'אייל גולן קורא' למפרסמים: כל מלאי הפרסום לפרק השקת העונה ה-3 נמכר
ריאליטי הזמר הים תיכוני של אייל גולן מדלג בקלילות מעל המשבר בשוק הפרסום, כך לפחות על פי נתוני המכירות של מלאי הפרסום למשדר הבכורה של התוכנית - הערב (יום ד') בערוץ 24. לאייס נודע כי כל 18 דקות הפרסום שהתוכנית רשאית לשדר נמכרו למפרסמים.
בתוכנית יוצגו 43 ספוטים של פרסומות כמו גם חסויות שונות לאורך שידורה. עוד נודע לאייס כי ההישג של קשת מתבטא גם בעובדה שהזכיינית הצליחה לקבל מחיר פרימיום, גבוה ב-25% מהממוצע לערוץ עבור כל נקודת רייטינג. על פי הערכות בשוק המדיה המחיר אותו גובה קשת מהמפרסמים עומד על 600 שקלים לנקודת רייטינג בספוט פרסום - מחיר ייחודי לתוכנית של אייל גולן.
נותנת החסות הראשית של התוכנית תהיה השנה רשת השיווק 'חצי חינם' שהייתה גם נותנת החסות הראשית בעונה ה-1 של הריאליטי. רשת השיווק תלווה את התוכנית עד לפרק הגמר. למרות ש'חצי חינם' היא נותנת החסות הראשית, לאייס נודע כי החוזה מול קשת אינו מאפשר לה למנוע שידור פרסומות ו/או חסויות של רשתות שיווק מתחרות. עם זאת, בשלב זה הזכיינית לא סגרה חוזי פרסום מול רשתות שיווק נוספות.
בנוסף לחסות הראשית, התוכנית של אייל גולן מהווה חלון הזדמנויות עבור מפרסמים שמעולם לא עלו לשידור בטלוויזיה. אחד מאלו הוא 'המרכז למשכנתאות' שיפרסם לאורך העונה עד הגמר.
יוזכר כי, העונה השנייה שהסתיימה בחודש מארס האחרון, שברה את כל שיאי הרייטינג בתולדות הערוץ, כאשר רשמה ממוצע רייטינג של 5% בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, ו-11.4% בגמר התכנית - משדר שהפך לנצפה ביותר בתולדות הערוץ. יש לציין כי נתון זה היה גם שובר שיאים ביחס לערוצי הכבלים והלוויין, חוץ משידורי ספורט.
על פי הערכות בשוק, עלות הפקת העונה השלישית של 'אייל גולן קורא לך', שגם אותה מפיקה 'קופרמן הפקות', תהיה דומה לזה של 2 העונות הראשונות - כמיליון דולר.
התכנית תשודר, כפי שקרה בעונות הקודמות, בימי השידור של רשת, דהיינו רביעי, בו יתקיימו אודישנים ושבת אז תיערך הופעה חיה מול הקהל. זו העונה השנייה שהיא תשודר בשעות הפרה-פריים והפריים-טיים, בין 19:00 ל-22:00. מהלך כזה כבר עורר את זעמה (שוב) של 'רשת' בטענה כי 'קשת' עושה שימוש בערוץ 24 נגדה. מועצת הרשות צפויה לקיים דיון מיוחד בנושא זה.

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של 204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים
כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג.
עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג.
בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.