תם עידן: שי אגסי סיים את דרכו כמנכ"ל בטר פלייס, המחליף - איוון תורנלי

אגסי ימשיך לשמש כחבר הנהלה. עידן עופר: "יכולות אוון יביאו את בטר פלייס אל השלב הבא". אגסי נפרד מהעובדים: "אחשוב עליכם בכל בקר כשאכנס אל המכונית החשמלית שלי"
רקפת סלע | (14)

חברת Better Place הודיעה היום כי איוון ת'ורנלי ששימש עד היום כמנכ"ל Better Place אוסטרליה, התמנה לתפקיד מנכ"ל החברה הגלובלית. שי אגסי, מייסד החברה יעזוב את תפקידו כמנכ"ל וישמש כחבר דירקטוריון ובעל מניות בחברה אותה ייסד.

ההישג הגדול של אגסי בחמש השנים האחרונות מאז ייסד את החברה היה הפיכת מה שהחל כחזון על דף נייר, לאפשר למדינות לפעול ללא צורך בנפט, למציאות בישראל ובדנמרק. בשתי המדינות פרשה החברה מאות עמדות טעינה ותחנות החלפת סוללה, שמשמשות מאות לקוחות פרטיים וציי רכב של חברות רבות.

עם זאת נראה שבחברה מקווים לעבור ל'שלב הבא' בעזרת מנכ"ל אחר. החברה דיווחה ברבעון השני על הפסד של כ-64 מיליון דולר ועל המשך שריפת המזומנים שעלולה לגרום לקופתה להתרוקן, בסופו של דבר בתוך מספר רבעונים, באם לא תתחולל תפנית חדה בפעילות החברה. הפסדי החברה נערמו עד היום לכחצי מיליארד דולר ובחברה לישראל עדיין מקפידים לסווג את ההפסד כהשקעה לטווח ארוך.

המנכ"ל היוצא נפרד מעובדיו לשעבר במכתב רשמי בו כתב בין השאר: "במידה לא מבוטלת, כל אחד ואחת מכם עבר את מה שעברתי אני בחמש השנים האחרונות, ולכן יכול להבין כשאני אומר שאין אושר גדול יותר מלראות חלום רחוק שחלמתם קורם עור וגידים והופך למציאות. חלום שמתגשם במכוניות אמיתיות שנוסעות על הכביש, טעונות בחשמל בלבד, וברשת ארצית של תחנות להחלפת סוללות כדי לתמוך במיזם שיגמול את העולם מהתלות בנפט".

אגסי כתב שימשיך ללוות את החברה כבעל מניות וחבר בורד, אבל לא כמנכ"ל החברה, והתייחס למנהלי החברה: "גם אם לא כמנכ"ל, הלב שלי תמיד יהיה כאן, בבטר פלייס, מתוך הזדהות מוחלטת עם החזון, עם האנשים הנפלאים שהלכו איתי את הדרך המרתקת והחדשה הזאת, עוד ממש מהימים שהיתה חלום. אני חייב לכם כל כך הרבה, ולעולם לא אשכח אתכם, לא משנה איפה אהיה אני ואיפה תהיו אתם". לסיום כתב, "מה שבטוח הוא שאחשוב עליכם בכל בקר כשאכנס אל המכונית החשמלית שלי".

עידן עופר, יו"ר דירקטוריון Better Place אמר היום: "תחת הנהגתו של שי אגסי וחזונו החדשני עמדה החברה בהצלחה ביעדי החברה בפרק הראשון לחייה. אנו מוקירים תודה לשי שהצליח את החזון שלו למציאות. הדירקטוריון נערך מבעוד מועד לשינוי זה וכעת, לאחר חמש שנות הקמה, עומדת בראש החברה הנהלה מנוסה וחזקה שתוביל את Better Place למימוש אתגריה הבאים".

"לת'ורנלי מנכ"ל בטר-פלייס אוסטרליה בארבע השנים האחרונות רשימה ארוכה של הישגים ובהם יצירת רשת שותפים עסקיים מרשימה לחברה. אני בטוח ומאמין שהיכולות של אוון בתחום היזמות והניהול יביאו את בטר פלייס בבטחה אל השלב הבא", הוסיף עופר.

