בבילון תחת לחץ: יאהו מאיימת להשהות השת"פ, יעקובי: "צעד שגרתי בתעשיה"

בבילון נסחרת תחת לחץ מכירות כבד, אך סמנכ"ל המחקר במיטב-דש לא מתרגש: "הסבירות שהסכם השת"פ יתבטל היא נמוכה"
חן דרסינובר | (16)
נושאים בכתבה בבילון

האם שת"פ בין בבילון ליאהו מצוי בסכנה? חברת האינטרנט בניהולו של אלון כרמלי הודיעה היום (א') כי התקבל מכתב פניה מיאהו, אשר במסגרתו טענה ענקית האינטרנט האמריקנית כי נפלו מספר ליקויים באופן שבו בבילון מיישמת את ההסכם ביניהן והאחרונה שהיא רואה בכך משום הפרת הסכם. המשקיעים מגיבים בחריפות והמניה צוללת קרוב ל-6.6% במחזור מסחר גבוה.

יאהו ציינה במכתבה כי היא מאפשרת לבבילון לתקן את הליקויים האמורים עד למחר בערב (ה-21 באוקטובר) והדגישה כי לאחר המועד האמור תבצע הערכת מצב ובמידה ולא תוקנו הליקויים, יאהו תשהה את ההתקשרות בין

הצדדים.

ערן יעקובי , סמנכ"ל המחקר במיטב דש, בשיחה עם Bizportal לא מתרגש יותר מדי מהודעת בבילון. לדבריו, "מדובר בהסכם הראשון בין בבילון לבין יאהו, הפרות שכאלה הם דבר טבעי וזה קרה גם בעבר עם גוגל. צריך לזכור כי בבילון מאגדת לא מעט שותפות קטנות תחתיה, ולא היא שנדרשת בהכרח לתקן את הליקויים".

עוד הוסיף יעקובי כי "צריך לשים לב שרק בישראל יש חובה לפרסם הודעת בורסה על כך ומן הסתם זה עושה רעש. זה דבר שבשיגרה. אומנם יאהו אחראית ל-32% מהכנסות בבילון אך גם בבילון אחראית על 20% מהתעבורה של יאהו ולכן מדובר בשת"פ הדדי. היה וההסכם יתבטל מדובר בפגיעה בנתח השוק של שתי החברות, ולכן הסבירות לכך היא נמוכה. אני רואה בירידות החדות בבורסה משום הזדמנות קנייה למניית בבילון".

יאהו אחראית ל-32% מהכנסותיה של בבילון ב-Q2

בבילון ציינה כי היא עומדת בקשר עם אנשי יאהו והחלה בתהליך מיידי כבר במהלך סוף השבוע של הסדרת הליקויים שצוינו בפנייתה של יאהו. חברת האינטרנט ציינה במסגרת הדיווח כי ההנהלה אינה יכולה להעריך בשלב זה מה תהייה השפעת פניית יאהו על החברה.

אולם, לפי דוחות הרבעון השני לשנת 2013 שפורסמו בחודש יולי האחרון, עולה כי השת"פ עם יאהו הניב 32% מהכנסותיה של בבילון ב-Q2, לעומת השת"פ עם גוגל שהניב 43% מהכנסות בבילון ברבעון השני של 2013. במחצית הראשונה של 2013 השת"פ עם יאהו הניב 20% מהכנסות בבילון, ואילו השת"פ עם גוגל הניב 55% מההכנסות באותה תקופה.

