הדרמה היוונית: אלדד תמיר מספק המלצה חד משמעית - "זה הזמן לעשות כסף"

אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר-פישמן מתייחס בשיחה עם Bizportal למשבר היווני, ובטוח בכיוון אליו יילכו השווקים
 | 
(66)
ניתוח קר

דריכות באירופה לקראת פגישת של שרי האוצר של מדינות הגוש האירופי היום בשעה 14:00 (שעון ישראל). המדדים באירופה נסחרים כעת בירידות תוך ציפייה להתפתחויות בזירה היוונית. האם  רגע השיא בסאגה היוונית הוא הזדמנות קניה או סכין נופלת?

בשיחה עם Bizportal, מסרב אלדד תמיר, מנכ"ל ובעל השליטה ב'תמיר-פישמן', להתרגש מהדרמה באירופה, ובטוח בכיוון אליו הולכת היבשת. "לאף אחד אין אינטרס שגוש היורו יתפרק, המטבע האחיד הוא חשוב, ואף אחד לא רוצה ללכת אחורה 20-30 שנה. ההערכה שלי היא שיוון לא תצא מהגוש האירופי, ושבסופו של דבר הצדדים יגיעו להסדר. כשלכולם יש אינטרס שמשהו יקרה - הוא קורה. כל ההליכה ל'משאל עם' הייתה אתנן פוליטי יווני לצורך הגעה להסכם. העם אמר לציפראס לא ללכת להסכם 'ההוא', ועכשיו הוא יוכל לחתום על הסכם 'אחר', כלומר רק מעט שונה ממה שהוצע לו קודם".
לדבריו של תמיר, "מה ששולט כרגע בשווקים זה חשש ולא מציאות. תמיד יש אפשרות שאנשים ישתגעו, ויהיה פיצוץ, אבל גם אם זה יקרה, אני לא חושב שזה ישפיע בצורה משמעותית על הכלכלות: הסכומים של יוון - ברמת הכלכלה והחובות - לא באמת משמעותיים לאירופה. הבנקים המסחריים הקטינו את החשיפה למדינה הזו, וכך גם הממשלות. כל המשבר הזה, בטח לאור ההתאוששות הכלכלית באירופה, הוא הזדמנות. אני מאמין שבימים הקרובים יהיה פתרון".
תמיר מקפיד לא להתרגש מהירידות במדדים האירופים. להפך, המלצתו היא חד משמעית גם אם בסופו של דבר יוון תצא מהגוש. "גם 50 מיליארד האירו שחייבים לגרמניה, לא באמת ישפיעו על הכלכלה שם, זה לא סכומים גדולים לכלכלה כמו גרמניה, מה עוד שלא כל החוב יימחק. צריך לזכור, יוון אף פעם לא הייתה כלכלה משמעותית בתוך אירופה. המדינה היא רק לווין קטן ביבשת, ומהווה רק 1.5% מכלכלת אירופה, זה כמעט חסר משמעות בראייה ארוכת טווח. גרמניה, וגם איטליה וספרד, לאור ההתאוששות ביבשת, הן הזדמנויות קניה טובות. ספרד ואיטליה אינן כמו יוון, אלו סיפורים שונים לגמרי: הן יצרניות יותר ממנה, ומעורבבות יותר ביבשת".
לסיכום, ממליץ תמיר להשקיע כעת בסלים אירופים, ללא נטרול מטבע, תוך ניצול שער האירו הנמוך: "לא צריך להגן בטווח הקצר על האירו, הוא נחלש מספיק מול הדולר, ואני חושב שבטווח הקצר יהיה תיקון. ברגע שהסיפור היווני ייגמר, הייתי חוזר להגן על האירו, כי הדולר יתחזק ברגע שתהיה עליית ריבית. פיזור השקעות בתוך המדינות הוא נכון, ותוך שנה יהיו פירות מאוד יפים מהשקעה כזאת. מי שקנה לאחרונה וירד מעט לא צריך להתרגש, להיפך, הוא צריך לקנות עוד. את הכסף עושים בזמנים כאלה, כשעובדים נגד הזרם".
 

תגובות לכתבה(66):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 41.
