היה כבר? "הסטורי של אווה" דומה למהלך "אברט" שזכה בקאן
מתוך האתר שהוקם עבור Evert_45
מן ההיבט הטכנולוגי של המדיה, שני המהלכים דומים במהותם. הסטייל דומה גם הוא, בכך שגם ב"אברט" וגם ב"אווה" הצילום והעריכה מתכתבים עם הדרך שבה נערים מעלךים תוכן בימים אלו, עם שילוב של שכבות טקסט, עריכה קליפית מהירה, שימוש פיצ'רים ייחודיים לפלטפורמה ועוד.
עם זאת, ההבדל, וכשמדובר ביהודים זהו לא עניין קוסמטי, הוא בתוכן ובנקודת המבט. הסטורי של אווה מבוסס על סיפור אמיתי, כפי שנכתב ביומנה של הילדה. מנגד אברט הוא דמות בדיונית שנוצרה עבור המהלך וסיפוריו הם שילוב של עדויות של ותיקי מלחמת העולם השנייה ההולנדיים. אווה, לעומת אברט הנוצרי, היא יהודייה שמתארת את זוועות השואה ומציגה בסטורי שלה תסריט מתגלגל שחושף את השינויים בחייה, מנערה חופשיה עם שאיפות וחלומות למי שחייה הידרדרו באופן דרמטי עם הכיבוש הגרמני עד למותה באושוויץ.
השיח סביב "הסטורי של אווה" עוד בטרם עלה לאוויר כבר מרקיע שחקים, תודות לחשיפה הרבה בעיתונות ובמדיה החברתית שהובילה ל-116 אלף עוקבים באינסטגרם. המהלך של אברט, שכאמור, כבר זכה בפרס הנחשב ביותר בקאן - גראנד פרי - הסתכם ב-1.3 מיליון דקות צפייה על ידי הקהל הצעיר בטווח זמן של 3 שבועות - כך על פי קייס סטאדי של סוכנות הקריאייטיב. בנוסף המהלך של אברט שולב באופן רשמי וממוסד בתכנית הלימודים ההולנדית במהלך 2018. בשורה התחתונה, אם מסירים את הכובע הקטנוני שמחפש בציציות הקמפיין, דומה יותר או פחות, עצם העובדה שמהלך כזה נעשה לראשונה בישראל ומנגיש לראשונה את נושא השואה וזוועותיה לילדים שמבלים את זמנם בצפייה והעלאת סרטוני סטורי לאינסטגרם, בכלי המדיה שבהם הם "שורצים", היא דבר מבורך.
- 2.רחלי 01/05/2019 13:12הגב לתגובה זולדעתי
- 1.מהלך ציני 29/04/2019 12:52הגב לתגובה זומזלזלים בבני נוער שלא יכולים להתמודד עם מסר קצת יותר מורכב מאינסטוש ומזלזלים גם בשואה כי כל המהלך מכוון על ידי משרד הפרסום כדי לזכות בפרסים רק שעשו את זה כבר. באסה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