נציין כי בבילון חתמה בחודש אפריל האחרון על הסכם שת"פ עם יאהו לתקופה של ארבע שנים, והינו חלק מהמדיניות של בבילון להקטין את התלות שלה בגוגל אשר הייתה בשנים האחרונות לקוח מהותי עבור בבילון ושולטת בתחום החיפוש העולמי. במסגרת ההסכם, חלוקת ההכנסות מפירסום משתנה לפי מדרגות הכנסות כך שחלקה של בבילון עולה ככל שנפח הפעילות גדל, וכמובן נדרש לעלות בקנה אחד עם מדיניותה של יאהו, שככל הנראה נפלו בה פגמים ביישום ההסכם ע"י בבילון.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    תמהה 20/10/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    http://seekingalpha.com/article/1750952-photomedex-just-say-no-no?source=marketwatch
  • 12.
    שיודע לשאול 20/10/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    ה דה וינצ'י ואח' זולים וטובים(?) יותר.
  • 11.
    hhth 20/10/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    (ובמיוחד למגיב 9).עיינתי בתגובת כרמלי ב http://www.israelbursa.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%94/?ThisPageID=2092.המטריד שבבילון לא עלו ששותף אמריקאי עשה דבר אסור והמתינו שיאהו תעלה על כך.התנהלות שכזו מצד הנהלת בבילון פוגעת באמון בה.כרמלי אולי יכול להרגע ואתם? אני לא!
  • 10.
    עולם האינטרנט 20/10/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    בנתיים עלות ההקלדה עולה גוגל דיווחו על עליה של 26% כלומר על אותה פעולה יש הכנסה הרבה יותר גדולה
  • 9.
    עודד 20/10/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    הליקויים תוקנו: http://www.israelbursa.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%94/?ThisPageID=2092
  • מעניין מאד.תודה! (ל"ת)
    מורן 20/10/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מאיר 20/10/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    הזדמנות קניה. נרכשה חבילה רצינית. רק סבלנות.
  • 7.
    ייאי 20/10/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
    סיגנון התתייחסות של יעקובי אני יותר מוראג.חברות כמו כמו יאהו לא נוטות בפניה ראשונה בעיניין לנקוט סיגנון של איומים,במקרה דנן נקטו כך.טון ההרגעה המוזר של יעקובי ממיטב דש מעלה בי דווקא חששות והרבה הרבה שאלות
  • 6.
    ירקרק 20/10/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
    להתרחק
  • 5.
    בני 20/10/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    כנסו כנסו כנסו ל www.delta-search.com הגולשים עפים משם לאתר המקורי של יהאו. יהאו החליטו לנקוט עמדה קשה מאוד ושיתקו אותם בלי הודעה מוקדמת. יעקבי, כשאתה מדבר, תדע על מה אתה מדבר
  • מאיר 20/10/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    יאהו רוצה נתח שוק ונהנת גם מפרסומות דיספליי על פי ההסכם בבילון מעבירה גם ישירות לדף הראשי של יאהו. אז די לקשקש במוח
  • 4.
    מחיר שלא יחזור!!! (ל"ת)
    מי שחכם קונה היום 20/10/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מכירה 20/10/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    אבק כוכבים. רוב הגלישה של הצעירים היא דרך הסמארטפון ושם בבילון חלשה ביותר אין לה סרגל כלים. ההכנסות ילכו ויצנחו. שימו לב לדוח העתיד להתפרסם לרבעון 3 תהיה שם ירידה . ממליץ למכור. ושיעקבי יקנה.
  • 2.
    מיכל 20/10/2013 10:46
    הגב לתגובה זו
    היחידי שמתרגש כאן זה הכתב או הכתבת של ביזפורטל..צפירת ארגעה..לא יקרה כלום
  • 1.
    לא לגעת רק בגלל שיעקובי ממליץ (ל"ת)
    שומיל 20/10/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
  • מאיר ירון 20/10/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    גם בעבר ראינו מצבים דומים שבסוף בבילון וכלל התעשייה בחלל בו היא פועלת יצאו מוחזקים. גם בפברואר כשגוגל שינו את הסכמים והחילו המון רגולציה היו שצפו את סופה של התעשייה ומאז כל החברות בתחום צומחות ומרוויחות יותר. אני בדר"כ לא מסכים עם יעקובי, אבל הפעם אני חושב שהוא צודק בהחלט וזאת הזדמנות טובה לקנות. שבוע טוב
דניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוזדניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוז
ראיון

"בנקים עדיפים מביטוח; פארמה יתחזק; רק 2 ביטחוניות מעניינות; בנדל"ן תהיה עוד ירידה" הסקטורים והמניות של פישמן ל-2026

דניאל לייטנר מנכ״ל הקרנות של תמיר פישמן מסביר למה תזמון שוק נועד לכישלון, ואיפה הוא עדיין מזהה ערך ב-2026; מאנבידיה ואמזון ועד עזריאלי ונקסט ויז'ן; וגם: מה הוא חושב על הרפורמות של הבורסה?

