יורש למוריס לוי: ארתור סעדון נבחר ליו"ר פובליסיס העולמית

סעדון סומן כיורש אפשרי כבר לפני 3 שנים כשקברניטי פובליסיס ביקשו להכין רשימת יורשים ממוקדת. הוא יהיה בסה"כ היו"ר השלישי של החברה ב-90 שנה שנותיה
משה בנימין |

לאחר 30 שנים רצופות בתפקיד יו"ר פובליסיס העולמית, ולאחר הארכה לפי בקשת הדירקטוריון, למרות שהיה אמור לפרוש כבר לפני 5 שנים, מוריס לוי סופסוף מפנה את הכסא ליורשו עליו הוכרז השבוע. ארתור סדון ויש האומרים סעדון (Arthur Sadoun) המשמש בתפקיד בכיר בענקית הפרסום הצרפתית מקבל לידו את אחד הג'ובים הנחשבים והמאתגרים בפרסום העולמי.

לוי בן ה-75 הצטרף לפובליסיס ב-1971 בתפקיד ראש מערך ה-IT ואחת ההחלטות החשובות שקיבל היה לגבות את מאגרי המידע של החברה. לאחר שריפת ענק במשרדי החברה, החלטה זו התבררה כמבריקה, שכן החברה חזרה לפעול כשבוע לאחר מכן ללא עיכובים שהיו עלולים להיגרם ללא מהלך המנע של הגיבוי המוקדם. לוי טיפס מעלה וסומן כיורשו של המייסד מרסל בלושטיין בלאנשט, מה שקרה בפועל בשנת 1987. מאז הפך את פובליסיס לרשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם והפך בעצמו לאחת הדמויות המשפיעות והדומיננטיות בעולם הפרסום.

סעדון סומן כיורש אפשרי כבר לפני 3 שנים כשקברניטי פובליסיס העולמית ביקשו לצמצם את האפשרויות לרשימה קצרה וממוקדת. יחד איתו היו ז'אן מישל אטיין, מנהל הכספים הראשי של פובליסיס ויד ימינו של לוי למהלכי רכש בינלאומיים. שם נוסף שהוזכר במירוץ לכסא הוא סטפן ברינגר מנכ"ל רשת הפרסום הדיגיטלי Vivaki מבית פובליסיס ויועצו הקרוב של לוי בענייני דיגיטל - תחום שמאז ומתמיד נחשב לחוד החנית בעיניו.

סעדון (45) שיחליף את לוי רשמית ביוני 2017 מכהן בימים אלו כמנכ"ל פובליסיס קומיוניקיישנס העולמית - גוף האם שתחתיו פועלות כל סוכנויות הקריאייטיב של הרשת. פרט מעניין שמאפיין את פובליסיס ניתן למצוא בעובדה שסעדון יהיה בסך הכל היו"ר השלישי של החברה מזה 90 שנה לאחר שהמייסד עשה זאת למשך 60 שנים ולוי למשך 30 שנה. 

סעדון כמו קודמו בתפקיד הוא ממוצא יהודי, מה שעל פניו מהווה נקודת פתיחה טובה עבור בעלי המניות של פובליסיס בישראל. לוי טיפח קשרים חמים עם השוק המקומי וביצע בארץ לא מעט רכישות בפרופיל גבוה במונחי השוק המקומי. המהלך האחרון היה רכישת השליטה במשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב שהפכה אותו לחלק מרשת פובליסיס ישראל. קדמו לכך רכישת באומן בר ריבנאי שהייתה העסקה הגדולה ביותר שעשתה פובליסיס בישראל. קדמו לכך, לפני יותר מעשור, עסקאות רכישת משרד הפרסום אריאלי, גלר נסיס ואידיאולוג'יק.

בתגובת לאתר הפרסום Ad Age אמר לוי על יורשו: "יש לו את האינטיליגנציה, האנרגיה והתשוקה שנדרשים כדי לשלוט בעסק בעולם מרושת שמשתנה ומתפתח תדיר. בנוסף הוא גם אדם בעל מידות אנושיות ראויות להערצה". 

  

למרות המינוי שרשת פובליסיס התמהמה עימו שנים רבות, הדעה הרווחת בעולם היא שלוי לא ימשוך את ידיו מהחברה וימשיך לשמש כרוח החיה מאחורי הקלעים. למרות גילו, בפובליסיס עדיין נושאי עיניים למי שהפך אותם מרשת צרפתית לשם דבר עולמי ומצפים שילווה את סעדון לפחות בשנים הקרובות עד שזה ייתפס בעיני הדירקטוריון כמי שיכול לנווט את נושאת המטוסים בכוחות עצמו. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.