TOP5 DIGITAL

גילוח ויראלי, חניה בטוויטר ופתרון לכל הבעיות המוזרות שיש לכם עם הבירה

TOP5 דיגיטלי של אייס וראובני פרידן מביא לכם את הדברים הכי חמים מסביב לעולם. מי מאתנו לא רוצה מרצדס? ומעכשיו יש סיבה נוספת ומגניבה
דורון לוינשטיין |

TOP5 דיגיטלי של אייס וראובני פרידן מציג לכם את 5 מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם, בגזרת הדיגיטל. השבוע במדור: פעילות ייחודית מיפן, מרצדס מדווחת על חניות בטוויטר, תרומת משחקים לקהילה באוסטרליה - מהלך של אנרג'ייזר, מותג הבירות האוסטרלי 'האן' והמהלך הויראלי של Dollar Shave Club.

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

זה מטוס! זה ציפור! לא, זה באנר!

הייתם פעם ביפן? באמת? איך היה? לא משנה. יפן מפוצצת בטכנולוגיה, קשה מאוד לחדש ולהפתיע אותם, וכשנכנס לשוק טיסן שמופעל על ידי האייפון, איך מייצרים "התנסות" אצל קהל כל כך גדול וגם זוכים לטיפה של תשומת לב מול כל התחרות בחוץ? (שאלה רטורית).

ביפן חשבו על פתרון מדליק מאוד - לדמות שימוש במוצר במחשב דרך האייפון. בעזרת codeQR אתה הופך את האייפון שלך לשלט רחוק השולט על הבאנר. מדליק!

מוקדש לתל אביבים בעלי רכב

למרצדס יש אחלה טכנולוגיה ברכב. הרכב יכול לזהות חניות פנויות כאשר הוא עובר לידן ויכול לומר לך אם הרכב נכנס בהן או לא (על טכנולוגיית זיהוי פקח הם עדיין עובדים).

הטכנולוגיה ברורה? אז איך הופכים אותה לפעילות? לחבר'ה של מרצדס נדלקה הנורה (לא של הדלק), שאם הרכב מזהה חניות, אז למה לא לעדכן את הגולשים איפה יש חניות פנויות? את הטכנולוגיה חיברו לטוויטר, וכל פעם שהמכונית של הפעילות עברה ליד חנייה פנויה, היא העלתה ציוץ המעדכן על מקום החנייה וניווט למקום. איזו יציאה של Utility אשר הגבירה את האהדה והחיבור למותג.

לתרום זה משחק ילדים

אני אוהב מותגים שמשלבים פעילויות תרומה לקהילה. וזו אחת הסיבות שהבאתי את הפעילות הזו, למרות שהיא לא דיגיטלית נטו באוסטרליה, מישהו באנרג'ייזר ראה את הסרט צעצוע של סיפור, קיבל השראה (לכאורה) והחליט לעשות מעשה, פעילות איסוף צעצועים ישנים (עם בטריות) ושכבר נזנחו בארון ותרומתם לאלפי ילדים. בינתיים נתרמו 1,200 צעצועים.

מה אני עושה עם הבירה שלי?

בואו נשאר באוסטרליה, ונבקר את הפעילות המצחיקה מאוד של מותג הבירה האוסטרלי Hahn. "האן" פתחו את האקדמיה, פעילות מעורבות צרכנים, וביקשו מהגולשים לתת רעיונות ופתרונות לכל מיני סיטואציות שמתרחשות כשאתה שותה בירה. המעבדה של "האן" מנסה למצוא פתרונות לכל השאלות שעולות, וגם ממחישה פתרונות של גולשים.

ערוץ יו טיוב מאוד מושקע ויפה, מספר סרטונים מצחיקים (ללא דיבור) ואתר לא רע בכלל. וזה מה שקורה שלפגישת בריפינג מנהלי הלקוח מביאים את המוצר לטעימות - הקראיטיב נהיה שיכור. הבירה כל הזמן נשפכת בברים עמוסים?

התחתית נייר מתחת לכוס תמיד נדבקת לכוס?

איך שומרים על הקור של הבירה ביום חם?

ועוד ועוד ועוד. כנסו לערוץ היוטיוב שלהם ,

או לאתר הפעילות .

מועדון הגילוח בדולר

האם נתקלתם בסרטון הוויראלי, המצחיק והמוזר של Dollar Shave Club?

חברת סטארט אפ שמוכרת בדולר חבילת סכיני גילוח לחודש. הרעיון הוא לשבור את השוק של סכיני הגילוח (מוצר לא זול בכלל), והחדירה שלהם לשוק היא דרך סרט ויראלי שהשיג כבר 3.5 מיליון צפיות בעשרה ימים. הרשת בארה"ב בהיסטריה על הנושא. כתבות בתוכניות כלכליות, פוסטים באתרי חדשות ובבלוגים מובילים ובגוגל כמיליון אזכורים.

כל הפרסומים והבדיקות מראות שזה אכן עסק שמנסה לתת תחרות (רק דרך הדיגיטל) ליצרנים הגדולים, אבל אולי זו התחלה של קמפיין למשהו אחר? אנחנו נמשיך לעקוב ונעדכן אתכם בעוד שבועיים.

המדור בעריכת דורון לוינשטיין, מנהל לקוחות ופרויקטים, ראובני פרידן דיגיטל

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |


טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״