נקמה בישראל היום? הליכוד מציע להפסיק לפרסם בעיתונים
אחרי הקרע בין הליכוד ובנימין נתניהו לבין ישראל היום, נראה שכעת מוגשת הנקמה. ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הגיש אמש הצעת חוק לעצירת הפרסום הממשלתי בעיתונים. הצעת החוק קובעת כי על משרד המשפטים יהיה להקים אתר אינטרנט ייעודי אליו יעבור הפרסום הממשלתי.
על פי נתונים של מכון המחקר של הכנסת, המדינה פרסמה ב-11 החודשים הראשונים של 2021 באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפמ) בסכום של 217 מיליון שקלים, מהם הופנו 26 מיליון שקלים לעיתונות. אגב, מדובר על ירידה בפרסום בפרינט - לאחר שב-2017 למשל הושקע בפרסום בעיתונות כ-48 מיליון שקלים.
כמה פרסמה המדינה בשנת 2021 וכמה בעיתונים
הפרסום הממשלתי בעיתונות כולל קמפיינים שונים של משרדי הממשלה, גופים ממשלתיים ויחידות סמך, ובנוסף מודעות סטטוטוריות – כגון אלה של הוועדות המקומיות שפועלות בכפוף למשרד הפנים. על פי חוק, על המדינה לפרסם לציבור מידע בכלי התקשורת.
- רפורמה מרוככת בדרך? לוין חותר לפשרה וזה יכול לעשות רק טוב לשווקים
- ח"כ אמסלם: "הממשלה אינה מתפקדת, נביא 65 מנדטים ונשלוט כראוי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באופן רשמי, טוען קרעי כי הפרסום בעיתונות הוא יקר ולא רלוונטי לרוב הציבור, ולכן יש צורך להסיט אותו לכלי אפקטיבי יותר – אתר אינטרנט מיוחד בו ירוכזו הקמפיינים הממשלתיים. בהצעתו של קרעי נכתב כי "ישנן הוראות רבות בחקיקה המטילות חובת פרסום מידע לציבור בכלי התקשורת, בעיקר בעיתונות הכתובה. בבסיס חובת הפרסום עומדת התפיסה שבנושאים מסוימים יש להביא מידע לידיעת הציבור כדי לאפשר לו להביע את עמדתו ולהשתמש במידע לצרכיו. אלא מה, חובה זו עולה לציבור מאות מיליוני שקלים בשנה, ויעילות הפרסום בעיתונות הכתובה על פני חלופות אחרות לא ברורה כלל וכלל. זמנים חדשים דורשים פעולות חדשות, וכיום, רוב ככל הציבור נגיש ונמצא ברשת האינטרנט".
ואולם, הטיימינג של ההצעה מגיע בתקופה רגישה ביחסים בין נתניהו ומפלגתו לבין העיתון בעל החשיפה הגדולה בישראל על פי סקר TGI – ישראל היום. מאז הקמתו של ישראל היום בקיץ 2007, הוא עמד לימינו של נתניהו, הן באופוזיציה עד 2009 והן כשנתניהו שימש כראש ממשלה עד לקיץ 2021. ואולם, היחסים הפכו לעכורים בין הצדדים, העורך הראשי בועז ביסמוט הודח לאחרונה מתפקידו, ובעיתון כבר מציגים חזית יותר לעומתית כלפי נתניהו.
נראה שהקו המערכתי עליו החליטו בעלי ישראל היום, ד"ר מרים אדלסון (אלמנתו של שלדון אדלסון המנוח, א"כ) יהיה הרבה יותר פרו-בנט ותומך בממשלה. הדבר הוביל לביקורת קשה בקרב אנשי תקשורת בולטים בימין, לצד חברי כנסת שהביעו את אכזבתם מכך שהעיתון הפך ל"שמאלני".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- 2.ומה היה עד היום? 24/02/2022 20:11הגב לתגובה זומכספי המדינה...פלוס הפרסומים של גופים המקורבים לליכוד
- 1.הליכוד זה מפלגת האתמול, שרצים ונוכלים רבים מסתובבים שם. (ל"ת)משה - חיפה 24/02/2022 08:53הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
