שווי החשיפה של 'שבתרבות ב"ש': כמעט 22 מיליון ש'
שווי החשיפה של אירועי שבתרבות באר שבע הסתכמו בתקופה שבין ספטמבר 2015 ליוני 2016 ב-21.8 מיליון שקלים, כך על פי נתוני יפעת מחקרי מדיה. מדובר על עלייה משמעותית של 55% בשווי החשיפה ביחס לתקופה המקבילה בשנה שלפני כן. בחודשים יולי ואוגוסט לא מתקיימים אירועי שבתרבות.
למרות שמספר הכתבות באותם 10 חודשים עמד על 647 מול 700 בתקופה המקבילה שנה לפני כן, שווי החשיפה זינק בגלל העלייה המשמעותית בנוכחות בשעות הפריים-טיים של ערוצי הטלוויזיה. נוכחות זו מעניקה חשיפה מרכזית בהרבה ומגיעה לציבורים רחבים יותר.
בניתוח פריסת המדיה עולה כי לאינטרנט חלק מהותי בחשיפת האירוע אותו מנחה העיתונאי רועי כ"ץ, בעיקר באמצעות כותרות העולות מהמפגשים ומופיעות באתרים. האינטרנט הבליט בעיקר נושאים והתבטאויות פוליטיות שעלו במפגשים השונים.
מנגד, בערוצי הטלוויזיה סיקור שבתרבות הופיע בנלווה לאייטמים מרכזיים באמצעות קטעי וידאו, מה שהגביר חשיפה ויזואלית למותג. הדיונים והסיקור העלו את הנושאים הפוליטיים חברתיים אל מרכז השיח ולדברי מארגני האירוע, "ניכר כי שבתרבות הפכה פלטפורמה מרכזית לעיצוב סדר היום הפוליטי-חברתי בישראל".
- לקראת הפרטה? "מעל 100 אלף יח"ד חסומות בגלל היעדר תשתיות ביוב"
- בעקבות גרירת הרגלים הממשלתית: בוטלה הקפאת המיזוגים בענף המזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיקור אירועי שבת תרבות התאפיין בשיאים תקשורתיים בנקודות קריטיות בשנה בהן עלו אל סדר היום סוגיות פוליטיות וחברתיות, ובמידה רבה נוצרו סוגיות אלה באירוע שבתרבות באר שבע.
הפיקים: בפברואר וביוני
במהלך 10 חודשי התכנית, נרשמו 2 שיאים. בפברואר – אז חשף השר יובל שטייניץ בשיחה עם רועי כ"ץ כי "מצרים מציפה את מנהרות החמאס לבקשתה של ישראל". דבר זה הביא לחשיפה הגדולה ביותר של שבתרבות השנה. בחודש יוני אמר ח"כ דוד ביטן כי "לאורך השנים ראשי שב"כ ומוסד הופכים לשמאלנים". הדבר הוביל גם לשיח ער ברשתות החברתיות, וביטן התנצל בהמשך על כך.
- 5.יהודה 20/07/2016 10:55הגב לתגובה זולכן תמיד יש כותרות יפות ממפגשים כאלה.
- 4.שלי 19/07/2016 16:33הגב לתגובה זובכנסת הם רק עובדים עלינו כל הזמן...
- 3.זרח 19/07/2016 14:44הגב לתגובה זוטוב שיש אירועי תרבות כי לא כולם הולכים לכדורגל...
- 2.נדב 19/07/2016 10:54הגב לתגובה זושבתתרבות מביאה פוליטיקאים לדיון עניני על נושאים בסדר היום ומעוררת ענין וכותרות. החוכמה היא להביא את המרואיינים שיש להם מה להגיד לציבור.
- 1.מאי 19/07/2016 10:07הגב לתגובה זוכסטודנטית בב"ג הגעתי מספר פעמים לשבתרבות. המרואיינים היו מענינים אבל התרשמתי שהמנחה שאל שאלות לענין וגרם להם לתת תשובות עם כותרות תקשורתיות.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