    יוון היא האבן הראשונה בחומה
    חג גדייא 12/07/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ספרד ממתינה לתוצאות המו"מ עם יוון ... איטליה ממתינה לספרד ... צרפת ממתינה לאיטליה ... ובינתיים פורטוגל ואירלנד נופלות ...
    סגור
  • 40.
    מה עם קצת זהירות (ל"ת)
    ahnh 08/07/2015 09:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 39.
    פתאום יוון נראה אפיזודה קטנה לעומת מה שקורה במזרח (ל"ת)
    רמי 08/07/2015 08:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 38.
    תמיר קנה בהנפקה כלל פננסים וכהפסיד הכניס ללקוחות המניות (ל"ת)
    ערוץ 10 לילה כלכלי 07/07/2015 21:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 37.
    דאקס
    עצה טובה 07/07/2015 19:37
    הגב לתגובה זו
    6 1
    העצות טובות,הבעיה שהכסף נגמר
    סגור
  • 36.
    תפנים: יוון יוצאת מגוש האירו עד 20 ביולי (ל"ת)
    יעקב 07/07/2015 19:28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 35.
    השוק בכללותו במגמת תיקון/התרסקות (!)
    א. מרק 07/07/2015 18:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הסיכויי שאלדד תמיר צודק הוא 50:50 ולכן לא ברור לי הביטחון דווקא עכשיו. בלי קשר לפרמטרים כאלה ואחרים לשוק יש התנהלות מוכחת : מידי פעם מתרחשת מפולת, מוצדקת או סתם "פחד גבהים", ואחריה התאוששות..נכון שכלכלת יוון אינה גורם משמעותי בשוק האירופי אבל מה שקורה שם יכול בהחלט להשפיע גם על שווקים חזקים ..לכן אפשר לנהוג בזהירות : רוב הכסף בחוץ עד להתבהרות.
    סגור
  • אבל
    אני 07/07/2015 20:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על זה הוא מדבר כשדברים ייתבהרו הם יהיו מתומחרים נכון, בזמנים של אי רציונליות יש הזדמנויות גדולות
    סגור
  • 34.
    אלדד תמיר איש חכם
    משה 07/07/2015 18:45
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אל תזלזלו בדברים שלו.הוא איש שוראה נכון את המציאות ויפה שהוא מייעץ לכולם מה נכון לעשות.
    סגור
  • 33.
    היום ככה מחר הפוך הוא לא צריך לתת דין וחשבון לאף אחד (ל"ת)
    אורן 07/07/2015 17:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 32.
    לכל "הגיבורים" יש משקפיים בזול וזה רק ההתחלה
    מהפך מתחיל 07/07/2015 17:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עדיין השוק בישראל מראה "עוצמה" כדי שלא יחשבו למכור , שוק מלאכותי חד משמעי
    סגור
  • 31.
    לאלדדוס תמירוס,שמעתי שמחפסים שראוצר ביוון ,מה דעתך
    בא 07/07/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
    10 3
    לטוס לשם ולקבל את המשרה .המצב הרי נהדר כהגדרתך .
    סגור
  • 30.
    חבית נפט תגיע ל70$ וטאואר תעלה... וכד" נו אז מה אמר (ל"ת)
    גם המאסטרו אמר בכותר 07/07/2015 16:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    תמיר פישמן קנה לנוסטרו הנפקה כושלת של כלל בטוח פיננסים
    היזהרו ממנו 07/07/2015 16:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    והכניס את ההנפקה לתיקיי לקוחות
    סגור
  • 28.
    שוק בדרך לנפילה עזה
    מנכל גוף מוסדי 07/07/2015 15:56
    הגב לתגובה זו
    7 5
    חבל שמנכל בית השקעות משדר אופטימיות בעוד שמצב השווקים בכי רע..תיקון גדול לפנינו ולא רק בגלל יוון שתצא מגוש היורו ותפיל את היורו מתחת ל 4 שח אלא יש גם את הספור עם סין ושוק האנרגיה בארהב שנמצא בדיפולט..אז תברחו משוק ההון כל עוד אתם יכולים!!!!!
    סגור
  • למנכל.
    פרופ' א 07/07/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    26 3
    יפה ולעניין.
