גילוח ויראלי, חניה בטוויטר ופתרון לכל הבעיות המוזרות שיש לכם עם הבירה
TOP5 דיגיטלי של אייס וראובני פרידן מציג לכם את 5 מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם, בגזרת הדיגיטל. השבוע במדור: פעילות ייחודית מיפן, מרצדס מדווחת על חניות בטוויטר, תרומת משחקים לקהילה באוסטרליה - מהלך של אנרג'ייזר, מותג הבירות האוסטרלי 'האן' והמהלך הויראלי של Dollar Shave Club.
* לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק -
* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק -
זה מטוס! זה ציפור! לא, זה באנר!
הייתם פעם ביפן? באמת? איך היה? לא משנה. יפן מפוצצת בטכנולוגיה, קשה מאוד לחדש ולהפתיע אותם, וכשנכנס לשוק טיסן שמופעל על ידי האייפון, איך מייצרים "התנסות" אצל קהל כל כך גדול וגם זוכים לטיפה של תשומת לב מול כל התחרות בחוץ? (שאלה רטורית).
ביפן חשבו על פתרון מדליק מאוד - לדמות שימוש במוצר במחשב דרך האייפון. בעזרת codeQR אתה הופך את האייפון שלך לשלט רחוק השולט על הבאנר. מדליק!
מוקדש לתל אביבים בעלי רכב
למרצדס יש אחלה טכנולוגיה ברכב. הרכב יכול לזהות חניות פנויות כאשר הוא עובר לידן ויכול לומר לך אם הרכב נכנס בהן או לא (על טכנולוגיית זיהוי פקח הם עדיין עובדים).
הטכנולוגיה ברורה? אז איך הופכים אותה לפעילות? לחבר'ה של מרצדס נדלקה הנורה (לא של הדלק), שאם הרכב מזהה חניות, אז למה לא לעדכן את הגולשים איפה יש חניות פנויות? את הטכנולוגיה חיברו לטוויטר, וכל פעם שהמכונית של הפעילות עברה ליד חנייה פנויה, היא העלתה ציוץ המעדכן על מקום החנייה וניווט למקום. איזו יציאה של Utility אשר הגבירה את האהדה והחיבור למותג.
לתרום זה משחק ילדים
אני אוהב מותגים שמשלבים פעילויות תרומה לקהילה. וזו אחת הסיבות שהבאתי את הפעילות הזו, למרות שהיא לא דיגיטלית נטו באוסטרליה, מישהו באנרג'ייזר ראה את הסרט צעצוע של סיפור, קיבל השראה (לכאורה) והחליט לעשות מעשה, פעילות איסוף צעצועים ישנים (עם בטריות) ושכבר נזנחו בארון ותרומתם לאלפי ילדים. בינתיים נתרמו 1,200 צעצועים.
מה אני עושה עם הבירה שלי?
בואו נשאר באוסטרליה, ונבקר את הפעילות המצחיקה מאוד של מותג הבירה האוסטרלי Hahn. "האן" פתחו את האקדמיה, פעילות מעורבות צרכנים, וביקשו מהגולשים לתת רעיונות ופתרונות לכל מיני סיטואציות שמתרחשות כשאתה שותה בירה. המעבדה של "האן" מנסה למצוא פתרונות לכל השאלות שעולות, וגם ממחישה פתרונות של גולשים.
ערוץ יו טיוב מאוד מושקע ויפה, מספר סרטונים מצחיקים (ללא דיבור) ואתר לא רע בכלל. וזה מה שקורה שלפגישת בריפינג מנהלי הלקוח מביאים את המוצר לטעימות - הקראיטיב נהיה שיכור. הבירה כל הזמן נשפכת בברים עמוסים?
התחתית נייר מתחת לכוס תמיד נדבקת לכוס?
איך שומרים על הקור של הבירה ביום חם?
ועוד ועוד ועוד. כנסו
או
מועדון הגילוח בדולר
האם נתקלתם בסרטון הוויראלי, המצחיק והמוזר של Dollar Shave Club?
חברת סטארט אפ שמוכרת בדולר חבילת סכיני גילוח לחודש. הרעיון הוא לשבור את השוק של סכיני הגילוח (מוצר לא זול בכלל), והחדירה שלהם לשוק היא דרך סרט ויראלי שהשיג כבר 3.5 מיליון צפיות בעשרה ימים. הרשת בארה"ב בהיסטריה על הנושא. כתבות בתוכניות כלכליות, פוסטים באתרי חדשות ובבלוגים מובילים ובגוגל כמיליון אזכורים.
כל הפרסומים והבדיקות מראות שזה אכן עסק שמנסה לתת תחרות (רק דרך הדיגיטל) ליצרנים הגדולים, אבל אולי זו התחלה של קמפיין למשהו אחר? אנחנו נמשיך לעקוב ונעדכן אתכם בעוד שבועיים.
המדור בעריכת דורון לוינשטיין, מנהל לקוחות ופרויקטים, ראובני פרידן דיגיטל

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.