טבע משיקה בבלעדיות שתי תרופות גנריות לטיפול בלחץ דם גבוה בארה"ב; שוק של כ-600 מיליון ד'

מדובר בגרסאות גנריות לתרופות של סאנופי אוונטיס שרשמו מכירות שנתיות של 588 מיליון דולר בארה"ב. שיווק התרופות יעשה בבלעדיות במשך 180 ימים
רקפת גלילי | (5)

ענקית התרופות הגנריות טבע הודיעה הבוקר (ב') כי החלה את ההשקה המסחרית הבלעדית של טבליות האירבסארטאן (Irbesartan וIrbesartan-Hydrochlorothiazide), גרסה הגנרית לתרופות של חברת סאנופי אוונטיס לטיפול בלחץ דם גבוה.

תרופות המקור, Avapro ו-Avalide של סאנופי אוונטיס, רשמו מכירות שנתיות בהיקף של 464 מיליון דולר ו-124 מיליון דולר בארצות הברית לבדה, כך על פי נתוני המכירות מ- IMS. נציין כי טבע זכתה בבלעדיות בתקופה שלאחר ההשקה כחברה הראשונה שהגישה את בקשת ה-ANDA עם האישורים לשתי התרופות.

השקה זו מצטרפת לשתי הודעות חיוביות שסיפקה טבע רק בשבוע החולף בארה"ב. ביום ד' הודיעה ענקית הגנריקה על השקה מסחרית בארה"ב של הגרסה הגנרית לתרופת האנטי-פסיכוטית סרוקוול של חברת אסטרה זנקה בעלת מכירות מקור בהיקף של 4.6 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    חם או טבע 02/04/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    לא לווין לוין יתחיל את תפקידו החדש במאי השנה. טבע היא חברה מסודרת הודיע על סיום תפקידו של ינאי חצי שנה ומראש וביחד עם הודעה זו הודיע על המחליף חצי שנה מראש. זה הכל המנכל הוא עדין ינאי לוין עושה כרגע חפיפה עם ינאי.
  • 4.
    איזה ראלי בטבע. לווין מבטיח ומקיים (ל"ת)
    איזה מנכ" ל! 02/04/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משקיע לטווח ארוך 02/04/2012 10:29
    הגב לתגובה זו
    אני לא צוחק - שימו לב כמה השקות היו לטבע בזמן האחרון. זה לא המנכל החדש שהביא אותן. התשתית להשקות האלה וליכולת להיות ראשונים בשוק נוצרה בימי אלי הורוביץ המנוח, ובימי מקוב, וינאי שימר ושיפר יכולות אלה. מטבע הדברים התוצאות בחברה גנרית כמו טבע מגיעות מאוחר כי צריך לחכות לפקיעת פטנטים, אבל טבע יודעת להיות שם ברגע שזה קורה ולנצל הזדמנויות בזכות ניהול מעולה ואסטרטגיה ברורה.
  • 2.
    רצף של הודעות טובות לטבע (ל"ת)
    משי 02/04/2012 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסי 02/04/2012 10:03
    הגב לתגובה זו
    הפריצה החלה וקבלת הפנים למנהל החדש
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 0%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?

גולף אנד קו, בני ברק
צילום: שי אפשטיין
דוחות

גולף: צמיחה של 9% במכירות, הרווח הנקי נחתך ב-21% ל-8.6 מיליון שקל

הרווח התפעולי השוטף גדל ב-15% והחברה מכריזה על דיבידנד של 10 מיליון שקל; הקבוצה הודיעה על רכישת JUMP & ONOT לאחרונה 

מנדי הניג |

קבוצת גולף גולף 0%   מסכמת את תוצאות הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-9% במכירות ל-216.6 מיליון שקל ועלייה של כ-15% ברווח התפעולי השוטף שהגיע ל-13.3 מיליון שקל, אבל לצד זאת ירידה ברווח הנקי ל-8.6 מיליון שקל בעקבות גידול בהוצאות המימון כמו גם היעדר הכנסות חד-פעמיות (פיצויים מהמדינה על המלחמה) שנרשמו אשתקד. גולף מציגה המשך התרחבות בפעילות הליבה - אופנת ההלבשה ואופנת הבית ומדווחת על גידול בפריסת הסניפים ל-328 חנויות ברחבי הארץ.

