תם עידן: שי אגסי סיים את דרכו כמנכ"ל בטר פלייס, המחליף - איוון תורנלי

אגסי ימשיך לשמש כחבר הנהלה. עידן עופר: "יכולות אוון יביאו את בטר פלייס אל השלב הבא". אגסי נפרד מהעובדים: "אחשוב עליכם בכל בקר כשאכנס אל המכונית החשמלית שלי"
רקפת סלע | (14)

חברת Better Place הודיעה היום כי איוון ת'ורנלי ששימש עד היום כמנכ"ל Better Place אוסטרליה, התמנה לתפקיד מנכ"ל החברה הגלובלית. שי אגסי, מייסד החברה יעזוב את תפקידו כמנכ"ל וישמש כחבר דירקטוריון ובעל מניות בחברה אותה ייסד.

ההישג הגדול של אגסי בחמש השנים האחרונות מאז ייסד את החברה היה הפיכת מה שהחל כחזון על דף נייר, לאפשר למדינות לפעול ללא צורך בנפט, למציאות בישראל ובדנמרק. בשתי המדינות פרשה החברה מאות עמדות טעינה ותחנות החלפת סוללה, שמשמשות מאות לקוחות פרטיים וציי רכב של חברות רבות.

עם זאת נראה שבחברה מקווים לעבור ל'שלב הבא' בעזרת מנכ"ל אחר. החברה דיווחה ברבעון השני על הפסד של כ-64 מיליון דולר ועל המשך שריפת המזומנים שעלולה לגרום לקופתה להתרוקן, בסופו של דבר בתוך מספר רבעונים, באם לא תתחולל תפנית חדה בפעילות החברה. הפסדי החברה נערמו עד היום לכחצי מיליארד דולר ובחברה לישראל עדיין מקפידים לסווג את ההפסד כהשקעה לטווח ארוך.

המנכ"ל היוצא נפרד מעובדיו לשעבר במכתב רשמי בו כתב בין השאר: "במידה לא מבוטלת, כל אחד ואחת מכם עבר את מה שעברתי אני בחמש השנים האחרונות, ולכן יכול להבין כשאני אומר שאין אושר גדול יותר מלראות חלום רחוק שחלמתם קורם עור וגידים והופך למציאות. חלום שמתגשם במכוניות אמיתיות שנוסעות על הכביש, טעונות בחשמל בלבד, וברשת ארצית של תחנות להחלפת סוללות כדי לתמוך במיזם שיגמול את העולם מהתלות בנפט".

אגסי כתב שימשיך ללוות את החברה כבעל מניות וחבר בורד, אבל לא כמנכ"ל החברה, והתייחס למנהלי החברה: "גם אם לא כמנכ"ל, הלב שלי תמיד יהיה כאן, בבטר פלייס, מתוך הזדהות מוחלטת עם החזון, עם האנשים הנפלאים שהלכו איתי את הדרך המרתקת והחדשה הזאת, עוד ממש מהימים שהיתה חלום. אני חייב לכם כל כך הרבה, ולעולם לא אשכח אתכם, לא משנה איפה אהיה אני ואיפה תהיו אתם". לסיום כתב, "מה שבטוח הוא שאחשוב עליכם בכל בקר כשאכנס אל המכונית החשמלית שלי".

עידן עופר, יו"ר דירקטוריון Better Place אמר היום: "תחת הנהגתו של שי אגסי וחזונו החדשני עמדה החברה בהצלחה ביעדי החברה בפרק הראשון לחייה. אנו מוקירים תודה לשי שהצליח את החזון שלו למציאות. הדירקטוריון נערך מבעוד מועד לשינוי זה וכעת, לאחר חמש שנות הקמה, עומדת בראש החברה הנהלה מנוסה וחזקה שתוביל את Better Place למימוש אתגריה הבאים".

"לת'ורנלי מנכ"ל בטר-פלייס אוסטרליה בארבע השנים האחרונות רשימה ארוכה של הישגים ובהם יצירת רשת שותפים עסקיים מרשימה לחברה. אני בטוח ומאמין שהיכולות של אוון בתחום היזמות והניהול יביאו את בטר פלייס בבטחה אל השלב הבא", הוסיף עופר.

אוון תורנלי, מנכ"ל חברת Better Place: "לפני ארבע שנים שי אגסי הציע לי להצטרף אל בטר-פלייס ולהביא את חזון החברה גם אל אוסטרליה. לכבוד הוא לי להיכנס לתפקיד המנכ"ל הגלובלי של החברה ולהנהיג את הקבוצה המצוינת הזאת ברחבי העולם".

"יש לנו תשתית טעינה והחלפה, ראשונה בעולם, שמשרת מאות לקוחות מרוצים, ואנו מתחילים את הפרק הבא בחיי החברה עם המשך תמיכת משקיעים גלובליים והנהלה חדשה. אנחנו נתמקד בראש ובראשונה בלקוחות החברה הפרטיים והעסקיים שמספרם הולך וגדל. אנחנו נמשיך ביצירת שותפויות בקרב יצרני הרכב והאנרגיה".

