תם עידן: שי אגסי סיים את דרכו כמנכ"ל בטר פלייס, המחליף - איוון תורנלי
חברת Better Place הודיעה היום כי איוון ת'ורנלי ששימש עד היום כמנכ"ל Better Place אוסטרליה, התמנה לתפקיד מנכ"ל החברה הגלובלית. שי אגסי, מייסד החברה יעזוב את תפקידו כמנכ"ל וישמש כחבר דירקטוריון ובעל מניות בחברה אותה ייסד.
ההישג הגדול של אגסי בחמש השנים האחרונות מאז ייסד את החברה היה הפיכת מה שהחל כחזון על דף נייר, לאפשר למדינות לפעול ללא צורך בנפט, למציאות בישראל ובדנמרק. בשתי המדינות פרשה החברה מאות עמדות טעינה ותחנות החלפת סוללה, שמשמשות מאות לקוחות פרטיים וציי רכב של חברות רבות.
עם זאת נראה שבחברה מקווים לעבור ל'שלב הבא' בעזרת מנכ"ל אחר. החברה דיווחה ברבעון השני על הפסד של כ-64 מיליון דולר ועל המשך שריפת המזומנים שעלולה לגרום לקופתה להתרוקן, בסופו של דבר בתוך מספר רבעונים, באם לא תתחולל תפנית חדה בפעילות החברה. הפסדי החברה נערמו עד היום לכחצי מיליארד דולר ובחברה לישראל עדיין מקפידים לסווג את ההפסד כהשקעה לטווח ארוך.
המנכ"ל היוצא נפרד מעובדיו לשעבר במכתב רשמי בו כתב בין השאר: "במידה לא מבוטלת, כל אחד ואחת מכם עבר את מה שעברתי אני בחמש השנים האחרונות, ולכן יכול להבין כשאני אומר שאין אושר גדול יותר מלראות חלום רחוק שחלמתם קורם עור וגידים והופך למציאות. חלום שמתגשם במכוניות אמיתיות שנוסעות על הכביש, טעונות בחשמל בלבד, וברשת ארצית של תחנות להחלפת סוללות כדי לתמוך במיזם שיגמול את העולם מהתלות בנפט".
אגסי כתב שימשיך ללוות את החברה כבעל מניות וחבר בורד, אבל לא כמנכ"ל החברה, והתייחס למנהלי החברה: "גם אם לא כמנכ"ל, הלב שלי תמיד יהיה כאן, בבטר פלייס, מתוך הזדהות מוחלטת עם החזון, עם האנשים הנפלאים שהלכו איתי את הדרך המרתקת והחדשה הזאת, עוד ממש מהימים שהיתה חלום. אני חייב לכם כל כך הרבה, ולעולם לא אשכח אתכם, לא משנה איפה אהיה אני ואיפה תהיו אתם". לסיום כתב, "מה שבטוח הוא שאחשוב עליכם בכל בקר כשאכנס אל המכונית החשמלית שלי".
עידן עופר, יו"ר דירקטוריון Better Place אמר היום: "תחת הנהגתו של שי אגסי וחזונו החדשני עמדה החברה בהצלחה ביעדי החברה בפרק הראשון לחייה. אנו מוקירים תודה לשי שהצליח את החזון שלו למציאות. הדירקטוריון נערך מבעוד מועד לשינוי זה וכעת, לאחר חמש שנות הקמה, עומדת בראש החברה הנהלה מנוסה וחזקה שתוביל את Better Place למימוש אתגריה הבאים".
"לת'ורנלי מנכ"ל בטר-פלייס אוסטרליה בארבע השנים האחרונות רשימה ארוכה של הישגים ובהם יצירת רשת שותפים עסקיים מרשימה לחברה. אני בטוח ומאמין שהיכולות של אוון בתחום היזמות והניהול יביאו את בטר פלייס בבטחה אל השלב הבא", הוסיף עופר.
אוון תורנלי, מנכ"ל חברת Better Place: "לפני ארבע שנים שי אגסי הציע לי להצטרף אל בטר-פלייס ולהביא את חזון החברה גם אל אוסטרליה. לכבוד הוא לי להיכנס לתפקיד המנכ"ל הגלובלי של החברה ולהנהיג את הקבוצה המצוינת הזאת ברחבי העולם".
