ארי מלמוד
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לא גיתם ולא אדלר: פובליסיס יטפל במותג חיתולים פרטי ששופרסל תשיק

שופרסל מגיבה למותג החיתולים הפרטי של סופר-פארם ומציגה את שלה. למרות 3 משרדים במערך, נסיונו של ארי מלמוד מגלגל את תקציב הפרסום אליו
משה בנימין | (5)

הדבר האחרון שחסר במערך הפרסום של שופרסל הוא משרד נוסף, ועדיין, מי שמצליח להשתחל לרשימה המכובדת של אחד המפרסמים הגדולים בישראל הוא פובליסיס בראשותו של ארי מלמוד, שיטפל בהשקת מותג הפרייבט לייבל של הרשת בקטגוריית החיתולים - כך נודע לאייס.

כאמור, מערך הפרסום של שופרסל כולל את גיתם BBDO שמטפל בחלק הארי של התקציב, לצד אדלר חומסקי ובנוסף להם גם בריקמן. המותג הפרטי של שופרסל זוכה לתשומת לב תקשורתית רבה כאשר בחוד החנית ניצב שוק המזון. עם זאת, ברשת השיווק בחרו בפובליסיס כמשרד שילווה אותם בכניסה לאחת מקטגוריות המוצרים החשובה בישראל - החיתולים. הקמפיין צפוי לעלות מחר לטלוויזיה ולשאר המדיות.

שוק החיתולים הפך לסוער מאוד בשנים האחרונות על רקע יוקר המחיה, המחאה החברתית וכניסת השחקנים החדשים לתמונה. רק לפני מספר שנים רשת מגה החליטה לייבא חיתולי האגיס מוזלים בטורקיה, במחיר נמוך ב-25% מחיתולי המותג הנמכרים בישראל. באותה השנה גם הושק בישראל מותג החיתולים החדש של חברת DPL בייביסיטר שנמכר במחיר הנמוך בכ-40% ממותגי האגיס ופמפרס. במאי 2014, נפל דבר נוסף בשוק החיתולים עם השקת המותג הפרטי של רשת סופר-פארם - חיתולי Life שנמכר בכ-30% פחות מהאגיס ופמפרס.

שופרסל צפתה במתרחש מהצד לכל אורך התקופה. בתחילה מותג החיתולים בייביסיטר לא נמכר על מדפיה (וכיום כן) וכעת כאמור, גם היא צועדת פנימה לתחום שמגלגל מחזור מכירות של כ-550 מיליון שקל בשנה ונשלט, עדיין, על ידי חוגלה קימברלי משווקת האגיס עם כ-50% מהשוק, פרוקטר אנד גמבל משווקת פמפרס עם כ-25% והשאר לשחקנים החדשים.

הבחירה בפובליסיס שמן הסתם לא התקבלה בשמחה במשרדי גיתם BBDO ואדלר חומסקי - שני המשרדים הגדולים המלווים אותה, לא מגיעה כהפתעה גמורה. חיתולי המותג הפרטי של שופרסל תחת השם שופרסל בייבי מיוצרים למעשה בטכנולוגיית בייביסיטר - משפט שגם יודפס על האריזות. משרד הפרסום שמחזיק בתקציב הפרסום של 'בייביסיטר' הוא לא אחר מאשר פובליסיס, אבל זו רק הסיבה המשנית.

במקרה של גיתם BBDO, יש סיבה נוספת שיכולה היתה לעכב את העברת התקציב אליה, והיא חברת חוגלה קימברלי בה היא מטפלת. אמנם המשרד לא מחזיק בתקציב מותג החיתולים האגיס שמטופל במקאן, אך הוא מטפל במותגי דגל אחרים של החברה שבנתח השוק שלה מתכוונת שופרסל לנגוס.

הבחירה במשרד נראית כמו משהו פרסונאלי המבוסס על זהות בעליו - ארי מלמוד ששימש בעבר כמנכ"ל חוגלה קימברלי ישראל וקימברלי טורקיה. מלמוד, נכון לעכשיו, הוא המומחה הגדול ביותר לשוק החיתולים שלא משמש בתפקיד פעיל בתעשייה עצמה. מבחינת שופרסל הבחירה במשרד שמלמוד עומד בראשו, שמטפל גם במותג בייביסיטר היא מהלך שמייצר עבורם ערך מוסף מובהק, ועבורו דריסת רגל לא פחות חשובה, לתוך תקציב הפרסום של הרשת גם אם במונחים קטנים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ההערכות בשוק הן כי ההשקעה הראשונית בפרסום על השקת מותג החיתולים הפרטי של שופרסל תעמוד על כ-4 מיליון שקלים. סכום שקרוב להוצאה של המתחרה סופר-פארם על המותג הפרטי, שעל פי יפעת בקרת פרסום הוציאה כ-4.7 מיליון דולר בתקופת ההשקה, במחירי מחירון.

נתון נוסף, מעניין לא פחות, נוגע לעובדה ש-4 מתוך 5 מותגי החיתולים המובילים בישראל מטופלים כעת בקבוצת פובליסיס: פמפרס בליאו ברנט (המשרד מטפל במותגי פרוקטר אנד גמבל), בייביסיטר המטופל בפובליסיס (וכעת גם המותג הפרטי של שופרסל) וחיתולי לייף, המותג הפרטי של סופר-פארם המטופל בבאומן בר ריבנאי. בכך הקבוצה המקומית מגשימה את חלומו של מוריס לוי, יו"ר פובליסיס העולמית ששואף לתחרות פנימית בין מותגי הקבוצה - תחרות שבסופו של יום משאירה את הכסף בבית. ולמרות הכל, האגיס, השחקן שמחזיק בנתח השוק הגדול בישראל, הוא עדיין במקאן כך שלמוריס לוי ונציגיו נותרה עוד עבודה.

משופרסל נמסר בתגובה: "אין חלוקת תקציבים מחדש. חברת DPL עובדת עם פובליסיס, ולכן טבעי הדבר שהם יכינו את הקמפיין באופן נקודתי וחד פעמי".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כנראה שופרסל על הקנטים. (ל"ת)
    מירי 10/12/2014 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מד מן 10/12/2014 13:52
    הגב לתגובה זו
    מילא המוצר הזה בשופרסל לא זקוק לפרסום. מספיק שהם יתנו לזה תצוגות כמו שהם יודעים לתת עם המחיר הזה,זה יעוף. נו,אז כבר עושים פרסום(מיותר) תהיו קראיטיבים,תעזו ממילא לא זה מה שיעשה את המכירות. וואלק ראיתי כבר בריפים יותר קריאטיביים מהפרסומת הזו. עלוב כבר אמרתי
  • 3.
    אין להם כסף,פנו לזולים (ל"ת)
    חיים 10/12/2014 06:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רפי 09/12/2014 18:18
    הגב לתגובה זו
    שיכניסו את החיתולחם למודעות המכירה שלהם.הרי לא מדובר במותג שאפשר לבנות.רק המחיר מדבר ויש לזה שוק אדיר בלי פרסום איזה מנהלי שיווק בזבזניים ומיותרים.
  • 1.
    קקי (ל"ת)
    יוסי 09/12/2014 16:51
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.