DDB
צילום: מתוך אתר DDB Worldwide
פרסום ראשון

זרמון מסיים את הרומן הבינ"ל: רשת DDB העולמית מחפשת בישראל נציג חדש

משרד הפרסום שילם לרשת DDB לאורך השנים סכום של כ-5 מיליון שקלים עבור ההתקשרות הבינלאומית. זרמון: "כבר שנים ששיתוף הפעולה עם DDB לא נושא פירות"
משה בנימין | (7)
נושאים בכתבה DDB זרמון פרסום

רשת הפרסום DDB העולמית מחפשת אחר נציג חדש בשוק הישראלי במקום משרד הפרסום של אילון זרמון - כך נודע לאייס. לאחרונה החלה הרשת בגישושים ראשוניים בקרב משרדי פרסום מקומיים, בשלב זה עדיין ללא נציג מקומי, אלא באמצעות פנייה מעבר לים. 

השותפות בין זרמון ל-DDB עמדה על כ-7 שנים, ותחילתה עוד בתקופת זרמון גולדמן, בה המשרד הוחזק בשותפות על ידי הדר גולדמן ואילון זרמון שנפרדו בשנת 2012. החיבור בין הצדדים הסתכם בייצוג בלבד ולא תורגם בשום שלב לרכישת מניות על ידי הרשת הבינלאומית. לאייס נודע עוד כי הפרידה הרשמית בין הצדדים התרחשה במהלך השנה החולפת, ביוזמת זרמון עצמו שחש כי החיבור שלו עם הרשת העולמית חסר את ערך המוסף המסחרי שלו הוא ציפה. בשיחה עם אייס אומר זרמון כי ״כבר שנים ששיתוף הפעולה עם DDB לא נושא פירות ונראה לנו שבעידן המודרני והדיגיטלי אין ערך לאפיליאיישן ישן מסוג זה״.

בין השורות, התגובה של זרמון מרמזת למעשה לעסקה הלא משתלמת בין הצדדים, אותה הוא החליט לסיים. לאייס נודע כי משרד הפרסום שילם לרשת DDB לאורך השנים סכום של כ-5 מיליון שקלים עבור ההתקשרות הבינלאומית, השימוש בשם ולמעשה הזכות לשמש כנציגם בישראל. הסכום ששילם זרמון נקבע כנגזרת ממחזור הפעילות מדי שנה בהיקף אחוזים שסוכם בין הצדדים.

כעת כאמור, נציגי רשת הפרסום מחפשים אחר נציגות חדשה בישראל. עם זאת, התוצאות של שיתוף הפעולה עם זרמון בישראל ודבריו בשיחה עם אייס עשויות להקשות על סיכוייה למצוא פרטנר חדש, למרות ההיענות והנכונות הטבעית של משרדים מקומיים לחבור לשם בינלאומי. על פניו נראה שישנן 3 סיבות לחבירה שכזו: הסיכוי לקבל תוספת עבודה באמצעות הרשת הבינ"ל (לקוחות/ תקציבים חדשים), אפשרות לרכישה עתידית על ידי הרשת - EXIT וחשוב לא פחות - האגו - התהדרות בניחוח החו"לי של חבירה לרשת בינלאומית בעלת עשרות סניפים. 

האלטרנטיבות שעומדות בפני הרשת הבינלאומית במידה וזו מחפשת אחר משרד בסדר גודל דומה לזה של זרמון אינן רבות. בתוך 20 הגדולים נותרו 2 משרדים בלבד שאינם מקושרים לרשת בינלאומית כלשהי: ברוקנר יער לוי בעשירייה הראשונה ופרסום אברהם בעשירייה השנייה. עם זאת, בקרב העשירייה השלישית עשוים להיות משרדים נוספים שמפגינים נתוני צמיחה ועשוים להיות על הכוונת של DDB, או דווקא השחקנים הבכירים מתחום הדיגיטל בישראל - בחירה שמגלמת בתוכה גם הישענות על השם הטוב של תעשיית הדיגיטל/טכנולוגיה בישראל, למרות שענף הפרסום המקומי ידע ימים טובים יותר גם בגזרה זו.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יורם 07/06/2016 12:08
    הגב לתגובה זו
    חבל שאנשים מנצלים כל הזדמנות להכפיש וללכלך לאילון זרמון יש הרבה זכויות בענף הפרסום גם אם הקו שלו והדרך שלו לא תמיד מקובלת וראויה. יש להפריד בין האיש לבין הטעם האישי.
  • 6.
    אישביצה 06/06/2016 23:18
    הגב לתגובה זו
    מה הוא עובד מבית אבות?!
  • 5.
    ראובן הגאון 06/06/2016 20:10
    הגב לתגובה זו
    לא יכול להיות שעולה כתבה שאינה מספרת על מדד סנטו.
  • 4.
    זרמון גומר? לא אימפוטנט? (ל"ת)
    הדר 06/06/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משרד פחחח! תמיד היה, תמיד יהיה (ל"ת)
    א' 06/06/2016 17:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שולה 06/06/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    כל מי שמתקרב לאיש הרע הזה גומר רע. זה משרד שאין לו יותר זכות קיום.
  • 1.
    אחי אתה דינוזאור אמיתי. (ל"ת)
    חבר של אילן 06/06/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.