טבע
צילום: יח"צ

טבע מודיעה על השקת הגרסה הגנרית של טבליות Letairis בארה"ב

תרופת ה-Letairis המשמשת לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי, רשמה מכירות שנתיות בהיקף של כ-247 מיליון דולר בארה"ב
ירדן סמדר | (1)

חברת הפארמה טבע 1.27% מודיעה היום (ה') על השקת הגרסה הגנרית של טבליות (Letairis (ambrisentan לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי של 5 ו-10 מ"ג, בארה"ב. Letairis רשמה מכירות שנתיות בהיקף של כ-247 מיליון דולר בארה"ב, על פי נתוני IQVIA, נכון לפברואר 2019.

 

Ambrisentan הוא קולטן אנדוטלין המותווה לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי במטרה לשפר את יכולת האימון הגופני ולדחות החמרה קלינית. בצוותא עם tadalafil, ambrisentan מותווה להפחית את הסיכונים של התקדמות המחלה והחמרתה עד כדי אשפוז, וכדי לשפר את יכולת האימון הגופני. עבור נשים מטופלות, טבליות ambrisentan זמינות רק באמצעות תכנית מבוקרת (REMS) בשל הסיכון לעובר.

"ההשקה של טבליות ambrisentan  בארה"ב היא תוספת חשובה לצבר המוצרים הגנריים הצומח שלנו המונה כמעט 60 תרופות גנריות שונות לטיפול במחלות לב ודם", אמר ברנדן או'גריידי, סמנכ"ל בכיר, מנהל החטיבה המסחרית בצפון-אמריקה. "היכולת שלנו לטפל במחלות אלו מדגימה את מחויבותנו לספק אפשרויות טיפול גנריות ברות השגה לאנשים החיים עם מחלות כרוניות ארוכות טווח".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בן 02/05/2019 10:19
    הגב לתגובה זו
    הכל טוב ויפה אבל מה ים המניה? ארורה. מתי תעלה ?
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמסחר בזמן אמת – קרדיט: AI

מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?

מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון



מנדי הניג |

משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות. 

בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע,  ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.

מדד הפחד כמנבא תשואות

במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.

הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.

פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.

רובריק (רובריק)רובריק (רובריק)

רובריק זינקה - צמיחה של 48% והימור על בינה מלאכותית לאבטחת נתונים

אחרי זינוק דו-ספרתי במניה, רובריק נשענת על צמיחה של 48%, קפיצה בתזרים ובאזז סביב פתרונות AI לאבטחת נתונים ומנסה לבסס את הרמה החדשה

ליאור דנקנר |

המניה של רובריק Rubrik 22.49%  , חברת אבטחת הנתונים והסייבר האמריקאית, קפצה בימים שאחרי פרסום התוצאות לרבעון השלישי של שנת הכספים 2026 בכמעט 20%-25%, יחד עם העלאת תחזיות. מאחורי המהלך הזה עומדים שילוב של צמיחה מהירה במנויי תוכנה, מעבר לרווח מתואם ותזרים מזומנים חופשי שנשען כבר על עשרות מיליוני דולרים, יחד עם קו מוצרים חדש סביב בינה מלאכותית לניהול סוכני AI בארגונים.

מניית רובריק נסחרת כעת סביב 86 דולר אחרי קפיצה יומית של כ-22% ומיקום בחלק העליון של הטווח השנתי שבין כ-47 ל-103 דולר. שווי השוק של החברה עומד על כ-17 מיליארד דולר, כשהמסחר במניה מלווה במחזור גבוה משמעותית מהממוצע היומי.

רובריק, הפועלת בתחום אבטחת נתונים, גיבוי ענן והתמודדות עם מתקפות כופרה, הונפקה ב-2024 וממשיכה להציג קצב צמיחה גבוה בעיקר ממנויי תוכנה. בשנים האחרונות החברה מזיזה את מרכז הכובד למודל מנוי, ועד הרבעון האחרון חלק גדול מההכנסות כבר מגיע ממנויי תוכנה והכנסות חוזרות.


הצמיחה במספרים - יותר מנויים, יותר מזומנים

רובריק מדווחת על הכנסות רבעוניות של כ-350.2 מיליון דולר, צמיחה של 48% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. מתוך זה, הכנסות ממנויים מגיעות לכ-336.4 מיליון דולר, עלייה של 52% בשנה. כלומר, עיקר הפעילות כבר יושב על חוזים מתחדשים ולא על מכירות חד פעמיות.

הכנסות חוזרות שנתיות ממנויים, Subscription ARR, מגיעות לכ-1.35 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 34% בשנה. מספר הלקוחות שמניבים לחברה מעל 100 אלף דולר בשנה גדל ל-2,638, קפיצה של 27% לעומת התקופה המקבילה. אלה בדרך כלל ארגונים גדולים, וביניהם גם מוסדות פיננסיים, עם שימוש עמוק יותר בפלטפורמה.