בבילון תחת לחץ: יאהו מאיימת להשהות השת"פ, יעקובי: "צעד שגרתי בתעשיה"

בבילון נסחרת תחת לחץ מכירות כבד, אך סמנכ"ל המחקר במיטב-דש לא מתרגש: "הסבירות שהסכם השת"פ יתבטל היא נמוכה"
חן דרסינובר | (16)
נושאים בכתבה בבילון

האם שת"פ בין בבילון ליאהו מצוי בסכנה? חברת האינטרנט בניהולו של אלון כרמלי הודיעה היום (א') כי התקבל מכתב פניה מיאהו, אשר במסגרתו טענה ענקית האינטרנט האמריקנית כי נפלו מספר ליקויים באופן שבו בבילון מיישמת את ההסכם ביניהן והאחרונה שהיא רואה בכך משום הפרת הסכם. המשקיעים מגיבים בחריפות והמניה צוללת קרוב ל-6.6% במחזור מסחר גבוה.

יאהו ציינה במכתבה כי היא מאפשרת לבבילון לתקן את הליקויים האמורים עד למחר בערב (ה-21 באוקטובר) והדגישה כי לאחר המועד האמור תבצע הערכת מצב ובמידה ולא תוקנו הליקויים, יאהו תשהה את ההתקשרות בין

הצדדים.

ערן יעקובי , סמנכ"ל המחקר במיטב דש, בשיחה עם Bizportal לא מתרגש יותר מדי מהודעת בבילון. לדבריו, "מדובר בהסכם הראשון בין בבילון לבין יאהו, הפרות שכאלה הם דבר טבעי וזה קרה גם בעבר עם גוגל. צריך לזכור כי בבילון מאגדת לא מעט שותפות קטנות תחתיה, ולא היא שנדרשת בהכרח לתקן את הליקויים".

עוד הוסיף יעקובי כי "צריך לשים לב שרק בישראל יש חובה לפרסם הודעת בורסה על כך ומן הסתם זה עושה רעש. זה דבר שבשיגרה. אומנם יאהו אחראית ל-32% מהכנסות בבילון אך גם בבילון אחראית על 20% מהתעבורה של יאהו ולכן מדובר בשת"פ הדדי. היה וההסכם יתבטל מדובר בפגיעה בנתח השוק של שתי החברות, ולכן הסבירות לכך היא נמוכה. אני רואה בירידות החדות בבורסה משום הזדמנות קנייה למניית בבילון".

יאהו אחראית ל-32% מהכנסותיה של בבילון ב-Q2

בבילון ציינה כי היא עומדת בקשר עם אנשי יאהו והחלה בתהליך מיידי כבר במהלך סוף השבוע של הסדרת הליקויים שצוינו בפנייתה של יאהו. חברת האינטרנט ציינה במסגרת הדיווח כי ההנהלה אינה יכולה להעריך בשלב זה מה תהייה השפעת פניית יאהו על החברה.

אולם, לפי דוחות הרבעון השני לשנת 2013 שפורסמו בחודש יולי האחרון, עולה כי השת"פ עם יאהו הניב 32% מהכנסותיה של בבילון ב-Q2, לעומת השת"פ עם גוגל שהניב 43% מהכנסות בבילון ברבעון השני של 2013. במחצית הראשונה של 2013 השת"פ עם יאהו הניב 20% מהכנסות בבילון, ואילו השת"פ עם גוגל הניב 55% מההכנסות באותה תקופה.

