דוחות קסטרו: ירידה של 42% ברווח הנקי, ההכנסות עלו ל-192 מ' ש'
חברת האופנה קסטרו פרסמה הבוקר (ה') את תוצאותיה העסקיות לרבעון השלישי של 2013 בו רשמה רווח נקי של כ-6 מיליון שקל - ירידה של 42% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מנגד, בשורת ההכנסות נרשם גידול של 12.7% והם הסתכמו בך של 192 מיליון שקל לעומת 170 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. מניית קסטרו רשמה ירידה של 10.3% מאז שיא כל הזמנים שנרשם בתחילת החודש, כשמתחילת השנה עלתה המניה בשיעור חד של 70%. הוצאות המכירה והשיווק של החברה עלו לסך של כ-96 מיליון שקל, גידול של 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחברה מסבירים כי הגידול בשורה נובע בעיקרו מגידול בשיעור הוצאות הפרסום והכשרת העובדים בשל השקת קולקציית הילדים של קסטרו במהלך חודש אוגוסט 2013.הרווח הגולמי עמד על 112 מיליון שקל לעומת 101 מיליון שקל אשתקד - עלייה של כ-11%. יש לציין כי בחודש אוגוסט השנה השיקה קסטרו 22 חנויות ילדים בצורה של "חנות בתוך חנות" בהשקעה כספית שבאה לידי ביטוי בתוצאות הרבעון. קסטרו תצטרך להוכיח שההתפשטות וההשקעה בתחום זה אכן מניבה פירות, נוכח הכניסה של מתחרה משמעותי נוסף לתחום בדמות "דה צ'לדרנס פלייס". החברה השקיעה ברבעון הנוכחי 22 מיליון שקל ברכוש קבועה לאחר השקעה של 9.5 מיליון שקל ברבעון הקודם, השקעה שנועדה כאמור לפתיחת חנויות ולהרחבה ושיפוץ חנויות קיימות. ב-9 החודשים מתחילת השנה רשמה קסטרו הכנסות של 558 מיליון שקל לעומת 507 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד המשקף עליה של 10% בהכנסות. לעומת זאת, בשורת הרווח הנקי נרשם קיטון קל של 2.5% לסך של 33 מיליון שקל. במהלך 12 החודשים נוספו לרשת המותג בישראל 9 חנויות משולבות וכן 2 חנויות ילדים ייעודיות, המופעלות על ידי הקבוצה ו/או על ידי מפעילי חנויות בישראל. לעומת זאת 2 חנויות תיקים ונעליים ייעודיות וכן חנות נשים אחת נסגרו.

מקס סטוק הוציאה 12 מיליון שקל כדי לגדר את השקל, ההכנסות צמחו ב-6%
ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל, הרווח התפעולי צמח ב־29% ל-57 מיליון שקל; בנטרול עסקאות הגידור, הרווח הנקי זינק ב־43%; תחלק 40 מ׳ דיבידנד; אורי מקס מסר ״ברבעון הנוכחי הרווח הנקי שהסתכם בכ-28 מיליון שקל הושפע מהפסדים בגלל עסקאות הגנה שנרשמו בשל הירידה
בשער הדולר״
רשת מקס סטוק מקס סטוק 2.8% מדווחת על תוצאות חיוביות לרבעון השני עם צמיחה במכירות ושיפור בשיעורי הרווחיות התפעולית, אבל גם עם השפעה שלילית על השורה התחתונה בעיקר בגלל הפסדים מעסקאות הגנה שביצעה על שער הדולר.
ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל לעומת 317 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־6% - הודות לגידול של 4.2% במכירות חנויות זהות ולפתיחת סניפים חדשים. הגידול במכירות נבע מהרחבת סל הקנייה הממוצע, עלייה במספר הלקוחות ובמכירות העונתיות, וגם מגידול במכירות לזכיינים,
בעקבות הגדלת שיעור המוצרים המיובאים ישירות על ידי החברה, אפשרות שהתאפשרה עם פתיחת המרלו"ג בשומריה.
הרווח הגולמי ברבעון עלה ב־12% ל־147 מיליון שקל (43.8% מההכנסות) לעומת 132 מיליון שקל (41.7%) בשנה שעברה. השיפור בשיעור הרווח הגולמי מיוחס לשיפור
בתנאי הסחר, לעלייה בשיעור המוצרים המיובאים ישירות, לירידה בשער הדולר ולירידה בעלויות השילוח. הרווח התפעולי זינק ב־29% ל־57 מיליון שקל (16.9% מההכנסות) לעומת 44 מיליון שקל (13.9%) בשנה שעברה, תוך ירידה בשיעור עלויות המכירה והשיווק וההנהלה מכלל ההכנסות. ה־EBITDA
המתואם (לפני IFRS 16 ובנטרול תגמול מבוסס מניות) גדל ב־26% ל־56.5 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם לכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הקיטון ברווח הנקי
נובע מגידול בהוצאות המימון, ששיקף בעיקר הפסד בסכום של כ-16 מיליון שקל בגין שערוך עסקאות הגנה על הדולר למספר רבעונים קדימה, בעקבות הירידה בשער החליפין של הדולר למועד הדוח.
