ספלנדיד
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

לא לילדים: מכונת השאלות של ספלנדיד - היא סיפור המותג

באומן ושטראוס הציבו בקניון מכונה חכמה, שתפקידה להבחין בין מבוגרים לילדים כאשר הסינון מבוסס על שאלות שרק קהל מגיל מסוים יוכל לענות עליהן, כגון: המומחיות של מקגיוור ומי שר את שיר הנושא של הסרט שומר הראש
משה בנימין | (2)

משרד הפרסום באומן בר ריבנאי וחברת שטראוס מצאו דרך חכמה ומשעשעת לחזק את ערכי המותג של המעדן החדש ספלנדיד מול קהל היעד - "לא ילדים".

משרד הפרסום הציב מכונה חכמה בקניון עזריאלי, שתפקידה להבחין בין מבוגרים לילדים כאשר הסינון/מבחן מבוסס על סדרת שאלות שרק קהל מגיל מסוים יוכל לענות עליהן, כגון: מה היא המומחיות של מקגיוור? מי שר את שיר הנושא של הסרט שומר הראש? מי זו שטפי גראף? מי הרע בצבי הנינג'ה ועוד. השאלות אכן קשות מאוד למי שלא נולד בשנתון הנכון ומאפשרות למבוגרים יותר "לנצח" את הצעירים הפוחזים, וכמובן שהמנצחים מתוגמלים בגביע של ספלנדיד שיפצה אותם על השנים האבודות.  

למרות שהמהלך לכאורה מדבר בשפה של צעירים, עם מכונה דיגיטלית, הוא מצליח להעביר את המסר לקהל היעד - זהו מעדן לא לילדים ולא לצעירים אלא לבוגרים שיידעו להעריך את הטעם והמרקם. קצת כמו הכיוון של YOLO והחטאים במעדן של תנובה, המכוון גם הוא לקהל יעד מאופיין של בוגרים ובוגרות, שטראוס הולכת בעקבותיה על מיצוב של "פינוק למבוגרים", באופן שנראה נגיש יותר לקהל רחב ופחות נישתי. 

 

קרדיטים: 

מנכ"ל - יוסי לובטון

מנהל קריאייטיב ראשי - ג'ונתן לנג

סמנכ"ל קריאייטיב - עידן רגב  

מנהל קריאייטיב -  ירון פרל

מנהל קריאייטיב דיגיטל - עידן קליגרמן

ארט דירקטור – יובל צוקרמן, נועה נבות  

קופירייטר- רוני אזולאי

צוות טרייב – שושו, רוני אזולאי

סמנכ"ל לקוחות- בן מוסקל  

סופרווייזרית - לי ברין 

תקציבאים- שקד פרטוש, נאור אזובל

סמנכ"לית הפקה - דורית גווילי

מפיקות- בושמת בן דוד, מאיה פלמון

סופרווייזרית פלנינג - לורה גויכמן

פלנר- רועי גרטלר

טראפיק - רונית דואניס

מנהל סטודיו  - ירון קינן

פוטושופיסט- יניב שחר

סטודיו ATL- זהבה גרינברג, חן קייזמן

מנהל סטודיו דיגיטל- מיכאל שלי

סטודיו  דיגיטל- יוסי טייב, דנה, אייל ויניצר, ג'ני גינדוס, לירון הראל

מנכל ומנהל קריאייטיב זיקוקים - יריב טוויג

מנהלת סטודיו זיקוקים- ליבנת טסה

זיקוקים- עומרי טל, אסי אליהורביץ, הילה גולדין, מריה לזנוב

תוכן (C ) – עדי הנדלר

במאי – רועי רז

חברת הפקה – POV

בית פוסט- ברודקאסט

בימוי והפקה: בונאמזה

קריינית- הדר מרקס

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    טיראן 18/01/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    מי המשרד שכל שבוע נכנס לאייס? באומן! הרבה יותר חשוב ממדד הזכורות והרקובות של עינת ביין
  • 1.
    עודד 18/01/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    פיצוח טכנולוגי מעולה של המסר, כיף, והלוואי ונראה עוד דברים כאלו.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.