DDB
צילום: מתוך אתר DDB Worldwide
פרסום ראשון

זרמון מסיים את הרומן הבינ"ל: רשת DDB העולמית מחפשת בישראל נציג חדש

משרד הפרסום שילם לרשת DDB לאורך השנים סכום של כ-5 מיליון שקלים עבור ההתקשרות הבינלאומית. זרמון: "כבר שנים ששיתוף הפעולה עם DDB לא נושא פירות"
משה בנימין | (7)
נושאים בכתבה DDB זרמון פרסום

רשת הפרסום DDB העולמית מחפשת אחר נציג חדש בשוק הישראלי במקום משרד הפרסום של אילון זרמון - כך נודע לאייס. לאחרונה החלה הרשת בגישושים ראשוניים בקרב משרדי פרסום מקומיים, בשלב זה עדיין ללא נציג מקומי, אלא באמצעות פנייה מעבר לים. 

השותפות בין זרמון ל-DDB עמדה על כ-7 שנים, ותחילתה עוד בתקופת זרמון גולדמן, בה המשרד הוחזק בשותפות על ידי הדר גולדמן ואילון זרמון שנפרדו בשנת 2012. החיבור בין הצדדים הסתכם בייצוג בלבד ולא תורגם בשום שלב לרכישת מניות על ידי הרשת הבינלאומית. לאייס נודע עוד כי הפרידה הרשמית בין הצדדים התרחשה במהלך השנה החולפת, ביוזמת זרמון עצמו שחש כי החיבור שלו עם הרשת העולמית חסר את ערך המוסף המסחרי שלו הוא ציפה. בשיחה עם אייס אומר זרמון כי ״כבר שנים ששיתוף הפעולה עם DDB לא נושא פירות ונראה לנו שבעידן המודרני והדיגיטלי אין ערך לאפיליאיישן ישן מסוג זה״.

בין השורות, התגובה של זרמון מרמזת למעשה לעסקה הלא משתלמת בין הצדדים, אותה הוא החליט לסיים. לאייס נודע כי משרד הפרסום שילם לרשת DDB לאורך השנים סכום של כ-5 מיליון שקלים עבור ההתקשרות הבינלאומית, השימוש בשם ולמעשה הזכות לשמש כנציגם בישראל. הסכום ששילם זרמון נקבע כנגזרת ממחזור הפעילות מדי שנה בהיקף אחוזים שסוכם בין הצדדים.

כעת כאמור, נציגי רשת הפרסום מחפשים אחר נציגות חדשה בישראל. עם זאת, התוצאות של שיתוף הפעולה עם זרמון בישראל ודבריו בשיחה עם אייס עשויות להקשות על סיכוייה למצוא פרטנר חדש, למרות ההיענות והנכונות הטבעית של משרדים מקומיים לחבור לשם בינלאומי. על פניו נראה שישנן 3 סיבות לחבירה שכזו: הסיכוי לקבל תוספת עבודה באמצעות הרשת הבינ"ל (לקוחות/ תקציבים חדשים), אפשרות לרכישה עתידית על ידי הרשת - EXIT וחשוב לא פחות - האגו - התהדרות בניחוח החו"לי של חבירה לרשת בינלאומית בעלת עשרות סניפים. 

האלטרנטיבות שעומדות בפני הרשת הבינלאומית במידה וזו מחפשת אחר משרד בסדר גודל דומה לזה של זרמון אינן רבות. בתוך 20 הגדולים נותרו 2 משרדים בלבד שאינם מקושרים לרשת בינלאומית כלשהי: ברוקנר יער לוי בעשירייה הראשונה ופרסום אברהם בעשירייה השנייה. עם זאת, בקרב העשירייה השלישית עשוים להיות משרדים נוספים שמפגינים נתוני צמיחה ועשוים להיות על הכוונת של DDB, או דווקא השחקנים הבכירים מתחום הדיגיטל בישראל - בחירה שמגלמת בתוכה גם הישענות על השם הטוב של תעשיית הדיגיטל/טכנולוגיה בישראל, למרות שענף הפרסום המקומי ידע ימים טובים יותר גם בגזרה זו.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יורם 07/06/2016 12:08
    הגב לתגובה זו
    חבל שאנשים מנצלים כל הזדמנות להכפיש וללכלך לאילון זרמון יש הרבה זכויות בענף הפרסום גם אם הקו שלו והדרך שלו לא תמיד מקובלת וראויה. יש להפריד בין האיש לבין הטעם האישי.
  • 6.
    אישביצה 06/06/2016 23:18
    הגב לתגובה זו
    מה הוא עובד מבית אבות?!
  • 5.
    ראובן הגאון 06/06/2016 20:10
    הגב לתגובה זו
    לא יכול להיות שעולה כתבה שאינה מספרת על מדד סנטו.
  • 4.
    זרמון גומר? לא אימפוטנט? (ל"ת)
    הדר 06/06/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משרד פחחח! תמיד היה, תמיד יהיה (ל"ת)
    א' 06/06/2016 17:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שולה 06/06/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    כל מי שמתקרב לאיש הרע הזה גומר רע. זה משרד שאין לו יותר זכות קיום.
  • 1.
    אחי אתה דינוזאור אמיתי. (ל"ת)
    חבר של אילן 06/06/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.