הצייד, הדוב וסוף העולם; וחברת סמארט מייצרת סרט נע מ-140 תווים בטוויטר
אלה היו שבועיים מאוד קשים, ולא, אני לא מתכוון למצות של החג. כל כך הרבה פעילויות דיגיטליות יפות צצו בשבועיים האחרונים, שלצערי רבות מהן נותרו על ריצפת חדר העריכה (עד שהמנקה תבוא ותאסוף אותן). אבל קיבצתי לכם את חמשת הפעילויות הטובות והמעניינות ביותר. אז בברכת חג מופלטה שמח, ראובני פרידן Top Digital - קולולולולו מתחילים.
* לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק -
* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק -
הצייד והדוב - שתיים
מי לא מכיר את הפעילות המדהימה של חברת הטיפקס (Tipp-Ex) שיצאה לפני שנתיים? באמת?? לכו תעמדו בפינה! אז למי שלא מכיר (ועכשיו עומד לו בפינה של הכיתה), הנה החומר משנת 2010:
ולאלו שמכירים, אז חברת הטיפקס יצאה עם קמפיין המשך לאותה פעילות מדליקה. הפעם, הסיפור הוא סביב חגיגות היום ההולדת של הדוב, תתחילו להזין שם שנים ותראו את הצייד והדוב חוגגים בתקופות שונות את יום ההולדת. אתם יודעים מה אומרים על סרטי המשך? (להוציא את הסדרה המדהימה של באטמן), תשפטו בעצמכם:
סיטרואן, תעשו לי רכב!
סיטרואן באנגליה החליטה לפנות לחברים שלהם בפייסבוק, ולהציע להם לעצב סיטרואן C1 משלהם ואולי גם לקבל אותה במתנה! בואו נודה על האמת, אפשרויות ה"עיצוב" הם לא ברמה של רכב פרסונאלי כל כך. אבל היייייי, מי מתנגד פה לרכב מתנה עם ידיות אחיזה ורודות? (אשתי התעקשה). בסופו של יום, זו פעילות יפה מאוד עם פרס חלום (רכב מתנה). העיצוב מאוד חמוד, ומאוד נעים. ממשק מאוד נוח, ובסופו של דבר הרכב הוא הדבר המרכזי. אחלה פעילות השקה לרכב.
נותנים לשיכור לעצב
הייניקן חוגגת 140 שנה, מזל טוב! לכבוד החגיגה הם החליטו לפנות לקהילת החברים שלהם בפייסבוק ולבקש מהם לעצב להם את בקבוק החגיגות. העיצוב הזוכה יופיע במהדורה מוגבלת בחנויות בכל שנת 2012. אני מאוד שמח לראות כל פעם מחדש מותגים שמאפשרים לגולשים/צרכנים לגעת במוצר עצמו ולשנות אותו. בין אם זה טעם חדש, עיצוב לאריזה או שם למוצר. במקרה הזה, זו לא פעילות שפונה לכלל הגולשים, אלא רק לאלו שיודעים לעצב/צייר (או חושבים שהם יודעים בעקבות שעות ב- draw something). אבל עדיין, גם גולשים ללא כישרון, עדיין יכולים להביע את דעתם ולהצביע. בשורה התחתונה - פעילות יפייפיה.
משחק ששווה לק
אני מאוד אוהב לראות שיש מותגים שמשקיעים בהפקה, אחר כך יש להם נכס ביד שאם הוא באמת מושקע יכול לעשות ניסים ונפלאות. הפעם מדובר במשחק (מס' 2 בסדרה) של גלידת מגנום. משחק שעובד על טכניקה פשוטה אבל עשוי נפלא, עם הפקת וידיאו מושקעת ואנימציה ברמה גבוהה. והכל בכדי לספר על מוצר חדש, על העולם בו הוא חי והנחשקות שלו. ביננו, הייתי שמח הרבה יותר אם הם היו חושבים על עוד משימות ושלבים במשחק, אבל אולי בפעם הבאה.
רוצים לשחק?
סרטון המשחק
מביאים את הפרסום בהפוכה
בפסקה הזו אני אשלב 2 מותגים. למה? ראשית, שני המותגים הבאים לקחו פלטפורמה ידועה ויצרו ממנה פרסום אינטראקטיבי מקורי ושונה. לא יודע אם כל כך אפקטיבי, אבל בהחלט מעניין. שנית, כי אני מחליט :)
נתחיל עם סמארט, שניצלה את 140 התווים של טוויטר בכדי ליצור סרט נע מתווים. אומנם נדרשו לזה כמה עשרות ציוצים (ומסכן האדם שעוקב אחריהם), אבל וואלה - מדליק.
נמשיך עם פרסום מדליק לאליפות משחק ה-'שבץ-נא' (Scrabble). איך מעדכנים את הגולשים שתתקיים בקרוב אליפות השבץ נא? (סליחה, אמרתי גולשים? התכוונתי אנשים משועממים ללא בת זוג). מכירים את האותיות המעצבנות שאתה צריך למלא בכדי ש'המערכת' תדע שלא מדובר ברובוט שמנסה לפרוץ לאתר? תראו מה הם עשו איתן
בברכת "תרבחו ותסעדו" - שיהיה לכם אחלה שבוע דיגיטלי שבעולם!
- 1.תגוונו קצת, אי אפשר לקחת רק מדיגיטלבאזזבלוג.. (ל"ת)ג'יזס 15/04/2012 14:55הגב לתגובה זו
- בדיחה ... (ל"ת)יוני 15/04/2012 16:18הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