"יש לנו תשתית טעינה והחלפה, ראשונה בעולם, שמשרת מאות לקוחות מרוצים, ואנו מתחילים את הפרק הבא בחיי החברה עם המשך תמיכת משקיעים גלובליים והנהלה חדשה. אנחנו נתמקד בראש ובראשונה בלקוחות החברה הפרטיים והעסקיים שמספרם הולך וגדל. אנחנו נמשיך ביצירת שותפויות בקרב יצרני הרכב והאנרגיה".
שי אגסי, חבר הנהלת Better Place: "לפני חמש שנים הלכתי בעקבות חזון של גמילת העולם מנפט והתלות בו, והנה בחודש שעבר הקפתי את מדינת ישראל במכונית חשמלית מדן ועד אילת. מעט מאד אנשים זוכים להפוך חזון מורכב כזה למציאות בחמש שנים מלאות עשייה. אני גאה בצוות האנשים שפיתחו את החזון ובטוח ביכולתו לקחת את החברה לשלב הבא".
- 14.אינהורן יוסי 04/10/2012 12:39הגב לתגובה זוזה הזמן הטוב ביותר לשי אגסי לפרוש מהפרויקט עושה רושם שהמיזם של שי אגסי לא מצליח לטעת שורשים וזה היות והציפיות לא היו ריאליות. פרויקט מסדר גודל זה ראוי שיבחן לא בזמן אמת אלא לאחר כעשר שנות פעילות, כול בחינה מוקדמת יותר תהיה לא אמינה ולא נכונה היות והחדירה לשוק כזה הינה קשה וגם אם היה בז גדול בהתחלה (מה שלא קרה במקרה זה) יתכן ולא יחזיק מעמד. מבחינת שי אגסי הוא הצליח לעשות למען המיזם את המרב האפשרי וקידם אותו עד לשלב המעשי. את שי אגסי יזכרו כמי שהגה מחדש את רעיון הרכב החשמלי ונתן לו את הדחיפה הגדולה ביותר וכרגע אנחנו נמצאים בשלב קריטי אם יצליח אזי הרכב החשמלי יכבוש את השוק ואם לא ישכך לעוד מספר שנים. למרות זאת אם המיזם יצליח או לא מערכות שפותחו ומפותחים עבור רכבים חשמליים והיברידיים ישולבו ברכבים גם בעלי מנוע מכני והרכבים יהיו יותר ויותר חשמליים, וזה תהליך שיכול בעתיד להחזיר אותנו לרכב החשמלי עקב פיתוחים חדשים, הנושא לא ירד יותר מהמודעות הוא יצעד בקטן או בגדול במקביל לשאר הפתרונות עד לנקודה שבה הוא יפרוץ. פרישתו או הפרשתו של שי אגסי מניהול החברה יכולה רק לתרום שלי אגסי, את התהילה על קידום
- 13.והתעשר על חשבון הציבור במיזם שנכשל וימשיך להפסיד (ל"ת)עוד אחד שחלב קופה 03/10/2012 09:07הגב לתגובה זו
- 12.03/10/2012 09:02הגב לתגובה זועצה למשפחת עופר : דחוף להוציא את בטר פלייס מהחברה לישראל .העיקר להעביר את הבעלות בבטר פלייס לציבור ולנכות את הדוחות של החברה לישראל מהצרה הזו. קחו דוגמא מתשובה ודלק נדל"ן
- 11.גל 03/10/2012 06:52הגב לתגובה זורנו +100 ק"מ בלבד + מעט מאוד תחנות החלפה + מעט מאוד נקודות טעינה + מחיר כמו בנזין + התחייבות לגורם קבוע = ישראלים סוף סוף חכמים ולא קונים
- 10.איציק 02/10/2012 18:58הגב לתגובה זוהוא אלוף .הוא יודע מה צריך לעשות. אני סומך עליו.
- 9.רון 02/10/2012 16:13הגב לתגובה זואין ספק שהוא האיש שיכול להוביל אותה מחזון למציאות..
