הפספוס של פלוג: 2014 צפויה להסתיים עם אינפלציה שלילית - הנה הפרטים
ביום חמישי יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר - מדד אשר צפוי לסגור את שנת 2014. כבר כעת ברור כי בשנת 2014 לא הצליח בנק ישראל לעמוד ביעד האינפלציוני שהוצב לו על ידי הממשלה - צמיחה של 1%-3% בשנה.
נכון לאתמול, סקר של בלומברג שכולל תשעה כלכלנים מעריך כי מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר עלה בשיעור של 0.1%. חמישה כלכלנים צופים שהמדד עלה ב-0.1%, שני כלכלנים צופים שהמדד עלה ב-0.2%. כמו כן, כלכלן אחד (של מגדל) מעריך כי המדד נותר ללא שינוי וכלכלן אחד (של איילון) מעריך כי המדד ירד בשיעור של 0.1%.
עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים סיפק התייחסות למדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר וצופה עליית מחירים של 0.1%: "הירידה במחיר הנפט נמשכת ואיתה גם הציפיות לאינפלציה, לאחר עלייה קלה בציפיות במהלך חודש דצמבר. להערכתנו, ירידה זו מוגזמת; ירידה במחיר הנפט אכן מוזילה חלק מהמוצרים, אך מנגד, תורמת לצמיחה מהירה יותר של הכלכלה, ומגבירה את הביקוש למוצרים אחרים כתוצאה מאפקט עליית ההכנסה, הנובעת מהוזלת מחירי הנפט, החשמל המים וכדומה ומותירה לצרכן יותר כסף פנוי לצריכת מוצרים אחרים".
ב-11 החודשים הראשונים מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.2%. אם מדד חודש דצמבר יעלה בשיעור של 0.1% - הרי שבשנת 2014 תיסגר בירידת מחירים של 0.1%. לאורך שנות קיומה של מדינת ישראל רק פעמיים נרשמה ירידה שנתית ברמת המחירים. זה קרה בשנת 2003 כשהמחירים במשק ירדו ב-1.9% ובשנת 2006 כשהמחירים ירדו ב-0.1%.
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- תיק ההשקעות שלכם צריך להיות גם בסחורות? התשובה של גולדמן סאקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד בטרם התחילה שנת 2015 - המשקיעים נערכים לכך שמדד המחירים לצרכן הראשון בשנת 2015 יהיה שלילי חריף ביותר - ירידה של 0.7%-0.8% במחירים. הסיבה לכך היא צניחת מחיר הנפט וההשפעה על מחיר הדלק, הוזלות בתעריפי החשמל ובתחום התחבורה. בשנת 2015 - התחזיות של השוק הן כי מדד המחירים יעלה בשיעור של כ-0.5%. אם אכן זה יקרה - תהיה זו שנה שנייה ברציפות שבה בנק ישראל לא מצליח לעמוד ביעד האינפלציה מהממשלה שעומד כאמור על 1%-3%.
- 5.תל אביבי 14/01/2015 08:03הגב לתגובה זונו באמת... מי צריך אינפלציה בכלל?
- 4.יש לחקור את חלקה של קרנית פלוג בטיוח פרשת לאומי (ל"ת)אורי 13/01/2015 17:57הגב לתגובה זו
- 3.זו רק ההתחלה. (ל"ת)גרי 13/01/2015 16:55הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 13/01/2015 16:38הגב לתגובה זואינפלציה של 1%-3% כיעד... עם המחירים ההזויים של המחייה בארץ, היעד של בנק ישראל צריך להיות ירידת מחירים של 3% בשנה במשך חמש השנים הקרובות.
- 1.בא 13/01/2015 16:08הגב לתגובה זועלו עוד , כן זה לא התפקיד שלך לטפל במחירי הדירות .
- צריך להיות ישר ,פישר יצר את בועת הנדל"ן והוריד רבית (ל"ת)אנונימי 13/01/2015 16:45הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
