גילוח ויראלי, חניה בטוויטר ופתרון לכל הבעיות המוזרות שיש לכם עם הבירה
TOP5 דיגיטלי של אייס וראובני פרידן מציג לכם את 5 מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם, בגזרת הדיגיטל. השבוע במדור: פעילות ייחודית מיפן, מרצדס מדווחת על חניות בטוויטר, תרומת משחקים לקהילה באוסטרליה - מהלך של אנרג'ייזר, מותג הבירות האוסטרלי 'האן' והמהלך הויראלי של Dollar Shave Club.
* לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
זה מטוס! זה ציפור! לא, זה באנר! הייתם פעם ביפן? באמת? איך היה? לא משנה. יפן מפוצצת בטכנולוגיה, קשה מאוד לחדש ולהפתיע אותם, וכשנכנס לשוק טיסן שמופעל על ידי האייפון, איך מייצרים "התנסות" אצל קהל כל כך גדול וגם זוכים לטיפה של תשומת לב מול כל התחרות בחוץ? (שאלה רטורית).
ביפן חשבו על פתרון מדליק מאוד - לדמות שימוש במוצר במחשב דרך האייפון. בעזרת codeQR אתה הופך את האייפון שלך לשלט רחוק השולט על הבאנר. מדליק!
מוקדש לתל אביבים בעלי רכב למרצדס יש אחלה טכנולוגיה ברכב. הרכב יכול לזהות חניות פנויות כאשר הוא עובר לידן ויכול לומר לך אם הרכב נכנס בהן או לא (על טכנולוגיית זיהוי פקח הם עדיין עובדים).
הטכנולוגיה ברורה? אז איך הופכים אותה לפעילות? לחבר'ה של מרצדס נדלקה הנורה (לא של הדלק), שאם הרכב מזהה חניות, אז למה לא לעדכן את הגולשים איפה יש חניות פנויות? את הטכנולוגיה חיברו לטוויטר, וכל פעם שהמכונית של הפעילות עברה ליד חנייה פנויה, היא העלתה ציוץ המעדכן על מקום החנייה וניווט למקום. איזו יציאה של Utility אשר הגבירה את האהדה והחיבור למותג.
לתרום זה משחק ילדים אני אוהב מותגים שמשלבים פעילויות תרומה לקהילה. וזו אחת הסיבות שהבאתי את הפעילות הזו, למרות שהיא לא דיגיטלית נטו באוסטרליה, מישהו באנרג'ייזר ראה את הסרט צעצוע של סיפור, קיבל השראה (לכאורה) והחליט לעשות מעשה, פעילות איסוף צעצועים ישנים (עם בטריות) ושכבר נזנחו בארון ותרומתם לאלפי ילדים. בינתיים נתרמו 1,200 צעצועים.
מה אני עושה עם הבירה שלי? בואו נשאר באוסטרליה, ונבקר את הפעילות המצחיקה מאוד של מותג הבירה האוסטרלי Hahn. "האן" פתחו את האקדמיה, פעילות מעורבות צרכנים, וביקשו מהגולשים לתת רעיונות ופתרונות לכל מיני סיטואציות שמתרחשות כשאתה שותה בירה. המעבדה של "האן" מנסה למצוא פתרונות לכל השאלות שעולות, וגם ממחישה פתרונות של גולשים.
ערוץ יו טיוב מאוד מושקע ויפה, מספר סרטונים מצחיקים (ללא דיבור) ואתר לא רע בכלל. וזה מה שקורה שלפגישת בריפינג מנהלי הלקוח מביאים את המוצר לטעימות - הקראיטיב נהיה שיכור. הבירה כל הזמן נשפכת בברים עמוסים?
התחתית נייר מתחת לכוס תמיד נדבקת לכוס?
איך שומרים על הקור של הבירה ביום חם?
ועוד ועוד ועוד. כנסו
מועדון הגילוח בדולר האם נתקלתם בסרטון הוויראלי, המצחיק והמוזר של Dollar Shave Club?
חברת סטארט אפ שמוכרת בדולר חבילת סכיני גילוח לחודש. הרעיון הוא לשבור את השוק של סכיני הגילוח (מוצר לא זול בכלל), והחדירה שלהם לשוק היא דרך סרט ויראלי שהשיג כבר 3.5 מיליון צפיות בעשרה ימים. הרשת בארה"ב בהיסטריה על הנושא. כתבות בתוכניות כלכליות, פוסטים באתרי חדשות ובבלוגים מובילים ובגוגל כמיליון אזכורים.
כל הפרסומים והבדיקות מראות שזה אכן עסק שמנסה לתת תחרות (רק דרך הדיגיטל) ליצרנים הגדולים, אבל אולי זו התחלה של קמפיין למשהו אחר? אנחנו נמשיך לעקוב ונעדכן אתכם בעוד שבועיים. המדור בעריכת דורון לוינשטיין, מנהל לקוחות ופרויקטים, ראובני פרידן דיגיטל