שיפור חד באמון הצרכנים: 32% - המצב הכלכלי טוב, כמה ייקנו דירה?
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר עלה בחודש אוגוסט ב-5.2 נקודות לרמה של 135.6 (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-11.3 נקודות ומדד הציפיות עלה ב-1.2 נקודות.
כלכלני בנק הפועלים מסבירים כי מדד אמון הצרכנים רשם עלייה בחודש אוגוסט, בהמשך לעלייה בחודש הקודם "בתפיסת המצב הכלכלי ובמצב התעסוקה כיום נרשם שיפור ניכר. שיפור מתון נרשם בציפיות לגבי המצב הכלכלי ומצב התעסוקה בעוד 6 חודשים. העלייה במדד אמון הצרכנים מפתיעה לנוכח הנתונים המאכזבים של המשק כמו צמיחת התוצר, הירידה בפדיון ענפי הכלכלה, הירידה בייצור התעשייתי ברבעון השני של השנה וירידה ברכישות האשראי בחודש יולי. יש לזכור שהסקר בוצע בתקופת מבצע צוק איתן טרם ההודעה על הפסקת האש".
בארצות הברית נרשמה בחודש אוגוסט עלייה נוספת במדד אמון הצרכנים של הקונפרנס-בורד לרמה של 92.4 נקודות, הרמה הגבוהה ביותר מאז סוף 2007. רמת המדד הגבוהה משקפת אמון גובר בכלכלת ארצות הברית וציפיות חיובית להמשך.
32.3% מהציבור סבור שהמצב הכלכלי טוב כיום, זאת לעומת 24.9% ביולי ו-23% ביוני. 21.6% סבורים שהמצב הכלכלי רע, לעומת 31% ביולי ו-37.4% ביוני. 15.3% סבורים שיש הרבה משרות במשק, לעומת 13.5% ביולי ו-12.6% ביוני, 39.4% סבורים שיש מעט משרות, לעומת45.3% ביולי ו-50.6% ביוני.
- דיסקונט יתן לכם 25 שקל בחודש וירוץ לעשות קמפיין באיילון
- עובדי בנק הפועלים הכריזו על סכסוך עבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה לגבי העתיד? 18.3% מעריכים שבעוד 6 חודשים המצב הכלכלי יהיה יותר טוב, 33.5% מעריכים שיהיה יותר רע ו-41.4% מעריכים שיהיה ללא שינוי. בחודש יולי 13.5% סברו שהמצב הכלכלי יהיה יותר טוב בעוד 6 חודשים, 32.3% יותר רע ו-45.4% ללא שינוי.
האם כיום זה זמן טוב לקנות דירה או רכב? 15.4% סברו שכיום זמן טוב, 34.1% סברו שזה זמן לא טוב לקנות ו45.1% סברו שזה זמן לא טוב ולא רע. בחודש יולי 13.7% סברו שכיום זמן טוב לקנות, 35.3% אמרו שכיום זמן לא טוב ו-44.5% שזה זמן לא טוב ולא רע.
תחושת הציבור כיוון המדינה הכללי דווקא מפתיע 54.8% סבורים שישראל בדרך הנכונה, לעומת 40.6% בחודש יולי ו-33.9% בלבד בחודש יוני. 37.5% סברו שישראל בדרך הלא נכונה, לעומת 49.2% ביולי ו-55.6% ביוני.
- 4.הבנק עושה סקר ואתה רוצה שנאמין לו? חחח (ל"ת)פישר קטן 01/09/2014 13:40הגב לתגובה זו
- 3.צביקה דורון יועץנדלן 01/09/2014 13:14הגב לתגובה זובינתיים שילמו שכירות מאות אלפים
- לא יועץנדלן למזלי 02/09/2014 07:23הגב לתגובה זוגם הימור שהמחירים לא ירדו לעולם, כלומר הימור שהריבית לעולם לא תעלה, ישראל לעולם לא תיכנס למיתון, ושיווקי הקרקע אף פעם לא יגדלו , וגם הימור שההחזר החודשי של המשכנתא לא יזנק כשיגיעו שינויים בריבית (שארה"ב תכפה עלינו כשהיא תעלה את הריבית)
- 2.הומלס 01/09/2014 13:08הגב לתגובה זורק אלימות תוריד פה את מחירי הדירות. מדינה מסריחה של מושחתים.
- 1.הסקר נערך בטח בימים הראשונים של צוק איתן.. (ל"ת)אני 01/09/2014 11:29הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