קרב המחלבות במגזר: סיכום יפעת לתשע"ז בפרסום החרדי
עם כניסת השנה העברית החדשה, מציגה יפעת בקרת פרסום סקירה של המפרסמים המובילים והמגמות במגזר החרדי לסיכום שנת תשע"ז. הסקירה על פי השנה העברית החדשה, מחליפה את הסקירה המסורתית שהתפרסמה בחודש ינואר וסקרה את השנה הלועזית האחרונה.
על פי נתוני יפעת, המגמות הבולטות בשנה החולפת התבטאו בקרבות פרסום בין המחלבות הגדולות בישראל על רקע הענקת כשרות בד"צ העדה החרדית למחלבת טרה. בנוסף זרמו בצינורות הפרסום החרדי תקציבים שמאחוריהם עמדו המלחמות בין קופות החולים, תחליפי החלב, חנויות הריהוט והאופטיקה וחיתולים לתינוקות. ברמת משרדי הפרסום, יפעת מדווחת כי בולטון פוטנציאל ממשיך לשמש כמשרד הפרסום הגדול במגזר.
לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "המפרסמות המובילות במגזר בתשע"ז הן 3 המחלבות, שנוטות להבליט את שם וחוזק המותג שלהן, ורק לאחר מכן את שמות המוצרים. שטראוס תנובה וטרה, וגם חברות אחרות, מרבות להשתמש בהגרלות, פרסים ולהציע מבצעים. המעבר של טרה לכשרות בד"צ העדה החרדית לאחרונה, היא דרמטית במלחמות השיווק שלה עם תנובה שהיתה עד כה היחידה שהתאפיינה בכשרות זו, וניתן לראות את קמפיין ההשקה שלה לכשרות זו בשבועות האחרונים".
בקרב המפרסמים המובילים (מפרסם על) בישראל, קבוצת שטראוס היא הגדולה במגזר החרדי בתשע"ז עם השקעה לפרסום של כ-7.1 מיליון שקלים. המותג המוביל של קבוצת שטראוס הוא עלית עם השקעה של כ-1.2 מיליון שקלים באמצעות בולטון פוטנציאל עם הקמפיין לקפה עלית ברזילאי וקמפיין לעוגות רולדה חדשות של עלית במגוון טעמים.
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השני במותגי שטראוס נמצא קפה טורקי של עלית עם השקעה של כ-804 אלף שקלים באמצעות בולטון פוטנציאל עם הקמפיינים "עלית - קפה טורקי - תתעורר - רוצה לזכות בשעון יוקרתי?" וכן "עלית - קפה טורקי - ללמוד עד עלות השחר", "עלית - קפה טורקי - טעם מנצח - מתחיל כבר בצעדים הראשונים". במקום השלישי נמצא המותג שטראוס מילקי עם השקעה לפרסום של כ-773 אלף שקלים באמצעות בולטון עם הקמפיין "שטראוס - מילקי - יש מספיק לכולם!".
במקום השני בדירוג מפרסמי העל נמצאת קבוצת תנובה עם השקעה לפרסום של כ-6.2 מיליון שקלים. המותג המוביל הוא תנובה על השקעה של כ-3.5 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום גל אורן BSD עם הקמפיינים "תנובה - הבחירה של הבית" עם מוצרי תנובה שונים, "תנובה - מבצע הכספת של תנובה" להגרלה על מגוון מוצרי תנובה, "תנובה - מוצרי חלב - חג שבועות שמח" המציע מבצעי חג לגבינות ושמנות של תנובה.
במקום השני נמצא המותג גבינות עמק של תנובה עם השקעה של כ-1.2 מיליון שקלים באמצעות גל אורן BSD עם הקמפיינים " תנובה - עמק - עמק כשר ושמח" המציע אריזה גדולה של 600 גרם לפרוסות גבינת עמק, " תנובה - עמק - ליהנות מעוד עמק משפחתי" " תנובה - עמק - תחשוב טוסט יהיה טוסט". במקום השלישי נמצא המותג חלב תנובה עם השקעה של כ-570 אלף שקלים באמצעות גל אורן BSD עם הקמפיינים " תנובה - הבחירה של הבית" , " לגדול טוב עם חלב תנובה"
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
במקום השלישי נמצאת החברה המרכזית למשקאות עם השקעה לפרסום של כ-6.1 מיליון שקלים. המותג המוביל הוא טרה עם השקעה של כ-1.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מימד עם הקמפיינים " טרה - מוצרי חלב- שמחה לבשר על כשרות בד''ץ העדה החרדית", " קוטג' חדש - היחיד מ-100% רכיבים טבעיים", " טרה -מוצרי חלב - חג שבועות טעים ושמח!".
במקום השני נמצא קוקה קולה עם השקעה של כ-1.1 מיליון שקלים באמצעות מימד עם הקמפיינים " קוקה קולה - ברגעים...", " קוקה קולה - גם בפסח הארוחה טעימה יותר עם קוקה קולה". במקום שלישי נמצא FUZE TEA עם השקעה של כמיליון שקלים באמצעות מימד עם הקמפיינים "FUZE TEA-פיוז טי - HERBAL - יש טעם להתרענן", " FUZE TEA - פיוז טי - new look".
רשימת המפרסמים הבולטים במגזר
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
