תם עידן: שי אגסי סיים את דרכו כמנכ"ל בטר פלייס, המחליף - איוון תורנלי

אגסי ימשיך לשמש כחבר הנהלה. עידן עופר: "יכולות אוון יביאו את בטר פלייס אל השלב הבא". אגסי נפרד מהעובדים: "אחשוב עליכם בכל בקר כשאכנס אל המכונית החשמלית שלי"
רקפת סלע | (14)

חברת Better Place הודיעה היום כי איוון ת'ורנלי ששימש עד היום כמנכ"ל Better Place אוסטרליה, התמנה לתפקיד מנכ"ל החברה הגלובלית. שי אגסי, מייסד החברה יעזוב את תפקידו כמנכ"ל וישמש כחבר דירקטוריון ובעל מניות בחברה אותה ייסד.

ההישג הגדול של אגסי בחמש השנים האחרונות מאז ייסד את החברה היה הפיכת מה שהחל כחזון על דף נייר, לאפשר למדינות לפעול ללא צורך בנפט, למציאות בישראל ובדנמרק. בשתי המדינות פרשה החברה מאות עמדות טעינה ותחנות החלפת סוללה, שמשמשות מאות לקוחות פרטיים וציי רכב של חברות רבות.

עם זאת נראה שבחברה מקווים לעבור ל'שלב הבא' בעזרת מנכ"ל אחר. החברה דיווחה ברבעון השני על הפסד של כ-64 מיליון דולר ועל המשך שריפת המזומנים שעלולה לגרום לקופתה להתרוקן, בסופו של דבר בתוך מספר רבעונים, באם לא תתחולל תפנית חדה בפעילות החברה. הפסדי החברה נערמו עד היום לכחצי מיליארד דולר ובחברה לישראל עדיין מקפידים לסווג את ההפסד כהשקעה לטווח ארוך.

המנכ"ל היוצא נפרד מעובדיו לשעבר במכתב רשמי בו כתב בין השאר: "במידה לא מבוטלת, כל אחד ואחת מכם עבר את מה שעברתי אני בחמש השנים האחרונות, ולכן יכול להבין כשאני אומר שאין אושר גדול יותר מלראות חלום רחוק שחלמתם קורם עור וגידים והופך למציאות. חלום שמתגשם במכוניות אמיתיות שנוסעות על הכביש, טעונות בחשמל בלבד, וברשת ארצית של תחנות להחלפת סוללות כדי לתמוך במיזם שיגמול את העולם מהתלות בנפט".

אגסי כתב שימשיך ללוות את החברה כבעל מניות וחבר בורד, אבל לא כמנכ"ל החברה, והתייחס למנהלי החברה: "גם אם לא כמנכ"ל, הלב שלי תמיד יהיה כאן, בבטר פלייס, מתוך הזדהות מוחלטת עם החזון, עם האנשים הנפלאים שהלכו איתי את הדרך המרתקת והחדשה הזאת, עוד ממש מהימים שהיתה חלום. אני חייב לכם כל כך הרבה, ולעולם לא אשכח אתכם, לא משנה איפה אהיה אני ואיפה תהיו אתם". לסיום כתב, "מה שבטוח הוא שאחשוב עליכם בכל בקר כשאכנס אל המכונית החשמלית שלי".

עידן עופר, יו"ר דירקטוריון Better Place אמר היום: "תחת הנהגתו של שי אגסי וחזונו החדשני עמדה החברה בהצלחה ביעדי החברה בפרק הראשון לחייה. אנו מוקירים תודה לשי שהצליח את החזון שלו למציאות. הדירקטוריון נערך מבעוד מועד לשינוי זה וכעת, לאחר חמש שנות הקמה, עומדת בראש החברה הנהלה מנוסה וחזקה שתוביל את Better Place למימוש אתגריה הבאים".

"לת'ורנלי מנכ"ל בטר-פלייס אוסטרליה בארבע השנים האחרונות רשימה ארוכה של הישגים ובהם יצירת רשת שותפים עסקיים מרשימה לחברה. אני בטוח ומאמין שהיכולות של אוון בתחום היזמות והניהול יביאו את בטר פלייס בבטחה אל השלב הבא", הוסיף עופר.

אוון תורנלי, מנכ"ל חברת Better Place: "לפני ארבע שנים שי אגסי הציע לי להצטרף אל בטר-פלייס ולהביא את חזון החברה גם אל אוסטרליה. לכבוד הוא לי להיכנס לתפקיד המנכ"ל הגלובלי של החברה ולהנהיג את הקבוצה המצוינת הזאת ברחבי העולם".