נציין כי בבילון חתמה בחודש אפריל האחרון על הסכם שת"פ עם יאהו לתקופה של ארבע שנים, והינו חלק מהמדיניות של בבילון להקטין את התלות שלה בגוגל אשר הייתה בשנים האחרונות לקוח מהותי עבור בבילון ושולטת בתחום החיפוש העולמי. במסגרת ההסכם, חלוקת ההכנסות מפירסום משתנה לפי מדרגות הכנסות כך שחלקה של בבילון עולה ככל שנפח הפעילות גדל, וכמובן נדרש לעלות בקנה אחד עם מדיניותה של יאהו, שככל הנראה נפלו בה פגמים ביישום ההסכם ע"י בבילון.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    תמהה 20/10/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    http://seekingalpha.com/article/1750952-photomedex-just-say-no-no?source=marketwatch
  • 12.
    שיודע לשאול 20/10/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    ה דה וינצ'י ואח' זולים וטובים(?) יותר.
  • 11.
    hhth 20/10/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    (ובמיוחד למגיב 9).עיינתי בתגובת כרמלי ב http://www.israelbursa.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%94/?ThisPageID=2092.המטריד שבבילון לא עלו ששותף אמריקאי עשה דבר אסור והמתינו שיאהו תעלה על כך.התנהלות שכזו מצד הנהלת בבילון פוגעת באמון בה.כרמלי אולי יכול להרגע ואתם? אני לא!
  • 10.
    עולם האינטרנט 20/10/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    בנתיים עלות ההקלדה עולה גוגל דיווחו על עליה של 26% כלומר על אותה פעולה יש הכנסה הרבה יותר גדולה
  • 9.
    עודד 20/10/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    הליקויים תוקנו: http://www.israelbursa.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%94/?ThisPageID=2092
  • מעניין מאד.תודה! (ל"ת)
    מורן 20/10/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מאיר 20/10/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    הזדמנות קניה. נרכשה חבילה רצינית. רק סבלנות.
  • 7.
    ייאי 20/10/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
    סיגנון התתייחסות של יעקובי אני יותר מוראג.חברות כמו כמו יאהו לא נוטות בפניה ראשונה בעיניין לנקוט סיגנון של איומים,במקרה דנן נקטו כך.טון ההרגעה המוזר של יעקובי ממיטב דש מעלה בי דווקא חששות והרבה הרבה שאלות
  • 6.
    ירקרק 20/10/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
    להתרחק
  • 5.
    בני 20/10/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    כנסו כנסו כנסו ל www.delta-search.com הגולשים עפים משם לאתר המקורי של יהאו. יהאו החליטו לנקוט עמדה קשה מאוד ושיתקו אותם בלי הודעה מוקדמת. יעקבי, כשאתה מדבר, תדע על מה אתה מדבר
  • מאיר 20/10/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    יאהו רוצה נתח שוק ונהנת גם מפרסומות דיספליי על פי ההסכם בבילון מעבירה גם ישירות לדף הראשי של יאהו. אז די לקשקש במוח
  • 4.
    מחיר שלא יחזור!!! (ל"ת)
    מי שחכם קונה היום 20/10/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מכירה 20/10/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    אבק כוכבים. רוב הגלישה של הצעירים היא דרך הסמארטפון ושם בבילון חלשה ביותר אין לה סרגל כלים. ההכנסות ילכו ויצנחו. שימו לב לדוח העתיד להתפרסם לרבעון 3 תהיה שם ירידה . ממליץ למכור. ושיעקבי יקנה.
  • 2.
    מיכל 20/10/2013 10:46
    הגב לתגובה זו
    היחידי שמתרגש כאן זה הכתב או הכתבת של ביזפורטל..צפירת ארגעה..לא יקרה כלום
  • 1.
    לא לגעת רק בגלל שיעקובי ממליץ (ל"ת)
    שומיל 20/10/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
  • מאיר ירון 20/10/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    גם בעבר ראינו מצבים דומים שבסוף בבילון וכלל התעשייה בחלל בו היא פועלת יצאו מוחזקים. גם בפברואר כשגוגל שינו את הסכמים והחילו המון רגולציה היו שצפו את סופה של התעשייה ומאז כל החברות בתחום צומחות ומרוויחות יותר. אני בדר"כ לא מסכים עם יעקובי, אבל הפעם אני חושב שהוא צודק בהחלט וזאת הזדמנות טובה לקנות. שבוע טוב
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -4.49%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -0.17%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


קסטרו
צילום: אסיה רביבו

קסטרו מציגה רבעון של צמיחה ושיפור רווחיות, אך תשעת החודשים עדיין מושפעים מפעילות ״עם כלביא״

הרווח מפעילות רגילה עלה ב-40% ל-9.4 מיליון שקל ללא השפעת רווח חד פעמי ממימוש נדל״ן אשתקד; לחברה יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים ב-36 מיליון שקל וחלוקת דיבידנד מצטברת של 8 מיליון שקל מתחילת השנה

ליאור דנקנר |

 קסטרו קסטרו -0.17%  בדוחות פושרים לרבעון השלישי בהמשך לדוח מאכזב של החברה הבת, אורבניקה אורבניקה -4.49%  . קסטרו מדווחת על רווח של 25 מיליון שקל בשורה התחתונה לעומת רווח של 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות זינקו דווקא ל-565.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-507.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בגילום שנתי, הרווח עומד על  מעל 100 מיליון שקל. החברה בשווי של כ-1.48 מיליארד שקל - כלומר מכפיל של כ-15. 

לדברי יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו-הודיס, תוצאות הרבעון השלישי משקפות צמיחה בהכנסות, שיפור ברווחיות ושיפור במכירות בחנויות זהות, לצד המשך התבססות של אורבניקה והודיס כמנועי צמיחה מרכזיים והמשך מגמת השיפור במותג קסטרו. אוחיון מציין כי הנהלת הקבוצה ממשיכה לפעול לשיפור היעילות התפעולית והרחבת רשת החנויות, תוך ניצול איתנות פיננסית ותזרים חיובי.

המכירות בחנויות זהות (Same Store Sales, SSS) עלו ב-6.8% לרבות באתרי הסחר המקוונים. בתחום אופנת ההלבשה נרשם גידול של 6.2%, בתחום אביזרי האופנה נרשמה צמיחה של 8.5% ואילו תחום הקוסמטיקה רשם ירידה של 11%.

 בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה הקבוצה גידול של 5.1% אחוז במכירות החנויות הזהות, כאשר תחום הלבשה צמח ב-5%, תחום אביזרי האופנה ב-7%  וירידה בקוסמטיקה של 6.4%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ״ר של רשת החנויות בישראל עלה ברבעון השלישי ל-2,057 שקל למ״ר, עלייה של 5.6%. בתשעת החודשים הראשונים נרשמה יציבות יחסית בפדיון למ״ר, שעמד על 1,936 שקל לעומת 1,941 שקל.