דני קמושביץ. EARCATCHER
צילום: עמוד הפייסבוק של דני קמושביץ

"לקוח רוצה רעיון חזק, חד, מגניב וויראלי - הכל בבריף אחד"

משה בנימין | (4)

הקופירייטר דני קמושביץ התארח השבוע בפודקאסט הפרסום EARCATCHER של מירן פחמן. קמושביץ, לשעבר באדלר חומסקי ולאחר מכן בראובני פרידן כבר הספיק להפוך לפרילאנס בשוק הפרסום. 

בתור אושיית סושיאל שמייצגת את הדור החדש של ענף הפרסום, קמושביץ מגדיר את עצמו כפרסומאי שהוא "בן כלאיים". על השינויים התכופים בעולם הפרסום אומר קמושביץ "מנסים לעשות ממה שיש היום נוסחה למחר אבל זה לא עובד". 

על העבודה עם הלקוחות הוא אומר: "הרבה פעמים הדרישה לחדשנות מגיעה מהלקוחות...הם רוצים רעיון חזק טוב מהיר חד מצחיק מגניב וויראלי - כל זה בבריף אחד ואם אתה לא עונה על אחד מהם אז אולי זה לא יצליח וגם לא יקחו אותך לפרויקט הבא".

 

על הפער בין מה שנחשב ל"דרך הישנה" בפרסום לדרך החדשה אומר קמושביץ: "היה לי מקרה עם מותג מוביל בישראל שבו הגענו עם רעיונות לפרזנטציה והלקוח לא עף מהרעיונות לאופליין ואז אני הגעתי. זה היה עוד כשהמשחק היה שונה מהיום, הצגתי את הרעיון שלי ועפו עליו והרגשתי את העצבים של המשרד בחדר, של 'מי זה הבחור הזה ומאיפה הוא הגיע, זה שלא עשה קמפיין בחיים שלו ולא יודע לכתוב או לא עשה ככה וככה' והתביישתי, הרגשתי אפילו שאני בוגד קצת בחברים שלי, במשרד שלי".

 

הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.

הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    או בקיצור 03/03/2018 12:48
    הגב לתגובה זו
    אהבתי שהוא אומר את האמת: הבדיחה היא עליכם פרסומאים יקרים של שנת 2018 שנתקעו ב-2005. הבדיחה היא כבר לא על מנהלת המותג שפרסומאים מזדקנים כה אהבו לחבוט בה ש"לא מבינה" קריאטיב. הפרסומאי הממוצע היום לא בלופ ורק המעטים משכילים לשרוד במערבולת.
  • 3.
    קמשוביץ בעצמו חזק, חד, מגניב וויראלי. כבוד! (ל"ת)
    יוני 02/03/2018 12:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טוב כשאתה ליצן פייסבוק ולא באמת איש מקצוע אז זה קשה (ל"ת)
    חיים קשים 01/03/2018 12:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רם 28/02/2018 18:17
    הגב לתגובה זו
    חזק, טוב, חד, מגניב וויראלי - אפשר לחשוב שמדובר בבקשות מוגזמות או מנוגדות. בסה״כ מדובר בהרבה מילים שמבטאות את אותו דבר - רעיון חזק וטוב חייב בהכרח להיות חד. אם הוא חזק וטוב וחד אז יש סיכוי שהוא יהיה גם ויראלי. ולגבי מגניב... סתם מילה דבילית
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.