אז מה הכסף של הבוס עשה היום? מניות הפרסום סוגרות שנה בזינוק של 50%
השנה נפל דבר בשוק הפרסום העולמי - מיזוג בין 2 מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם פובליסיס (הצרפתית הבינלאומית) ואומניקום. בשוק שמאופיין בצפיפות חסרת תקדים, כש-5 חברות בלבד שולטות באמצעות חברות בת ברוב משרדי הפרסום הגדולים בעולם, המיזוג הזה הפך למשמעותי עוד יותר. נכון לעכשיו, העסקה שאמורה להיות מושלמת ברבעון הראשון של 2014 לא השפיעה באופן קיצוני על מניות הפרסום העולמיות הנסחרות בארה"ב.
כמדי שנה, 5 הקבוצות - WPP, OMNICOM, HAVAS, IPG ו-PUBLICIS מבטיחות, מקיימות, ומציגות עלייה ממוצעת של כ-50% בערך המניה הנסחרת בארה"ב.
מבין קבוצות הפרסום, המניה המובילה בסיכום שנת 2013 (בטווח התאריכים שבין 31 בדצמבר 2012 ל-30 בדצמבר 2013) היא זו של חברת IPG - אינטרפאבליק. קבוצת הפרסום האמריקאית שמחזיקה בישראל את השליטה במקאן אריקסון, ראובני פרידן וכן מניות בשמעוני פינקלשטיין ברקי - בהחזקה ישירה ובאמצעות חברות בת. IPG רשמה במהלך 2013, נכון לאתמול עלייה של 62% בערך המנייה.
אחריה הייתה זו מניית WPP של קבוצת הפרסום הבריטית, המובילה בעולם, המנוהלת על ידי סר מרטין סורל. מניית WPP רשמה בסיכום 2013 עלייה של 53%. פובליסיס ואומניקום שחתמו בסוף יולי 2013 על מיזוג, שלאחרונה אושר על ידי הרגולטור האמריקאי, רשמו אף הן ביצועים נאים. פובליסיס חתמה את השנה עם עלייה של 53% בערך המניה ואומניקום סיימה את 2013 עם עלייה של 49%. HAVAS הצרפתית סגרה את הרשימה עם עלייה של 44% בערך המניה.
בהשוואה למדד ה-S&P 500 שכולל בתוכו 500 תאגידים של חברות ציבוריות גדולות הנסחרות בבורסות האמריקאיות הראשיות, ומדד הדאו ג'ונס, המקובלים כאינדיקטורים המשקפים את תמונת המצב בכלכלה האמריקאית, מניות הפרסום הן השקעה בטוחה, שעוקפת את המדדים בשיעור ניכר. מדד S&P 500, בסיכום שנתי, עמד על 31%. מדד הדאו ג'ונס סיכם את 2013 עם עלייה של 27%.
יוזכר כי בישראל, 10 המשרדים המובילים את שוק הפרסום מוחזקים ברובם על ידי הקבוצות הבינלאומיות. פובליסיס העולמית מחזיקה בישראל בעלות מלאה על באומן בר ריבנאי, ליאו ברנט ופובליסיס ישראל - 3 משרדים מתוך העשירייה. קבוצת אומניקום מחזיקה ב-49% מגיתם BBDO וכן ב-25% מיהושע TBWA ו-30% בדרורי שלומי, באמצעות חברות בת, המהוות בעצמן רשתות פרסום חובקות עולם.
IPG שרשמה השנה את הביצועים הטובים ביותר מבין הקבוצות הבינלאומיות מחזיקה ב-100% ממניות מקאן אריקסון ו-70% ממניות ראובני פרידן. בנוסף היא מחזיקה ב-25% ממניות שמעוני פינקלשטיין ברקי. WPP, קבוצת הפרסום הגדולה והמצליחה בעולם מחזיקה במלוא הבעלות על y&r ישראל ו-20% ממניות JWT ישראל. קבוצת הפרסום הנוספת HAVAS החלה לנהל בשנה האחרונה מגעים עם משרד הפרסום ענבר מרחב ניסן לאחר ששמה מאחוריה את פרק השותפות שלה עם יורו ישראל.
- 1.הלדת של באומן פתוחה 31/12/2013 16:23הגב לתגובה זויגידו לכם שאין כסף...

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.