קידום אורגני
צילום: FREEPIK

קידום אורגני בגוגל - חברת וג׳טה מגלה לנו איך עושים את זה באמת ואיך היא פרצה את התחום בישראל

קידום אורגני בגוגל (או אופטימיזציה למנועי חיפוש) חיוני להצלחת כל עסק באינטרנט, אם לא תשקיעו בקידום האורגני של האתר שלכם, לא תגיעו רחוק בדירוג של אף מנוע חיפוש.
נושאים בכתבה קידום אורגני

למה זה חשוב? ובכן, כשמישהו מחפש את השירות שאתה מספק, הוא מחפש בגוגל. אם אתה לא מופיע בדפים הראשונים של גוגל, אף אחד לא ימצא את האתר שלך.

התנועה האורגנית שאתה מקבל מגוגל מאוד חשובה, שכן היא הושגה ללא תשלום עבור מודעות. המשמעות היא שמישהו חיפש בגוגל את נושא האתר שלך ולחץ על הקישור שלך באופן טבעי (ללא כל הפרעה חיצונית).

חשוב לעקוב כיצד ומתי האתר שלכם מקבל חשיפה מוגברת בגוגל, שכן כל מי שנכנס לאתר שלכם באופן אורגני מחיפוש בגוגל מעוניין במה שיש לאתר שלך להציע, ומכאן גם אחוז ההמרות של האתר שלך יהיה טוב יותר.

קרדיט : יח"צ

בואו נתחיל במה וג׳טה שונה משאר המשרדים? שמעתי שיש לכם שיטה.

כששאלנו את מנכ״ל החברה הוא פשוט אמר אנחנו היחידים שלא משקרים ללקוח אבל זה לא הספיק לנו וביקשנו להרחיב אז ככה: וג׳טה היא החברה היחידה בישראל שיש לה שיטה ייחודית לקידום האורגני ובנוסף דוח מפורט ללקוח שזמין ללקוח 24/7 והוא יכול כל הזמן לדעת מה עשו לו באתר, איך עשו ומתי.

המנכ״ל מספר, מגיעים אלינו לקוחות שעושים קידום אורגני בחברות גדולות בארץ והן לא מתקדמות במשך שנים, אנחנו נכנסים לבדיקה הכי פשוטה ומה הצוותים שלנו מגלים. את לא תאמיני לי, נו נו ספר, טוב אז ככה, הפעם האחרונה שמישהו נכנס אליהם לכלי ניהול האתר היה לפני חצי שנה, זאת אומרת שמנצלים את הלקוחות בגלל חוסר הידע שלהם! זה מטורף, לקוח משלם על אוויר לא נכנסו לו אפילו לאתר במשך חצי שנה!. בקיצור אנחנו משנים לאנשים את החיים.

רגע, מה זה קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני עובד על ידי התמקדות ביצירת תוכן, שיפור מילות מפתח וכל מה שאתה יכול לעשות באופן טבעי לאתר שלך מבלי לשלם לכל מיני גורמים. קידום אתרים אורגני הוא דרך בעלות הנמוכה ביותר לקדם את האתר שלך - אך זהו תהליך לא קצר של עבודה אסטרטגית שבסופו תראו תוצאות.

קידום אתרים לא אורגני, הידוע גם בשם קידום אתרים מלאכותי/הכללה בתשלום/PPC (תשלום לקליק), אכן נותן לך תוצאות מהירות ויעזור לך להגביר את הדירוג והמיקום הראשוני שלך במנועי החיפוש, אבל זה בדרך כלל נמשך לזמן קצר ודרך זו פחות יעילה לטווח הארוך.

כדי להגביר את הנראות של האתר שלך בתוצאות האורגניות של גוגל, עליך לפעול לפי שיטות אופטימיזציה אורגנית של מנועי חיפוש.

במילים אחרות, עליך לפעול לפי כללים ספציפיים כדי להפוך את האתר שלך לנגיש למנועי החיפוש ולעזור להם להבין את התוכן שלך. גוגל משתמשת ביותר מ-255 גורמי דירוג במנועי חיפוש בעת חישוב מיקום האתר שלך במנועי החיפוש.

מדוע קידום אורגני בגוגל חשוב?