    סגור
  • טען עוד
  • אני פרופסור ב. למי ניתנה הנבואה חברה . נראה מה יהיה . (ל"ת)
    בא 07/07/2015 17:01
    הגב לתגובה זו
    3 13
    סגור
  • 27.
    בגדול הוא צודק, בלי קשר לאינטרסים שלו
    art 07/07/2015 15:50
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עושים כסף בירידות ולא בעליות זהו כלל ראשון בשוק ההון
    סגור
  • 26.
    הוא מזכיר לי את מעוז שהיה תקוע עם מניות ואז
    לא לקנות. 07/07/2015 15:31
    הגב לתגובה זו
    28 0
    המליץ באתר שזה הזמן לקנות. כאילו מעכשיו הכל עולה ועולה.
    סגור
  • 25.
    הוא מנסה להחזיק את התעודות סל שלו בחיים
    טל 07/07/2015 15:29
    הגב לתגובה זו
    10 1
    כדי שיוכל לשחרר סחורה ראשון ולהשאיר לכבשים לכבות האור לא להאמין למילה שלו!
    סגור
  • 24.
    הוא השקיע בדקס לפני חודש וחטף צינורית ...
    מהפך מתחיל 07/07/2015 15:26
    הגב לתגובה זו
    7 0
    תזהרו להתרגש ולהפעיל את הראש אחרת אני אאבד לקוחות
    סגור
  • 23.
    כשתכתוב:אני רכשתי!..אז אאמין לך...
    לאלדד היקר 07/07/2015 15:09
    הגב לתגובה זו
    10 1
    ולא הקרנות שאתה מנהל,capich?
    סגור
  • 22.
    השחצנים מתים טיפשים
    FISHERKING 07/07/2015 15:07
    הגב לתגובה זו
    14 3
    רואים את החיוך השחצני על שפתיו של אלדד זחוח הדעת?? זוהי זחיחות של עצלנות וטיפשות. אני מרחם על לקוחותיו שהולכים להסתפר אצלו לאורך ולרוחב. ראו הוזהרתם !!
    סגור
  • 21.
    בית השקעות הוא כמו מסור.חותך כשהשוק עולה או יורד (ל"ת)
    בנצי 07/07/2015 15:02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 20.
    אני חושב הפוך מאלדד תמיר
    אסף 07/07/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אירופה כולה נמצאת בקשיים כלכליים זו הסיבה שהבנק המרכזי הארופי נוקט בצעד של הרחבה מונטרית, צעד שארה"ב התחילה אותו שנים קודם. החוב היווני אינו זניח במצב הכלכלי הנוכחי ואין שום סיכוי שיוון תוכל להחזירו בעתיד הנראה לעיין. לכן שמיטת חובות (תספורת) של יוון היא בלתי נמנעת. במקביל לכך הכלכלות הספרדית והאיטלקית נמצאות אף הן בקשיים עם אחוזי אבטלה גבוהים ויש סכנה ממשית שהתקדים היווני יגרום להן ללכת בכוון של יוון. צעד כזה יכול למוטט את גוש האירו ולגרום הפסדים ניכרים למשקיעים בגוש זה. לעומת זאת בארה"ב ניכרים ניצני התאוששות ולכן נראה שפחות מסוכן להשקיע בדולר מאשר באירו. המשקיע הנבון צריך לזכור שמשבר כלכלי מהווה לעיתים הזדמנות להשקעה מוצלחת אך לעיתים גם לקבר אחים.
    סגור
  • לאסף
    פרופ' א 07/07/2015 16:25
    הגב לתגובה זו
    26 1
    יפה ולעניין.
    סגור
  • 19.
    הבורסה בארץ לא ירדה
    טלי 07/07/2015 14:54
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אז היכן ההזדמנות?
    סגור
  • מי דיבר על הבורסה בארץ?
    רז 07/07/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    .
    סגור
  • 18.
    אלדד אם יהיו לי הפסדים אני אבוא אליך לקבל פיצוי
    משה 07/07/2015 14:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בהמלצה שלך אני מסתמך להכנס בגדול לשוקים
    סגור
  • 17.
    המלצה. הכסף לא שלו בית השקעות תמיד מרווח !!
    קצין וגינטלמן 07/07/2015 14:33
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הוא מדבר אם יעלה הרווח שלו בבונוס יותר גדול
    סגור
  • 16.
    הזדמנות לקנות כמה איים ביוון (ל"ת)
    גלעד 07/07/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 15.
    מה יש לצפות מפעיל בשוק ההון ? שיגיד למכור ?
    מהפך מתחיל 07/07/2015 14:18
    הגב לתגובה זו
    15 0
    איך שבלון מתנפח לו , תמיר ימליץ על מניות כי אם יהיו פדיונות ממה ירווח ? , ברור, בעיקר לתמיר שלהישאר היום במניות זה סכנת נפשות ולא רק בגלל יוון כמעט אין צד שלא תסתכל ולא תראה חושך , למה לא מוכרים ?כי הנגידים (פרט לפלוג) נותנים כסף בחינם בהרחבות הכמותית ואח"כ מתפלאים שיוון לא מחזירה.
    סגור
  • 14.
    המלצה המלצה אבל.....
    משה 07/07/2015 14:16
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אלדד,לפי דעתי עליך להוסיף,אני באישי רכשתי כך וכך..בקרנות שלנו רכשנו כך וכך,ורק אז אפשר יהיה להתייחס להמלצותיך.
    סגור
  • 13.
    שימו לב שהמלצות מבוססות על ספקולציה והימור לא ידע (ל"ת)
    א 07/07/2015 14:04
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור
  • 12.
    עוד קשקשן (ל"ת)
    אב 07/07/2015 14:02
    הגב לתגובה זו
    16 3
    סגור
  • 11.
    השוק צריך לתמכר יציאה של יוון ,זה תרחיש ריאלי.זאת דעתי (ל"ת)
    בא 07/07/2015 14:02
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • הכרח את
    לבא 07/07/2015 15:02
    הגב לתגובה זו
    7 2
    השוק שישמע בקולך.
    סגור
  • השוק בישראל מזוייף ,מרימים להנחתה . (ל"ת)
    בא 07/07/2015 16:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    אלדד אחד האנשים הישרים והאמינים בשוק
    הכתום 07/07/2015 13:55
    הגב לתגובה זו
    2 15
    ואני תמיד עושה מה שהוא ממליץ וברוך השם גם מצליח
    סגור
  • לכתום
    מאדום 07/07/2015 16:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אף אחד לא מטיל ספק ביושרו ואמינותו..אני מטיל ספק בהבנתו ברגע זה את גודל הברוך. כמנהל כספים גדול הוא במצב לא סימפטי כרגע. גם אם היה רוצה למכור הכל..לא היה יכול..כי הוא עצמו היה מלבה את האש..אז הוא"תקוע" עם החבילות ומתפלל לטוב. אבל..יכול להיות גם לא טוב...
    סגור
  • אלדד ,מספיק לשבח את עצמך . (ל"ת)
    בא 07/07/2015 16:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 9.
    דוגמאות \ המלצות
    יוסי 07/07/2015 13:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אלדד, אפשר לקבל דוגמאות \ המלצות לתעודות סל כאלה?
    סגור
  • 8.
    הכותרת ממחישה מצויין מה כלכך מסריח בכלכלה כפי שהיא
    וואצ׳ר 07/07/2015 13:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חוות החיותאורוול
    סגור
  • 7.
    עכשיו ששמעתי וקראתי את אלדד הגדול..
    הפחדן 07/07/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    17 2
    אני משוכנע פי 1000 שעלי לרוץ ולמכור הכל. מה? אני צריך לתת לאלדד ולקוחותיו את האפשרות לברוח לפני והוא ממש לא יכול. אז אלעד חפש פריירים הם נמצאים בשפע ותוכל להכנס עכשיו לבורסה
    סגור
  • לא בא להגן על תמיר
    איילי 07/07/2015 14:06
    הגב לתגובה זו
    8 4
    אבל מה לעשות הוא צודק... העדר תמיד בורח בזמן הכי לא מתאים , מוכר כשיש ירידות ואז חוזר וקונה שוב במחירים גבוהים אשר מכר. לאורך זמן השווקים ימשיכו לעלות , יוון זו רק מכה קלה בכנף ולא מהווה איום משמעותי לגוש האירופי. זה בדיוק הזמן להגדיל את הפוזיציה לאור הירידות האחרונות.
