טוגדר: אישור עקרוני מהיק"ר לתכנית אבטחת חממות קנאביס ליד אשקלון
חברת הקנאביס הרפואי טוגדר 10.04% דיווחה הבוקר (ד') על קבלת אישור עקרוני מהיחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (היק"ר) לתכנית אבטחת חוות גידול הקנאביס אשר החברה מקימה בימים אלו בישראל ואשר השקתה צפויה בספטמבר השנה. למרות שמדובר באישור עקרוני בלבד שאיננו סופי, נראה שהמשקיעים מקבלים מההודעה זריקת עידוד במה שנראה כעוד צעד בדרך למימוש החלום. מניית החברה מגיבה בזינוק של כ-4% במחזור של כ-3 מיליון שקל.
בהתאם לדיווח, קבלת אישור סופי למערך האבטחה מותנה בסיום יישום אמצעי האבטחה וביצוע מבדק על ידי היק"ר. הדיווח מגיע בהמשך להודעת החברה מה-11 במרץ, לפיה גלובוס פארמה, חברת הפעילות של טוגדר הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת ימקו ידפז (מקבוצת אפריקה תעשיות), להקמת מתחם חממות לגידול קנאביס רפואי, אשר תחל באופן מיידי, ותסתיים תוך 6 חודשים.
המתחם ממוקם בסמוך לאשקלון, בהיקף של כ- 20 דונם, ולפי הערכות החברה יוכל לספק תוצרת קנאביס רפואי של כ-20 טון בשנה. במסגרת תנאי ההסכם תספק חברת 'ימקו ידפז' מערכות השקייה וטפטוף של חברת 'נטפים', וכן מערכות וציוד הנדרש להבטחת תנאי הגידול המיטביים עבור קנאביס רפואי, כולל חימום, צינון ודישון. עוד כחלק מההסכם, תוקם גדר אבטחה שתקיף את מתחם החממות, לפי דרישות היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.
- רישיונות הקנאביס גדלו ב-35%: בשנת 2020 נמכרו כ-29 טון קנאביס רפואי
- הרגולטור מקשה על ייבוא הקנאביס; מי דווקא עשויות להרוויח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.ירון פרוכזט 06/06/2018 17:33הגב לתגובה זואני מאד מקוה ששלב זה יקדם את החברה למצב שבו תוכל להפיק יבול מן החממה הזו ומן החממה שתוקם בשלב השני. לאחר היבול הראשון שמצופה להגיע בספטמבר הקרוב נראה את שער טוגדר ברמות אחרות. מקוה אני שראש הממשלה יתפנה מעיסוקיו ומן המטלות שהוא מטיל ללא הרף ליועצו פרופסור שמחון יתעשת ויבצע את ההצבעה המצופה של יצוא הקנאביס. בהצלחה לכולם

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
