דלק רכב מתאוששת: זינוק חד של 77% ברווח הנקי בשנת 2013

שחיקת הין והיסוף בשקל היטיבו עם יבואנית מאזדה. היקף המכירות השנתי אמנם ירד, אך הרווח התפעולי והרווח הנקי זינקו
אמיר נהרי |

חברת דלק רכב, שבשליטת אגמון גיל (37.47%) ודלק-קבוצה (24.19%), פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לשנת 2013. מהדו"ח עולה כי היקף מכירות הרכבים נשחק בשיעור של 15%, אך הרווח התפעולי עלה ב-51% והרווח הנקי נסק בשיעור של 77%. את הפער בין הקיטון בהכנסות לעומת הזינוק ברווח ניתן להסביר על-ידי שינויים בשערי החליפין בעולם, ובעיקר התחזקות השקל והיחלשות הין.

מהנתונים עולה כי היקף המכירות בשנת 2013 הסתכם בכ-3.46 מיליארד שקל, זאת לעומת היקף מכירות של 4.1 מיליארד שקל. הרווח התפעולי של דלק רכב הסתכם ב-460 מיליון שקל לעומת 304 מיליון שקל בשנה הקודמת. הרווח הנקי הסתכם בשנת 2013 ב-541 מיליון שקל - עלייה של 77% לעומת רווח נקי של 305 מיליון שקל בשנה הקודמת. הרווח למניה עומד על 5.81 שקלים.

בשנת 2013 נמכרו בישראל כ-212 אלף כלי הרכב חדשים לעומת כ-205 אלף כלי רכב בשנת 2012, ונתח השוק של החברה ירד כ-12% לעומת כ-16% אשתקד. במהלך שנת 2013 מכרה דלק רכב 25,433 כלי רכב לעומת 33,818 בתקופה המקבילה אשתקד. דלק רכב היא יבואנית המותגים פורד, מאזדה ו-BMW.

בשנת 2013 נוצרו לחברה הכנסות מימון נטו של כ-261 מיליון שקלים שנוצרו בעיקר כתוצאה משחיקת התחייבויות במט"ח (כ-214 מיליון שקלים) ברובן כתוצאה מירידה בשער החליפין של היין היפני ומעליית ערך השקעות ב- מובילאיי ובמניות FORD MOTOR COMPANY; כ-64.7 מיליון שקלים. הוצאות המימון שקיזזו הכנסות אלו נבעו בעיקר מריבית ששולמה למערכת הבנקאית ולאחרים; כ-38 מיליון שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה