ספלנדיד
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

לא לילדים: מכונת השאלות של ספלנדיד - היא סיפור המותג

באומן ושטראוס הציבו בקניון מכונה חכמה, שתפקידה להבחין בין מבוגרים לילדים כאשר הסינון מבוסס על שאלות שרק קהל מגיל מסוים יוכל לענות עליהן, כגון: המומחיות של מקגיוור ומי שר את שיר הנושא של הסרט שומר הראש
משה בנימין | (2)

משרד הפרסום באומן בר ריבנאי וחברת שטראוס מצאו דרך חכמה ומשעשעת לחזק את ערכי המותג של המעדן החדש ספלנדיד מול קהל היעד - "לא ילדים".

משרד הפרסום הציב מכונה חכמה בקניון עזריאלי, שתפקידה להבחין בין מבוגרים לילדים כאשר הסינון/מבחן מבוסס על סדרת שאלות שרק קהל מגיל מסוים יוכל לענות עליהן, כגון: מה היא המומחיות של מקגיוור? מי שר את שיר הנושא של הסרט שומר הראש? מי זו שטפי גראף? מי הרע בצבי הנינג'ה ועוד. השאלות אכן קשות מאוד למי שלא נולד בשנתון הנכון ומאפשרות למבוגרים יותר "לנצח" את הצעירים הפוחזים, וכמובן שהמנצחים מתוגמלים בגביע של ספלנדיד שיפצה אותם על השנים האבודות.  

למרות שהמהלך לכאורה מדבר בשפה של צעירים, עם מכונה דיגיטלית, הוא מצליח להעביר את המסר לקהל היעד - זהו מעדן לא לילדים ולא לצעירים אלא לבוגרים שיידעו להעריך את הטעם והמרקם. קצת כמו הכיוון של YOLO והחטאים במעדן של תנובה, המכוון גם הוא לקהל יעד מאופיין של בוגרים ובוגרות, שטראוס הולכת בעקבותיה על מיצוב של "פינוק למבוגרים", באופן שנראה נגיש יותר לקהל רחב ופחות נישתי. 

 

קרדיטים: 

מנכ"ל - יוסי לובטון

מנהל קריאייטיב ראשי - ג'ונתן לנג

סמנכ"ל קריאייטיב - עידן רגב  

מנהל קריאייטיב -  ירון פרל

מנהל קריאייטיב דיגיטל - עידן קליגרמן

ארט דירקטור – יובל צוקרמן, נועה נבות  

קופירייטר- רוני אזולאי

צוות טרייב – שושו, רוני אזולאי

סמנכ"ל לקוחות- בן מוסקל  

סופרווייזרית - לי ברין 

תקציבאים- שקד פרטוש, נאור אזובל

סמנכ"לית הפקה - דורית גווילי

מפיקות- בושמת בן דוד, מאיה פלמון

סופרווייזרית פלנינג - לורה גויכמן

פלנר- רועי גרטלר

טראפיק - רונית דואניס

מנהל סטודיו  - ירון קינן

פוטושופיסט- יניב שחר

סטודיו ATL- זהבה גרינברג, חן קייזמן

מנהל סטודיו דיגיטל- מיכאל שלי

סטודיו  דיגיטל- יוסי טייב, דנה, אייל ויניצר, ג'ני גינדוס, לירון הראל

מנכל ומנהל קריאייטיב זיקוקים - יריב טוויג

מנהלת סטודיו זיקוקים- ליבנת טסה

זיקוקים- עומרי טל, אסי אליהורביץ, הילה גולדין, מריה לזנוב

תוכן (C ) – עדי הנדלר

במאי – רועי רז

חברת הפקה – POV

בית פוסט- ברודקאסט

בימוי והפקה: בונאמזה

קריינית- הדר מרקס

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    טיראן 18/01/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    מי המשרד שכל שבוע נכנס לאייס? באומן! הרבה יותר חשוב ממדד הזכורות והרקובות של עינת ביין
  • 1.
    עודד 18/01/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    פיצוח טכנולוגי מעולה של המסר, כיף, והלוואי ונראה עוד דברים כאלו.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.