דניה סיבוס השלימה כריית מנהרה בצפון - צפו בפרטים של הפרוייקט

דניה סיבוס יחד עם שותפה סינית השלימו בהצלחה את השלב הראשון במיזם משותף שיחבר את הערים עכו-כרמיאל מתחת להר גילון - קטע אשר ישמש להנחת מסילת רכבת
תומר קורנפלד | (3)

חברת דניה סיבוס יחד עם שותפתה הסינית CCECC השלימו בהצלחה את השלב הראשון במיזם משותף שיחבר את הערים עכו-כרמיאל מתחת להר גילון. החברות כרו את הקטע אשר ישמש להנחת מסילת רכבת הכולל שתי מנהרות ראשיות ו-18 מנהרות מקשרות באורך של כ-10 ק"מ. ההיקף הכולל של הפרוייקט מסתכם ב-2.8 מיליארד שקל. סיום ביצוע הפרויקט ופתיחת המנהרות לתנועה לטובת כלל האזרחים, צפוי במהלך שנת 2017

כריית המנהרות התבצעה באמצעות 4 צוותי חפירה שהתקדמו אחד לעבר השני ממזרח ומערב, לאורך שני קטעים בני 5 ק"מ כל אחד. נקודת המפגש נפרצה היום בטקס ההשקה באמצעות פיצוץ מבוקר אחרון בנוכחות בכירי קבוצת אפריקה.

מנהרות גילון הינן המנהרות הארוכות ביותר בישראל שנחפרו בשיטה של קידוחים ופיצוצים מבוקרים (Drill&Blast). מדובר בשיטה יעילה ומהירה הרבה יותר משיטות החציבה הנהוגות בארץ. שלב כריית שתי המנהרות הראשיות ו-18 המנהרות המקשרות, הממוקמות תחת הר גילון המתנוסס לגובה של כ-380 מטר, הינו מורכב ביותר לביצוע מבחינה הנדסית.

הקטע אשר נפרץ הוא חלק מפרוייקט כולל של רכבת ישראל להנחת מסילת רכבת כפולה בין עכו לבין כרמיאל הממוקם בקטע שבין תחנת נעמן לבין תחנת כרמיאל. הקטע משתרע לאורך של 23 ק"מ ויכלול ארבעה מקטעים: המקטע המערבי מנעמן ועד יאסיף, קטע יאסיף בר לב, מנהרת גילון והמקטע המזרחי ממנהרת גילון ועד תחנת הרכבת כרמיאל.

רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת דניה סיבוס: ביצוע כריית המנהרות היה מורכב הנדסית והצריך מתן של פתרונות הנדסיים מסובכים ומורכבים ביותר. צוותי החפירה המיומנים נאלצו להתמודד עם תנאי השטח המאתגרים, שכללו חציבה מתחת להר בגובה של 380 מ' תוך שמירה על הטבע והטיפוגרפיה של שמורת ואדי שגור הממוקמת מעל המנהרות".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חבל שהסינים לא בונים בניינים,כבישים ואת הרכבת הקלה בת"א (ל"ת)
    הסינים - ברבע הזמן! 23/04/2014 17:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עומד בפקקים 23/04/2014 16:39
    הגב לתגובה זו
    במקום לסדר את צומת אחיהוד החנוק ממכוניות רק מקשים על התנועה עבור הפרוייקט העילאי, רכבת לכרמיאל. מי יסע בה? שאלתם את עצמכם פעם. עד 2017 אני חופר לבד עם טוריה את המנהרות האלה, בשלוש שנים עד אז יהיו עוד אלפי הרוגים בכבישים!!!! טפלו במה שחשוב. ומי זה הג'ינג'י הזה?
  • 1.
    עוף החול 23/04/2014 16:00
    הגב לתגובה זו
    מסמר אחרון בארון של השורטיסטים.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.