זרמון מסיים את הרומן הבינ"ל: רשת DDB העולמית מחפשת בישראל נציג חדש
רשת הפרסום DDB העולמית מחפשת אחר נציג חדש בשוק הישראלי במקום משרד הפרסום של אילון זרמון - כך נודע לאייס. לאחרונה החלה הרשת בגישושים ראשוניים בקרב משרדי פרסום מקומיים, בשלב זה עדיין ללא נציג מקומי, אלא באמצעות פנייה מעבר לים.
השותפות בין זרמון ל-DDB עמדה על כ-7 שנים, ותחילתה עוד בתקופת זרמון גולדמן, בה המשרד הוחזק בשותפות על ידי הדר גולדמן ואילון זרמון שנפרדו בשנת 2012. החיבור בין הצדדים הסתכם בייצוג בלבד ולא תורגם בשום שלב לרכישת מניות על ידי הרשת הבינלאומית. לאייס נודע עוד כי הפרידה הרשמית בין הצדדים התרחשה במהלך השנה החולפת, ביוזמת זרמון עצמו שחש כי החיבור שלו עם הרשת העולמית חסר את ערך המוסף המסחרי שלו הוא ציפה. בשיחה עם אייס אומר זרמון כי ״כבר שנים ששיתוף הפעולה עם DDB לא נושא פירות ונראה לנו שבעידן המודרני והדיגיטלי אין ערך לאפיליאיישן ישן מסוג זה״.
בין השורות, התגובה של זרמון מרמזת למעשה לעסקה הלא משתלמת בין הצדדים, אותה הוא החליט לסיים. לאייס נודע כי משרד הפרסום שילם לרשת DDB לאורך השנים סכום של כ-5 מיליון שקלים עבור ההתקשרות הבינלאומית, השימוש בשם ולמעשה הזכות לשמש כנציגם בישראל. הסכום ששילם זרמון נקבע כנגזרת ממחזור הפעילות מדי שנה בהיקף אחוזים שסוכם בין הצדדים.
כעת כאמור, נציגי רשת הפרסום מחפשים אחר נציגות חדשה בישראל. עם זאת, התוצאות של שיתוף הפעולה עם זרמון בישראל ודבריו בשיחה עם אייס עשויות להקשות על סיכוייה למצוא פרטנר חדש, למרות ההיענות והנכונות הטבעית של משרדים מקומיים לחבור לשם בינלאומי. על פניו נראה שישנן 3 סיבות לחבירה שכזו: הסיכוי לקבל תוספת עבודה באמצעות הרשת הבינ"ל (לקוחות/ תקציבים חדשים), אפשרות לרכישה עתידית על ידי הרשת - EXIT וחשוב לא פחות - האגו - התהדרות בניחוח החו"לי של חבירה לרשת בינלאומית בעלת עשרות סניפים.
- כמו 'כללית' אבל מכיוון אחר: איך משתמשים בגוגל כדי להפסיק לחפש בגוגל?
- הדס ליבר מדווחת מפסטיבל קאן: על מערכות יחסים ו-2 קמפיינים יוצאי דופן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האלטרנטיבות שעומדות בפני הרשת הבינלאומית במידה וזו מחפשת אחר משרד בסדר גודל דומה לזה של זרמון אינן רבות. בתוך 20 הגדולים נותרו 2 משרדים בלבד שאינם מקושרים לרשת בינלאומית כלשהי: ברוקנר יער לוי בעשירייה הראשונה ופרסום אברהם בעשירייה השנייה. עם זאת, בקרב העשירייה השלישית עשוים להיות משרדים נוספים שמפגינים נתוני צמיחה ועשוים להיות על הכוונת של DDB, או דווקא השחקנים הבכירים מתחום הדיגיטל בישראל - בחירה שמגלמת בתוכה גם הישענות על השם הטוב של תעשיית הדיגיטל/טכנולוגיה בישראל, למרות שענף הפרסום המקומי ידע ימים טובים יותר גם בגזרה זו.
- 7.יורם 07/06/2016 12:08הגב לתגובה זוחבל שאנשים מנצלים כל הזדמנות להכפיש וללכלך לאילון זרמון יש הרבה זכויות בענף הפרסום גם אם הקו שלו והדרך שלו לא תמיד מקובלת וראויה. יש להפריד בין האיש לבין הטעם האישי.
- 6.אישביצה 06/06/2016 23:18הגב לתגובה זומה הוא עובד מבית אבות?!
- 5.ראובן הגאון 06/06/2016 20:10הגב לתגובה זולא יכול להיות שעולה כתבה שאינה מספרת על מדד סנטו.
- 4.זרמון גומר? לא אימפוטנט? (ל"ת)הדר 06/06/2016 17:41הגב לתגובה זו
- 3.משרד פחחח! תמיד היה, תמיד יהיה (ל"ת)א' 06/06/2016 17:16הגב לתגובה זו
- 2.שולה 06/06/2016 15:48הגב לתגובה זוכל מי שמתקרב לאיש הרע הזה גומר רע. זה משרד שאין לו יותר זכות קיום.
- 1.אחי אתה דינוזאור אמיתי. (ל"ת)חבר של אילן 06/06/2016 15:42הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.