    סגור
  • בכל אופן אני כותב שתי מילים לאבל מה לעשות...
    מי זה איילי? 07/07/2015 15:01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אתה תמים...
    סגור
  • זה שמי
    איילי 07/07/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ואני ממש לא תמים. אני בשוק ההון כל כך הרבה שנים שחוויתי נפילות כואבות ועם זאת נהניתי מהעליות שבאו לאחר מכן. בסופו של יום , אם תבחן את המדדים לאורך שנים ארוכות אתה תראה שהמדדים עולים כל הזמן והתוחלת היא חיובית בסופו של דבר , שהרי יש צמיחה כל הזמן. לאורך זמן השווקים חייבים לעלות כי הרי לא היה הגיון לשים את הכסף בשוק ההון. מי שבורח וחסר סבלנות ומתרגש מכל כותרת והפחדה של כל אנליסט כזה או אחר , מקומו לא בשוק ההון. בסופו של דבר מבחן הסבלנות הוא זה שמנצח...
    סגור
  • בנוגע לחישוב התשואה למטה
    איילי 08/07/2015 01:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יצא לי כל כך מדויק פשוט לקחתי את הנתון מבורסה גרף , מנקודת היחוס שבדקתי 22/11/1992 אז מדד תא"א 25 היה 192.13 עד להיום המדד עשה בערך 760 אחוז ואם מאז עברו בערך 22.5 שנים אז התשואה הממוצעת היא 33.7 בערך.
    סגור
  • לבקשתך 2
    איילי 07/07/2015 22:43
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עברתי כבר כמה נפילות בשוק ההון בחיי , והפלא פלא תמיד השוק יצא מזה כמו גדול ושבר כל שיא קודם. טבעם של שיאים להישבר בגלל התוחלת החיובית של שוק ההון לאורך עשרות שנים , זו מתמטיקה פשוטה. נכון שלא כל נייר ערך שיש בתיק יהיה בעל תוחלת חיובית , יהיו כאלה שיפשטו את הרגל ויהיו כאלה שלא יחזירו את התשואה במשך שנים (יפן לדוגמא) אבל פה מגיע הפיזור , גם אם מס' ניירות פגעו בתשואה של התיק , תמיד יהיו סוסים מנצחים אחרים שהם אלה שיהיו אחראים לתוחלת החיובית הכללית של התיק שלך. בל נשכח שאם אתה תמיד מוסיף כסף לתיק , פלוס הדיבידנדים שמתקבלים במשך השנים אתה מתחיל להנות מתופעת הריבית דריבית , וזה הכסף הגדול ! אם הייתי מחזיר את שנותיי לאחור עם הידע והנסיון שיש לי היום , הייתי מתחיל להשקיע בשוק ההון כבר מהיותי ילד , הייתי מזרים כל שקל שהיה לי לשוק ההון ומעולם לא מוכר ,למעט קיזוז מגן מס. אם היית מספר לי בשנת 93 כשמדד המעוף היה על 200 נקודות ובשנת 2015 הוא יהיה מעל 1655 נקודות 766 אחוז רווח ב -22 שנה , תשואה של 34.8 תשואה שנתית ממוצעת... לא הייתי מאמין לך !
    סגור
  • לבקשתך 1
    איילי 07/07/2015 22:39
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ידידי לא נוח לי להיחשף בטוקבק ציבורי. הגיל לא משנה רק אומר שעברתי יותר ממחצית מין החיים. אני בעל השכלה אקדמאית , חלקה קשורה לשוק ההון וחלקה לא. מעבר לכך אני אוטודידקט , קורא המון ספרות הן בעברית והן באנגלית. אני בסה"כ אדם פרטי שמשקיע שנים רבות בשוק ההון. סחרתי במניות , אופציות , חוזים עתידים , מטבעות , מתכות וכו'. סחרתי בישראל וכן בוול סטריט , מסחר יומי , SWING וכן סחר מגמות וכל זה ע"פ גישת הניתוח הטכני. ניסיתי מגוון רבות של אסטרטגיות עד שהתוותי לעצמי את הדרך הנוחה לעצמי לסחור ואני יכול להגיד שהצלחתי להגיע לרמה של מקצוענות במלוא הצניעות. אבל זה לקח לי קרוב ל -10 שנים להתמקצע בזה , בגלל זה אני קצת צוחק שאני רואה את כל הקורסים ב -6 מפגשים שיהפכו אותך לסוחר , זה לא יקרה מצטער... התנסתי גם כמובן בהשקעה לטווח ארוך ואני יכול להגיד שזו השיטה המועדפת עליי , אני משקיע ע"פ גישת הערך , קורא דוחות וצמא לכל פיפס של מידע. כשאני משווה בין שיטת המסחר לבין השקעה לטווח ארוך אני יכול להגיד חד משמעי שהשקעה לטווח ארוך ופיזור נכון עדיפה.
    סגור
  • לאיילי
    א 07/07/2015 20:02
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אני חוזר וטוען שאתה בחור רציני עם דעות מגובשות ומעניינות. אפשר בכל זאת בשתי מילים לרשום גיל..נסיון..השכלה..זה עשוי לעניין מאד. אבקשך להמשיך לכתוב אלא אם כן כתבת או כותב בשם אחר מהיום. שלום לאיילי.
    סגור
  • חלק 3
    איילי 07/07/2015 17:45
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מוזר שרק בשוק ההון האנשים רוצים להיפטר מהמוצר ככל שהם מקבלים יותר הנחה עליו , זה הרי אבסורד. אם אדם יתמיד לאורך שנים בשוק ההון ולא יתרגש מכל כותרת כזו או אחרת , ואפילו ירכוש עוד מהמוצרים בהם הוא מאמין בתקופות שפל , הוא ירוויח לאורך זמן וכל שיהיה סבלני. לכן חשוב תמיד לשמור על מרכיב של מזומן בתיק. נכון שהשווקים עכשיו לא זולים במיוחד , ואפילו מעט יקרים , אבל הריבית הנמוכה היא זו שדחפה את השווקים (וגם את הנדל"ן) למעלה בשנים האחרונות , וכל עוד יש ריבית נמוכה אין אלטרנטיבות לכסף. ברור שהריבית תעלה מתי שהוא ויתכן שיהיו ירידות בשווקים , אבל אל תשכח את מה שרשמתי בתחילה , לאורך זמן לשוק ההון יש תוחלת חיובית , והשווקים עלו גם כשהיתה סביבת ריבית גבוהה יותר. בל נשכח את ההרחבות הכמותיות שעדיין מתבצעות בפועל (אירופה ויפן לדוגמא ) והן ימשיכו לדחוף שווקים אלו למעלה.
    סגור
  • חלק 2
    איילי 07/07/2015 17:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוכלוסיית העולם רק גדלה משנה לשנה , הצריכה הפרטית עולה בהתאם , לכן נוצרת צמיחה שמתבטאת לאורך זמן בהעלאת שווי החברות , זה פשוט מחוייב לעבוד כך. קח את עצמך כדוגמא , אתה עובד כל חודש ומרוויח כסף , יש כמובן הוצאות בדרך אבל אתה גם חוסך , בסופו של דבר ההון העצמי שלך אמור לגדול עם השנים. אם ניקח לדוגמא מקרה של חברה ציבורית שנסחרת , החברה מרוויחה כסף כל שנה , אפילו אם תחלק דיבדנדים עדיין החברה גדלה וצומחת כל שנה (כסף חדש מצטרף כל שנה מרווחים חדשים) לכן שווי החברה בבורסה חייב גם הוא לעלות מכיוון שנוסף להון העצמי הרווח של השנה החדשה וכן הלאה , מעבר לכך אחד המרכיבים החשובים ביותר הוא מרכיב הריבית דריבית. היא זה שבסופו של דבר תנפח לך את תיק ההשקעות , ואפילו תעבור את ההון העצמי שהשקעת בתחילת הדרך. בסופו של דבר מה שאני רוצה לומר , שלא צריך להתרגש מירידות שמגיעות מדי פעם , אלא דווקא לנצלן לטובתך מכיוון שאתה רוכש עכשיו נייר ערך במחיר טוב יותר מהמחיר הקודם. צריך לדמיין את הירידות בשוק ההון למבצעים/הנחות על מוצר מסוים שאתה מעוניין לרכוש , הרי היית רוכש את המוצר שאתה מאמין בו אם היית מקבל עליו הנחה טובה
    סגור
  • חלק 3
