שווי החשיפה של 'שבתרבות ב"ש': כמעט 22 מיליון ש'
שווי החשיפה של אירועי שבתרבות באר שבע הסתכמו בתקופה שבין ספטמבר 2015 ליוני 2016 ב-21.8 מיליון שקלים, כך על פי נתוני יפעת מחקרי מדיה. מדובר על עלייה משמעותית של 55% בשווי החשיפה ביחס לתקופה המקבילה בשנה שלפני כן. בחודשים יולי ואוגוסט לא מתקיימים אירועי שבתרבות.
למרות שמספר הכתבות באותם 10 חודשים עמד על 647 מול 700 בתקופה המקבילה שנה לפני כן, שווי החשיפה זינק בגלל העלייה המשמעותית בנוכחות בשעות הפריים-טיים של ערוצי הטלוויזיה. נוכחות זו מעניקה חשיפה מרכזית בהרבה ומגיעה לציבורים רחבים יותר.
בניתוח פריסת המדיה עולה כי לאינטרנט חלק מהותי בחשיפת האירוע אותו מנחה העיתונאי רועי כ"ץ, בעיקר באמצעות כותרות העולות מהמפגשים ומופיעות באתרים. האינטרנט הבליט בעיקר נושאים והתבטאויות פוליטיות שעלו במפגשים השונים.
מנגד, בערוצי הטלוויזיה סיקור שבתרבות הופיע בנלווה לאייטמים מרכזיים באמצעות קטעי וידאו, מה שהגביר חשיפה ויזואלית למותג. הדיונים והסיקור העלו את הנושאים הפוליטיים חברתיים אל מרכז השיח ולדברי מארגני האירוע, "ניכר כי שבתרבות הפכה פלטפורמה מרכזית לעיצוב סדר היום הפוליטי-חברתי בישראל".
- לקראת הפרטה? "מעל 100 אלף יח"ד חסומות בגלל היעדר תשתיות ביוב"
- בעקבות גרירת הרגלים הממשלתית: בוטלה הקפאת המיזוגים בענף המזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיקור אירועי שבת תרבות התאפיין בשיאים תקשורתיים בנקודות קריטיות בשנה בהן עלו אל סדר היום סוגיות פוליטיות וחברתיות, ובמידה רבה נוצרו סוגיות אלה באירוע שבתרבות באר שבע.
הפיקים: בפברואר וביוני
במהלך 10 חודשי התכנית, נרשמו 2 שיאים. בפברואר – אז חשף השר יובל שטייניץ בשיחה עם רועי כ"ץ כי "מצרים מציפה את מנהרות החמאס לבקשתה של ישראל". דבר זה הביא לחשיפה הגדולה ביותר של שבתרבות השנה. בחודש יוני אמר ח"כ דוד ביטן כי "לאורך השנים ראשי שב"כ ומוסד הופכים לשמאלנים". הדבר הוביל גם לשיח ער ברשתות החברתיות, וביטן התנצל בהמשך על כך.
- 5.יהודה 20/07/2016 10:55הגב לתגובה זולכן תמיד יש כותרות יפות ממפגשים כאלה.
- 4.שלי 19/07/2016 16:33הגב לתגובה זובכנסת הם רק עובדים עלינו כל הזמן...
- 3.זרח 19/07/2016 14:44הגב לתגובה זוטוב שיש אירועי תרבות כי לא כולם הולכים לכדורגל...
- 2.נדב 19/07/2016 10:54הגב לתגובה זושבתתרבות מביאה פוליטיקאים לדיון עניני על נושאים בסדר היום ומעוררת ענין וכותרות. החוכמה היא להביא את המרואיינים שיש להם מה להגיד לציבור.
- 1.מאי 19/07/2016 10:07הגב לתגובה זוכסטודנטית בב"ג הגעתי מספר פעמים לשבתרבות. המרואיינים היו מענינים אבל התרשמתי שהמנחה שאל שאלות לענין וגרם להם לתת תשובות עם כותרות תקשורתיות.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.