תכירו את האיש שיציל את שמכם הטוב באינטרנט

כתיבת המומחים |
נושאים בכתבה אינטר אינטרנט

דמיינו שאתם עורכים חיפוש לשם שלכם בגוגל, ומגלים שאתם מככבים באינספור תיקים משפטיים וכתבות שליליות... ואתם בכלל מעולם לא ביקרתם באולם בית המשפט ומעולם לא הסתכסכתם עם איש – זה בדיוק מה שקרה לדוד קרויזר, מנכ"ל Ufirst מומחה בניהול מוניטין, קידום אתרים ושיווק באינטרנט.

לחרדתו של קרויזר, את הסיפור הקפקאי הזה הביא בפניו לקוח, שבדרך הטבע חיפש מידע אודותיו באינטרנט כדי לדעת מול מי הוא עומד – "איך אתה רוצה לנהל לי את המוניטין, כשזה המוניטין שלך עצמך באינטרנט?" תהה הלקוח. בבדיקה מהירה שערך, גילה קרויזר שמדובר על אדם אחר הנושא את השם דוד קרויזר, ואותו קרויזר נמצא בהליך משפטי לאחר שנעקץ לטענתו ב-40,000 שקלים.

"זאת הייתה הזדמנות נהדרת עבורי להבין בגוף ראשון כיצד מרגישים הלקוחות שאותם אני משרת" נזכר קרויזר בחיוך, "אבל הזעזוע לא נמשך זמן רב – עוד באותו היום הזנקתי מהלך ניהול מוניטין... לעצמי – הסרתי את התוצאות שניתן היה להסיר, כשאת יתר התוצאות דחקתי אחורה אל הדפים האחוריים של גוגל."

מבחינת קרויזר, הייתה זו אבן דרך בפעילותו כמומחה ניהול מוניטין, ועל אף שהיום הוא יכול להיזכר בסיפור בחיוך, עדיין אפשר לזהות בחיוכו הרחב שאריות של תסכול מהקלות בה ניתן להרוס מוניטין של אדם בעידן האינטרנט, בטח ובטח כשיש דברים בגו, אבל גם אם כל חטאו מסתכם בנשיאת שמו של אחר – "החוויה האישית, הכאב החד שמפלח את הלב, התסכול והפחדים שיכולות ליצור כמה שורות טקסט בגוגל, הפכו אותי ללא ספק, לאיש מקצוע טוב יותר," מסכם קרויזר.

 

מה זה מוניטין, למה הוא חשוב ועד כמה הוא רגיש בעידן גוגל?

קשה לחשוב על בעל עסק או איש ציבור שלא משקיע בפעילות שיווק אונליין באינטרנט. "קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל, כתבות יח"צ וכתבות שיווקיות באתרי תוכן – כל אלה," מסביר קרויזר, "מיועדים לשווק את העסק, למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל את ההכנסות והרווח". יחד עם זאת, לטענת קרויזר אי אפשר לשווק לכולם כל הזמן, ואי אפשר להעביר כל לקוח פוטנציאלי את תהליך השכנוע הנדרש כדי לצרף אותו למעגל לקוחות העסק – במשימה הזאת, אפילו המותגים הגדולים ביותר לא תמיד יכולים לעמוד, וזה בדיוק המקום בו נכנס המוניטין לפעולה.

המוניטין שלנו מייצג למעשה את אוסף התפיסות של השוק כלפינו, וכפי שנראה בהמשך, כשהביטוי החזק ביותר שלו הוא שם מותג. מותג הוא סמל טקסטואלי או גרפי שמעביר לנו במילה אחת או שתיים את כל המידע לו אנו זקוקים כדי לקבל החלטת קניה. "כך למשל", מסביר קרויזר, "ישנם עורכי דין שצריכים להסביר את עצמם ללקוח, להציג הישגי עבר ולשכנע שהם המתאימים ביותר למשימה, וישנם עורכי דין שרק צריכים לומר את שמם, והלקוח כבר שלהם. המוניטין הוא למעשה איש המכירות היעיל ביותר בצוות המכירות של העסק, והוא זה שמבטיח שהעסק ימכור את עצמו ללא צורך לשכנע כל פעם מחדש".

