורית, ואני לא אבקש יותר דבר בחיים מלנדרובר.
על אף הביקורת המינורית, הדיפנדר צלח את השטח הקשה בלי טיפת דרמה או מאמץ. לצופה מהצד נראה הרכב מניף גלגל בדרמטיות, לפעמים קדמי, לפעמים אחורי, בעוד הנהג נמצא על סיפונה של היאכטה, ולא מבין למה נשלפות המצלמות.
נסיעת שבילים מהירה עם הדיפנדר גם היא חוויה מענגת. הדיפנדר מגהץ את השביל, אבנים, חריצים ובורות בלי טיפת מאמץ, תוך שהוא מעלה עננת אבק לרכבים שמאחור.
צריכת הדלק של הדיפנדר נחלקת לשתיים. נהיגת כביש לא איטית, יחד עם נהיגת שטח הביאו את הדיפנדר לצריכה של כ 10 ק"מ לליטר מצויינים. נהיגה חסכונית עם הדיפנדר כבר הניבה 6.1 ליטר ל 100 ק"מ, או כ 16 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות מצוייד הדיפנדר בכל מערכות הבטיחות החשובות כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. עם זאת ציון איבזור הבטיחות בדגם ה S200 עומד על 3 בלבד. במבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap קיבל הדיפנדר ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הדיפנדר משווק בארץ בכמה רמות גימור ואיבזור, הנבדלות גם בהספק המנועים. רכב המבחן ה S200 נמכר במחיר של 546.8 אש"ח, וזהו הדיפנדר החדש הכי זול שיש בהיצע, יותר זול מהדיפנדר 90 הקצר בדגם S250. ה 110 נמכר כאמור החל מ 546.8 אש"ח ועד 819.3 אש"ח בשש רמות גימור שונות.
לדיפנדר שלושה מתחרים עיקריים, הפורד ברונקו שבדגמים הבכירים שלו נותן בראש בשטח לכל מה שזז. הג'יפ רנגלר שזול משמעותית אבל נושא עימו עלויות ביטוח גבוהות, ובשטח קיצוני באמת אין לו תחרות, אבל על הכביש יהיה נחות משמעותית, והטויטה לנדקרוזר החדש, שטרם התנסיתי בו.
מכל התחרות, לדיפנדר יש איזה קסם אריסטוקרטי שאין לאף אחד מהמתחרים, והקסם הזה הוא מה ששובה את לב הלקוחות. גם בגירסת הכניסה שנבחנה כאן יכולות השטח שלו הן ברמה הגבוהה ביותר, ועל הכביש אין לו מתחרים. מדובר בלנדרובר הכי טוב שקיים לטעמי.
ציון מסכם:
| דיפנדר S200 | |
| נוחות | 5 |
| דינמיות / שטח | 5 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי |
5 |
| איבזור | 4 |
| בטיחות | 3.5 |
| עיצוב | 5 |
| תמורה למחיר VFM | 5 |
| ממוצע | 4.6 |
- 7.אנונימי 12/02/2025 07:49הגב לתגובה זולדעתי חשוב להוסיף את הנושא
- 6.רכב יאפים ופוסטערסים. רכב לנשות קבלנים ושיפוצניקים. (ל"ת)שגריר רוסיה 02/02/2025 16:03הגב לתגובה זו
- 5.םםםם 02/02/2025 10:07הגב לתגובה זוהוא תופר חליפות
- 4.חייה (ל"ת)חייט שטח או חיית שטח 02/02/2025 02:17הגב לתגובה זו
- 3.מה הוא יודע לתפור מגיע עם ערכת תפירה (ל"ת)ברק 01/02/2025 23:28הגב לתגובה זו
- 2.אריה אריה 01/02/2025 21:17הגב לתגובה זואז מי שאין לו חצי מיליון שקל לשים על רכב נקרא תפרן אתה בן אדם עלוב
- 1.יתפור טוב את השטח (ל"ת)שלמה 01/02/2025 19:43הגב לתגובה זו
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.
