"לקוח רוצה רעיון חזק, חד, מגניב וויראלי - הכל בבריף אחד"
הקופירייטר דני קמושביץ התארח השבוע בפודקאסט הפרסום EARCATCHER של מירן פחמן. קמושביץ, לשעבר באדלר חומסקי ולאחר מכן בראובני פרידן כבר הספיק להפוך לפרילאנס בשוק הפרסום.
בתור אושיית סושיאל שמייצגת את הדור החדש של ענף הפרסום, קמושביץ מגדיר את עצמו כפרסומאי שהוא "בן כלאיים". על השינויים התכופים בעולם הפרסום אומר קמושביץ "מנסים לעשות ממה שיש היום נוסחה למחר אבל זה לא עובד".
על העבודה עם הלקוחות הוא אומר: "הרבה פעמים הדרישה לחדשנות מגיעה מהלקוחות...הם רוצים רעיון חזק טוב מהיר חד מצחיק מגניב וויראלי - כל זה בבריף אחד ואם אתה לא עונה על אחד מהם אז אולי זה לא יצליח וגם לא יקחו אותך לפרויקט הבא".
על הפער בין מה שנחשב ל"דרך הישנה" בפרסום לדרך החדשה אומר קמושביץ: "היה לי מקרה עם מותג מוביל בישראל שבו הגענו עם רעיונות לפרזנטציה והלקוח לא עף מהרעיונות לאופליין ואז אני הגעתי. זה היה עוד כשהמשחק היה שונה מהיום, הצגתי את הרעיון שלי ועפו עליו והרגשתי את העצבים של המשרד בחדר, של 'מי זה הבחור הזה ומאיפה הוא הגיע, זה שלא עשה קמפיין בחיים שלו ולא יודע לכתוב או לא עשה ככה וככה' והתביישתי, הרגשתי אפילו שאני בוגד קצת בחברים שלי, במשרד שלי".
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.
הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל
- 4.או בקיצור 03/03/2018 12:48הגב לתגובה זואהבתי שהוא אומר את האמת: הבדיחה היא עליכם פרסומאים יקרים של שנת 2018 שנתקעו ב-2005. הבדיחה היא כבר לא על מנהלת המותג שפרסומאים מזדקנים כה אהבו לחבוט בה ש"לא מבינה" קריאטיב. הפרסומאי הממוצע היום לא בלופ ורק המעטים משכילים לשרוד במערבולת.
- 3.קמשוביץ בעצמו חזק, חד, מגניב וויראלי. כבוד! (ל"ת)יוני 02/03/2018 12:02הגב לתגובה זו
- 2.טוב כשאתה ליצן פייסבוק ולא באמת איש מקצוע אז זה קשה (ל"ת)חיים קשים 01/03/2018 12:53הגב לתגובה זו
- 1.רם 28/02/2018 18:17הגב לתגובה זוחזק, טוב, חד, מגניב וויראלי - אפשר לחשוב שמדובר בבקשות מוגזמות או מנוגדות. בסה״כ מדובר בהרבה מילים שמבטאות את אותו דבר - רעיון חזק וטוב חייב בהכרח להיות חד. אם הוא חזק וטוב וחד אז יש סיכוי שהוא יהיה גם ויראלי. ולגבי מגניב... סתם מילה דבילית

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של 204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים
כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג.
עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג.
בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.