בדיקה

אז מה הכסף של הבוס עשה היום? מניות הפרסום סוגרות שנה בזינוק של 50%

כמדי שנה מניות הפרסום הבינ"ל מבטיחות ומקיימות. בעוד מדד 500 החברות המובילות בבורסה עלה ב-31%, IPG שמחזיקה במקאן וראובני, זינקה ב-62%
משה בנימין | (1)

השנה נפל דבר בשוק הפרסום העולמי - מיזוג בין 2 מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם פובליסיס (הצרפתית הבינלאומית) ואומניקום. בשוק שמאופיין בצפיפות חסרת תקדים, כש-5 חברות בלבד שולטות באמצעות חברות בת ברוב משרדי הפרסום הגדולים בעולם, המיזוג הזה הפך למשמעותי עוד יותר. נכון לעכשיו, העסקה שאמורה להיות מושלמת ברבעון הראשון של 2014 לא השפיעה באופן קיצוני על מניות הפרסום העולמיות הנסחרות בארה"ב. כמדי שנה, 5 הקבוצות - WPP, OMNICOM, HAVAS, IPG ו-PUBLICIS מבטיחות, מקיימות, ומציגות עלייה ממוצעת של כ-50% בערך המניה הנסחרת בארה"ב. מבין קבוצות הפרסום, המניה המובילה בסיכום שנת 2013 (בטווח התאריכים שבין 31 בדצמבר 2012 ל-30 בדצמבר 2013) היא זו של חברת IPG - אינטרפאבליק. קבוצת הפרסום האמריקאית שמחזיקה בישראל את השליטה במקאן אריקסון, ראובני פרידן וכן מניות בשמעוני פינקלשטיין ברקי - בהחזקה ישירה ובאמצעות חברות בת. IPG רשמה במהלך 2013, נכון לאתמול עלייה של 62% בערך המנייה. אחריה הייתה זו מניית WPP של קבוצת הפרסום הבריטית, המובילה בעולם, המנוהלת על ידי סר מרטין סורל. מניית WPP רשמה בסיכום 2013 עלייה של 53%. פובליסיס ואומניקום שחתמו בסוף יולי 2013 על מיזוג, שלאחרונה אושר על ידי הרגולטור האמריקאי, רשמו אף הן ביצועים נאים. פובליסיס חתמה את השנה עם עלייה של 53% בערך המניה ואומניקום סיימה את 2013 עם עלייה של 49%. HAVAS הצרפתית סגרה את הרשימה עם עלייה של 44% בערך המניה. בהשוואה למדד ה-S&P 500 שכולל בתוכו 500 תאגידים של חברות ציבוריות גדולות הנסחרות בבורסות האמריקאיות הראשיות, ומדד הדאו ג'ונס, המקובלים כאינדיקטורים המשקפים את תמונת המצב בכלכלה האמריקאית, מניות הפרסום הן השקעה בטוחה, שעוקפת את המדדים בשיעור ניכר. מדד S&P 500, בסיכום שנתי, עמד על 31%. מדד הדאו ג'ונס סיכם את 2013 עם עלייה של 27%. יוזכר כי בישראל, 10 המשרדים המובילים את שוק הפרסום מוחזקים ברובם על ידי הקבוצות הבינלאומיות. פובליסיס העולמית מחזיקה בישראל בעלות מלאה על באומן בר ריבנאי, ליאו ברנט ופובליסיס ישראל - 3 משרדים מתוך העשירייה. קבוצת אומניקום מחזיקה ב-49% מגיתם BBDO וכן ב-25% מיהושע TBWA ו-30% בדרורי שלומי, באמצעות חברות בת, המהוות בעצמן רשתות פרסום חובקות עולם. IPG שרשמה השנה את הביצועים הטובים ביותר מבין הקבוצות הבינלאומיות מחזיקה ב-100% ממניות מקאן אריקסון ו-70% ממניות ראובני פרידן. בנוסף היא מחזיקה ב-25% ממניות שמעוני פינקלשטיין ברקי. WPP, קבוצת הפרסום הגדולה והמצליחה בעולם מחזיקה במלוא הבעלות על y&r ישראל ו-20% ממניות JWT ישראל. קבוצת הפרסום הנוספת HAVAS החלה לנהל בשנה האחרונה מגעים עם משרד הפרסום ענבר מרחב ניסן לאחר ששמה מאחוריה את פרק השותפות שלה עם יורו ישראל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הלדת של באומן פתוחה 31/12/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
    יגידו לכם שאין כסף...
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד. 

חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.