אסדה כריש Energean אנרג'יאן
צילום: Energean

אנרג'יאן תבצע קידוח לחיפוש גז טבעי בשתי בארות נוספות

לאחר השלמת קידוח הבדיקה בבאר "כריש מרכז 4" יערכו שני קידוחי בדיקה נוספים; "הקידוחים הללו יעזרו לנו להגיע להכפלת כמות מקורות הגז שלנו בישראל"

גיא טל | (3)

אנרג'יאן 2.53% מעדכנת על הרחבת תכנית קידוחי החיפוש שלה, עם החלטה לבצע קידוח של שתי בארות נוספות. כמו כן מעדכנת החברה על סיום קידוח הבדיקה שנערך בבאר "כריש מרכז 4", ועל השגת כל מטרותיו.

הבאר הראשונה שתקדח תהיה "הרמס" בבלוק 31, וצפי לתחילת הקידוח הינו אוגוסט 2022. הרמס מהווה חלק מקבוצה של מבנים גיאולוגיים בבלוק 31, באופן דומה לדרך בה הגילוי באתנה הוא חלק אחד מאזור של מבנים גאולוגיים בבלוק 12 (אולימפוס). ההחלטה לגבי מיקום הבאר השניה שתיקדח עדיין נבדקת, ותלויה גם בתוצאות הקידוח בהרמס.

אנרג'יאן מדווחת גם על השלמה מוצלחת של קידוח הבדיקה בבאר כריש מרכז 4. הקידוח הושלם 14 ימים לפני המועד המתוכנן, ובעלות של 10 מליון דולר פחות מהתקציב המתוכנן. הקידוח בוצע במטרה לבצע בדיקה נוספת של כמויות הגז ולהוריד את אי הוודאות לגבי כמויות הנוזלים.

חברת אנרג'יאן עוסקת בחיפושי גז ונפט ורכשה את מאגרי תנין וכריש. החברה נהנית מהמומנטום החיובי של מניות האנרגיה ועלתה בכ-41% מתחילת השנה לשווי שוק של כ-9 מיליארד שקל. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רונןב 20/06/2022 13:28
    הגב לתגובה זו
    בקידוח כריש מרכז 3 שנקדח לעומק של 5050 מטר גילו את שכבת הגז , בטווח העומקים סביב 4900 מטר וחדרו לשכבה העמוקה יותר שם גילו נפט (OIL) - לא קונדנסט שנמצא בתוך שכבת הגז. קידוח כריש מרכז 4 נקדח במטרה להכין ברז נוספת להספקת הגז אך בנוסף, הקידוח הועמק ל 5,100 מטר על מנת לבדוק את שכבת הנפט. עפ"י הדיווח מהיום, אכן התגלה הנפט בשכבה העמוקה יותר בעמודה של כ 5-10 מטר. במקור, התכנון היה שלאחר גילוי הנפט, יילקחו נתונים ושכבה זו תאטם והבאר תושלם להפקת הגז. בדיווח מהיום נאמר כי הוחלט להפיק גם את הנפט. אוניית ההפקה התעכבה במספנה בסינגפור הן בשל הקורונה והן בשל התקנה על האונייה, מערכות להפרדת הנפט בנוסף למערכות המקוריות להפרדת הגז והקונדנסט. בנוסף, החברה השקיעה 50 מיליון $ להנחת צינור הולכה שלישי לחוף. צינור להולכת הנפט.
  • מה פשר הירידה לנוכח דבריך ? 20/06/2022 14:20
    הגב לתגובה זו
    מה פשר הירידה לנוכח דבריך ?
  • 1.
    דרור 20/06/2022 13:04
    הגב לתגובה זו
    לממן הקמת מטרו בגוש דן . להקים אלפי דירות להשכרה לטווח ארוך ועוד .
בנקים
צילום: אילוסטרציה
ניתוח Bizportal

כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?

אחרי הפסקת האש, עסקת החטופים ומדד המחירים המפתיע, הריבית בדרך למטה וזה רק שאלה של עד כמה עמוק היא תרד; ברקע הבנקים מאבדים גובה, ועולה השאלה: עד כמה הבנקים יושפעו מהורדת הריבית?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה בנקים ריבית

למרות שבבנק ישראל אמרו אתמול שלא יורידו את הריבית “לפני הזמן”, כולם מבינים שהזמן הזה מתקרב. העסקה לשחרור החטופים, הפסקת האש וההתייצבות הביטחונית, יחד עם מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול והפתיע כלפי מטה (מדד המחירים בספטמבר ירד ב-0.6%; גם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%; מה זה אומר להמשך?), מחזקים את ההערכות שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה, ושתהליך ההפחתה יימשך גם אל תוך השנה הבאה. אחרי כמעט שנתיים של סביבת ריבית גבוהה, עולה השאלה איך הורדת הריבית תשפיע על הבנקים, שנהנו עד כה מתקופה שהייתה כמעט חלומית מבחינתם עם רווחים חסרי תקדים.

