סייברוואן מתחזקת ב-8%: תגיע לנהגי המשאיות דרך חברת הביטוח רמות
חברת סייברוואן 0% , שפיתחה מערכת למניעת הסחות דעת מהטלפון הנייד בזמן נהיגה, חותמת על הסכם ראשון מול חברת ביטוח. דרך מוצר ביטוחי חדש של חברת רמות שיכלול התקנה של המערכת של סייברוואן, זו תגיע לנהגי הרכב הכבד. המניה עולה 8% בעקבות הדיווח.
המערכת תותקן ב-2,100 רכבים וסייברוואן תספק אחריות בסיסית או מורחבת בתלות בהעדפת הלקוח. ההתקשרות מול רמות תתפרש על פני 3 שנים ובהתאם לעמידה ביעדים שסוכמו תהיה לחברת הביטוח בלעדיות בהפצת המוצר הכולל את מערכת החברה - למגזר הרכב הכבד בלבד.
- 3.משקיע 03/02/2022 22:07הגב לתגובה זולפני שמקיעים בחברה הזאת, תדברו עם המהנדסים שם, שייספרו לכם שזה פשוט לא עובד....
- 2.דויד 03/02/2022 12:45הגב לתגובה זוזה העתיד בכל העולם, החברה אכן מתקדמת בצעדיי ענק בארץ ובעולם
- משקיע 03/02/2022 22:05הגב לתגובה זוסייברוואן זאת חברה עם טכנולוגיה שפשוט לא עובדת... דיברתי עם המהנדסים שם, והם סיפרו לי שהדיוק פשוט זוועה, והפתרון בכלל לא עובד על אייפונים :-) אי אפשר לרמות את כולם כל הזמן. מתישהו האמת תצא, שכל מה שיש בחברה הזאת, זה פיילוטים כושלים. יש עכשיו הזדמנות לכל השמקיעים שהפסידו כבר את מיטב כספם במניה הזאת, לצאת בתימחור סביר, בזכות התקווה שהחברה תיסחר גם בנסדק. כמובן שזה לא ייצא לפועל, והחברה תמשיך במסע שלה למטה..
- 1.אחד שיודע 02/02/2022 19:45הגב לתגובה זו"בעוד שמונה שנים סייברוואן תגלגל מאות מיליוני דולרים"- יש לו חוש הומור! החברה קיימת כבר 8 שנים והגיעה להכנסות של עשרות אלפי שקלים (כולם מפיילוטים מסכנים), אז אורי חושב שהם ייגדלו שוב פי 10,000 ב 8 השנים הבאות :( חברה הזויה שלא מליחה למכור ללקוחות חוזרים, כולם עושים פייחוט ולא משלימים אותו לעסקה נורמלית אני התייאשתי, חתכתי הפסדים ויצאתי אני מניח שהם ייסגרו ויפורקו בשנתיים הקרובות כשייגמר הכסף מההנפקה

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
