יש לכם 10 שניות להרשים: משרד פרסום עורך לטאלנטים ראיון עבודה בסנאפצ'ט

הנה רעיון לראיון: אפליקציית סנאפצ'ט עוזרת למשרד הפרסום DDB אוסלו לסנן בין מאות המועמדים הצעירים שפנו אליו במדיה החדשה והכי טרנדית
משה בנימין |
נושאים בכתבה DDB אוסלו פרסום

טרנדים חדשים, מדיות, אפליקציות ושאר מטעמים טכנולוגיים הם לחם וחמאה עבור תעשיית הפרסום העולמית שמסתערת על ההזדמנויות השונות כדי להפגין מקוריות. הדבר הכי לוהט כיום, שנמצא בתפר בין שלב הגימיק לטכנולוגיה שמיליונים מאמצים מדי יום היא אפליקציית הסנאפצ'ט שמאפשרת למשתמשים לשלוח תמונות וקבצי וידאו שנמחקים לאחר שנייה עד עשר שניות, ויש כבר מי שמנצל את הפלטפורמה כדי להשיק מהלך משעשע שהיעילות בצידו.

כפי שקורה עם לא מעט משרדי פרסום גדולים בעולם, גם ל-DDB מאוסלו נורווגיה יש רשימת מועמדים ארוכה על כל משרה פנויה. המשרד שמחפש לגייס לשורותיו טאלנט צעיר מקרב הסטודנטים לפרסום, החליט להשתמש באפליקציית הסנאפצ'ט כדי לסנן בין אלפי הפונים, ובנוסף לגלגל לידיהם בדרך זו אתגר מצוין שיחייב אותם להרשים את מנהלי הקריאייטיב של המשרד תוך מספר שניות, עד שהמסר יימחק.

מנהל הקריאייטיב הראשי של DDB אוסלו פין קונדסן התייחס למהלך ואמר: "אין דבר יפה יותר מרעיון כל כך טהור, פשוט ועוצמתי שאפשר להסביר אותו במשפט אחד. אז כשחיפשנו לגייס טאלנטים צעירים לסוכנות, הבנו שסנאפצ'ט תהיה המדיה הטובה ביותר לעשות זאת. יש הרבה כשרונות ורעיונות טובים בחוץ, אבל אם אתה מצליח למכור את הרעיון שלך בפחות מ-10 שניות, אתה כנראה אחד מהטובים שיש".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.