דני קמושביץ. EARCATCHER
צילום: עמוד הפייסבוק של דני קמושביץ

"לקוח רוצה רעיון חזק, חד, מגניב וויראלי - הכל בבריף אחד"

משה בנימין | (4)

הקופירייטר דני קמושביץ התארח השבוע בפודקאסט הפרסום EARCATCHER של מירן פחמן. קמושביץ, לשעבר באדלר חומסקי ולאחר מכן בראובני פרידן כבר הספיק להפוך לפרילאנס בשוק הפרסום. 

בתור אושיית סושיאל שמייצגת את הדור החדש של ענף הפרסום, קמושביץ מגדיר את עצמו כפרסומאי שהוא "בן כלאיים". על השינויים התכופים בעולם הפרסום אומר קמושביץ "מנסים לעשות ממה שיש היום נוסחה למחר אבל זה לא עובד". 

על העבודה עם הלקוחות הוא אומר: "הרבה פעמים הדרישה לחדשנות מגיעה מהלקוחות...הם רוצים רעיון חזק טוב מהיר חד מצחיק מגניב וויראלי - כל זה בבריף אחד ואם אתה לא עונה על אחד מהם אז אולי זה לא יצליח וגם לא יקחו אותך לפרויקט הבא".

 

על הפער בין מה שנחשב ל"דרך הישנה" בפרסום לדרך החדשה אומר קמושביץ: "היה לי מקרה עם מותג מוביל בישראל שבו הגענו עם רעיונות לפרזנטציה והלקוח לא עף מהרעיונות לאופליין ואז אני הגעתי. זה היה עוד כשהמשחק היה שונה מהיום, הצגתי את הרעיון שלי ועפו עליו והרגשתי את העצבים של המשרד בחדר, של 'מי זה הבחור הזה ומאיפה הוא הגיע, זה שלא עשה קמפיין בחיים שלו ולא יודע לכתוב או לא עשה ככה וככה' והתביישתי, הרגשתי אפילו שאני בוגד קצת בחברים שלי, במשרד שלי".

 

הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.

הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    או בקיצור 03/03/2018 12:48
    הגב לתגובה זו
    אהבתי שהוא אומר את האמת: הבדיחה היא עליכם פרסומאים יקרים של שנת 2018 שנתקעו ב-2005. הבדיחה היא כבר לא על מנהלת המותג שפרסומאים מזדקנים כה אהבו לחבוט בה ש"לא מבינה" קריאטיב. הפרסומאי הממוצע היום לא בלופ ורק המעטים משכילים לשרוד במערבולת.
  • 3.
    קמשוביץ בעצמו חזק, חד, מגניב וויראלי. כבוד! (ל"ת)
    יוני 02/03/2018 12:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טוב כשאתה ליצן פייסבוק ולא באמת איש מקצוע אז זה קשה (ל"ת)
    חיים קשים 01/03/2018 12:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רם 28/02/2018 18:17
    הגב לתגובה זו
    חזק, טוב, חד, מגניב וויראלי - אפשר לחשוב שמדובר בבקשות מוגזמות או מנוגדות. בסה״כ מדובר בהרבה מילים שמבטאות את אותו דבר - רעיון חזק וטוב חייב בהכרח להיות חד. אם הוא חזק וטוב וחד אז יש סיכוי שהוא יהיה גם ויראלי. ולגבי מגניב... סתם מילה דבילית
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.