בבילון תחת לחץ: יאהו מאיימת להשהות השת"פ, יעקובי: "צעד שגרתי בתעשיה"

בבילון נסחרת תחת לחץ מכירות כבד, אך סמנכ"ל המחקר במיטב-דש לא מתרגש: "הסבירות שהסכם השת"פ יתבטל היא נמוכה"
חן דרסינובר | (16)
נושאים בכתבה בבילון

האם שת"פ בין בבילון ליאהו מצוי בסכנה? חברת האינטרנט בניהולו של אלון כרמלי הודיעה היום (א') כי התקבל מכתב פניה מיאהו, אשר במסגרתו טענה ענקית האינטרנט האמריקנית כי נפלו מספר ליקויים באופן שבו בבילון מיישמת את ההסכם ביניהן והאחרונה שהיא רואה בכך משום הפרת הסכם. המשקיעים מגיבים בחריפות והמניה צוללת קרוב ל-6.6% במחזור מסחר גבוה.

יאהו ציינה במכתבה כי היא מאפשרת לבבילון לתקן את הליקויים האמורים עד למחר בערב (ה-21 באוקטובר) והדגישה כי לאחר המועד האמור תבצע הערכת מצב ובמידה ולא תוקנו הליקויים, יאהו תשהה את ההתקשרות בין

הצדדים.

ערן יעקובי , סמנכ"ל המחקר במיטב דש, בשיחה עם Bizportal לא מתרגש יותר מדי מהודעת בבילון. לדבריו, "מדובר בהסכם הראשון בין בבילון לבין יאהו, הפרות שכאלה הם דבר טבעי וזה קרה גם בעבר עם גוגל. צריך לזכור כי בבילון מאגדת לא מעט שותפות קטנות תחתיה, ולא היא שנדרשת בהכרח לתקן את הליקויים".

עוד הוסיף יעקובי כי "צריך לשים לב שרק בישראל יש חובה לפרסם הודעת בורסה על כך ומן הסתם זה עושה רעש. זה דבר שבשיגרה. אומנם יאהו אחראית ל-32% מהכנסות בבילון אך גם בבילון אחראית על 20% מהתעבורה של יאהו ולכן מדובר בשת"פ הדדי. היה וההסכם יתבטל מדובר בפגיעה בנתח השוק של שתי החברות, ולכן הסבירות לכך היא נמוכה. אני רואה בירידות החדות בבורסה משום הזדמנות קנייה למניית בבילון".

יאהו אחראית ל-32% מהכנסותיה של בבילון ב-Q2

בבילון ציינה כי היא עומדת בקשר עם אנשי יאהו והחלה בתהליך מיידי כבר במהלך סוף השבוע של הסדרת הליקויים שצוינו בפנייתה של יאהו. חברת האינטרנט ציינה במסגרת הדיווח כי ההנהלה אינה יכולה להעריך בשלב זה מה תהייה השפעת פניית יאהו על החברה.

אולם, לפי דוחות הרבעון השני לשנת 2013 שפורסמו בחודש יולי האחרון, עולה כי השת"פ עם יאהו הניב 32% מהכנסותיה של בבילון ב-Q2, לעומת השת"פ עם גוגל שהניב 43% מהכנסות בבילון ברבעון השני של 2013. במחצית הראשונה של 2013 השת"פ עם יאהו הניב 20% מהכנסות בבילון, ואילו השת"פ עם גוגל הניב 55% מההכנסות באותה תקופה.