בסוף היום, מודל הרווח של הבנקים מהריבית דיי פשוט: הם מרוויחים על ההפרש שבין מה שהם גובים על ההלוואות למה שהם משלמים על הפיקדונות. כשהריבית במשק גבוהה, ההכנסות על הלוואות ומשכנתאות מזנקות, אבל כשהריבית תרד, הם ירוויחו פחות על אותן הלוואות. במקביל גם ההוצאות שלהם על פיקדונות יקטנו, כי הם ישלמו לציבור פחות ריבית על החסכונות. אלא שזה לא מתאזן אחד לאחד, ההכנסות יורדות מהר יותר והן גדולות יותר, וההוצאות יורדות לאט יותר והן קטנות יותר, כך שבמאזן הכולל הבנקים צפויים להרוויח פחות.

צריך לזכור שהבנקים מרוויחים כסף ממספר מקורות: עמלות מניהול חשבון, פעולות בשוק ההון, המרות מט"ח, כרטיסי אשראי, וכן גם השקעות כמו גם מקורות נוספים, אבל הרווח העיקרי של הפעילות נמצא בהכנסות נטו מריבית, המרווח שבין הריבית שהם גובים על הלוואות לריבית שהם משלמים על פיקדונות שמהווה מעל 70% מהיקף ההכנסות של הבנקים. 

בשנים האחרונות המרווח הזה זינק לשיאים שלא נראו כאן שנים. הריבית הגבוהה הגדילה את ההכנסות מריבית בקצב מהיר יותר מהוצאות הריבית על הפיקדונות, בעיקר משום שחלק גדול מהציבור מחזיק כספים בעו"ש והריביות על הפיקדונות לא צמחו כמו הריביות על ההלוואות. זו הייתה תקופה שבה כל העלאת ריבית ירדה לשורה התחתונה של הבנקים, והובילה לרווחים היסטוריים.

אבל גם הפרק הזה מתקרב לסיום. כשהריבית יורדת, ההכנסות מריבית, קרי מהלוואות, משכנתאות ואשראי עסקי, מצטמצמות. במקביל, גם הוצאות הריבית של הבנקים על הפיקדונות יורדות, אבל לא באותו קצב. התוצאה היא שחיקה מסוימת במרווח הריבית, ובמילים פשוטות, ירידה ברווחיות.

אריאל קנדל מנכל קבוצת אימקו
צילום: אליעד גולן

אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי

החברה תפתח עבור ספקית עולמית של מערכות הנעה מערכת בקרה וניטור למנועי רכבים משוריינים, שתשווק ברחבי העולם; ההסכם משתלב בגל גובר של השקעות ביטחוניות במדינות נאט"ו והמערב, שמרחיבות את צי הרק"מ והתחזוקה הטכנולוגית שלו

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אימקו אריאל קנדל


אימקו אימקו 9.46%   הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה גלובלי עם ספקית עולמית של מערכות הנעה לרכבים משוריינים, לפיתוח מערכת חכמה לניהול ובקרת מנועי רכב קרבי. במסגרת ההסכם, אימקו תפתח את מערכת ה־Engine Diagnostic and Sensor Suite (EDSS), שתוטמע במנועי הרכב ותאפשר ניטור ובקרה בזמן אמת.

המערכת החדשה תתחבר למערך רחב של חיישנים ותבצע התאמות אוטומטיות לפעולת המנוע בהתאם לתנאי השטח והשימוש. כך תוכל לשפר את הנצילות, למנוע תקלות ולהאריך את חיי השירות של מנועים קיימים וחדשים כאחד. המערכת תשווק על ידי יצרנית המנועים ללקוחותיה ברחבי העולם ותהווה חלק ממערכת ה־HUMS של אימקו, שמנטרת בזמן אמת משתנים תפעוליים בכלי רכב קרביים.

“אנחנו מודים לשותפנו על האמון המתמשך ועל ההזדמנות לתמוך במשימתה להמשיך ולהוביל את שוק טכנולוגיות ההנעה של רכבים משוריינים,” אמר אריאל קנדל, מנכ”ל קבוצת אימקו. “במסגרת חזון הצמיחה הגלובלית וההובלה הטכנולוגית שלנו, שיתופי הפעולה עם תעשיות מובילות כמו השותפות הזו מוכיחים שוב את אמון האינטגרטורים המובילים בתחומם בחדשנות ובאיכות של אימקו, בכל הנוגע לפתרונות קריטיים למשימה.”

אימקו, שנוסדה ב-1974 ופועלת בישראל, ארה"ב ורומניה, מספקת פתרונות הנדסיים ומערכות מתקדמות לשווקים הביטחוניים והתעשייתיים. החברה פועלת בשתי חטיבות עיקריות, ביטחונית ואזרחית, ומספקת שירותי פיתוח וייצור בהתאם למפרטי הלקוחות.

המהלך מגיע בתקופה שבה מדינות רבות בנאט"ו ובמערב הרחיבו משמעותית את הוצאות הביטחון שלהן, בין היתר על רקע המלחמה באוקראינה והצורך לחדש ציוד ותשתיות לוגיסטיות. הרחבת ההשקעות בכלי רכב קרביים ובפתרונות תחזוקה חכמה יוצרת הזדמנויות נוספות לחברות כמו אימקו, שפועלות בשוק הצבאי הגלובלי ומספקות פתרונות לניטור ובקרה בזמן אמת.