- 8.תורידו מחיר נקנה, נקניקים (ל"ת)משה 02/10/2012 15:24הגב לתגובה זו
- 7.אבי 02/10/2012 14:50הגב לתגובה זואמיתי שיודע לנהל אופרציה בלי לשרוף כסף.
- 6.המנכ"ל הקודם הוא יותר חתיך. החדש סתם שמן (ל"ת)הלוק קובע 02/10/2012 14:39הגב לתגובה זו
- 5.מתי תיפסק שריפת הכספים זה מה שחשוב! (ל"ת)מחזיק חברה 02/10/2012 14:37הגב לתגובה זו
- 4.היה כישלון וטוב שעוזב (ל"ת)משה 02/10/2012 14:25הגב לתגובה זו
- 3.אלפנדרי 02/10/2012 14:10הגב לתגובה זואגסי לפעמים צריך לזכור גם שקשה וכולם "נשמות טוב " בדרך למטרה תמיד יש ירידות כי לכל ירידה יש גם עלייה
- 2.אגסי כשל 02/10/2012 14:08הגב לתגובה זובקיצור היכונו לתספורות והורדת דירוג של החברה לישראל ולתספורות שיבואו, עוד מכה לפנסיה של גברת כהן מחדרה שתמשיך לתמוך בביבי למרות שקיצץ את הפנסיה שלה לבורסא...... מעגל הגיר הקווקזי
- 1.חתיכת 0 02/10/2012 13:39הגב לתגובה זוביבי ודנקנר .איש שווק טוב שמוכר לפריירים מוצרים פגומים
עופר ינאי חושב שהוא אילון מאסק - רוצה מניות ב-800 מיליון שקל
ינאי קצת מתבלבל, דורש חבילת הטבות מותנית של 800 מיליון שקל אם המניה תעלה פי 4 בשלוש שנים - מזכיר מישהו?
אין גבול לשיגעון הגדולות. ההצלחה גורמת לאנשים לחשוב שהם מעל הכל. עופר ינאי דורש שכר תיאורטי (בהינתן תרחישים מסוימים) של 800 מיליון שקל. אילון מאסק מנסה לקבל עכשיו 1 טריליון דולר תחת התניות מסוימות. ינאי מנסה להיות "מאסק הישראלי". קצת צניעות לא תזיק לו, אחרי הכל - ערך למשקיעים הוא לא ייצר. נופר היא מניה שלא סיפקה את הסחורה מאז ההנפקה לפני שש שנים. אלמלא זרימת הכסף מההנפקה והנפקות המשך שהיו מאז, לא ברור איפה נופר היתה. חוץ מזה, נופר היום היא סוג של פעילות מניבה עם פייפליין של ייזום. לא צריך מנכ"לים שהם אילון מאסק כדי לנהל אותה. כל מנהל סביר יעשה עבודה.
יש צד חיובי בשגעון הגדלות, וזה בלי ציניות - אנשים עם שגעון גדלות מצליחים יותר. הדרייב לגדלות מביא אותם לשם. תביטו על המצליחים הגדולים, רובם עם שגעון גדלות. מאסק כנראה מוביל את השיגעון.
מאסק לפחות דורש שכר על חדשנות טכנולוגית, על מהפכות עולמיות, על רובוטים שיהיו לכם בבתים, על רובוטקסי, על מכונית אוטונומית, על מה בדיוק ינאי דורש שכר? משהו התבלבל ומתבלבל לבעלי השליטה ולמנהלים - הם חושבים שהם מעל הכל ושמגיע להם הכל. ההצלחה ממכרת, בשביל זה יש מוסדיים. צריכים לעצור את הטירוף.
ינאי מכוון לחבילה של 800 מיליון שקל באם המניה תעלה פי 4 ב-3 שנים. אפשר להגיד - מענק גדול אבל התנאי מאוד משמעותי, אבל דמיינו מה זה יכול לעשות למוטיבציה של ינאי להרים את המניה. מניות, כולם יודעים, לא עולת רק בזכות ביצועים. חוץ מזה, גם אם המניה תעלה פי 4 ב-3 שנים, קחו את התשואה מאז ההנפקה ועוד 4 שנים, לא תקבלו משהו שמגיע עבורו - 800 מיליון שקל! השכר הכי גבוה מעולם למנכ"ל בבורסה המקומית, למעשה השכר השנתי הגבוה פי 4-5 מהשכר הכי גבוה שהי ה למנכ"ל בבורסה המקומית.
