לא גיתם ולא אדלר: פובליסיס יטפל במותג חיתולים פרטי ששופרסל תשיק
הדבר האחרון שחסר במערך הפרסום של שופרסל הוא משרד נוסף, ועדיין, מי שמצליח להשתחל לרשימה המכובדת של אחד המפרסמים הגדולים בישראל הוא פובליסיס בראשותו של ארי מלמוד, שיטפל בהשקת מותג הפרייבט לייבל של הרשת בקטגוריית החיתולים - כך נודע לאייס.
כאמור, מערך הפרסום של שופרסל כולל את גיתם BBDO שמטפל בחלק הארי של התקציב, לצד אדלר חומסקי ובנוסף להם גם בריקמן. המותג הפרטי של שופרסל זוכה לתשומת לב תקשורתית רבה כאשר בחוד החנית ניצב שוק המזון. עם זאת, ברשת השיווק בחרו בפובליסיס כמשרד שילווה אותם בכניסה לאחת מקטגוריות המוצרים החשובה בישראל - החיתולים. הקמפיין צפוי לעלות מחר לטלוויזיה ולשאר המדיות.
שוק החיתולים הפך לסוער מאוד בשנים האחרונות על רקע יוקר המחיה, המחאה החברתית וכניסת השחקנים החדשים לתמונה. רק לפני מספר שנים רשת מגה החליטה לייבא חיתולי האגיס מוזלים בטורקיה, במחיר נמוך ב-25% מחיתולי המותג הנמכרים בישראל. באותה השנה גם הושק בישראל מותג החיתולים החדש של חברת DPL בייביסיטר שנמכר במחיר הנמוך בכ-40% ממותגי האגיס ופמפרס. במאי 2014, נפל דבר נוסף בשוק החיתולים עם השקת המותג הפרטי של רשת סופר-פארם - חיתולי Life שנמכר בכ-30% פחות מהאגיס ופמפרס.
שופרסל צפתה במתרחש מהצד לכל אורך התקופה. בתחילה מותג החיתולים בייביסיטר לא נמכר על מדפיה (וכיום כן) וכעת כאמור, גם היא צועדת פנימה לתחום שמגלגל מחזור מכירות של כ-550 מיליון שקל בשנה ונשלט, עדיין, על ידי חוגלה קימברלי משווקת האגיס עם כ-50% מהשוק, פרוקטר אנד גמבל משווקת פמפרס עם כ-25% והשאר לשחקנים החדשים.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבחירה בפובליסיס שמן הסתם לא התקבלה בשמחה במשרדי גיתם BBDO ואדלר חומסקי - שני המשרדים הגדולים המלווים אותה, לא מגיעה כהפתעה גמורה. חיתולי המותג הפרטי של שופרסל תחת השם שופרסל בייבי מיוצרים למעשה בטכנולוגיית בייביסיטר - משפט שגם יודפס על האריזות. משרד הפרסום שמחזיק בתקציב הפרסום של 'בייביסיטר' הוא לא אחר מאשר פובליסיס, אבל זו רק הסיבה המשנית.
במקרה של גיתם BBDO, יש סיבה נוספת שיכולה היתה לעכב את העברת התקציב אליה, והיא חברת חוגלה קימברלי בה היא מטפלת. אמנם המשרד לא מחזיק בתקציב מותג החיתולים האגיס שמטופל במקאן, אך הוא מטפל במותגי דגל אחרים של החברה שבנתח השוק שלה מתכוונת שופרסל לנגוס.
הבחירה במשרד נראית כמו משהו פרסונאלי המבוסס על זהות בעליו - ארי מלמוד ששימש בעבר כמנכ"ל חוגלה קימברלי ישראל וקימברלי טורקיה. מלמוד, נכון לעכשיו, הוא המומחה הגדול ביותר לשוק החיתולים שלא משמש בתפקיד פעיל בתעשייה עצמה. מבחינת שופרסל הבחירה במשרד שמלמוד עומד בראשו, שמטפל גם במותג בייביסיטר היא מהלך שמייצר עבורם ערך מוסף מובהק, ועבורו דריסת רגל לא פחות חשובה, לתוך תקציב הפרסום של הרשת גם אם במונחים קטנים.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
ההערכות בשוק הן כי ההשקעה הראשונית בפרסום על השקת מותג החיתולים הפרטי של שופרסל תעמוד על כ-4 מיליון שקלים. סכום שקרוב להוצאה של המתחרה סופר-פארם על המותג הפרטי, שעל פי יפעת בקרת פרסום הוציאה כ-4.7 מיליון דולר בתקופת ההשקה, במחירי מחירון.
נתון נוסף, מעניין לא פחות, נוגע לעובדה ש-4 מתוך 5 מותגי החיתולים המובילים בישראל מטופלים כעת בקבוצת פובליסיס: פמפרס בליאו ברנט (המשרד מטפל במותגי פרוקטר אנד גמבל), בייביסיטר המטופל בפובליסיס (וכעת גם המותג הפרטי של שופרסל) וחיתולי לייף, המותג הפרטי של סופר-פארם המטופל בבאומן בר ריבנאי. בכך הקבוצה המקומית מגשימה את חלומו של מוריס לוי, יו"ר פובליסיס העולמית ששואף לתחרות פנימית בין מותגי הקבוצה - תחרות שבסופו של יום משאירה את הכסף בבית. ולמרות הכל, האגיס, השחקן שמחזיק בנתח השוק הגדול בישראל, הוא עדיין במקאן כך שלמוריס לוי ונציגיו נותרה עוד עבודה.
משופרסל נמסר בתגובה: "אין חלוקת תקציבים מחדש. חברת DPL עובדת עם פובליסיס, ולכן טבעי הדבר שהם יכינו את הקמפיין באופן נקודתי וחד פעמי".
- 5.כנראה שופרסל על הקנטים. (ל"ת)מירי 10/12/2014 15:37הגב לתגובה זו
- 4.מד מן 10/12/2014 13:52הגב לתגובה זומילא המוצר הזה בשופרסל לא זקוק לפרסום. מספיק שהם יתנו לזה תצוגות כמו שהם יודעים לתת עם המחיר הזה,זה יעוף. נו,אז כבר עושים פרסום(מיותר) תהיו קראיטיבים,תעזו ממילא לא זה מה שיעשה את המכירות. וואלק ראיתי כבר בריפים יותר קריאטיביים מהפרסומת הזו. עלוב כבר אמרתי
- 3.אין להם כסף,פנו לזולים (ל"ת)חיים 10/12/2014 06:56הגב לתגובה זו
- 2.רפי 09/12/2014 18:18הגב לתגובה זושיכניסו את החיתולחם למודעות המכירה שלהם.הרי לא מדובר במותג שאפשר לבנות.רק המחיר מדבר ויש לזה שוק אדיר בלי פרסום איזה מנהלי שיווק בזבזניים ומיותרים.
- 1.קקי (ל"ת)יוסי 09/12/2014 16:51הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