"יש לנו תשתית טעינה והחלפה, ראשונה בעולם, שמשרת מאות לקוחות מרוצים, ואנו מתחילים את הפרק הבא בחיי החברה עם המשך תמיכת משקיעים גלובליים והנהלה חדשה. אנחנו נתמקד בראש ובראשונה בלקוחות החברה הפרטיים והעסקיים שמספרם הולך וגדל. אנחנו נמשיך ביצירת שותפויות בקרב יצרני הרכב והאנרגיה".

שי אגסי, חבר הנהלת Better Place: "לפני חמש שנים הלכתי בעקבות חזון של גמילת העולם מנפט והתלות בו, והנה בחודש שעבר הקפתי את מדינת ישראל במכונית חשמלית מדן ועד אילת. מעט מאד אנשים זוכים להפוך חזון מורכב כזה למציאות בחמש שנים מלאות עשייה. אני גאה בצוות האנשים שפיתחו את החזון ובטוח ביכולתו לקחת את החברה לשלב הבא".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    אינהורן יוסי 04/10/2012 12:39
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן הטוב ביותר לשי אגסי לפרוש מהפרויקט עושה רושם שהמיזם של שי אגסי לא מצליח לטעת שורשים וזה היות והציפיות לא היו ריאליות. פרויקט מסדר גודל זה ראוי שיבחן לא בזמן אמת אלא לאחר כעשר שנות פעילות, כול בחינה מוקדמת יותר תהיה לא אמינה ולא נכונה היות והחדירה לשוק כזה הינה קשה וגם אם היה בז גדול בהתחלה (מה שלא קרה במקרה זה) יתכן ולא יחזיק מעמד. מבחינת שי אגסי הוא הצליח לעשות למען המיזם את המרב האפשרי וקידם אותו עד לשלב המעשי. את שי אגסי יזכרו כמי שהגה מחדש את רעיון הרכב החשמלי ונתן לו את הדחיפה הגדולה ביותר וכרגע אנחנו נמצאים בשלב קריטי אם יצליח אזי הרכב החשמלי יכבוש את השוק ואם לא ישכך לעוד מספר שנים. למרות זאת אם המיזם יצליח או לא מערכות שפותחו ומפותחים עבור רכבים חשמליים והיברידיים ישולבו ברכבים גם בעלי מנוע מכני והרכבים יהיו יותר ויותר חשמליים, וזה תהליך שיכול בעתיד להחזיר אותנו לרכב החשמלי עקב פיתוחים חדשים, הנושא לא ירד יותר מהמודעות הוא יצעד בקטן או בגדול במקביל לשאר הפתרונות עד לנקודה שבה הוא יפרוץ. פרישתו או הפרשתו של שי אגסי מניהול החברה יכולה רק לתרום שלי אגסי, את התהילה על קידום
  • 13.
    והתעשר על חשבון הציבור במיזם שנכשל וימשיך להפסיד (ל"ת)
    עוד אחד שחלב קופה 03/10/2012 09:07
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    03/10/2012 09:02
    הגב לתגובה זו
    עצה למשפחת עופר : דחוף להוציא את בטר פלייס מהחברה לישראל .העיקר להעביר את הבעלות בבטר פלייס לציבור ולנכות את הדוחות של החברה לישראל מהצרה הזו. קחו דוגמא מתשובה ודלק נדל"ן
  • 11.
    גל 03/10/2012 06:52
    הגב לתגובה זו
    רנו +100 ק"מ בלבד + מעט מאוד תחנות החלפה + מעט מאוד נקודות טעינה + מחיר כמו בנזין + התחייבות לגורם קבוע = ישראלים סוף סוף חכמים ולא קונים
  • 10.
    איציק 02/10/2012 18:58
    הגב לתגובה זו
    הוא אלוף .הוא יודע מה צריך לעשות. אני סומך עליו.
  • 9.
    רון 02/10/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שהוא האיש שיכול להוביל אותה מחזון למציאות..
  • 8.
    תורידו מחיר נקנה, נקניקים (ל"ת)
    משה 02/10/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אבי 02/10/2012 14:50
    הגב לתגובה זו
    אמיתי שיודע לנהל אופרציה בלי לשרוף כסף.
  • 6.
    המנכ"ל הקודם הוא יותר חתיך. החדש סתם שמן (ל"ת)
    הלוק קובע 02/10/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מתי תיפסק שריפת הכספים זה מה שחשוב! (ל"ת)
    מחזיק חברה 02/10/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    היה כישלון וטוב שעוזב (ל"ת)
    משה 02/10/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלפנדרי 02/10/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    אגסי לפעמים צריך לזכור גם שקשה וכולם "נשמות טוב " בדרך למטרה תמיד יש ירידות כי לכל ירידה יש גם עלייה
  • 2.
    אגסי כשל 02/10/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    בקיצור היכונו לתספורות והורדת דירוג של החברה לישראל ולתספורות שיבואו, עוד מכה לפנסיה של גברת כהן מחדרה שתמשיך לתמוך בביבי למרות שקיצץ את הפנסיה שלה לבורסא...... מעגל הגיר הקווקזי
  • 1.
    חתיכת 0 02/10/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    ביבי ודנקנר .איש שווק טוב שמוכר לפריירים מוצרים פגומים
תותח ה"רועם", צילום מתוך את"צתותח ה"רועם", צילום מתוך את"צ
בלעדי

