הצייד, הדוב וסוף העולם; וחברת סמארט מייצרת סרט נע מ-140 תווים בטוויטר
אלה היו שבועיים מאוד קשים, ולא, אני לא מתכוון למצות של החג. כל כך הרבה פעילויות דיגיטליות יפות צצו בשבועיים האחרונים, שלצערי רבות מהן נותרו על ריצפת חדר העריכה (עד שהמנקה תבוא ותאסוף אותן). אבל קיבצתי לכם את חמשת הפעילויות הטובות והמעניינות ביותר. אז בברכת חג מופלטה שמח, ראובני פרידן Top Digital - קולולולולו מתחילים.
* לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק -
* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק -
הצייד והדוב - שתיים
מי לא מכיר את הפעילות המדהימה של חברת הטיפקס (Tipp-Ex) שיצאה לפני שנתיים? באמת?? לכו תעמדו בפינה! אז למי שלא מכיר (ועכשיו עומד לו בפינה של הכיתה), הנה החומר משנת 2010:
ולאלו שמכירים, אז חברת הטיפקס יצאה עם קמפיין המשך לאותה פעילות מדליקה. הפעם, הסיפור הוא סביב חגיגות היום ההולדת של הדוב, תתחילו להזין שם שנים ותראו את הצייד והדוב חוגגים בתקופות שונות את יום ההולדת. אתם יודעים מה אומרים על סרטי המשך? (להוציא את הסדרה המדהימה של באטמן), תשפטו בעצמכם:
סיטרואן, תעשו לי רכב!
סיטרואן באנגליה החליטה לפנות לחברים שלהם בפייסבוק, ולהציע להם לעצב סיטרואן C1 משלהם ואולי גם לקבל אותה במתנה! בואו נודה על האמת, אפשרויות ה"עיצוב" הם לא ברמה של רכב פרסונאלי כל כך. אבל היייייי, מי מתנגד פה לרכב מתנה עם ידיות אחיזה ורודות? (אשתי התעקשה). בסופו של יום, זו פעילות יפה מאוד עם פרס חלום (רכב מתנה). העיצוב מאוד חמוד, ומאוד נעים. ממשק מאוד נוח, ובסופו של דבר הרכב הוא הדבר המרכזי. אחלה פעילות השקה לרכב.
נותנים לשיכור לעצב
הייניקן חוגגת 140 שנה, מזל טוב! לכבוד החגיגה הם החליטו לפנות לקהילת החברים שלהם בפייסבוק ולבקש מהם לעצב להם את בקבוק החגיגות. העיצוב הזוכה יופיע במהדורה מוגבלת בחנויות בכל שנת 2012. אני מאוד שמח לראות כל פעם מחדש מותגים שמאפשרים לגולשים/צרכנים לגעת במוצר עצמו ולשנות אותו. בין אם זה טעם חדש, עיצוב לאריזה או שם למוצר. במקרה הזה, זו לא פעילות שפונה לכלל הגולשים, אלא רק לאלו שיודעים לעצב/צייר (או חושבים שהם יודעים בעקבות שעות ב- draw something). אבל עדיין, גם גולשים ללא כישרון, עדיין יכולים להביע את דעתם ולהצביע. בשורה התחתונה - פעילות יפייפיה.
משחק ששווה לק
אני מאוד אוהב לראות שיש מותגים שמשקיעים בהפקה, אחר כך יש להם נכס ביד שאם הוא באמת מושקע יכול לעשות ניסים ונפלאות. הפעם מדובר במשחק (מס' 2 בסדרה) של גלידת מגנום. משחק שעובד על טכניקה פשוטה אבל עשוי נפלא, עם הפקת וידיאו מושקעת ואנימציה ברמה גבוהה. והכל בכדי לספר על מוצר חדש, על העולם בו הוא חי והנחשקות שלו. ביננו, הייתי שמח הרבה יותר אם הם היו חושבים על עוד משימות ושלבים במשחק, אבל אולי בפעם הבאה.
רוצים לשחק?
סרטון המשחק
מביאים את הפרסום בהפוכה
בפסקה הזו אני אשלב 2 מותגים. למה? ראשית, שני המותגים הבאים לקחו פלטפורמה ידועה ויצרו ממנה פרסום אינטראקטיבי מקורי ושונה. לא יודע אם כל כך אפקטיבי, אבל בהחלט מעניין. שנית, כי אני מחליט :)
נתחיל עם סמארט, שניצלה את 140 התווים של טוויטר בכדי ליצור סרט נע מתווים. אומנם נדרשו לזה כמה עשרות ציוצים (ומסכן האדם שעוקב אחריהם), אבל וואלה - מדליק.
נמשיך עם פרסום מדליק לאליפות משחק ה-'שבץ-נא' (Scrabble). איך מעדכנים את הגולשים שתתקיים בקרוב אליפות השבץ נא? (סליחה, אמרתי גולשים? התכוונתי אנשים משועממים ללא בת זוג). מכירים את האותיות המעצבנות שאתה צריך למלא בכדי ש'המערכת' תדע שלא מדובר ברובוט שמנסה לפרוץ לאתר? תראו מה הם עשו איתן
בברכת "תרבחו ותסעדו" - שיהיה לכם אחלה שבוע דיגיטלי שבעולם!
- 1.תגוונו קצת, אי אפשר לקחת רק מדיגיטלבאזזבלוג.. (ל"ת)ג'יזס 15/04/2012 14:55הגב לתגובה זו
- בדיחה ... (ל"ת)יוני 15/04/2012 16:18הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.