ערוץ 9 קונטרול מסך הפקה
צילום: צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

לאחר אישור הרגולטור: ערוץ 9 ב-HOT עובר לפורמט HD - ומה יקרה עם yes?

בעלי ממיר HD יוכלו לצפות מהשבוע בערוץ באפיק 9, ובעלי ממירים רגילים יצפו בו באפיק 509, לאחר שמועצת הכבלים והלוויין אישרה את בקשת הערוץ
אלכסנדר כץ | (3)
נושאים בכתבה HOT yes ערוץ 9

3 וחצי חודשים לאחר שהודיע כי עובר לשדר בפורמט HD, ערוץ 9 יעשה את זה בפועל - כך נודע לאייס. כבר ברביעי הקרוב לקוחות HOT בעלי ממיר HD יוכלו לצפות בשידור הערוץ ב-HD באותו אפיק - מספר 9.

כבר בחודש מארס נכתב באייס כי עם העברת האולפנים למודיעין, הערוץ אמור היה לעבור ל-HD. באפריל התברר כי העיכוב בכל נעוץ במועצת כבלים והלוויין שטרם דנה באותה העת בבקשת הערוץ לעבור לשיטת שידור מתקדמת כזו. ב-1 במאי אישרה המועצה לערוץ 9 להעביר את שידוריו ל-HD, ולאחר חודש וחצי של זה יקרה השבוע.

כאמור, השידור יהיה בשיטה כזו רק ב-HOT (באפיק 509) כאשר ב-yes טרם יוכלו הלקוחות להינות מכך, וזאת בשל בעיה ברוחב הפס שלה, דבר שאמור להיפתר בתקופה הקרובה.

בכל מקרה, ערוץ 9 מצטרף למועדון מצומצם של ערוצים ישראלים שמשדרים באיכות שידור כזו, כגון ערוץ 1 (באפיק 511), ערוץ ספורט 5 HD, ערוץ ספורט1 HD של צ'רלטון וערוצי סרטים וסדרות של HOT ו-yes. מאידך, 2 זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, וערוץ 10, לא משדרים בפורמט כזה.

בערוץ 9 אישרו את הפרטים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שלומי 27/06/2014 13:00
    הגב לתגובה זו
    לא שהספיק שיש ONE HD רק בהוט עכשיו גם 9HD? למה אין תגובה רשמית והסבר לכך? למה אין מידע "כיצד הבעיה תיפתר בקרוב"?
  • 2.
    דני 23/06/2014 15:34
    הגב לתגובה זו
    מדוע אין את תגובת יס או מידע מפורט על "פתרון הבעיה" של רוחב הפס בחברה? תמיד המידע כאן מעורפל...
  • 1.
    ערוץ 9 שם את 2 ו-10 בכיס הקטן! (ל"ת)
    יפעת 23/06/2014 09:47
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.