התקפה ויראלית: צ'טרולט שיפיל אתכם; ומה סופו של בחור מעצבן על סירת מנוע
את הטור של השבוע אני מקדיש לסרטים הוויראליים. כן כן, אותם סרטים שכולנו רוצים לדעת איך לעשות אותם בצורה הטובה ביותר ושהם יגיעו לכמה שיותר צפיות ולכמה יותר אנשים. שיצחקו, שיופתעו, שיתרגשו, שישתפו וכמובן שייהנו. אז בואו נתחיל עם כמה מהדוגמאות הבולטות של השבועיים האחרונים. ראובני פרידן Top digital - מתחילים בוויראליות...
* לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק -
* להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק -
אנימציה של היסטוריה
חברת LEGO חוגגת 80 שנה מיום הקמתה, ולרגל החגיגות הם שיחררו סרט אנימציה נפלא שמתאר את הקמתה של החברה ועד היום. הסיפור מספר על שלושה דורות של משפחת צ'ירסטייסן מדנמרק כאשר אב המשפחה שהיה נגר קשה יום, בנה את אימפריית המשחקים ששינתה את החיים של כולנו.
למה הסרט הפך לוויראלי? מותג מאוד חזק שמחובר לכולנו, הוא נחשב לחוויית ילדות שאמוציונאלית מתקשרת לחיים שלנו. מסתבר שמעניין לדעת איך הכל התחיל, תמיד. וכשזה בא עם אנימציה מושקעת אז לא סתם שאחרי שבועיים הסרט השיג 1.5 מיליון צפיות.
הולכים על חבל דק
כש- VOLVO רוצה לומר על המשאיות שלה שהן שקטות, יציבות, מהירות ובטוחות איך היא עושה את זה וויראלית? גורמת לפעלולנית ללכת על חבל בין 2 משאיות שדוהרות בכביש והיא חייבת לסיים לפני שהיא נתקעת בקיר המחבר בין 2 מנהרות.
למה הסרט הפך לוויראלי? תעלול ש"לא כדאי לעשות אותו בבית" עובד במקרה הזה מצוין, וכאשר יש רכב ענק בתמונה זה משפיע. הסרט עבר את המיליון צפיות לאחר 3 ימים ביו טיוב, ולמען האמת (ספוילר), אם היא לא היתה מצליחה הסרט היה ויראלי הרבה יותר.
להם יש סיבה לחגוג
פעם אחרונה אולימפיאדה ואז סיימנו. אז אחרי האכזבה שלנו, לבריטים יש סיבה מעולה לחגוג. קודם כל, הם אירחו את האולימפיאדה, ובנוסף, הם גם הגיעו להישג מדליות מרשים במיוחד. אדידס, מאמצת המשלחת האולימפית של בריטניה, החליטה לחגוג עם סרט סיום ויראלי שבו משתתפים חלק מהנציגים של המשלחת האולימפית שגם זכו במדליה. Lip dub נפלא של השיר don't stop me now של להקת Queen.
למה הסרט ויראלי? נושא אקטואלי, גאווה פטריוטית אנגלית, שיר ממכר וביצוע משעשע, לא סתם הסרט הגיע ליותר מ- 1.5 מיליון צפיות בשבוע.
מישהו עף על עצמו
סרטי פרסומת מצחיקים זוכים לוויראליות. בד וויזר, הבירה האמריקאית, כבר עשתה את זה שנים. חברת ביטוח הולנדית, שכבר שחררה בעבר כמה סרטים מצחיקים לרשת, רוצה לומר לנו שלא הכל "בטוח" בחיים, ולך תדע מה יקרה לך. בסרט החדש אנחנו פוגשים צעיר שמנסה להרשים את חברה שלו בסירת מנוע.
למה הסרט ויראלי? כי הוא מצחיק עד כדי פיגור שכלי וסוף ממש מפתיע שלא צפינו אותו. למעלה מ- 600 אלף צפיות בשבוע. תיהנו.
ואם חשבתם שהשיר מעצבן
הפעם לא נדבר על מותג, וזה רק בגלל שאני מרגיש צורך לפרגן לבחור שיצר סרט שהשיג בשבוע אחד יותר מ- 18 מיליון צפיות!!! מכירים את השיר call me maybe? בטח שכן, הרי טוחנים לנו אותו באוזן כבר כמה חודשים. סטיבן קרדינל הוא אחד מאותם "סלבס רשת", התפרסם בגלל שהעלה לא מעט סרטים ליו טיוב.
בוקר אחד, הוא החליט לעשות lip dub של השיר בצורה מאוד מעניינת עם הפלטפורמה המוכרת הצ'ט-רולט. את התהליך של העבודה שלו הוא שיתף בעמוד הפייסבוק שלו, ועדכן את החברים שלו בהתפתחות הסרט הנצפה והאהוד ביותר ביו טיוב בשבוע האחרון.
ולמה הוא ויראלי? פשוט תראו את התגובות של האנשים בצ'ט-רולט כשסטיבן עומד מולם (ואיך הוא עומד מולם) וגם אתם לא תרצו להפסיק לצפות בסרט
דרך אגב, בכדי להיות ויראלי תתחבר למשהו שהוא עצום ואז תעשה עליו פלופ, השיר המקורי למשל עומד על למעלה מ- 207 מיליון צפיות בחמישה חודשים.
שיהיה לכולנו שבוע וויראלי.
המדור בעריכת דורון לוינשטיין, מנהל תחום דיגיטל ראובני פרידן IPG
- 4.19/08/2012 14:08הגב לתגובה זוה-VOLVO שווה לתחת!
- 3.חחח, גם אני נתקלתי בצ'טרולט הזה! (ל"ת)19/08/2012 14:08הגב לתגובה זו
- 2.שרון 19/08/2012 14:07הגב לתגובה זוענקית. קריאייטיב ענק על רקע המוזיקה של ספינת האהבה
- 1.ההוא עם הסירת מנוע הרג אותי!!!!! (ל"ת)19/08/2012 14:07הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
