ליסינג או קנייה של רכב – מה עדיף?
צילום: Freepik
רכישת רכב חדש היא בחירה מרגשת, אבל היא גם מערבת סכומי כסף גדולים וחשוב לקבל אותה נכון. אנחנו יודעים שההוצאה על הרכישה עומדת ביחס הפוך להוצאות התחזוקה של הרכב החדש לאורך השנים, כלומר – ככל שנבחר רכב זול יותר, כך ההוצאה החודשית עליו עשויה לתפוח. כולנו יכולים להיכנס לכל סוכנות רכב ולהשיג תנאי מימון שיאפשרו להגשים חלום ולהתחדש ברכב החלומות שלנו, אבל לפני שאתם מתחילים בחיפוש אחר הרכב הבא שלכם – כדאי לבדוק, אם האלטרנטיבה של ליסינג תפעולי או מימוני תתאים לכם יותר. בסקירה שלפניכם ניסינו לספק את כל המידע שיעזור לכם להבין – מה עדיף ומה משתלם יותר עבורכם, ליסינג או קניה של רכב?
מה זה ליסינג לרכב ואיך ליסינג עובד?
ברכישה של רכב, אתם בוחרים רכב חדש או רכב מיד שניה, מבצעים תהליך של העברת בעלות – ומאותו הרגע והלאה, הרכב הזה הוא שלכם על כל המשתמע מכך. בליסינג, אתם מקבלים "בהשאלה", בתנאי חכירה, רכב שנמצא בבעלות חברת הליסינג, לשימושכם לאורך תקופת הסכם ידועה מראש (בדרך כלל שלוש עד חמש שנים, עם אפשרות להארכת תקופת ההסכם בסופה, עם או ללא החלפת הרכב). בדרך כלל, בתחילת תקופת הליסינג מבוצע תשלום אחד משמעותי בגובה בין 10% ל–15% ממחיר המחירון של הרכב שבחרתם, ולאחר מכן, תשלמו תשלומים חודשיים קבועים עבור השימוש ברכב. הרכב לא יהיה בבעלותכם ובחלק מהסכמי הליסינג מול חברות ישנן עוד הגבלות, כמו למשל הקילומטראז' לנסיעה בשנה ונוספים (כדאי לקרוא היטב את ההסכם לפני שבוחרים).
מה זה ליסינג פרטי, מה זה ליסינג תפעולי ומה זה ליסינג מימוני?
כשאתם שואלים את עצמכם מה זה ליסינג לרכב, עולות שתי אפשרויות שונות שתוכלו לבחור מהן: האחת היא ליסינג פרטי או ליסינג מימוני. באפשרות זו מדובר בהסכם מול חברת הליסינג שהיא בעלת הרכב בנוגע לשימוש ברכב בלבד, בתמורה לתשלומים חודשיים בסכום קבוע מראש הסכום הקבוע מכסה גם את עלויות הרכישה של הרכב וגם את אבדן הערך שלו.- טלקאר נכנסת לתחום הליסינג לפרטיים
- נהג בלי ביטוח - וזוכה בתביעה שבה הואשם בתאונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האפשרות השנייה היא ליסינג תפעולי. זו אפשרות נפוצה בעיקר בליסינג של חברות עבור העובדים שלהם, אבל ניתן להשיג הסכמי ליסינג תפעולי גם ללקוחות פרטיים. מדובר בהסכם ליסינג שכולל גם את כל היבטי התחזוקה של הרכב - כשאתם בוחרים בליסינג תפעולי, צוות התפעול של חברת הליסינג ידאג להעביר את הרכב טיפולים שוטפים ומבחני רישוי ("טסט"), יעמדו לרשותכם בתיקון כל תקלה וישאו בתשלומי אחזקת הרכב. כמובן – שהתשלום החודשי מהצד שלכם, יהיה גבוה יותר במקרה כזה.
בליסינג, תפעולי או מימוני, אתם לא נדרשים לרכוש רכב, או למכור את הרכב כשאתם מבקשים להחליפו. הסכם החכירה בדרך כלל כולל אפשרות להתחדש בדגם צעיר יותר בתום תקופת החכירה, בתנאים משתנים.
רכישת רכב: בדרך כלל האפשרות הזולה יותר
חברות הליסינג מציעות רכבים חדשים במחיר חודשי קבוע, מה שחוסך בעיקר את עניין התשלום הראשון הגבוה בעלות הרכב כמו גם את ההפרשים המתסכלים לעיתים בין עלות הרכב בעת הרכישה לבין המחיר שתוכלו לקבל עבורו כשתמכרו אותו (או במילים אחרות, הפסד הכספים האלטרנטיבי כתוצאה מפחת וירידת ערך). אבל חשוב לזכור שחברות הליסינג מציעות רכבים מפנקים באריזה שיווקית – ומרוויחות מהתהליך, מה שאומר בשורה התחתונה, שהתשלום החודשי מגלם לא רק את עלות ירידת הערך של הרכב אלא גם את האפשרות לנזקים שחברת הליסינג תצטרך לשאת בעלותם עם תום תקופת החכירה.אם האפשרות של תשלומים חודשיים קבועים במקום תשלום גבוה אחד במעמד רכישת הרכב קורצת לכם, חשוב שתדעו כי ניתן להשיג רכב חדש ב – 100% מימון, בתשלומים חודשיים קבועים וללא תשלום ראשוני. ביחד עם זאת, נזכיר כי ברכישת רכב, תשלום ראשוני יפחית את גובה התשלומים החודשיים ואת הסכום הכולל שתשלמו כריבית על ההלוואה.
חשוב לדעת, כי גם לעניין הרכישה והמכירה של רכבים, העשויה להיות תהליך מתסכל שכולל גם אובדן כספים וגם לא מעט ריצות (למשל למכוני בדיקה), יש פתרון במקרה של בחירה לרכוש רכב: סוכנויות רכב כמו קאר אקספרס מציעות לא רק תהליך רכישה קצר, בטוח וקשוב לצרכים שלכם, אלא גם אפשרות של טרייד אין על הרכב הישן במחיר הוגן. המשמעות היא טיפול בכל היבטי החלפת הרכב שלכם תחת קורת גג אחת ובתוך זמן קצר.
איך בוחרים – רכישת רכב או ליסינג תפעולי או מימוני?
על מנת לבחור בין שתי האפשרויות, רכישת רכב או ליסינג לרכב, חשוב להבין מה צפויות להיות ההוצאות בכל אחת מהאלטרנטיבות, כלומר: לבחור את סוג הרכב שאתם מעוניינים לרכוש או לחכור, ולהבין מה יהיו העלויות ברכישת רכב כזה מיד ראשונה או שניה וכמה יעלה ליסינג מימוני או ליסינג תפעולי. בתהליך איסוף הנתונים, אל תשכחו להתייחס לבלאי ולהפסד הערך הצפוי – זוהי עלות אלטרנטיבית שהיא פחות מורגשת לאורך השנים אבל בהחלט נוכחת בעת המכירה של הרכב.
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- עד 60 מליון שקל: ריט 1 נכנסת לשותפות בבראשית ביזנס בנתניה
- אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: FreepikFINQ מציגה: כך מחזירים את הכוח לידיים של החוסכים לפנסיה
המערכת של FINQ עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לסרוק ולנתח את כלל מוצרי החיסכון הפנסיוני בישראל ולהציג למשתמש תובנות שמטרתן לשפר את ניהול כספי הפנסיה שלו
גם לקראת שנת 2026, לצערנו ישראלים רבים עדיין אדישים לחיסכון הפנסיוני שלהם - וזה עלול לעלות להם ביוקר בעתיד. כיצד ניתן להגביר מודעות בנושא? המומחים של FINQ פרשו בפנינו פתרון אלגנטי לבעיה.
נתונים של רשות שוק ההון שפורסמו לאחרונה חושפים מגמה מדאיגה ביותר מהשנים האחרונות, שמגיעה כעת לשיא מדאיג. בתוך שבע שנים נרשם זינוק של 140% במשיכות תגמולי פנסיה טרם הגעה לגיל פרישה. יתרה מכך, יותר ממאה ועשרים אלף ישראלים מדי שנה מחליטים למשוך את תגמולי הפנסיה שלהם טרם פרישתם, ולמעשה מותירים את עצמם חשופים ופגיעים ביום שבו יצאו לגמלאות.
זוהי רק דוגמה אחת לניהול לא אופטימלי של קרן פנסיה, ולמרבה הצער זו רחוקה מלהיות הטעות היחידה שעושים ישראלים בניהול הפנסיה שלהם. האם נגזר על מי שאינם בקיאים באותיות הקטנות להמשיך ולהתנהל בדרך לא נכונה, בכל הקשור לחיסכון הפנסיוני שלהם? לא בהכרח.
מומחי FINQ, פלטפורמת פנסיה והשקעות מבוססת AI, מספרים כי מהפכת הבינה המלאכותית טומנת בחובה את הפוטנציאל להחזיר את השליטה על קרן הפנסיה לידיים של החוסכים הישראלים. מהפכת המידע החלה תהליך מבורך של החזרת הכוח לידיים של החוסכים, והבינה המלאכותית עתידה להעצים את המהלך, כמובן במידה שנדע לרתום את כוחה לטובתנו.
- טופס הפנסיה שעלול להפוך למוקש מס
- הרפורמה בפנסיה להבטחת תשואה נדחתה: המנגנון הקיים יהיה עד סוף 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לשנות את שם המשחק
רובנו מרגישים אי נוחות כששואלים אותנו שאלות בסיסיות אך מהותיות על הפנסיה שלנו. באיזה מסלול אנחנו מושקעים, והאם הוא מתאים לצרכים שלנו? כמה דמי ניהול אנחנו משלמים, והאם אפשר להפחית אותם? כמה כסף צפוי להצטבר לנו ביום הפרישה? והשאלה הגדולה מכולן: מה באמת מסתתר מאחורי ים המספרים והמונחים הטכניים שמופיעים בדוח התקופתי?