נציין כי בבילון חתמה בחודש אפריל האחרון על הסכם שת"פ עם יאהו לתקופה של ארבע שנים, והינו חלק מהמדיניות של בבילון להקטין את התלות שלה בגוגל אשר הייתה בשנים האחרונות לקוח מהותי עבור בבילון ושולטת בתחום החיפוש העולמי. במסגרת ההסכם, חלוקת ההכנסות מפירסום משתנה לפי מדרגות הכנסות כך שחלקה של בבילון עולה ככל שנפח הפעילות גדל, וכמובן נדרש לעלות בקנה אחד עם מדיניותה של יאהו, שככל הנראה נפלו בה פגמים ביישום ההסכם ע"י בבילון.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    תמהה 20/10/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    http://seekingalpha.com/article/1750952-photomedex-just-say-no-no?source=marketwatch
  • 12.
    שיודע לשאול 20/10/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    ה דה וינצ'י ואח' זולים וטובים(?) יותר.
  • 11.
    hhth 20/10/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    (ובמיוחד למגיב 9).עיינתי בתגובת כרמלי ב http://www.israelbursa.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%94/?ThisPageID=2092.המטריד שבבילון לא עלו ששותף אמריקאי עשה דבר אסור והמתינו שיאהו תעלה על כך.התנהלות שכזו מצד הנהלת בבילון פוגעת באמון בה.כרמלי אולי יכול להרגע ואתם? אני לא!
  • 10.
    עולם האינטרנט 20/10/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    בנתיים עלות ההקלדה עולה גוגל דיווחו על עליה של 26% כלומר על אותה פעולה יש הכנסה הרבה יותר גדולה
  • 9.
    עודד 20/10/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    הליקויים תוקנו: http://www.israelbursa.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%94/?ThisPageID=2092
  • מעניין מאד.תודה! (ל"ת)
    מורן 20/10/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מאיר 20/10/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    הזדמנות קניה. נרכשה חבילה רצינית. רק סבלנות.
  • 7.
    ייאי 20/10/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
    סיגנון התתייחסות של יעקובי אני יותר מוראג.חברות כמו כמו יאהו לא נוטות בפניה ראשונה בעיניין לנקוט סיגנון של איומים,במקרה דנן נקטו כך.טון ההרגעה המוזר של יעקובי ממיטב דש מעלה בי דווקא חששות והרבה הרבה שאלות
  • 6.
    ירקרק 20/10/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
    להתרחק
  • 5.
    בני 20/10/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    כנסו כנסו כנסו ל www.delta-search.com הגולשים עפים משם לאתר המקורי של יהאו. יהאו החליטו לנקוט עמדה קשה מאוד ושיתקו אותם בלי הודעה מוקדמת. יעקבי, כשאתה מדבר, תדע על מה אתה מדבר
  • מאיר 20/10/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    יאהו רוצה נתח שוק ונהנת גם מפרסומות דיספליי על פי ההסכם בבילון מעבירה גם ישירות לדף הראשי של יאהו. אז די לקשקש במוח
  • 4.
    מחיר שלא יחזור!!! (ל"ת)
    מי שחכם קונה היום 20/10/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מכירה 20/10/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    אבק כוכבים. רוב הגלישה של הצעירים היא דרך הסמארטפון ושם בבילון חלשה ביותר אין לה סרגל כלים. ההכנסות ילכו ויצנחו. שימו לב לדוח העתיד להתפרסם לרבעון 3 תהיה שם ירידה . ממליץ למכור. ושיעקבי יקנה.
  • 2.
    מיכל 20/10/2013 10:46
    הגב לתגובה זו
    היחידי שמתרגש כאן זה הכתב או הכתבת של ביזפורטל..צפירת ארגעה..לא יקרה כלום
  • 1.
    לא לגעת רק בגלל שיעקובי ממליץ (ל"ת)
    שומיל 20/10/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
  • מאיר ירון 20/10/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    גם בעבר ראינו מצבים דומים שבסוף בבילון וכלל התעשייה בחלל בו היא פועלת יצאו מוחזקים. גם בפברואר כשגוגל שינו את הסכמים והחילו המון רגולציה היו שצפו את סופה של התעשייה ומאז כל החברות בתחום צומחות ומרוויחות יותר. אני בדר"כ לא מסכים עם יעקובי, אבל הפעם אני חושב שהוא צודק בהחלט וזאת הזדמנות טובה לקנות. שבוע טוב
רמי ועדינה לוי (תמר מצפי)רמי ועדינה לוי (תמר מצפי)
ראיון

רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?