    איילי 07/07/2015 17:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מוזר שרק בשוק ההון האנשים רוצים להיפטר מהמוצר ככל שהם מקבלים יותר הנחה עליו , זה הרי אבסורד. אם אדם יתמיד לאורך שנים בשוק ההון ולא יתרגש מכל כותרת כזו או אחרת , ואפילו ירכוש עוד מהמוצרים בהם הוא מאמין בתקופות שפל , הוא ירוויח לאורך זמן וכל שיהיה סבלני. לכן חשוב תמיד לשמור על מרכיב של מזומן בתיק. נכון שהשווקים עכשיו לא זולים במיוחד , ואפילו מעט יקרים , אבל הריבית הנמוכה היא זו שדחפה את השווקים (וגם את הנדל"ן) למעלה בשנים האחרונות , וכל עוד יש ריבית נמוכה אין אלטרנטיבות לכסף. ברור שהריבית תעלה מתי שהוא ויתכן שיהיו ירידות בשווקים , אבל אל תשכח את מה שרשמתי בתחילה , לאורך זמן לשוק ההון יש תוחלת חיובית , והשווקים עלו גם כשהיתה סביבת ריבית גבוהה יותר. בל נשכח את ההרחבות הכמותיות שעדיין מתבצעות בפועל (אירופה ויפן לדוגמא ) והן ימשיכו לדחוף שווקים אלו למעלה.
    סגור
  • חלק 2
    איילי 07/07/2015 17:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אוכלוסיית העולם רק גדלה משנה לשנה , הצריכה הפרטית עולה בהתאם , לכן נוצרת צמיחה שמתבטאת לאורך זמן בהעלאת שווי החברות , זה פשוט מחוייב לעבוד כך. קח את עצמך כדוגמא , אתה עובד כל חודש ומרוויח כסף , יש כמובן הוצאות בדרך אבל אתה גם חוסך , בסופו של דבר ההון העצמי שלך אמור לגדול עם השנים. אם ניקח לדוגמא מקרה של חברה ציבורית שנסחרת , החברה מרוויחה כסף כל שנה , אפילו אם תחלק דיבדנדים עדיין החברה גדלה וצומחת כל שנה (כסף חדש מצטרף כל שנה מרווחים חדשים) לכן שווי החברה בבורסה חייב גם הוא לעלות מכיוון שנוסף להון העצמי הרווח של השנה החדשה וכן הלאה , מעבר לכך אחד המרכיבים החשובים ביותר הוא מרכיב הריבית דריבית. היא זה שבסופו של דבר תנפח לך את תיק ההשקעות , ואפילו תעבור את ההון העצמי שהשקעת בתחילת הדרך. בסופו של דבר מה שאני רוצה לומר , שלא צריך להתרגש מירידות שמגיעות מדי פעם , אלא דווקא לנצלן לטובתך מכיוון שאתה רוכש עכשיו נייר ערך במחיר טוב יותר מהמחיר הקודם. צריך לדמיין את הירידות בשוק ההון למבצעים/הנחות על מוצר מסוים שאתה מעוניין לרכוש , הרי היית רוכש את המוצר שאתה מאמין בו אם היית מקבל עליו הנחה טובה
    סגור
  • חלק 1
    איילי 07/07/2015 17:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    על פניו אתה צודק , והכל תלוי בטווח המדידה. יש חשיבות רבה מתי משקיע נכנס לשוק ההון , אם יכנס בשלב הגאות סביר להניח שימצא עצמו מתי שהוא בתוך שלב של תיקון שהוא לא ציפה לו. לעומת זאת מי שיכנס לשוק ההון בשלב השפל , ירוויח הרבה מאוד. מי שנכנס לשוק האמריקאי בשנת 1929 בדיוק לפני הנפילות , נאלץ לחכות 25 שנה עד שהמדדים חזרו לנקודת הכניסה. זה טווח זמן גדול מאוד. ואכן גם לגבי השוק היפני , מדד הניקיי בשנת 1990 היה באזור 40000 נקודות , עד היום הוא באזור של 20000 נקודות , מי יודע מתי יחזור לרמתו הקודמת. אלה הן באמת דוגמאות קיצוניות , מנגד תסתכל מה עשה מדד תא"25 מנת 1993 אז היה בשער 200 נקודות לערך והיום מעל 1600 , כנ"ל מדד ה S&P לאורך עשרות רבות של שנים. בגלל שאי אפשר לדעת מה יהיה ולא לתזמן את השוק , מרכיב הפיזור הוא חשוב מאוד , אם מפזרים את ההשקעה על פני מס' נכסים יהיה מצב שנכס אחד יעלה והשני ירד אבל בסה"כ התוחלת אמורה להיות חיובית , אם תשים לב מרבית התשואה נעשית דווקא בזמן שלאחר תקופת השפל , כלומר מי שירכוש בשלב השפל ירוויח מאוד גם אם בדרך יהיו ירידות ותיקונים שהן מקרה מתבקש וחלק ממאפני השוק.