מנדי הניג |

דניאל לייטנר התחיל להשקיע עוד לפני גיל 18, עשה טעויות, הרוויח והפסיד, אבל למד את התחום בגיל צעיר ועם כסף קטן. התחום ממש סקרן אותו, הוא קרא ספרים ו"לכלכך את הידיים" עשה תואר בכלכלה ומימון באוניברסיטת בן גוריון עד שמצא את עצמו עמוק בתעשייה. 

לפני עשור הצטרף לתמיר פישמן, הוא טיפס שם ממחלקה למחלקה ולפני שנה וקצת, בגיל 37, מונה למנכ"ל קרנות הנאמנות של הבית, שמנהלות כיום כ-4 מיליארד שקל. מי שתכנן בכלל להיות רופא, כמו שני הוריו, מצא את עצמו מטפל בתיקים מאשר בחולים. 

2025 הייתה שנה חריגה בשוק. שנה של מלחמה, אי-ודאות ביטחונית ופוליטית, וריבית שהייתה עדיין ברף גבוה היסטורי. הבורסה המקומית עלתה במעל 50%, ה-S&P 500 הוסיף "רק" 17%, אבל מה שהיה, היה - עכשיו השאלה הגדולה ביותר היא האם להקטין חשיפה או להוריד? מי שבכלל היה בחוץ האם זה הזמן להכנס או להמתין לתיקון מסוים. אם תשאלו את אמיר חדד מברומטר הוא יגיד לכם שזה זמן להיות נזילים (הכוונה להיות בנכסים סחירים מאוד ובאג"ח מח"מ קצר-בינוני) לאבחנתו מי שיחזיק כסף מזומן יצליח לנצל את התיקון, "כדאי להיות עכשיו בנכסים נזילים כדי לנצל את המימוש לכשיגיע", חדד רואה את 2026 כשנה שאיפשהו במהלכה נראה תיקון ולאחריו סגירה מאוזנת-חיובית, אם תצליחו "לתזמן" או למצע בירידות האלה, כנראה תביאו תשואה יפה בשנה שנכנסו אליה הבוקר.

אבל לייטנר חולק על חדד. כששואלים אותו האם אנחנו בגאות והאם נראה תיקון הוא מבהיר שתזמון שוק נועד לכשלון, "היכולת לתזמן את השוק כמעט לא קיימת", הוא אומר, "מי שמנסה לחכות לנקודה המושלמת, בדרך כלל נשאר בחוץ". מבחינתו, השאלה איננה אם יגיע תיקון כזה או אחר, אלא אם תיק ההשקעות בנוי כך שיוכל לעבור גם עליות וגם ירידות - וכאן הוא פורש את ההסתכלות שלו על השווקים בארץ ובעולם, הוא נותן לנו רשימת מניות מעניינות מבחינתו וכאלה שהוא, מכל מיני סיבות, לא נלהב לשלב בתיק. עם לייטנר כבר דיברנו לפני כ-3 חודשים, הוא כבר אז סימן את טבע ושיתף בהסתכלות שלו על השוק - מנכ"ל הקרן שעשתה 120% ב-3 שנים חושף את הסודות

למה שווה לכם להקשיב לו? לייטנר מגיע לא רק עם "תחזיות" על הנייר יש לו רקורד. קרנות הנאמנות שבניהולו בתמיר פישמן הציגו לאורך זמן תשואות גבוהות מהממוצע הענף, לא רק בטווח הקצר אלא גם בפרספקטיבה רב-שנתית. בשנה האחרונה הקרן רשמה תשואה של כ-63.3%, לעומת כ-51.3% בממוצע הענפי. גם בטווח של שלוש שנים הפער משמעותי, עם תשואה מצטברת של כ-183% לעומת כ-121.5% בענף, ובטווח של חמש שנים הקרן מציגה תשואה של כ-224.8% מול כ-146.3% בלבד בממוצע.

לפני שנתחיל, הנה הסקטורים והמניות 'על קצה המזלג' שמעניינות את הקרן:


סקטורים מומלצים 


דניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוזדניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוז
ראיון

"בנקים עדיפים מביטוח; פארמה יתחזק; רק 2 ביטחוניות מעניינות; בנדל"ן תהיה עוד ירידה" הסקטורים והמניות של פישמן ל-2026

דניאל לייטנר מנכ״ל הקרנות של תמיר פישמן מסביר למה תזמון שוק נועד לכישלון, ואיפה הוא עדיין מזהה ערך ב-2026; מאנבידיה ואמזון ועד עזריאלי ונקסט ויז'ן; וגם: מה הוא חושב על הרפורמות של הבורסה?