הרשת צומחת, מגדילה מכירות בחנויות זהות בניגוד לשופרסל ורשתות אחרות; מחזיקה במספר מנועי צמיחה - סלולר וגוד-פארם ומתכננת להפוך את קופיקס לגדולה ורווחית; ראיון וניתוח

מנדי הניג |

רשת רמי לוי צמחה ברבעון השני, הגדילה מכירות בחנויות הזהות והרוויחה בקצב של 250 מיליון שקל. בשנה שעברה היא הרוויחה כ-260 מיליון שקל, היא כנראה תרוויח השנה באזור הזה פחות או יותר - מול העלייה במכירות, יש שחיקה ברווחיות. הרשת השלימה את רכישת השליטה המלאה בקופיקס שהיא זרוע הפעילות של הקבוצה במרכזי הערים, והיא נערכת להרחבת הפעילות במרכזי הערים ובכלל. כשמשווים את התוצאות של הקבוצה ביחס לרשתות האחרות, הן טובות -  בשופרסל לדוגמה היתה ירידה חדה בחנויות הזהות של כ-8% אצל רמי לוי עלייה של כ-5%, וזה מדד חשוב כי בסופו של דבר הוא מודד את העוצמה של הרשת, נאמנות ואינטרקציה עם הלקוחות ואת היכולת שלה להרוויח בהמשך. 

הרווחיות של רמי לוי תמיד היתה נמוכה ביחס לאחרים ובעיקר ביחס לשופרסל, ועדיין רמי לוי מתבססת כרשת השנייה בגודלה בארץ והיא מצמצמת בהדרגה את הפער עם שופרסל. קצב המכירות שלה עומד על כ-8 מיליארד שקל, שופרסל בקצב של 14 מיליארד שקל. 


הרווח המייצג של הרשת בהינתן שווי שוק של כ-4.1 מיליארד שקל, מבטא מכפיל רווח של כ-15-16. מכפיל סביר, אבל לרמי לוי יש מנועי צמיחה מעניינים. בתוך הקבוצה יש פעילות סלולר עם קרוב ל-450 אלף מנויים שעל רקע ההתאוששות בתחום, העליות במניות סלקום ופרטנר בשוק וההצעה של פרטנר לקנות את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל,   אפשר להעריך שהיא שווה כ-600-700 מיליון שקל ואפילו יותר. כמו כן, יש בקבוצה אחזקת שליטה בגוד-פארם שלמרות הסקפטיות לפני שנים, מוכיחה שהיא מתחרה חזקה בשוק הפארמה ובהינתן הרווחים שלה (קצב של מעל 50 מיליון שקל) וקצב הצמיחה, היא  יכולה להיות מוערכת בכ-800 מיליון שקל בשמרנות.

הנכסים האלו באים לידי ביטוי חלקי בשווי של הקבוצה. הסלולר לא מקבל ביטוי - מדובר בתחום רווחי אצל רמי לוי, אבל שולי ביחס לפעילות כולה, הפארמה מקבלת ביטוי, אבל לא לפי ערכים מלאים. חוץ מזה יש לחברה מזומנים נטו של כ-1 מיליארד שקל, אך חשוב לציין שההון העצמי עומד על כ-550 מיליון שקל - היכולת להציג מזומנים מעל ההון מבטא מצד אחד את העוצמה של הרשתות האלו שמקבלות מימון שוטף מהלקוחות (מקבלת במזומן ובתנאי אשראי טובים). מצד שני- זה לא יהיה נכון להגדיר את כל הסכום כמזומנים פיננסים עודפים, ונראה שהמזומנים העודפים הם בסדרי גודל של כ-500 מיליון דולר.


מה המסקנה? רמי לוי נסחרת ב-4.1 מיליארד שקל, אבל לקבוצה הזו יש מספר פעילויות עם מזומנים. הפעילויות על פי השוק שוות כ-3.6 מיליארד שקל (שווי שוק בניכוי מזומנים), פעילות המזון והפארמה שווה כ-2.9 מיליארד שקל (בניכוי שווי הסלולר). המזון (בניכוי הפארמה) שווה כ-2-2.1 מיליארד שקל (בניכוי שווי הפארמה). אם מנתחים את הרווח המייצג של הקמעונאות מזון מקבלים סדר גודל של 220-230 - מכפיל של מתחת ל-10.