יורש למוריס לוי: ארתור סעדון נבחר ליו"ר פובליסיס העולמית

סעדון סומן כיורש אפשרי כבר לפני 3 שנים כשקברניטי פובליסיס ביקשו להכין רשימת יורשים ממוקדת. הוא יהיה בסה"כ היו"ר השלישי של החברה ב-90 שנה שנותיה
משה בנימין |

לאחר 30 שנים רצופות בתפקיד יו"ר פובליסיס העולמית, ולאחר הארכה לפי בקשת הדירקטוריון, למרות שהיה אמור לפרוש כבר לפני 5 שנים, מוריס לוי סופסוף מפנה את הכסא ליורשו עליו הוכרז השבוע. ארתור סדון ויש האומרים סעדון (Arthur Sadoun) המשמש בתפקיד בכיר בענקית הפרסום הצרפתית מקבל לידו את אחד הג'ובים הנחשבים והמאתגרים בפרסום העולמי.

לוי בן ה-75 הצטרף לפובליסיס ב-1971 בתפקיד ראש מערך ה-IT ואחת ההחלטות החשובות שקיבל היה לגבות את מאגרי המידע של החברה. לאחר שריפת ענק במשרדי החברה, החלטה זו התבררה כמבריקה, שכן החברה חזרה לפעול כשבוע לאחר מכן ללא עיכובים שהיו עלולים להיגרם ללא מהלך המנע של הגיבוי המוקדם. לוי טיפס מעלה וסומן כיורשו של המייסד מרסל בלושטיין בלאנשט, מה שקרה בפועל בשנת 1987. מאז הפך את פובליסיס לרשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם והפך בעצמו לאחת הדמויות המשפיעות והדומיננטיות בעולם הפרסום.

סעדון סומן כיורש אפשרי כבר לפני 3 שנים כשקברניטי פובליסיס העולמית ביקשו לצמצם את האפשרויות לרשימה קצרה וממוקדת. יחד איתו היו ז'אן מישל אטיין, מנהל הכספים הראשי של פובליסיס ויד ימינו של לוי למהלכי רכש בינלאומיים. שם נוסף שהוזכר במירוץ לכסא הוא סטפן ברינגר מנכ"ל רשת הפרסום הדיגיטלי Vivaki מבית פובליסיס ויועצו הקרוב של לוי בענייני דיגיטל - תחום שמאז ומתמיד נחשב לחוד החנית בעיניו.

סעדון (45) שיחליף את לוי רשמית ביוני 2017 מכהן בימים אלו כמנכ"ל פובליסיס קומיוניקיישנס העולמית - גוף האם שתחתיו פועלות כל סוכנויות הקריאייטיב של הרשת. פרט מעניין שמאפיין את פובליסיס ניתן למצוא בעובדה שסעדון יהיה בסך הכל היו"ר השלישי של החברה מזה 90 שנה לאחר שהמייסד עשה זאת למשך 60 שנים ולוי למשך 30 שנה. 

סעדון כמו קודמו בתפקיד הוא ממוצא יהודי, מה שעל פניו מהווה נקודת פתיחה טובה עבור בעלי המניות של פובליסיס בישראל. לוי טיפח קשרים חמים עם השוק המקומי וביצע בארץ לא מעט רכישות בפרופיל גבוה במונחי השוק המקומי. המהלך האחרון היה רכישת השליטה במשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב שהפכה אותו לחלק מרשת פובליסיס ישראל. קדמו לכך רכישת באומן בר ריבנאי שהייתה העסקה הגדולה ביותר שעשתה פובליסיס בישראל. קדמו לכך, לפני יותר מעשור, עסקאות רכישת משרד הפרסום אריאלי, גלר נסיס ואידיאולוג'יק.

בתגובת לאתר הפרסום Ad Age אמר לוי על יורשו: "יש לו את האינטיליגנציה, האנרגיה והתשוקה שנדרשים כדי לשלוט בעסק בעולם מרושת שמשתנה ומתפתח תדיר. בנוסף הוא גם אדם בעל מידות אנושיות ראויות להערצה". 

  

למרות המינוי שרשת פובליסיס התמהמה עימו שנים רבות, הדעה הרווחת בעולם היא שלוי לא ימשוך את ידיו מהחברה וימשיך לשמש כרוח החיה מאחורי הקלעים. למרות גילו, בפובליסיס עדיין נושאי עיניים למי שהפך אותם מרשת צרפתית לשם דבר עולמי ומצפים שילווה את סעדון לפחות בשנים הקרובות עד שזה ייתפס בעיני הדירקטוריון כמי שיכול לנווט את נושאת המטוסים בכוחות עצמו. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.