שי אגסי, חבר הנהלת Better Place: "לפני חמש שנים הלכתי בעקבות חזון של גמילת העולם מנפט והתלות בו, והנה בחודש שעבר הקפתי את מדינת ישראל במכונית חשמלית מדן ועד אילת. מעט מאד אנשים זוכים להפוך חזון מורכב כזה למציאות בחמש שנים מלאות עשייה. אני גאה בצוות האנשים שפיתחו את החזון ובטוח ביכולתו לקחת את החברה לשלב הבא".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    אינהורן יוסי 04/10/2012 12:39
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן הטוב ביותר לשי אגסי לפרוש מהפרויקט עושה רושם שהמיזם של שי אגסי לא מצליח לטעת שורשים וזה היות והציפיות לא היו ריאליות. פרויקט מסדר גודל זה ראוי שיבחן לא בזמן אמת אלא לאחר כעשר שנות פעילות, כול בחינה מוקדמת יותר תהיה לא אמינה ולא נכונה היות והחדירה לשוק כזה הינה קשה וגם אם היה בז גדול בהתחלה (מה שלא קרה במקרה זה) יתכן ולא יחזיק מעמד. מבחינת שי אגסי הוא הצליח לעשות למען המיזם את המרב האפשרי וקידם אותו עד לשלב המעשי. את שי אגסי יזכרו כמי שהגה מחדש את רעיון הרכב החשמלי ונתן לו את הדחיפה הגדולה ביותר וכרגע אנחנו נמצאים בשלב קריטי אם יצליח אזי הרכב החשמלי יכבוש את השוק ואם לא ישכך לעוד מספר שנים. למרות זאת אם המיזם יצליח או לא מערכות שפותחו ומפותחים עבור רכבים חשמליים והיברידיים ישולבו ברכבים גם בעלי מנוע מכני והרכבים יהיו יותר ויותר חשמליים, וזה תהליך שיכול בעתיד להחזיר אותנו לרכב החשמלי עקב פיתוחים חדשים, הנושא לא ירד יותר מהמודעות הוא יצעד בקטן או בגדול במקביל לשאר הפתרונות עד לנקודה שבה הוא יפרוץ. פרישתו או הפרשתו של שי אגסי מניהול החברה יכולה רק לתרום שלי אגסי, את התהילה על קידום
  • 13.
    והתעשר על חשבון הציבור במיזם שנכשל וימשיך להפסיד (ל"ת)
    עוד אחד שחלב קופה 03/10/2012 09:07
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    03/10/2012 09:02
    הגב לתגובה זו
    עצה למשפחת עופר : דחוף להוציא את בטר פלייס מהחברה לישראל .העיקר להעביר את הבעלות בבטר פלייס לציבור ולנכות את הדוחות של החברה לישראל מהצרה הזו. קחו דוגמא מתשובה ודלק נדל"ן
  • 11.
    גל 03/10/2012 06:52
    הגב לתגובה זו
    רנו +100 ק"מ בלבד + מעט מאוד תחנות החלפה + מעט מאוד נקודות טעינה + מחיר כמו בנזין + התחייבות לגורם קבוע = ישראלים סוף סוף חכמים ולא קונים
  • 10.
    איציק 02/10/2012 18:58
    הגב לתגובה זו
    הוא אלוף .הוא יודע מה צריך לעשות. אני סומך עליו.
  • 9.
    רון 02/10/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שהוא האיש שיכול להוביל אותה מחזון למציאות..
  • 8.
    תורידו מחיר נקנה, נקניקים (ל"ת)
    משה 02/10/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אבי 02/10/2012 14:50
    הגב לתגובה זו
    אמיתי שיודע לנהל אופרציה בלי לשרוף כסף.
  • 6.
    המנכ"ל הקודם הוא יותר חתיך. החדש סתם שמן (ל"ת)
    הלוק קובע 02/10/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מתי תיפסק שריפת הכספים זה מה שחשוב! (ל"ת)
    מחזיק חברה 02/10/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    היה כישלון וטוב שעוזב (ל"ת)
    משה 02/10/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלפנדרי 02/10/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    אגסי לפעמים צריך לזכור גם שקשה וכולם "נשמות טוב " בדרך למטרה תמיד יש ירידות כי לכל ירידה יש גם עלייה
  • 2.
    אגסי כשל 02/10/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    בקיצור היכונו לתספורות והורדת דירוג של החברה לישראל ולתספורות שיבואו, עוד מכה לפנסיה של גברת כהן מחדרה שתמשיך לתמוך בביבי למרות שקיצץ את הפנסיה שלה לבורסא...... מעגל הגיר הקווקזי
  • 1.
    חתיכת 0 02/10/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    ביבי ודנקנר .איש שווק טוב שמוכר לפריירים מוצרים פגומים
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".

 

סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".