מנדי הניג |

דניאל לייטנר התחיל להשקיע עוד לפני גיל 18, עשה טעויות, הרוויח והפסיד, אבל למד את התחום בגיל צעיר ועם כסף קטן. התחום ממש סקרן אותו, הוא קרא ספרים ו"לכלכך את הידיים" עשה תואר בכלכלה ומימון באוניברסיטת בן גוריון עד שמצא את עצמו עמוק בתעשייה. 

לפני עשור הצטרף לתמיר פישמן, הוא טיפס שם ממחלקה למחלקה ולפני שנה וקצת, בגיל 37, מונה למנכ"ל קרנות הנאמנות של הבית, שמנהלות כיום כ-4 מיליארד שקל. מי שתכנן בכלל להיות רופא, כמו שני הוריו, מצא את עצמו מטפל בתיקים מאשר בחולים. 

2025 הייתה שנה חריגה בשוק. שנה של מלחמה, אי-ודאות ביטחונית ופוליטית, וריבית שהייתה עדיין ברף גבוה היסטורי. הבורסה המקומית עלתה במעל 50%, ה-S&P 500 הוסיף "רק" 17%, אבל מה שהיה, היה - עכשיו השאלה הגדולה ביותר היא האם להקטין חשיפה או להוריד? מי שבכלל היה בחוץ האם זה הזמן להכנס או להמתין לתיקון מסוים. אם תשאלו את אמיר חדד מברומטר הוא יגיד לכם שזה זמן להיות נזילים (הכוונה להיות בנכסים סחירים מאוד ובאג"ח מח"מ קצר-בינוני) לאבחנתו מי שיחזיק כסף מזומן יצליח לנצל את התיקון, "כדאי להיות עכשיו בנכסים נזילים כדי לנצל את המימוש לכשיגיע", חדד רואה את 2026 כשנה שאיפשהו במהלכה נראה תיקון ולאחריו סגירה מאוזנת-חיובית, אם תצליחו "לתזמן" או למצע בירידות האלה, כנראה תביאו תשואה יפה בשנה שנכנסו אליה הבוקר.

אבל לייטנר חולק על חדד. כששואלים אותו האם אנחנו בגאות והאם נראה תיקון הוא מבהיר שתזמון שוק נועד לכשלון, "היכולת לתזמן את השוק כמעט לא קיימת", הוא אומר, "מי שמנסה לחכות לנקודה המושלמת, בדרך כלל נשאר בחוץ". מבחינתו, השאלה איננה אם יגיע תיקון כזה או אחר, אלא אם תיק ההשקעות בנוי כך שיוכל לעבור גם עליות וגם ירידות - וכאן הוא פורש את ההסתכלות שלו על השווקים בארץ ובעולם, הוא נותן לנו רשימת מניות מעניינות מבחינתו וכאלה שהוא, מכל מיני סיבות, לא נלהב לשלב בתיק. עם לייטנר כבר דיברנו לפני כ-3 חודשים, הוא כבר אז סימן את טבע ושיתף בהסתכלות שלו על השוק - מנכ"ל הקרן שעשתה 120% ב-3 שנים חושף את הסודות

למה שווה לכם להקשיב לו? לייטנר מגיע לא רק עם "תחזיות" על הנייר יש לו רקורד. קרנות הנאמנות שבניהולו בתמיר פישמן הציגו לאורך זמן תשואות גבוהות מהממוצע הענף, לא רק בטווח הקצר אלא גם בפרספקטיבה רב-שנתית. בשנה האחרונה הקרן רשמה תשואה של כ-63.3%, לעומת כ-51.3% בממוצע הענפי. גם בטווח של שלוש שנים הפער משמעותי, עם תשואה מצטברת של כ-183% לעומת כ-121.5% בענף, ובטווח של חמש שנים הקרן מציגה תשואה של כ-224.8% מול כ-146.3% בלבד בממוצע.

לפני שנתחיל, הנה הסקטורים והמניות 'על קצה המזלג' שמעניינות את הקרן:


סקטורים מומלצים