איתמר פליישמן
צילום: מתוך 'פייסבוק'
פרסום ראשון

התחקיר הביטחוני יתארך - איתמר פליישמן ויתר על תפקיד יועץ התקשורת של ארדן

תחקיר כזה עשוי לארוך כחצי שנה, וגם מטעמים אישיים, החליט פליישמן לוותר על הג'וב למרות שכבר ניבחר אליו על ידי השר לביטחון פנים הנכנס

אלכסנדר כץ | (6)

השר לביטחון פנים גלעד ארדן חוזר לחפש יועץ תקשורת, לאחר שמינויו של איתמר פליישמן לתפקיד לא ייצא אל הפועל - כך נודע לאייס. השידוך לא ייצא אל הפועל משום שהמינוי צפוי להתעכב תקופה ארוכה מטעמים פרוצדוראליים, ובגלל נסיבות אישיות של פליישמן עצמו, מה שהוביל את פליישמן להודיע לארדן כי הוא מוותר על התפקיד.

 

פליישמן שימש עד לפני כחודש כדובר מפלגת הבית היהודי, אולם בשל מצבה הפיננסי המתדרדר לאחר הירידה החדה במספר המנדטים בבחירות הנוכחיות, הוא פוטר מתפקידו יחד עם עובד נוסף. בעבר שימש פליישמן ככתב בידיעות ירושלים, עד שמונה לכתב השטחים של ynet. בהמשך היה כתב במעריב עד שינוי הבעלות ופיטורי עובדים רבים במערכת ובעיתון.

 

בעקבות כך הוא חצה ביוני 2014 את הקווים והצטרף ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כשמונה לדוברו. בעיצומו של קמפיין הבחירות האחרון, כשפליישמן כבר שימש כמנהל ההסברה של המפלגה  הוא גם החליף את דובר המפלגה הפורש פנחס וולף.

 

לאחרונה התקיימו מגעים בין ארדן לפליישמן, והח"כ שהחליט לחזור לממשלה לאחר כיפוף הידיים עם ראש הממשלה נתניהו, החליט למנות את פליישמן לתפקיד. מינוי כזה גם מצריך תחקיר ביטחוני מעמיק וארוך של שירותי הביטחון, מה שעשוי לעכב את המינוי ב-3-6 חודשים לפחות.

מקרה דומה קרה עם עידן אבני, הכתב בצפון של רשת ב' שקיבל הצעה לשמש עם השר לביטחון פנים הקודם יצחק אהרונוביץ, אולם לאחר שהמינוי התעכב בשל אותן בדיקות ביטחוניות, הוא החליט בדיוק לפני שנה להסיר את מועמדותו.

 

פליישמן אישר את הפרטים לאייס: "לצערי לא אוכל לעבוד עם השר ארדן, אבל מקווה ומאמין שאזכה לעבוד עמו בהמשך. אני ממשיך לאתגר הבא".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מכיר אותו 29/06/2016 18:05
    הגב לתגובה זו
    קצת מצחיק שכל ילד שעשה קורס או למד תקשורת מוצא עבודה איפשהו וקורה לעצמו דובר ! עם כל הכבוד את מי דברר אדון פליישמן ? וכמה זמן ? נו באמת, תעשו לי טובה !
  • 5.
    ואולי כי ארדן מחליף לשכה כל שנה ו'כיף' לעבוד איתו? (ל"ת)
    עובד לשעבר 23/06/2015 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רובין, מתי על האש בכפר בלום? (ל"ת)
    זוריק הקוטל 22/06/2015 17:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חבקוק 22/06/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    המערכת בנויה כך ששר יכול למנות למשרת אמון באופן מיידי, או מקסימום של שבוע שבועיים של בדיקות. מדובר בדרגים מאוד בכירים שבהם אין משחקים. סביר להניח, לפי קריאת הנתונים באייטם, שהבנאדם נזרק, כמו הושלך על ידי בנט - כפי שהעידו הסטטוסים הציניים שפליישמן העלה כלפיו בפייסבוק.
  • 2.
    אחד שיודע 22/06/2015 15:26
    הגב לתגובה זו
    רק זה חסר לנו, עוד סוכן של מרצ בימין
  • 1.
    חוקר פרטי 22/06/2015 11:35
    הגב לתגובה זו
    ואני חושב שרק טוב יצא מהתחקיר הזה. זה היה יכול להיות win win קלאסי. החברה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בתחקיר הזה ובאלו שיבואו בהמשך הדרך. כיף לראות שמכלום לא יוצא שום דבר.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.