התותחים החדשים של צה"ל והאם ארית תספק להם את המרעומים

עם כניסת תותח ה"רועם" לשירות בצה"ל, נודע לביזפורטל ממקורבים לחברה כי ארית צפויה ליהנות מביקושים חדשים לאחר שרשף כבר קיבלה הזמנות למרעומים עבור התותח החדש ב-2022 וגם במהלך השנה האחרונה והיא תהיה ספק בלעדי של מרעומי הארטילריה
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

צה"ל נמצא בעיצומו של מעבר לדור חדש של תותחים, ובמקביל לכך מתגבשת גם שרשרת האספקה שתלווה את המערכת החדשה לשנים ארוכות. על פי מידע שהגיע לידנו ממקורבים לחברה, ארית תעשיות ארית תעשיות 0%   , באמצעות חברת הבת רשף טכנולוגיות, כבר קיבלה הזמנות ראשוניות למרעומים עבור התותח החדש, וצפויה להיות ספקית בלעדית של מרעומי הארטילריה למערכת.

רשף קיבלה הזמנה ראשונה כבר בשנת 2022, עם תחילת שלבי ההצטיידות והבחינה של המערכת, והזמנה נוספת נחתמה במהלך 2025, לקראת כניסת התותח לשירות מבצעי. מדובר במוצר חדש עבור רשף, שמרחיב את פעילותה מעבר לליבת הפעילות ההיסטורית שלה בצה"ל, שהתמקדה בעיקר במרעומי מרגמות, עם נגיעה מצומצמת יחסית לעולם הארטילריה. כעת, החברה צפויה לספק מרעומי תותחים בהיקפים גדולים.

ה"רועם" - מערכת טעינה וירי ממוחשבת

התותח החדש, שמוכר בצה"ל בשם "רועם", כבר הגיע לידי חיל התותחנים ונמצא בימים אלה בשלב ההטמעה המבצעית. מדובר בתותח הוביצר 155 מ"מ מתקדם שאלביט מערכות אלביט מערכות 0.31%   גם שותפה מרכזית בייצורו. התותח המבוסס על פלטפורמה גלגלית עם מערכת טעינה וירי אוטומטית, שנועד לשמש את החיל בעשורים הקרובים. הכלי פותח במשך כשש שנים באלביט מערכות, מאפס, תוך התאמה ייעודית לצורכי צה"ל, והוא כולל מערכות שליטה ובקרה מתקדמות, קצב אש של עד שמונה פגזים בדקה, טווחי ירי של עשרות קילומטרים ויכולת ירי מתוזמן לעבר כמה מטרות במקביל.

בשבוע האחרון נמסר התותח הראשון לצה"ל בטקס סמלי במפעל אלביט ביקנעם, ומשם הועבר לבסיס צאלים לצורך קליטה, אימונים ובדיקות. בימים הקרובים צפוי להתבצע ירי צה"לי ראשון מתוך תהליך ההטמעה, ובצה"ל מעריכים כי ירי מבצעי ראשון עשוי להתבצע כבר בשבועות הקרובים, בהתאם לצרכים המבצעיים. במקביל, ייצור הכלים הבאים נמשך, והמסירות לצה"ל צפויות להתבצע בהדרגה החל מהקיץ.

ה"רועם" מופעל על ידי צוות מצומצם של שלושה לוחמים בלבד - מפקד משימה, תותחן ונהג - בין היתר בזכות המעבר לטעינה אוטומטית מלאה. הכלי נושא על גביו עשרות פגזים, והמערכת מאפשרת קצב אש גבוה ודיוק משופר, לצד ניידות גבוהה על גלגלים ויכולת מעבר מהירה בין אזורי ירי. בחיל התותחנים רואים בתותח החדש פלטפורמה שתמשיך להתפתח ולהשתפר לאורך השנים, עם שדרוגים עתידיים בקצב האש, בדיוק ובמערכות התפעול.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

שוב אנרגיה זינקה 11%, רפק 10%; הבנקים איבדו 1% חברות הביטוח 1.2% - נעילה חיובית במדדים