אוון תורנלי, מנכ"ל חברת Better Place: "לפני ארבע שנים שי אגסי הציע לי להצטרף אל בטר-פלייס ולהביא את חזון החברה גם אל אוסטרליה. לכבוד הוא לי להיכנס לתפקיד המנכ"ל הגלובלי של החברה ולהנהיג את הקבוצה המצוינת הזאת ברחבי העולם".

"יש לנו תשתית טעינה והחלפה, ראשונה בעולם, שמשרת מאות לקוחות מרוצים, ואנו מתחילים את הפרק הבא בחיי החברה עם המשך תמיכת משקיעים גלובליים והנהלה חדשה. אנחנו נתמקד בראש ובראשונה בלקוחות החברה הפרטיים והעסקיים שמספרם הולך וגדל. אנחנו נמשיך ביצירת שותפויות בקרב יצרני הרכב והאנרגיה".

שי אגסי, חבר הנהלת Better Place: "לפני חמש שנים הלכתי בעקבות חזון של גמילת העולם מנפט והתלות בו, והנה בחודש שעבר הקפתי את מדינת ישראל במכונית חשמלית מדן ועד אילת. מעט מאד אנשים זוכים להפוך חזון מורכב כזה למציאות בחמש שנים מלאות עשייה. אני גאה בצוות האנשים שפיתחו את החזון ובטוח ביכולתו לקחת את החברה לשלב הבא".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    אינהורן יוסי 04/10/2012 12:39
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן הטוב ביותר לשי אגסי לפרוש מהפרויקט עושה רושם שהמיזם של שי אגסי לא מצליח לטעת שורשים וזה היות והציפיות לא היו ריאליות. פרויקט מסדר גודל זה ראוי שיבחן לא בזמן אמת אלא לאחר כעשר שנות פעילות, כול בחינה מוקדמת יותר תהיה לא אמינה ולא נכונה היות והחדירה לשוק כזה הינה קשה וגם אם היה בז גדול בהתחלה (מה שלא קרה במקרה זה) יתכן ולא יחזיק מעמד. מבחינת שי אגסי הוא הצליח לעשות למען המיזם את המרב האפשרי וקידם אותו עד לשלב המעשי. את שי אגסי יזכרו כמי שהגה מחדש את רעיון הרכב החשמלי ונתן לו את הדחיפה הגדולה ביותר וכרגע אנחנו נמצאים בשלב קריטי אם יצליח אזי הרכב החשמלי יכבוש את השוק ואם לא ישכך לעוד מספר שנים. למרות זאת אם המיזם יצליח או לא מערכות שפותחו ומפותחים עבור רכבים חשמליים והיברידיים ישולבו ברכבים גם בעלי מנוע מכני והרכבים יהיו יותר ויותר חשמליים, וזה תהליך שיכול בעתיד להחזיר אותנו לרכב החשמלי עקב פיתוחים חדשים, הנושא לא ירד יותר מהמודעות הוא יצעד בקטן או בגדול במקביל לשאר הפתרונות עד לנקודה שבה הוא יפרוץ. פרישתו או הפרשתו של שי אגסי מניהול החברה יכולה רק לתרום שלי אגסי, את התהילה על קידום
  • 13.
    והתעשר על חשבון הציבור במיזם שנכשל וימשיך להפסיד (ל"ת)
    עוד אחד שחלב קופה 03/10/2012 09:07
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    03/10/2012 09:02
    הגב לתגובה זו
    עצה למשפחת עופר : דחוף להוציא את בטר פלייס מהחברה לישראל .העיקר להעביר את הבעלות בבטר פלייס לציבור ולנכות את הדוחות של החברה לישראל מהצרה הזו. קחו דוגמא מתשובה ודלק נדל"ן
  • 11.
    גל 03/10/2012 06:52
    הגב לתגובה זו
    רנו +100 ק"מ בלבד + מעט מאוד תחנות החלפה + מעט מאוד נקודות טעינה + מחיר כמו בנזין + התחייבות לגורם קבוע = ישראלים סוף סוף חכמים ולא קונים
  • 10.
    איציק 02/10/2012 18:58
    הגב לתגובה זו
    הוא אלוף .הוא יודע מה צריך לעשות. אני סומך עליו.
  • 9.
    רון 02/10/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שהוא האיש שיכול להוביל אותה מחזון למציאות..
  • 8.
    תורידו מחיר נקנה, נקניקים (ל"ת)
    משה 02/10/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אבי 02/10/2012 14:50
    הגב לתגובה זו
    אמיתי שיודע לנהל אופרציה בלי לשרוף כסף.
  • 6.
    המנכ"ל הקודם הוא יותר חתיך. החדש סתם שמן (ל"ת)
    הלוק קובע 02/10/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מתי תיפסק שריפת הכספים זה מה שחשוב! (ל"ת)
    מחזיק חברה 02/10/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    היה כישלון וטוב שעוזב (ל"ת)
    משה 02/10/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלפנדרי 02/10/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    אגסי לפעמים צריך לזכור גם שקשה וכולם "נשמות טוב " בדרך למטרה תמיד יש ירידות כי לכל ירידה יש גם עלייה
  • 2.
    אגסי כשל 02/10/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    בקיצור היכונו לתספורות והורדת דירוג של החברה לישראל ולתספורות שיבואו, עוד מכה לפנסיה של גברת כהן מחדרה שתמשיך לתמוך בביבי למרות שקיצץ את הפנסיה שלה לבורסא...... מעגל הגיר הקווקזי
  • 1.
    חתיכת 0 02/10/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    ביבי ודנקנר .איש שווק טוב שמוכר לפריירים מוצרים פגומים
בורסת תל אביב
צילום: שלומי יוסף

אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים

עדכון מדדי הבורסה עשוי לייצר מחזור שיא, במגדל שוקי הון מסמנים את המניות הבולטות הצפויות להערכתם לרכז את עיקר העניין



מנדי הניג |

לקראת עדכון מדדי הבורסה בתל-אביב הצפוי היום בסגירה, מגדל שוקי הון מציגה את הערכותיה בקשר לכמה מהשינויים הבולטים הצפויים במניות ובמדדים העיקריים בשלב נעילת המסחר –-מועד ביצוע השינויים בהרכבי המדדים בפועל.

לצד זאת, בבית השקעות מזכירים אפשרות למחזור שיא שיירשם בסיכום יום המסחר, בשל השינויים המהותיים הרבים הנכללים בעדכון במקביל לצמיחת היקף הנכסים המנוהלים על מדדי הבורסה בעקבות זרימת כסף חדש לשוק ההון המקומי, בעיקר לתעשיית קרנות הנאמנות.

נקסט ויז'ן -1.57%    ומגדל ביטוח 2.95%   ביטוח: שינוי צפוי: כניסה לת"א 35 ויציאה מת"א 90. ברקע לכניסת השתיים למדד החברות הגדולות ביותר בבורסה המקומית ניצב הכיוון החיובי ממנו נהנות מניות החברות הביטחוניות וחברות הביטוח. מעבר זה צפוי להתאפיין בהיצעים נרחבים, בנקסט ויז'ן בהיקף מוערך של כ-150-200 מיליון שקל ובמגדל ביטוח בהיקף מוערך של כ-250-300 מיליון שקל, בשל יציאתן ממדד ת"א 90, בו היקף ההון המנוהל גדול יותר לעומת זה המנוהל בת"א 35 ובשל ירידת משקלן היחסי במדד אליו הן נכנסות.

טבע 0.56%  , פועלים 0.12%  , לאומי 1.69%  ו דיסקונט 1.23%  : שינוי צפוי: עדכוני משקלים בת"א 35. מול מניית טבע, שמשקלה במדד הדגל צפוי להתעדכן מטה בהתאם לשיעורי המקסימום הקיימים, מניות הבנקים צפויות ליהנות מהגדלת משקלם בת"א 35. כך, מניית טבע צפויה להיצעים של כ-300-400 מיליון שקל ומניות פועלים, לאומי ודיסקונט צפויות לביקושים בטווח של כ-150-250 מיליון שקל כל אחת.

חברה לישראל -14.24%   ו אנרג'יאן 7.84%  : שינוי צפוי: יציאה מת"א 35 וכניסה לת"א 90. שחיקה של כ-8% בערכה של אנרג'יאן מתחילת השנה משקפת לה ביצועי חסר מול עלייה של כ-45% במדד הנפט והגז ושל כ-35% בת"א 35. מניית החברה לישראל מציגה עלייה של כ-20% מתחילת השנה. במעברן מת"א 35 לת"א 90 כל אחת משתי המניות צפויות לביקושים בטווח של כ-200-300 מיליון שקל, בשל היקף הנכסים הגבוה המנוהל בת"א 90 ביחס לת"א 35.   

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל

נובה נפלה 8% אחרי הדוחות, גב ים איבדה 5% ברקע הפצת המניות בדיסקאונט; אנרג'יאן עלתה 8%; מחזור המסחר עמד על כ-13.4 מיליארד שקל, השני בגובהו אי פעם

מערכת ביזפורטל |

המסחר בבורסה ננעל בירידות, כאשר ת"א 35 ירד 0.45%, ומדד ת"א 90 ירד 1.1%.

בהסתכלות ענפית מגזר הפיננסים חיובי - מדד הבנקים טיפס 1.1% ואיזן את הירידות, ת"א ביטוח עלה גם הוא 1.1% והמשיך את המומנטום החיובי של אתמול. ת"א נדל"ן סגר שלילי עם ירידה של 1.3% ומדד ת"א נפט וגז עלה 0.3%.

מחזור המסחר עמד על כ-13.4 מיליארד שקל, השני בגובהו אי פעם


האם אנחנו לקראת הסלמה בלבנון? בהודעה שמזכירה את ימי המלחמה בצפון, דובר צה"ל בשפה הערבית פרסם "אזהרה דחופה" לתושבי דרום לבנון בה אמר כי צה"ל יתקוף תשתיות טרור של חיזבאללה ברחבי דרום לבנון כדי להתמודד עם ניסיונותו לשקם את פעילותו באזור. התקיפות יצאו לדרך. מוקדם יותר צה"ל תקף בדרום לבנון תשתיות טרור של חיזבאללה באזור צור, כחלק מהמאמץ למנוע מהארגון לשקם את מערך הייצור והאחסון שלו לאחר המלחמה. דובר צה"ל פרסם אזהרה לתושבי שני כפרים להתפנות מחשש לתקיפות נוספות, ולפי דיווחים בלבנון אדם אחד נהרג ושלושה נפצעו. במקביל, צבא לבנון צפוי להציג לממשלה דוח על ריכוז הנשק בידי המדינה, הכולל החרמת מתקנים צבאיים מדרום לליטאני. חיזבאללה מצדו תומך בפריסת הצבא אך מתנגד למשא ומתן מדיני עם ישראל, מה שממחיש את המתח בין מאמצי הריבונות של ביירות לבין המשך פעילותו הצבאית של הארגון.


בשוק האג"ח נרשמה יציבות. אג"ח עם תשואה ל-10.5 שנים נסחרת עם תשואה ברוטו של 4.06%.


ואם דיברנו על שוק האג"ח, האגרות של חברת דה לסר רושמות ירידות חדות, לאחר שהשוק הגיב בחשש לטיוטת שטר נאמנות שפרסמה החברה לקראת אפשרות לגיוס של כ-100 מיליון שקל. למרות שהבהירה כי אין כוונה לבצע את הגיוס בעת הזו, המשקיעים פירשו את המהלך כסימן ללחץ תזרימי. הירידות החריפו בעקבות שיחת משקיעים שלא הצליחה להפיג את הדאגות, כשסדרות ז' ו-ט' נחלשו בכ-9%–10% ונרשמו תשואות גבוהות (לסדרה ז' תשואה של 20% ברוטו) המעידות על החששות בשוק ההון. במצגת שפרסמה, עדכנה דה לסר על מכירת נכסים בהיקף כולל של כ-14 מיליון דולר ועל מגעים למכירה נוספת של נכס משמעותי ב-80 מיליון דולר.


הציפיה להורדת הריבית כבר מופיעה בפקדונות שמציעים הבנקים, כאשר רוב הפקדונות שמציעים עומדים באזור 4%. מולם בנק וואן זירו מציע פיקדון של 5.5%, כולם מחפשים את הקאץ', לא בטוח שהפעם מסדרים אתכם "ריבית של 5.5% בפיקדון בוואן זירו, זה אמיתי?"