יאיר לוינשטיין רוכש מניות אלטשולר שחם ב-2 מיליון שקל
הבעת אמון? יאיר לוינשטיין מנכ"ל בית ההשקעות אלטשולר שחם אלטשולר שחם פנ 1.98% , ביצע בשבוע שעבר שתי רכישות של מניות החברה בלמעלה מ-2 מיליון שקל.
את הרכישה הראשונה ביצע לוינשטיין ביום שני ה-3.10 בה רכש כ-130 אלף מניות תמורת 1.02 מיליון שקלים. רכישה זו באה לאחר שיום לפני כן ירדה המניה ב-5.7%, אך נראה כי הרכישה של לוינשטיין הקפיצה חזרה את מנית החברה במסחר באותו היום ב-8.3%. ביום חמישי שלאחר מכן, ה-6.10, רכש לוינשטיין כ-125 אלף מניות נוספות בסכום דומה. סה"כ מחזיק לוינטשיין כעת בלא פחות מ-27.9 מיליון מניות בשווי של 219.5 מיליון שקל שהם כ-14.15% מהחברה.
בית ההשקעות אלטשולר שחם עובר שנה לא קלה בשוק ההון עם הפסדים גדולים משל מתחריו וחווה גם פדיונות רבים במיליארדי שקלים, עם זאת צריך לזכור כי שנה אחת אינה מעידה מאומה.
מניית אלטשולר שחם ירדה מחודש אפריל ב-52% למחיר של 7.8 שקל המבטא שווי של 1.55 מיליארד שקל. הרווח של בית ההשקעות במחצית הראשונה השנה הסתכם ב-120 מיליון שקל על הכנסות של 702.2 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה הרוויחה החברה 258.3 מיליון שקל על הכנסות של 1.42 מיליארד שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 6.
- 4.אנונימי 09/10/2022 17:50הגב לתגובה זוואין לי מילים…. ההשקעה מהגרועות בשוק ההון אז מה הפלא שזה מצב החברה!!!
- 3.מרוויחה 120 מ׳ שווה 1.55 b 09/10/2022 17:01הגב לתגובה זומרוויחה 120 מ׳ שווה 1.55 b
- עמי 11/10/2022 09:05הגב לתגובה זובשנה האחרונה הרויחה 260 מיליון
- צ.א. 10/10/2022 23:31הגב לתגובה זומכפיל 6 מתייחס לרווח של 258 מליון שקל בשנת 2021 . הרווח של 120 מליון שקל הוא בחצי הראשון של שנת 2022 .
- 2.אדיר 09/10/2022 16:57הגב לתגובה זוואיבדה חצי מהשווי. לא בטוח שזה לא עסקה טובה אבל כרגע אלטשולר עם הפנים למטה
- 1.הוא קונה כי הוא יודע שהמניה שווא יותר מהמחיר שלה ה 09/10/2022 12:42הגב לתגובה זוהוא קונה כי הוא יודע שהמניה שווא יותר מהמחיר שלה היום, השוק הגזים וזאת נקודה נוחה להוסיף לפוזיציה
- או שלא (ל"ת)משקיע 09/10/2022 17:08הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