עידו הר-טוב. גיתם BBDO
צילום: אייל יצהר
פרסום ראשון

מסתמן: גיתם BBDO ישיק את אתר הסחר החדש של שופרסל

האתר הוא חלק מההיערכות של החברה מול ההתחזקות של אתרי סחר בינ"ל בישראל, כגון אמזון. לאחר השקת ניו פארם גיתם ממשיך לחזק את מעמדו בשופרסל
משה בנימין |

ענקית הקמעונאות שופרסל, שרכשה לאחרונה את פעילות רשת ניו פארם, עתידה להיכנס לשוק המסחר האלקטרוני עם דריסת רגל משמעותית בעוד כחודש. לאייס נודע כי גיתם BBDO יקבל לידיו את משימת השקת אתר הסחר, פעילות נוספת שלאחר השקת ניו פארם ומיתוגה מחדש, מחזקת את מעמדו של המשרד בתקציב שופרסל.

אתר הסחר החדש של שופרסל הוא חלק מההיערכות של הרשת אל מול ההתחזקות של אתרי סחר בינלאומיים בישראל, כגון אמזון. באתר יוצעו לגולש הישראלי יבוא מקביל בדגש על מוצרי אאוטלט של אופנה, נעליים ואף מכשור אלקטרוני. שופרסל תפעיל את האתר עם שותף אמריקאי כך שהצרכנים בישראל יוכלו לרכוש את המוצרים ללא צורך בכתובת אמריקאית ובעלויות משלוח נמוכות. המוצרים יימכרו במשלוח ישיר ללא מכס וללא מע"מ מתחת ל-7 דולר.

בנובמבר 2017 אמר מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן כי מכירות שופרסל ברשת עומדות על כ-11% כאשר היעד הוא להכפיל את הפעילות תוך 5 שנים. באתר יימכרו מוצרי אופנה ואקססוריז שביניהם גם מותגי נייקי, אדידס וניו באלאנס.

בתקציב הפרסום של שופרסל, מהגדולים במשק הישראלי, מטפלים יחד אדלר חומסקי וגיתם BBDO. עם זאת חלקו של גיתם בפעילות הכוללת של הקבוצה גבוה בהרבה מזה של אדלר שמתרכז בפעילות רשת הסופרמרקטים.

משופרסל וגיתם BBDO לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.