יום תנודתי עבר על המדדים אך הם נעלו בטריטוריה ירוקה - ת"א 35 הוסיף 0.2% בעוד ת"א 90 התחזק 0.7%; מירוץ לרכישת שוב אנרגיה הזניק את המניה רפק רוצה להנפיק את זרוע האנרגיה וזינקה גם היא; אקוואריוס נפלה בקשר עם כוונתה לשנות שמה ל-ולוריקס ולדלל עוד את המשקיעים על-הדרך

מערכת ביזפורטל |

אקוואריוס אקוואריוס מנוע -6.58%   נפלה. חברת המנועים (שתיכף אפשר לומר עליה, לשעבר) מכנסת אסיפה כללית לאישור שינוי שם החברה לולוריקס (Veloryx), כמו גם אישור תוספת להסכם השקעה עם מר צ’רנילובסקי, במסגרתה יוקצו לו זכויות לא רשומות למימוש של כ-24.95 מיליון מניות רגילות ועוד כ-12.48 מיליון כתבי אופציה, שיכולות להפוך לעד 12.48 מיליון מניות נוספות, בתמורה כוללת של כ-6 מיליון דולר ההקצאה הזאת הולכת לדלל משמעותית את המשקיעים. המהלך מגיע יום אחרי הודעת החברה על זניחת פעילות המנועים ומעבר לפוקוס ביטחוני לא מוגדר, בלי פעילות קיימת ובלי מודל עסקי ברור, מהלך שאותו מוביל המנכ"ל החדש רועי בר-גיל שהגיע לחברה מהתעשייה האווירית - אקוואריוס הכריזה על הפסקת פעילות הליבה שלה


הנהלת טבע טבע 0.5%   מקבלת גושפנקא שפעלה נכון בשנים האחרונות. סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ על רקע ביצוע חזק של אסטרטגיית Pivot to Growth וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה. כמובן שרואים את זה טוב במחיר המניה - מניית טבע ב-31 דולר - מחיר שיא של 8 שנים. שווי החברה מעל 34 מיליארד דולר. השווי כבר משמעותית מעל החוב, הסיכון שבקושי לשרת את החוב ירד דרמטית, והמכפיל רווח עלה לאור התפיסה של השוק שהסיכון ירד, טבע נסחרת במכפיל של כ-10-12 אחרי שבמשך תקופה ארוכה נסחרה במכפיל חד ספרתי , לפני כשנה וחצי היא נסחרה במכפיל 5. 

מכל מקום, Moody’s  אישררה את דירוג B1a של טבע והעלתה את תחזית הדירוג לחיובית במקום יציבה. S&P  העלתה את דירוג טבע ל  BB+ מ-BB עם תחזית יציבה.העלאות הדירוג נשענות על מגמת הפחתת המינוף העקבית של טבע, כאשר S&P ציינה כי המינוף המתואם ירד ל-4.4x  נכון ל-30 בספטמבר 2025, וצפוי לרדת מתחת ל-4.25x  ברבעונים הקרובים – רמה העומדת בסף הנדרש לדירוג הגבוה יותר. סוכנות הדירוג הדגישה גם את המשמעת הפיננסית של טבע, את חוזקת עסקיה ואת פרופיל הנזילות שלה, לצד חזרה לצמיחה בהכנסות לאחר חמש שנות ירידה, הודות לביצועים חזקים בתחום התרופות הממותגות ולייצוב תחום הגנריקה - העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים


ריטיילורס ריטיילורס 1.1%   קופצת. המניה נסחרה בלחץ בימים האחרונים יחד עם רשתות האופנה בעיקר בגלל הכפלת הפטור ממע"מ שהוביל סמוטריץ', אך היום היא דווקא מרכזת עניין לאחר דיווח על רכישות משמעותיות מצד בכירים בדירקטוריון, ובראשם טים קוק, מנכ״ל אפל Apple 0.95%    והדירקטור העצמאי המוביל בחברה. קוק רוכש עשרות אלפי מניות ימים ספורים בלבד לאחר דוח רבעוני מאכזב, מהלך שמתפרש בשוק כהבעת אמון ביכולת של נייקי להתאושש בטווח הארוך, למרות הלחץ על הרווחיות והחולשה במכירות בסין. גם דירקטור נוסף מצטרף לרכישות, והמסר הכולל תומך בסנטימנט החיובי סביב המניה במסחר המוקדם. טים קוק רוכש מניות נייקי: אמון אישי או מהלך של דירקטור וותיק בחברה?


מניות השבבים מתחזקות. סנטה מגיע לוול סטריט וגם הדואליות נהנות. היום המסחר בניו יורק יינעל מוקדם, בשעה 20:00 שעון ישראל, ומחר הבורסות יישארו סגורות לרגל חג המולד, טאואר 0%  , קמטק 1.69%  ו-נובה 1.07%   בעלייה.