"ערך רשות השידור התפוגג, האמינות נעלמה נוכח מעורבות פוליטית משחיתה"
הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק השידור הציבורי, מתכנסת בשעה זו (יום ד') בכנסת, וכבר בתחילתה מעוררת אמוציות רבות וקריאות ביניים של עובדי הרשות כלפי שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד.
בפתיחת דיוני הוועדה בראשה עומדת ח"כ קארין אלהרר, אמר ארדן כי יש צורך קריטי בפירוקה של הרשות. ארדן אף התעמת עם ח"כ ניסים זאב, וטען כי זאב אינו מכיר כלל את הצעת החוק שעברה לאחרונה בקריאה ראשונה.
ואולם שר הלפיד היה קיצוני יותר בדבריו. לאחר שבעבר כבר עורר את זעמם של העובדים כאשר במהלך מסיבת העיתונאים להגשת המלצות ועדת לנדס, אמר תוך כדי חיוך כי "באנו לחתום על תעודת הפטירה של רשות השידור".
הפעם אמר לפיד: "אין כמעט אדם בישראל שאיננו מבין שרשות השידור במתכונתה הנוכחית איבדה את דרכה, את הרלבנטיות שלה לצופה והפסיקה מזמן לממש את ייעודה. דווקא בגלל שצריך שידור ציבורי בארץ, צריך לסגור את רשות השידור. כי הערך שלה לאזרח התפוגג, העלות לאזרח גדלה, והאמינות הלכה ונעלמה נוכח מעורבות פוליטית גוברת ומיותרת ומשחיתה".
- גלעד ארדן: מהפוליטיקה לתעשייה האווירית
- דובר צה"ל: 309 חללים נפלו מתחילת הלחימה, 224 חטופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על קריאות העובדים כי הייתה כבר רפורמה חתומה שלבסוף הממשלה התנערה ממנה, אמר לפיד: "אלו הסיבות שהחוק שמונח היום בפני הועדה לא מוציא אל הדרך עוד רפורמה. מטרתו לייצר בישראל שידור ציבורי אמיתי, חף מלחצים פוליטיים, בלי האגרה שמכבידה על כל אזרח. הרפורמות הקודמות והרבות ברשות השידור נכשלו, כי הן פספסו את המהות המרכזית - מה שצריך זו לא רפורמה ארגונית, או תכנית פרישה מורחבת. כל הניסיונות לתקן את הקיים נועדו מראש לכישלון. מה שאנחנו צריכים זו רשות שידור חדשה לגמרי, שתבנה מן היסוד".
לפיד גם הצהיר כי "הגוף המשדר החדש יהיה עצמאי וינותק מהפוליטיקה. פוליטיקאים לא צריכים להיות מעורבים בתקשורת. לא ראשי ממשלות, לא שרי אוצר ולא שרי תקשורת. שידור ציבורי צריך להיות משוחרר לגמרי מלחצים פוליטיים, אחרת אין בו שום טעם".
קובי אמסלם, הממונה על השכר במשרד האוצר, אמר כי המשרד יעשה "כל המאמץ כדי לסיים בנקודות הקריטיות את הסכמי השכר (עם העובדים, א"כ), כשהתייחס לפיטורי עובדי הרשות. רם לנדס, שעמד בראש ועדת לנדס שהמליצה על סגירת הרשות, הצהיר: "עד עכשיו הוציאו לרשות השידור 13 כרטיסים צהובים, והרשות התעלמה מזה. עכשיו הוועדה ה-14 הוציאה לרשות כרטיס אדום".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
רותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב, אמר כי הוא מסכים שהשידור הציבורי חוטא לתפקידו, אולם הזכיר כי ערוץ 1 היה זה ששידר את הסרט שומרי הסף - "שהגיע עד האוסקר". אברוצקי אף הצהיר כי העיתונאים מגבשים בימים אלו תכנית לשידור ציבורי שתוצג בקרוב.
- 3.דודו 12/06/2014 01:24הגב לתגובה זובתהליך נקי ודמוקרטי זה יכול היה להיות אמיתי ויעיל.
- 2.א. איתן 11/06/2014 18:53הגב לתגובה זומר לפיד מבקש להקים "שידור ציבורי אמיתי, חף מלחצים פוליטיים". הבעיה היא שאין חיה כזאת. לפי דברי שר האוצר - "הגוף המשדר החדש יהיה עצמאי וינותק מהפוליטיקה. פוליטיקאים לא צריכים להיות מעורבים בתקשורת. לא ראשי ממשלות, לא שרי אוצר ולא שרי תקשורת. שידור ציבורי צריך להיות משוחרר לגמרי מלחצים פוליטיים, אחרת אין בו שום טעם". עכשיו צריך מישהו להסביר למר לפיד את המושג "אוקסימורון". שידור ציבורי "אמיתי" חייב לעסוק בענינים ציבוריים אמיתיים, שמשמעותם - עיסוק בענינים פוליטיים (ציבור, ביוונית קלאסית, פירושו - פוליטיאה). לפני עשרות שנים פעלה בארץ תחנת שידור ששידרה רק מוסיקה קלאסית קלה, בלי פוליטיקה, בלי חדשות ובלי פרסומות. עיקר הצלחת השידורים היתה - ברפתות של ההתישבות העובדת, הרפתנים אמרו שזה ממריץ את תנובת החלב של הפרות... ועכשיו שאלה לה"ה ארדן ולפיד:- ניחא, בניתם שידור ללא פוליטיקה. מי ימנה את המנכ"ל?? עוד שאלה למר לפיד:- מי מינה את אביך המנוח, טומי לפיד הזכור-לטוב, למנכלות רשות השידור? מה היו שיקוליו של מר מנחם בגין ז"ל במינוי הזה? חבל שטומי לפיד איננו איתנו. האיש החכם הזה היה מוריד את הבן שלו מן העץ מהר ובשכל-טוב.
- 1.מרדכי 11/06/2014 17:00הגב לתגובה זורשות השידור גוף פוליטי ימני. עבד נרצע, הכורת את הענף עליו הוא יושב. אין אימון באנשים פוליטיים הסרים למשמעתו של מיניסטר. הפכתם לישראל איום.
- פוני יער 12/06/2014 08:24הגב לתגובה זומוטי קירשינבאום היה ימני ?

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.