מוניר פארס
צילום: אלכס כץ

התקשורת לא מתעניינת בפריפריה: "אם נסראללה לא יורה קטיושה, אני לא קיים"

כך אמר כתב ערוץ 1 בצפון מוניב פארס, בכנס "מחוץ לבועה 2". אסף פוזיילוב מרשת ב': במעריב היה מקבלים מהדרום סיפורים מעולים, וזה לא עניין אותם
אלכסנדר כץ | (2)

הרבה אופטימיות לא אפפה את בפאנל על סיקור הפריפריה בימים רגילים, במסגרת כנס חיפה לתקשורת "מחוץ לבועה 2" שנערך היום (יום ה') באוניברסיטת חיפה. הכדור חוזר בסופו של דבר למערכות התקשורת, שרובן ככולן יושבות בתל אביב או ירושלים, וכך הדרום והצפון ימשיכו למצוא עצמם - שוב ושוב ושוב - מופקרים.

"אני כתב עונתי", הצהיר מוניב פארס, כתב ערוץ 1 בצפון. "אומרים לי - 'תביא כמה הכנרת עלתה, כמה שלג, כמה מטיילים היו בפסח. אם חסן נסראללה לא ירה קטיושה, אז אני לא קיים".

עידן אבני, כתב רשת ב' בצפון, מעריך כי הסיקור הוא תוצאה של מספר המסקרים באזור. "כמות הכתבים שמסקרים במרכז היא הרבה יותר גדולה מהפריפריה. הערבים והבדואים בצפון פצות מעניינים את התקשורת. ברוב כלי התרשורת, אם קורה משהו ביטחוני, אז שולחים את הכתבהצבאי שמזיז את הכתב האזור הצידה, למרות שזה אזור הסיקור שלו".

לדברי כתבת וואלה בצפון, עדי חשמונאי, "יש הרבה בעיות כאן שלא מעניינות את העורכים במרכז הארץ, אלא אם זה ממלא את השבלונות הקבועות והמוכרות". חיזוק לדברים אלה נתן אסף פוזיילוב, כתב קול ישראל בדרום, כשסיפר כי בעבר, כשהיה עורך מקומון של מעריב באזור הדרום, הוא הבחין כי העיתון הארצי כמעט ולא עושה שימוש בתכנים שהגיעו שלא מן המרכז. "הייתי רואה במערכת המחשוב המשותפת אייטמים נהדרים, חשיפות מעולות של שחיתות, אונס, פלילים, שנשלחו מדי יום לעיתון הארצי שמעריב לא עשה בהם שימוש, זה לא עניין אותם, ואנחנו היינו מפרסמים את זה בסוף השבוע".

"אז איך פותרים את הבעיה", תהה מנחה האירוע, מגיש יומן הערב של קול ישראל יוסי הדר. "שטיפת מוח, רק שטיפת מוח", ענה פוזיילוב. "לקחת את העורכים שיראו בעיניים שלהם את הפריפריה, ברגע שהם רואים את זה, זה ישנה לתקופה מסוימת, ואז לקחת אותם לעוד סיור. זה צריך להיות בתדירות מסוימת".

חשמונאי ענתה כי "צריך לעשות אפייה מתקנת בשדרת העורכים במערכות, לאנשים שידברו 'פריפרייאלית'. אנשים שיבינו את השפה הזאת". ואילו אשת יחסי הציבור הצפונית אורית שחם וואלך, הייתה הרבה יותר פסימית: "לכתב צפוני שעבר לגור ולעבוד בצפון, הרבה יותר קל לסקר את הצפון. (אבל) אני לא רוצה להרוס לכולם את החגיגה - אבל הסיקור לא ישתנה אף פעם".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נועה 13/04/2016 21:33
    הגב לתגובה זו
    למי פונים בנוגע לשחיתות ואי סדרים כספיים במועצה אזורית גליל תחתון? כל הגבוהים מקושרים למי מדווחים על אי סדרים כספיים ? כספים שנילקחים במזומן ולא נרשמים? למי מדווחים על שחיתות בנוגע להליכי שימוע למקורבים? למי מדווחים על רישומים כוזבים והעלמות של דוחות פרוטוקול? למי מדווחים על בתי עסק שפועלים ללא רשיון ומשלמים ארנונה מזערית למי שמקושר ברשות?
  • 1.
    רוני 05/02/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    ראוי היה לציין כיצד פסחה הוועדה המארגנת, בעת חלוקת הפרס היוקרתי, על גואל. היש ראוי ממנו בצפון לתואר היוקרתי? עשרות שנות כתיבה ועריכה, רצופות הישגים מקצועיים. כן, זה האיש. מקווה שבשנה הבאה תבחרו בו.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.