זמן קצר לפני פרסום הדוחות הודיעה גולף על צעד אסטרטגי - רכישת רשת האופנה לנשים JUMP & ONOT מבעל השליטה יואב שמע. במסגרת מזכר ההבנות שנחתם צפויה גולף לבצע איחוד תפעולי בין פעילות הרשת לבין המרלו״ג החדש בקיסריה ולשלב את עובדי המטה, במהלך שנועד לחסוך לרשת הנרכשת עלויות לוגיסטיות של כ-150 אלף שקל בחודש ולצרף לקבוצה כ-260 עובדים, מתוכם כ-30 עובדי מטה - גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל

גם המניה של הקבוצה במגמת עלייה בזמן האחרון. מתחילת השנה טיפסה בכ-27%, וב-12 החודשים האחרונים בכ-28%, ונסחרת בשווי השוק של כ-324 מיליון שקל.

עיקרי התוצאות

מכירות גולף ברבעון השלישי הגיעו לכ-216.6 מיליון שקל, עלייה של כ-9% לעומת התקופה המקבילה, והמשך התרחבות בפעילות הליבה של הקבוצה בתחומי אופנת ההלבשה ואופנת הבית. הרווח הגולמי עלה במקביל לכ-134.5 מיליון שקל לעומת 123.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, ושיעור הרווחיות נותר יציב ברמה של 62.1%, לאחר שבחברה מציינים כי הירידה בשער הדולר קיזזה חלק מההשפעה של גידול בהנחות. הרווח התפעולי השוטף עלה ל-13.3 מיליון שקל לעומת 11.6 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בזכות שיפור במיצוב הקטגוריות ובשילוב עונתי מוצלח של מוצרי אופנה לבית וללבוש.

לצד השיפור התפעולי, הרווח הנקי דווקא נחלש והסתכם ב-8.6 מיליון שקל לעומת 11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הירידה נובעת מעלייה משמעותית בהוצאות המימון, שקפצו מ-5.9 מיליון שקל ל-8.6 מיליון שקל, בעקבות המעבר לפעילות מלאה במרכז הלוגיסטי החדש בקיסריה והוצאות הריבית הכרוכות בו. בנוסף, ברבעון המקביל הכירה גולף במענקי מדינה הקשורים למלחמת חרבות ברזל, בעוד שהכנסות חד-פעמיות אלה אינן נכללות ברבעון הנוכחי. כתוצאה מכך, הוצאות המימון הגבוהות בשילוב ירידה בסעיף הכנסות אחרות יצרו שחיקה ברווחיות השורה התחתונה. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד של כ-10 מיליון שקל על בסיס תוצאות הרבעון.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות גולף בכ-668.6 מיליון שקל לעומת 619.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של כ-7.9%. הרווח הגולמי עלה לכ-406.3 מיליון שקל לעומת 382.8 מיליון שקל, עלייה של כ-6.1%, והמשך מגמת התרחבות בכלל תחומי הפעילות. עם זאת, הרווח התפעולי השוטף ירד ל-46.7 מיליון שקל לעומת 52.7 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל עלייה בהוצאות מכירה ושיווק ובהוצאות הנהלה וכלליות. הרווח הנקי לתקופת תשעת החודשים ירד ל-20.4 מיליון שקל לעומת 43.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה - ירידה של כ-53% - כאשר גם כאן בולטת ההשפעה המצטברת של הוצאות המימון הגבוהות והיעדר ההכנסות החד-פעמיות שאפיינו את השנה שעברה.