קידום אורגני בגוגל חשוב מכיוון שהוא צורת התנועה היקרה ביותר שתוכל להגיע לאתר שלך. תנועה אורגנית היא מאוד ממוקדת ועם סיכוי טוב יותר להמרה מכל צורה אחרת של תנועה שתגיע לאתר שלך.

הסיבה שהתנועה האורגנית ממוקדת יותר בהשוואה לתנועה חברתית או סוגים אחרים של תנועה קשורה ל"כוונת המשתמש". משתמשים שמקלידים שאילתת חיפוש במנוע חיפוש מחפשים משהו מאוד ספציפי ואתרים שיכולים לספק את כוונתם יכולים להפוך את המשתמשים האלה ללקוחות, למנויים או למבקרים חוזרים.

כדי שתוכל לנצל את היתרון של החיפוש האורגני, האתר שלך צריך להופיע ב-5 המיקומים העליונים של דפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPS) עבור מילות מפתח הקשורות לאתר שלך. הסיבה היא שרוב הקליקים האורגניים מגיעים לאתרים המופיעים בראש התוצאות.

מה מייחד אותנו בוג'טה? כמה יתרונות הקידום האורגני

תוכנית שיווק אורגנית ממומשת במלואה יכולה לשנות את כל תנועת האתר שלך ויכולה לספק לעסק שלך את היתרונות הבאים.

סמכות מותג

רבים מהצרכנים מעדיפים לרכוש ממותגים שהם סומכים עליהם. ביסוס סמכות ואמון מותג זה לא משהו שהולך לקרות רק בגלל שתזרוק מעט כסף עבור פרסום. סמכות המותג היא הגביע הקדוש של המשווקים, ואתה בונה אותה באמצעות עבודה קשה ועקביות לאורך זמן. המשמעות של סמכות מותג היא שהעסק שלך נושא הבחנה או מעמד שלא יסולא בפז המשפיעים על דעות הלקוחות הפוטנציאליים שלך. מיתוג חזק פירושו גם התמקדות בערך הייחודי של המוצר שלך, מה שהופך אותך לסמכות בעניין.

סמכות המותג היא גם גורם משמעותי שמשפיע על דירוג החיפוש האורגני שלך בגוגל. כשאתה עוסק באסטרטגיית שיווק אורגנית כמו כתיבת תוכן, אתה ממצב את המותג שלך כמקור אמין על ידי הפקת פוסטים סמכותיים. ייצור קבוע של תוכן טרי ומשכנע עושה את כל ההבדל ברכישת אמון הלקוחות שלך.

משפר את מעורבות הקהל

אחת המטרות העיקריות של כל אסטרטגיית שיווק היא ליצור מערכת יחסים אותנטית עם הצרכנים. בין אם אתה מקדם מוצר חדש, פותר בעיות או עונה על שאלות, טקטיקות שיווק אורגני הן כלים מצוינים לחנך את הקהל שלך ולעודד מעורבות.

חסכוני בעלויות

ההבדל העיקרי בין אסטרטגיות שיווק אורגני ובין אסטרטגיות שיווק בתשלום הוא שלמרות שהאחרון יכול ליצור במהירות נראות עבור העסק שלך, זה יכול להיות עסק יקר, מאוד יקר.

מהצד השני, אסטרטגיה אורגנית היא דרך חסכונית לפתח את המותג שלך, להגביר את התנועה לאתר ולשפר את שיעורי המעורבות. שוב, רק בגלל ששיווק אורגני שונה מפרסום בתשלום, זה לא אומר שלא תשקיעו משאבים יקרי ערך.

ועדיין, אם אתה מוכן להשקיע זמן וקצת מאמץ בקידום האתר שלך באופן אורגני, לא אמורה להיות לך בעיה לעמוד ביעדי המכירות שלך ולהרחיב את העסק שלך תוך שמירה על הוצאות השיווק שלך במינימום.

לסיכום

הבנו מהו קידום אורגני בגוגל וכיצד הוא יכול לעזור לנו, אך גם למדנו ממאמר זה שזהו עסק לא פשוט עם משתנים רבים וצריך ללמוד אותו לפני שקופצים למים העמוקים. ישנם המון גורמים שונים שישפיעו על הדירוג שלכם במנועי החיפוש ובכלל על איכות קידום האתרים שלכם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת