יורש למוריס לוי: ארתור סעדון נבחר ליו"ר פובליסיס העולמית

סעדון סומן כיורש אפשרי כבר לפני 3 שנים כשקברניטי פובליסיס ביקשו להכין רשימת יורשים ממוקדת. הוא יהיה בסה"כ היו"ר השלישי של החברה ב-90 שנה שנותיה
משה בנימין |

לאחר 30 שנים רצופות בתפקיד יו"ר פובליסיס העולמית, ולאחר הארכה לפי בקשת הדירקטוריון, למרות שהיה אמור לפרוש כבר לפני 5 שנים, מוריס לוי סופסוף מפנה את הכסא ליורשו עליו הוכרז השבוע. ארתור סדון ויש האומרים סעדון (Arthur Sadoun) המשמש בתפקיד בכיר בענקית הפרסום הצרפתית מקבל לידו את אחד הג'ובים הנחשבים והמאתגרים בפרסום העולמי.

לוי בן ה-75 הצטרף לפובליסיס ב-1971 בתפקיד ראש מערך ה-IT ואחת ההחלטות החשובות שקיבל היה לגבות את מאגרי המידע של החברה. לאחר שריפת ענק במשרדי החברה, החלטה זו התבררה כמבריקה, שכן החברה חזרה לפעול כשבוע לאחר מכן ללא עיכובים שהיו עלולים להיגרם ללא מהלך המנע של הגיבוי המוקדם. לוי טיפס מעלה וסומן כיורשו של המייסד מרסל בלושטיין בלאנשט, מה שקרה בפועל בשנת 1987. מאז הפך את פובליסיס לרשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם והפך בעצמו לאחת הדמויות המשפיעות והדומיננטיות בעולם הפרסום.

סעדון סומן כיורש אפשרי כבר לפני 3 שנים כשקברניטי פובליסיס העולמית ביקשו לצמצם את האפשרויות לרשימה קצרה וממוקדת. יחד איתו היו ז'אן מישל אטיין, מנהל הכספים הראשי של פובליסיס ויד ימינו של לוי למהלכי רכש בינלאומיים. שם נוסף שהוזכר במירוץ לכסא הוא סטפן ברינגר מנכ"ל רשת הפרסום הדיגיטלי Vivaki מבית פובליסיס ויועצו הקרוב של לוי בענייני דיגיטל - תחום שמאז ומתמיד נחשב לחוד החנית בעיניו.

סעדון (45) שיחליף את לוי רשמית ביוני 2017 מכהן בימים אלו כמנכ"ל פובליסיס קומיוניקיישנס העולמית - גוף האם שתחתיו פועלות כל סוכנויות הקריאייטיב של הרשת. פרט מעניין שמאפיין את פובליסיס ניתן למצוא בעובדה שסעדון יהיה בסך הכל היו"ר השלישי של החברה מזה 90 שנה לאחר שהמייסד עשה זאת למשך 60 שנים ולוי למשך 30 שנה. 

סעדון כמו קודמו בתפקיד הוא ממוצא יהודי, מה שעל פניו מהווה נקודת פתיחה טובה עבור בעלי המניות של פובליסיס בישראל. לוי טיפח קשרים חמים עם השוק המקומי וביצע בארץ לא מעט רכישות בפרופיל גבוה במונחי השוק המקומי. המהלך האחרון היה רכישת השליטה במשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב שהפכה אותו לחלק מרשת פובליסיס ישראל. קדמו לכך רכישת באומן בר ריבנאי שהייתה העסקה הגדולה ביותר שעשתה פובליסיס בישראל. קדמו לכך, לפני יותר מעשור, עסקאות רכישת משרד הפרסום אריאלי, גלר נסיס ואידיאולוג'יק.

בתגובת לאתר הפרסום Ad Age אמר לוי על יורשו: "יש לו את האינטיליגנציה, האנרגיה והתשוקה שנדרשים כדי לשלוט בעסק בעולם מרושת שמשתנה ומתפתח תדיר. בנוסף הוא גם אדם בעל מידות אנושיות ראויות להערצה". 

  

למרות המינוי שרשת פובליסיס התמהמה עימו שנים רבות, הדעה הרווחת בעולם היא שלוי לא ימשוך את ידיו מהחברה וימשיך לשמש כרוח החיה מאחורי הקלעים. למרות גילו, בפובליסיס עדיין נושאי עיניים למי שהפך אותם מרשת צרפתית לשם דבר עולמי ומצפים שילווה את סעדון לפחות בשנים הקרובות עד שזה ייתפס בעיני הדירקטוריון כמי שיכול לנווט את נושאת המטוסים בכוחות עצמו. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״