- בעלי השליטה במקס סטוק "מצטרפים לחגיגה", מכרו מניות במאות מיליונים
- מקס סטוק ממשיכה לצמוח: עליה של 11% ברווח הנקי ל-32 מיליון שקל – מה המכפיל המייצג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות צמחו ב־7% ל־675 מיליון שקל לעומת 630 מיליון שקל אשתקד, הרווח הגולמי עלה ב־10% ל־291 מיליון שקל (43% מההכנסות), והרווח התפעולי עלה ב־16% ל־101 מיליון שקל.

נייס מכה את התחזיות; מאשרת תחזית להמשך, אבל יש נקודת חולשה
סקוט ראסל, מנכ"ל נייס: "הבינה המלאכותית נמצאת בליבת האסטרטגיה שלנו. אנחנו
בחזית מהפיכת ה-AI בשוק חוויית
הלקוח, ואנו רק בתחילתו של המסע"; ההכנסות ברבעון השלישי יהיו נמוכות מהצפי, ההכנסות בשנה כולה כמו התחזית הקודמת; תחזית הרווח בשנה כולה עולה מעט ל-12.43 דולר למניה; למה המניה יכולה דווקא לרדת?
נייס NICE Ltd 3.34% מדווחת על תוצאות טובות מעט מהתחזית ברבעון השני - "אנחנו שמחים לדווח על רבעון חזק נוסף עם הכנסות שהסתכמו ב- 727 מיליון דולר, מעל הרף העליון של טווח התחזית, ורווח למניה של 3.01 דולר, ברף העליון של הטווח הצפוי", אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. "הביצועים נבעו מהמשך התחזקות בפעילות הענן שלנו, שצמחה ב- 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מנוע הצמיחה המרכזי של פעילות זו הוא הביקוש המואץ לפתרונות בינה מלאכותית ושירות עצמי, שבא לידי ביטוי בגידול של 42% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR) בתחום זה, לעומת רבעון מקביל אשתקד."
ראסל הוסיף כי: "הבינה המלאכותית נמצאת בליבת האסטרטגיה של נייס, ואנחנו נמצאים בחזית מהפיכת ה-AI בשוק חוויית הלקוח, ואנו רק בתחילתו של המסע. המומנטום שלנו צפוי להתגבר עם שילוב יכולות השיחה ויכולות הסוכן החכם בתחום חווית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית של Cognigy, שהן המובילות בתעשייה, מה שיאפשר לנו לספק חוויית לקוח אנושית על הפלטפורמה שלנו, CXone Mpower. המובילות שלנו בחדשנות בתחום הבינה המלאכותית נשענת על בסיס פיננסי איתן, רווחיות גבוהה ומאזן חזק, לצד שורה הולכת וגדלה של שותפויות אסטרטגיות שגייסנו במהלך ששת החודשים האחרונים."
תחזית חלשה לרבעון השלישי - אישור תחזיות לשנה כולה
האנליסטים ציפו להכנסות של 737 מיליון דולר ברבעון השלישי ורווח למניה של 3.17 דולר למניה. זה יהיה נמוך יותר. התחזית המעודכנת של החברה היא להכנסות של 722 מיליון דולר עד 732 מיליון דולר, גידול של 5% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד, אבל מתחת לתחזית. הרווח (non-GAAP) למניה בדילול מלא ברבעון השלישי צפוי להיות בטווח של 3.12 דולר עד 3.22 דולר, שמייצג גידול של 10% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד, ומרכזו דומה לצפי האנליסטים.
ועדיין - בחברות צמיחה מחפשים גידול בהכנסות. הירידה בתחזית הרבעון השלישי תטריד את האנליסטים והיא עשויה להוביל את המניה לירידה, למרות שכעת היא עולה (מעבר ל-2% שזה הארביטראז' החיובי)
- תמורת כ-955 מיליון דולר: נייס רוכשת את Cognigy
- נייס עוקפת את הצפי בדוחות, גם התחזית מעל לצפי; המניה עולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה כאמור מאשררת את תחזית סך ההכנסות (non-GAAP) לשנת 2025 שצפוי להסתכם ב-2,918 מיליון דולר עד 2,938 מיליון דולר, שמייצג גידול של 7% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד. החברה מעלה את תחזית הרווח (non-GAAP) למניה בדילול מלא לשנת 2025 שצפוי להיות בטווח של 12.33 דולר עד 12.53 דולר, שמייצג גידול של 12% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד. במילים אחרות, אפשר להבין מהתחזית לרבעון שלישי ורביעי שהחברה מצליחה להתייעל - להרוויח יותר עם אותן הכנסות.