היה כבר? "הסטורי של אווה" דומה למהלך "אברט" שזכה בקאן
מתוך האתר שהוקם עבור Evert_45
מן ההיבט הטכנולוגי של המדיה, שני המהלכים דומים במהותם. הסטייל דומה גם הוא, בכך שגם ב"אברט" וגם ב"אווה" הצילום והעריכה מתכתבים עם הדרך שבה נערים מעלךים תוכן בימים אלו, עם שילוב של שכבות טקסט, עריכה קליפית מהירה, שימוש פיצ'רים ייחודיים לפלטפורמה ועוד.
עם זאת, ההבדל, וכשמדובר ביהודים זהו לא עניין קוסמטי, הוא בתוכן ובנקודת המבט. הסטורי של אווה מבוסס על סיפור אמיתי, כפי שנכתב ביומנה של הילדה. מנגד אברט הוא דמות בדיונית שנוצרה עבור המהלך וסיפוריו הם שילוב של עדויות של ותיקי מלחמת העולם השנייה ההולנדיים. אווה, לעומת אברט הנוצרי, היא יהודייה שמתארת את זוועות השואה ומציגה בסטורי שלה תסריט מתגלגל שחושף את השינויים בחייה, מנערה חופשיה עם שאיפות וחלומות למי שחייה הידרדרו באופן דרמטי עם הכיבוש הגרמני עד למותה באושוויץ.
השיח סביב "הסטורי של אווה" עוד בטרם עלה לאוויר כבר מרקיע שחקים, תודות לחשיפה הרבה בעיתונות ובמדיה החברתית שהובילה ל-116 אלף עוקבים באינסטגרם. המהלך של אברט, שכאמור, כבר זכה בפרס הנחשב ביותר בקאן - גראנד פרי - הסתכם ב-1.3 מיליון דקות צפייה על ידי הקהל הצעיר בטווח זמן של 3 שבועות - כך על פי קייס סטאדי של סוכנות הקריאייטיב. בנוסף המהלך של אברט שולב באופן רשמי וממוסד בתכנית הלימודים ההולנדית במהלך 2018. בשורה התחתונה, אם מסירים את הכובע הקטנוני שמחפש בציציות הקמפיין, דומה יותר או פחות, עצם העובדה שמהלך כזה נעשה לראשונה בישראל ומנגיש לראשונה את נושא השואה וזוועותיה לילדים שמבלים את זמנם בצפייה והעלאת סרטוני סטורי לאינסטגרם, בכלי המדיה שבהם הם "שורצים", היא דבר מבורך.
- 2.רחלי 01/05/2019 13:12הגב לתגובה זולדעתי
- 1.מהלך ציני 29/04/2019 12:52הגב לתגובה זומזלזלים בבני נוער שלא יכולים להתמודד עם מסר קצת יותר מורכב מאינסטוש ומזלזלים גם בשואה כי כל המהלך מכוון על ידי משרד הפרסום כדי לזכות בפרסים רק שעשו את זה כבר. באסה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