אבל מה קורה כשאתם עורכים חיפוש על עורך הדין בגוגל, ומגלים שמתנהלות נגדו מספר תביעות מצד לקוחותיו, ושפורסמו עליו מספר כתבות מאוד לא מחמיאות? "ובכן", מסביר קרויזר, "הדבר הראשון שתחוו הוא אובדן אמון, ואמון הוא הדבר החשוב ביותר שאנחנו רוצים ליצור אצל לקוחותינו. כעבור מספר שניות, אתם תעברו תהליך של שחרור מכבלי המוניטין, כשדמותו של אותו עורך דין הופכת לעניין שלילי, למיטה חולה שאינכם רוצים להכניס אליה את ראשכם הבריא, ואתם תיזכרו שהוא לא עורך הדין היחיד בשוק, ואולי כדאי למצוא מישהו אחר".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

העניין הוא, שסיפור העו"ד הזה משקף בעצם את כל בעלי העסקים ואנשי הציבור, שכל אחד מהם יכול להיקלע לסיטואציה דומה, שפרט לאמירה הכללית על כך שתוצאותיה יפגעו אנושות במוניטין שלהם, לפגיעה הזאת ישנו ביטוי הלכה למעשה בשטח, בצורת ירידה במכירות ונטישת לקוחות. למה? כי כולם מחפשים בגוגל, וכולם מחפשים את אותו דבר: את הרמזים שיסייעו להם לבחור עם מי לעשות עסקים, ולרוב מספיקה תוצאת חיפוש שלילית אחת כדי לבחור באלטרנטיבה – בשורה התחתונה, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם פגיעה כזאת במוניטין שלכם, במקום אליו מגיעים כולם כדי ללמוד מי אתם.

לדברי קרויזר, על אף שמוניטין הוא נושא המעסיק במיוחד עסקים ואישי ציבור, לא מעט מלקוחות המשרד הם דווקא אנשים פרטיים שמצאו את שמם מפורסם באינטרנט בהקשרים שליליים, או בהקשרים שאותם הם אינם מעוניינים לחשוף בפני גורמים ספציפיים או בכלל. כך למשל, אדם פרטי שקיימים לגביו פרסומים באינטרנט, אותם הוא אינו מעוניין לחשוף בפני מעסיק פוטנציאלי או נוכחי, בפני בני משפחה, ילדים וחברים, או אפילו בשלבים ראשונים של בניית מערכות יחסים. אנשים אלה פונים למשרדו של קרויזר לא מעט, ועבורם מתאים המשרד חבילת ניהול מוניטין זהה ללקוחותיו העסקיים והציבוריים.

 

איך פותרים את העניין? ניהול מוניטין

"ניהול מוניטין", מסביר קרויזר, "הוא תהליך שמיועד להשיג שתי מטרות: א' להביא אל הפרונט ולהעצים כל דבר חיובי ביחס לעסק, וב' לדחוק לאחור כל אלמנט שלילי לגביו". לדברי קרויזר, תהליך העצמת אלמנטים חיוביים בעסק הוא תהליך מתמשך, ועל אף שחשיבותו אינה מוערכת כראוי בקרב בעלי עסקים קטנים, המותגים הגדולים מודעים היטב לתרומתו של ניהול המוניטין להצלחתם.

"המקום בו אנו פוגשים את כל סוגי העסקים, ולא פחות מכך גם אנשים פרטיים לגמרי, הוא המקום שבו נדרש ניהול מוניטין לדחיקת אלמנטים שליליים לגבי העסק או לגבי חייו הפרטיים של הלקוח. או אז מתחילות לעבוד בלוטות הפחד, ובצדק, והצורך לשקם את המוניטין הופך לקריטי. בתהליך הזה, אנחנו נוקטים למעשה בשתי טכניקות: האחת, מיועדת להסיר תוצאות שליליות כך שלא תופענה בגוגל בכלל, ואת זה אנחנו עושים באמצעות פנייה ישירה לפאבלישרז ולבעלי האתרים המפרסמים.

הטכניקה השנייה, מבוססת על עולם קידום האתרים, ועיקרה היא יצירת תכנים חיוביים וניטרליים וקידום שלהם, כדי שיתפסו את תוצאות החיפוש בעמוד הראשון של גוגל, ויגרמו לדחיקת התוצאות השליליות לאחור. כמה לאחור? תלוי בלקוח ובתקציב העומד לרשותו, ובעיקר בתחום הפעילות, אבל אנחנו ב-Ufirst מוודאים עבור כל לקוח, שהתוצאות השליליות לגביו יהפכו לבלתי רלוונטיות עבור קהל היעד, ואנחנו יודעים לעשות את זה בצורה מהירה ואפקטיבית".

אם חשוב לכם המוניטין של העסק ושל פעילותכם, ואם אתם גם משקיעים בכך לא מעט משאבים, ייתכן שניהול מוניטין הוא המרכיב החסר בפאזל שלכם להצלחה. אבל אם נקלעתם למצב בו מרחב האונליין הפך למלכודת מוות לשם העסקי, הציבורי או הפרטי שלכם – פה כבר אין ספק, ניהול מוניטין הוא גלגל ההצלה שלכם, הוא עובד מצוין, ו-Ufirst בניהולו של דוד קרויזר, היא בהחלט המקום שיציל את שמכם הטוב באינטרנט.

ניתן לפנות לדוד קרויזר במייל: [email protected] או בטלפון: 072-3340-711

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".  
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.