    סגור
  • לא יודע מה נסיונך והשכלתך ואף גילך..(אשמח אם תכתוב)
    לאיילי 07/07/2015 16:15
    הגב לתגובה זו
    16 1
    אבל..אתה כותב יפה ועל פני הדברים נראה שלעניין. יש שיטות מדידה של סייקלים של עשרות שנים..התוצאות שם לא מלבבות. קח תקופות בארה"ב..אירופה..הולנד..יפן..ועוד..ששערים של היום טרם הגיעו לשערים עתיקים. סתם לדוגמא הנאסדק ב16 שנה האחרונות. אם היית ב2000 לוקח 10000שקל בריבית קבועה של 7 אחוז לשנה..חשב בריבית דריבית וראה היכן היית עומד ...עכשיו חברי החביב..בפן הכלכלי..אנו נימצאים בדיוק בימים אלו(ובלי קשר ליוון)בתקופה הכלכלית הקשה ביותר שעמד העולם אי פעם..כך שתיתכן בהחלט נסיגה ענקית בשוק ש"תשכיב " אותו לשנים רבות עם חוסר בטחון להתאוששות. בכל מקרה המשך לכתוב. אתה בחור מעניין.
    סגור
  • אתה צודק 100 אחוז ,אלדד לא יכול לדעת מה יקרה ,ולכן הוא
    בא 07/07/2015 13:54
    הגב לתגובה זו
    9 4
    משקר בוודאות .
    סגור
  • 6.
    איזה קשקשן - לעשות כסף בבורסה ?אולי מי שיש
    שימרו על הכסף. 07/07/2015 13:40
    הגב לתגובה זו
    15 3
    בית השקעות ומרוויח מניהול ? הרוב מפסידים. וביזבוז זמן וכסף.
    סגור
  • קשקשן
    שמואל 07/07/2015 14:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם הרוב מפסידים וזה בזבוז זמן וכסף, מה אתה מחפש באתר הזה ? זה אתר המיועד לאלה שאוהבים להפסיד את כספם. אז צא מכאן שחלילה לא תידבק בוירוס המפסידים.
    סגור
  • 5.
    לקנות NBG ? (ל"ת)
    גולש 07/07/2015 13:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לא (ל"ת)
    אני 07/07/2015 20:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כן כן בוודאי אלדד.. ועוד לא דיברנו על סין על הנפט ועל
    לא לבעלי לב חלש! 07/07/2015 13:27
    הגב לתגובה זו
    22 1
    כן כן בוודאי אלדד.. ועוד לא דיברנו על סין על הנפט ועל השיא בנאסדק. ממש שוק סולידי ויציב.
    סגור
  • 3.
    אז תעשה כבר כסף
    דני 07/07/2015 13:24
    הגב לתגובה זו
    15 2
    שום דבר עוד לא ירד אז מה יש לנצל ?
    סגור
  • 2.
    זה לא אתה שבהנפקה הכושלת כלל ביטוח הכנסת אותה ללקוחות (ל"ת)
    היועץ הנוחל 07/07/2015 13:23
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 1.
    צודק צודק צודק!!!
    יווני פרגמטי 07/07/2015 13:19
    הגב לתגובה זו
    21 4
    אבל תמשיכו למכור... :)
    סגור