קרב המחלבות במגזר: סיכום יפעת לתשע"ז בפרסום החרדי
עם כניסת השנה העברית החדשה, מציגה יפעת בקרת פרסום סקירה של המפרסמים המובילים והמגמות במגזר החרדי לסיכום שנת תשע"ז. הסקירה על פי השנה העברית החדשה, מחליפה את הסקירה המסורתית שהתפרסמה בחודש ינואר וסקרה את השנה הלועזית האחרונה.
על פי נתוני יפעת, המגמות הבולטות בשנה החולפת התבטאו בקרבות פרסום בין המחלבות הגדולות בישראל על רקע הענקת כשרות בד"צ העדה החרדית למחלבת טרה. בנוסף זרמו בצינורות הפרסום החרדי תקציבים שמאחוריהם עמדו המלחמות בין קופות החולים, תחליפי החלב, חנויות הריהוט והאופטיקה וחיתולים לתינוקות. ברמת משרדי הפרסום, יפעת מדווחת כי בולטון פוטנציאל ממשיך לשמש כמשרד הפרסום הגדול במגזר.
לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "המפרסמות המובילות במגזר בתשע"ז הן 3 המחלבות, שנוטות להבליט את שם וחוזק המותג שלהן, ורק לאחר מכן את שמות המוצרים. שטראוס תנובה וטרה, וגם חברות אחרות, מרבות להשתמש בהגרלות, פרסים ולהציע מבצעים. המעבר של טרה לכשרות בד"צ העדה החרדית לאחרונה, היא דרמטית במלחמות השיווק שלה עם תנובה שהיתה עד כה היחידה שהתאפיינה בכשרות זו, וניתן לראות את קמפיין ההשקה שלה לכשרות זו בשבועות האחרונים".
בקרב המפרסמים המובילים (מפרסם על) בישראל, קבוצת שטראוס היא הגדולה במגזר החרדי בתשע"ז עם השקעה לפרסום של כ-7.1 מיליון שקלים. המותג המוביל של קבוצת שטראוס הוא עלית עם השקעה של כ-1.2 מיליון שקלים באמצעות בולטון פוטנציאל עם הקמפיין לקפה עלית ברזילאי וקמפיין לעוגות רולדה חדשות של עלית במגוון טעמים.
- אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
- אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השני במותגי שטראוס נמצא קפה טורקי של עלית עם השקעה של כ-804 אלף שקלים באמצעות בולטון פוטנציאל עם הקמפיינים "עלית - קפה טורקי - תתעורר - רוצה לזכות בשעון יוקרתי?" וכן "עלית - קפה טורקי - ללמוד עד עלות השחר", "עלית - קפה טורקי - טעם מנצח - מתחיל כבר בצעדים הראשונים". במקום השלישי נמצא המותג שטראוס מילקי עם השקעה לפרסום של כ-773 אלף שקלים באמצעות בולטון עם הקמפיין "שטראוס - מילקי - יש מספיק לכולם!".
במקום השני בדירוג מפרסמי העל נמצאת קבוצת תנובה עם השקעה לפרסום של כ-6.2 מיליון שקלים. המותג המוביל הוא תנובה על השקעה של כ-3.5 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום גל אורן BSD עם הקמפיינים "תנובה - הבחירה של הבית" עם מוצרי תנובה שונים, "תנובה - מבצע הכספת של תנובה" להגרלה על מגוון מוצרי תנובה, "תנובה - מוצרי חלב - חג שבועות שמח" המציע מבצעי חג לגבינות ושמנות של תנובה.
במקום השני נמצא המותג גבינות עמק של תנובה עם השקעה של כ-1.2 מיליון שקלים באמצעות גל אורן BSD עם הקמפיינים " תנובה - עמק - עמק כשר ושמח" המציע אריזה גדולה של 600 גרם לפרוסות גבינת עמק, " תנובה - עמק - ליהנות מעוד עמק משפחתי" " תנובה - עמק - תחשוב טוסט יהיה טוסט". במקום השלישי נמצא המותג חלב תנובה עם השקעה של כ-570 אלף שקלים באמצעות גל אורן BSD עם הקמפיינים " תנובה - הבחירה של הבית" , " לגדול טוב עם חלב תנובה"
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
במקום השלישי נמצאת החברה המרכזית למשקאות עם השקעה לפרסום של כ-6.1 מיליון שקלים. המותג המוביל הוא טרה עם השקעה של כ-1.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מימד עם הקמפיינים " טרה - מוצרי חלב- שמחה לבשר על כשרות בד''ץ העדה החרדית", " קוטג' חדש - היחיד מ-100% רכיבים טבעיים", " טרה -מוצרי חלב - חג שבועות טעים ושמח!".
במקום השני נמצא קוקה קולה עם השקעה של כ-1.1 מיליון שקלים באמצעות מימד עם הקמפיינים " קוקה קולה - ברגעים...", " קוקה קולה - גם בפסח הארוחה טעימה יותר עם קוקה קולה". במקום שלישי נמצא FUZE TEA עם השקעה של כמיליון שקלים באמצעות מימד עם הקמפיינים "FUZE TEA-פיוז טי - HERBAL - יש טעם להתרענן", " FUZE TEA - פיוז טי - new look".
רשימת המפרסמים הבולטים במגזר
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