- ינאי רצה כדורסל אבל קיבל ניהול - לאן הולכת נופר אנרגיה?
- המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר שהמוסדיים בלמו את חבילת השכר החריגה של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו שהחליט לא להגיע (המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה), נופר אנרג'י נופר אנרג'י 0.1% מציגה מתווה חדש, הפעם עבור עופר ינאי עצמו, בעל השליטה שהפך למנכ"ל הקבוע (עופר ינאי מינה את עצמו למנכ"ל הקבוע של נופר אנרגיה).
עופר ינאי חושב שהוא אילון מאסק - רוצה מניות ב-800 מיליון שקל
ינאי קצת מתבלבל, דורש חבילת הטבות מותנית של 800 מיליון שקל אם המניה תעלה פי 4 בשלוש שנים - מזכיר מישהו?
אין גבול לשיגעון הגדולות. ההצלחה גורמת לאנשים לחשוב שהם מעל הכל. עופר ינאי דורש שכר תיאורטי (בהינתן תרחישים מסוימים) של 800 מיליון שקל. אילון מאסק מנסה לקבל עכשיו 1 טריליון דולר תחת התניות מסוימות. ינאי מנסה להיות "מאסק הישראלי". קצת צניעות לא תזיק לו, אחרי הכל - ערך למשקיעים הוא לא ייצר. נופר היא מניה שלא סיפקה את הסחורה מאז ההנפקה לפני שש שנים. אלמלא זרימת הכסף מההנפקה והנפקות המשך שהיו מאז, לא ברור איפה נופר היתה. חוץ מזה, נופר היום היא סוג של פעילות מניבה עם פייפליין של ייזום. לא צריך מנכ"לים שהם אילון מאסק כדי לנהל אותה. כל מנהל סביר יעשה עבודה.
יש צד חיובי בשגעון הגדלות, וזה בלי ציניות - אנשים עם שגעון גדלות מצליחים יותר. הדרייב לגדלות מביא אותם לשם. תביטו על המצליחים הגדולים, רובם עם שגעון גדלות. מאסק כנראה מוביל את השיגעון.
מאסק לפחות דורש שכר על חדשנות טכנולוגית, על מהפכות עולמיות, על רובוטים שיהיו לכם בבתים, על רובוטקסי, על מכונית אוטונומית, על מה בדיוק ינאי דורש שכר? משהו התבלבל ומתבלבל לבעלי השליטה ולמנהלים - הם חושבים שהם מעל הכל ושמגיע להם הכל. ההצלחה ממכרת, בשביל זה יש מוסדיים. צריכים לעצור את הטירוף.
ינאי מכוון לחבילה של 800 מיליון שקל באם המניה תעלה פי 4 ב-3 שנים. אפשר להגיד - מענק גדול אבל התנאי מאוד משמעותי, אבל דמיינו מה זה יכול לעשות למוטיבציה של ינאי להרים את המניה. מניות, כולם יודעים, לא עולת רק בזכות ביצועים. חוץ מזה, גם אם המניה תעלה פי 4 ב-3 שנים, קחו את התשואה מאז ההנפקה ועוד 4 שנים, לא תקבלו משהו שמגיע עבורו - 800 מיליון שקל! השכר הכי גבוה מעולם למנכ"ל בבורסה המקומית, למעשה השכר השנתי הגבוה פי 4-5 מהשכר הכי גבוה שהי ה למנכ"ל בבורסה המקומית.
- ינאי רצה כדורסל אבל קיבל ניהול - לאן הולכת נופר אנרגיה?
- המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר שהמוסדיים בלמו את חבילת השכר החריגה של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו שהחליט לא להגיע (המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה), נופר אנרג'י נופר אנרג'י 0.1% מציגה מתווה חדש, הפעם עבור עופר ינאי עצמו, בעל השליטה שהפך למנכ"ל הקבוע (עופר ינאי מינה את עצמו למנכ"ל הקבוע של נופר אנרגיה).